ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Toyota Ιταλίας επιδοτεί την αγορά υβριδικών

H Toyota Ιταλίας επιδοτεί την αγορά υβριδικών

Η Toyota Ιταλίας ανακοίνωσε πως διακόπτει τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των μοντέλων Yaris, Auris και RAV4 και επιδοτεί την αγορά υβριδικών.

Όπως ανακοίνωσε και επισήμως η Toyota Ιταλίας, διακόπτει τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των μοντέλων Yaris, Auris και RAV4, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη σταδιακή εξάλειψη των πετρελαιοκινητήρων από τη γκάμα της, προς όφελος -κυρίως- των εναλλακτικών συνόλων.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση των Ιαπώνων, πέραν των Yaris, Αuris και RAV4, το C-HR -στο πλαίσιο της παραπάνω στρατηγικής- δεν πρόκειται να προσφερθεί σε έκδοση πετρελαίου, ενώ υπάρχει βέβαια και το υβριδικό Prius στα «diesel-free» μοντέλα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι με την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης στην ιταλική αγορά τα Auris και RAV4 θα διατίθενται αποκλειστικά στις υβριδικές τους εκδόσεις, τα C-HR και Yaris σε υβριδικές αλλά και βενζινοκίνητες εκδόσεις και το Prius στην αμιγώς υβριδική και plug-in υβριδική έκδοσή του.

Μοναδικές εξαιρέσεις, από τον παραπάνω κανόνα στη γείτονα χώρα, θα αποτελέσουν τα Hilux και Land Cruiser, τα οποία θα εξακολουθήσουν να διατίθενται σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με δεδομένο το πλεονέκτημα που προσφέρει το πετρέλαιο σε επίπεδο αποδοτικότητας και εκπομπών ρύπων.

Εξάλλου, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι την προηγούμενη χρονιά (2017) τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Toyota που διατέθηκαν στην Ιταλία αποτελούσαν μόλις το 6% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας. Επίσης, η εισαγωγική εταιρεία προσφέρει στον ενδιαφερόμενο αγοραστή των υβριδικών μοντέλων, οικονομικό όφελος έως και 7.000 ευρώ, ως κίνητρο αντικατάστασης του παλαιότερου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου τους.

Η στρατηγική της Toyota δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς οι Ιάπωνες έχουν δηλώσει ότι δεν σκοπεύουν να διαιωνίσουν την παρουσία πετρελαιοκινητήρων στη γκάμα τους, δίνοντας έμφαση στα ηλεκτροκίνητα και στα υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα τους. Σκοπός της Toyota είναι μέχρι το 2030 οι παγκόσμιες πωλήσεις τους να ξεπεράσουν τα 5,5 εκατομμύρια μοντέλα, εκ των οποίων το 1 εκατομμύριο να είναι ηλεκτρικά.

Πάντως, στην Ευρώπη, η τάση της ηλεκτροκίνησης διευρύνεται στις περισσότερες χώρες και όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές ήδη διαθέτουν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά που φορτίζονται από πρίζα, ενώ διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μέχρι στιγμής η Toyota δεν διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, επενδύοντας τα μέγιστα στην υβριδική τεχνολογία, όταν η «αντίπαλός» της, Honda, έπαψε να κατασκευάζει υβριδικά μοντέλα.

Όμως το ζητούμενο δεν είναι ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε εταιρείες από την ίδια χώρα, αλλά σε όλες κι εδώ είναι που παρατηρούμε έντονη δραστηριότητα. Στην Ελλάδα, ίσως το 2018 δούμε περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ