ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Nissan μπαίνει στην... πρίζα από το 1947!

During the 1940s switch to a peacetime economy, Tachikawa Aircraft (later Tama Cars Co.) embarked on the development of electric vehicles. One reason for this was the extreme shortage of gasoline at the time. In 1947, the company succeeded in creating a prototype 2-seater truck (500-kg load capacity) with a 4.5-horsepower motor and a new body design. It was named Tama after the area where it was produced. Its top speed was 34 km/h (21 mph). Next, the company created its first passenger car. With two doors and seating for four, it boasted a top speed of 35 km/h (22 mph) and a cruising range of 65 km (40 miles) on a single charge. The former aircraft maker employed many unique ideas in the design and construction of the Tama, such as its battery compartments.
During the 1940s switch to a peacetime economy, Tachikawa Aircraft (later Tama Cars Co.) embarked on the development of electric vehicles. One reason for this was the extreme shortage of gasoline at the time. In 1947, the company succeeded in creating a prototype 2-seater truck (500-kg load capacity) with a 4.5-horsepower motor and a new body design. It was named Tama after the area where it was produced. Its top speed was 34 km/h (21 mph). Next, the company created its first passenger car. With two doors and seating for four, it boasted a top speed of 35 km/h (22 mph) and a cruising range of 65 km (40 miles) on a single charge. The former aircraft maker employed many unique ideas in the design and construction of the Tama, such as its battery compartments. COPYRIGHT 2014

Κι ενώ περιμένουμε την άφιξη του ολοκαίνουργιου LEAF, του οποίου η πρώτη εκδοχή πριν λίγα χρόνια άλλαξε τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση, ας πάρουμε μια γεύση για το πώς έφθασε η ιαπωνική μάρκα σε αυτό το σημείο.

Κατ’ αρχήν, το σημερινό ηλεκτροκίνητο LEAF, που έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία, είναι το πρώτο 5θυρο, 5θέσιο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πάμε τώρα στο παρελθόν. Τη δεκαετία του '40, με την λήξη του Β' παγκοσμίου πολέμου, η Tachikawa Aircraft (που μετέπειτα έγινε Tama Cars Co.) ξεκίνησε την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αφορμή γι' αυτό ήταν η μεγάλη έλλειψη βενζίνης εκείνη την εποχή.

Έτσι το 1947, η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο φορτηγό 2 θέσεων (και με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 500 κιλών) με κινητήρα 4,5 ίππων και νέο σχεδιασμό αμαξώματος. Το εν λόγω όχημα ήταν το "Tama", παίρνοντας το όνομά του από την ομώνυμη περιοχή στην οποία γινόταν η κατασκευή του.

Η τελική ταχύτητά του ήταν 34 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια, η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο. Με δύο πόρτες και καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, το όχημα αυτό μπορούσε να αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα των 35 χλμ. /ώρα, διανύοντας μια απόσταση 65 χλμ. με μια μόνο φόρτιση.

Ο πρώην κατασκευαστής αεροσκαφών είχε αναπτύξει πολλές, καινοτόμες ιδέες, αναφορικά με τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Tama, όπως για παράδειγμα για τις συστοιχίες των συσσωρευτών του.

Συγκεκριμένα, ο χώρος των μπαταριών βρισκόταν σε "διαμέρισμα" – θάλαμο, στο δάπεδο του ηλεκτροκίνητου Tama. Υπήρχαν δύο τέτοια "διαμερίσματα", ένα σε κάθε πλευρά.

The battery compartment was in the cabin floor of the Tama electric car. There were two such compartments, one on either side. Each battery case was provided with rollers so that used batteries could be quickly exchanged with freshly charged ones. Thanks to such engineering, the Tama took top honors in the performance tests conducted by Japans Ministry of Commerce and Industry.
The battery compartment was in the cabin floor of the Tama electric car. There were two such compartments, one on either side. Each battery case was provided with rollers so that used batteries could be quickly exchanged with freshly charged ones. Thanks to such engineering, the Tama took top honors in the performance tests conducted by Japans Ministry of Commerce and Industry. COPYRIGHT 2014

Κάθε θήκη μπαταρίας είχε κυλίνδρους έτσι ώστε οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες να μπορούν να βγαίνουν και να αλλάζονται γρήγορα με αντίστοιχες φορτισμένες. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το Tama πήρε την πρώτη θέση στις σχετικές δοκιμές απόδοσης του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, το 1948.

Το Tama παρήχθη τόσο ως επιβατικό όσο και ως φορτηγό, σε βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Τον Ιούνιο του 1948, η Tachikawa Aircraft άλλαξε το όνομά της σε Tama Cars Co.

Υπό την "σκέπη" της παρήχθησαν τα επιβατικά μοντέλα Tama Junior (1948) και Tama Senior (1949). Το 1952, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Prince Motor Co, Ltd, και το 1966 η Prince συγχωνεύθηκε με τη Nissan.

Προδιαγραφές ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου Tama (1947)

  • Συνολικό μήκος / πλάτος / ύψος: 3,035 / 1,230 / 1,630 mm
  • Μεταξόνιο: 2.000 mm
  • Βάρος: 1,100 κιλά
  • Θέσεις επιβατών: 4
  • Μέγιστη αυτονομία: 65 χλμ.
  • Κινητήρας (36V): DC σε σειρά, ονομαστικής τιμής 3.3kW (4.5 hp)
  • Μπαταρίες (χωρητικότητα): Μπαταρία μολύβδου (40V / 162Ah)
  • Μέγιστη ταχύτητα: 35χλμ./ώρα

www.driveandtravel.gr

Δείτε το video με το Tama:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ