ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Άλμα στη δεκαετία του 2020

Άλμα στη δεκαετία του 2020

Παρότι φαντάζει βγαλμένη από ένα μέλλον που φθάνει γοργά, προς το παρόν η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται στα "σπάργανα"

Παρότι φαντάζει βγαλμένη από ένα μέλλον που φθάνει γοργά, προς το παρόν η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται στα "σπάργανα": είναι πιο πολύ ημι-αυτόνομη, περιορίζεται να ελέγχει απλώς την κίνηση του αυτοκινήτου σε μία λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο με την παρουσία και την εγρήγορση του οδηγού, και η εμπιστοσύνη της ζωής σου σε ένα σύστημα αισθητήρων, καμερών και ραντάρ είναι εύθραυστη.

Όμως, όπως προγραμματίζει η πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών, το 2020 θα είναι το έτος μιας μετάβασης στην αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 5, στην οποία ο οδηγός θα είναι ένας απλός επιβάτης και τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν καν τιμόνι ή πεντάλ. Και, τότε, θα τεθεί το ερώτημα. Για πόσα δυστυχήματα των δρόμων θα ευθύνονται οι βρεφικές ασθένειες μιας κοσμοϊστορικης τεχνολογίας, σε σύγκριση με τα εκατομμύρια θανάτους από νύστα, μέθη ή χρήση του τηλεφώνου;

Στο πλαίσιο του ανοίγματος 9.000 θέσεων εργασίες του ομίλου Volkswagen για τις τεχνολογίες του μέλλοντος υπό τη στρατηγική «Transform 2025+», το πρωτότυπο Audi Aicon Concept, που οι Γερμανοί παρουσίασαν πρόσφατα, είναι ένα αυτόνομο Επιπέδου 5: ένα θηρίο μεγαλύτερο από το Α8 χωρίς τιμόνι, πετάλια, και ούτε καν εξοπλισμό ασφαλείας. Δεν έχει ούτε φωτιστικά σώματα, γιατί δεν τα χρειάζεται, και στη θέση τους διαθέτει οθόνες των 600 pixels που προβάλλουν μηνύματα προς άλλα αυτοκίνητα ή προς τους πεζούς. Παράλληλα, με κάμερες ανίχνευσης της κίνησης των ματιών και συσκευές αναγνώρισης φωνής, το «ΡΙΑ», ο «ηλεκτρονικός βοηθός του οχήματος», θα έχει την ικανότητα να βρίσκεται σε επικοινωνία με τους επιβάτες.

Αντίστοιχο είναι το Nissan IMx concept, που οι Ιάπωνες παρουσίασαν πρόσφατα στο Σαλόνι του Τόκιο: στο IMx, ωστόσο, το τιμόνι υφίσταται και μπορεί να υποχωρεί στο εσωτερικό του ταμπλό, εναλλάσσοντας την υπόστασή του μεταξύ συμβατικής και αυτόνομης οδήγησης. Στη δεύτερη περίπτωση, οι επιβάτες μπορούν να ξαπλώνουν, και να ελέγχουν ακόμα και το σύστημα ψυχαγωγίας με χειρονομίες.

Και στις δύο περιπτώσεις η Audi και η Nissan, στα δύο παραδείγματά μας, αναπτύσσουν πέραν των πρωτοτύπων και τις τεχνολογίες της αυτόνομης κίνησής τους. Η Audi παρουσίασε πρόσφατα στο συμπόσιο τεχνητής νοημοσύνης NIPS, στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, την τεχνολογία δημιουργίας εξαιρετικά ακριβούς 3D μοντέλου του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμεύει για τη λήψη αποφάσεων από το σύστημα και απεικονίζειτα και στους επιβάτες.

Χρησιμοποιώντας μία κάμερα με ευρυγώνιο φακό, παράγει 15 εικόνες το δευτερόλεπτο σε ανάλυση 1,3 megapixels, τις οποίες επεξεργάζεται ένα «δίκτυο νευρώνων» που, με τη σειρά του, χειρίζεται την πλοήγηση του αυτοκινήτου.

Η Nissan ονομάζει τη δική της τεχνολογία ProPilot. Ένα πρωτότυπο Infiniti Q50 με 12 κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχου, σένσορες ραντάρ, 6 αισθητήρες με λέιζερ και υψηλής ανάλυσης χαρτογράφηση δοκιμάστηκε πρόσφατα ακόμα και στους δρόμους του λαβυρίνθου του Τόκιο! Φυσικά, και τα δύο πρωτότυπα, της Audi και της Nissan, είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με αυτονομία 800 και 600 χιλιομέτρων, με δύο και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες 429 και 349 ίππων αντίστοιχα!

Άλμα στη δεκαετία του 2020

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ford Motor Co. και η Toyota επενδύουν από 1 δισεκατομμύριο δολάρια η καθεμία μέχρι το 2020 για τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Η δεύτερη, μάλιστα, ήδη παρουσίασε τα πρωτότυπα Lexus LS+ Concept και Toyota Concept-i car. Το δεύτερο εστιάζει στην τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης για να επικοινωνεί με τον οδηγό και να χτίζει βάσεις δεδομένων για τις συνήθειες, τα γούστα, τις προτιμήσεις και τα συναισθήματά του, ώστε να λαμβάνει αποφάσεις στο μέλλον βάσει της γνώσης αυτής.

Η Honda, για κάτι αντίστοιχο, αναπτύσσει μαζί με τη Softbank Corp. ρομποτικές τεχνολογίες αλληλεπίδρασης αυτοκινήτου-οδηγού, ενώ η GM έγινε η πρώτη κατασκευάστρια που δοκίμασε αυτόνομα αυτοκίνητα μέσα στο Μανχάταν, της Νέας Υόρκης. Παράλληλα, η Google με τη Waymo ήδη συμπλήρωσε 4 εκατομμύρια μίλια με τα πειραματικά της αυτόνομα πρωτότυπα σε δημόσιους δρόμους, από τις γέφυρες του Σαν Φρανσίσκο μέχρι τους λόφους της Santa Cruz και τις αμμοθύελλες της Αριζόνα, και μαζί 2,5 δισ. μίλια προσομοίωσης είκοσι χιλιάδων διαφορετικών ενδεχομένων ατυχημάτων στους εξομοιωτές της…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ