ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μαυρωτάς: "Τα κέρδη από τον αθλητισμό και τα προνόμια"

Μαυρωτάς: "Τα κέρδη από τον αθλητισμό και τα προνόμια"
INTIME SPORTS

Ο Γιώργος Μαυρωτάς γράφει στο Sport24.gr για τα κίνητρα που πρέπει να έχουν τα παιδιά για να ασχοληθούν με τον αθλητισμό και αντιτίθεται στο προσχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί.

Ο ελληνικός αθλητισμός συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλες επιτυχίες παρά την κρίση που υπάρχει. Το πιο ευοίωνο από όλα είναι πως στις μικρές ηλικιακές κατηγορίες η χώρα μας παραμένει πρωταγωνίστρια. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι 1οι Ευρωπαϊκοί αγώνες όπου είδαμε πολλούς νέους αθλητές να ανεβαίνουν στο βάθρο.

Στο κομμάτι της υδατοσφαίρισης η χώρα μας έχει παράδοση και φάνηκε στους συγκεκριμένους αγώνες όπου η χώρα μας κατέκτησε δύο χάλκινα μετάλλια τόσο στους νέους άνδρες όσο και στις νέες γυναίκες.

Για αυτό το λόγο ζητήσαμε από έναν άνθρωπο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στην υδατοσφαίριση και στον αθλητισμό γενικότερα να μας μιλήσει για τα κίνητρα που πρέπει να έχουν οι νέοι για να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, αλλά και για το προσχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί.

Αναλυτικά το άρθρο του Γιώργου Μαυρωτά: "Ήμουν τυχερός. Οι γονείς μου είχαν σε μεγάλη υπόληψη τον αθλητισμό κι έτσι έστρεψαν εμένα και τα δύο μου αδέλφια στο να κάνουμε κάποιο άθλημα. Κάτι όχι τόσο δημοφιλές στα τέλη της δεκαετίας του ’70 όσο είναι σήμερα.

Με θυσίες και ξόδεμα από τον προσωπικό τους χρόνο, μας μύησαν στο μεγάλο αυτό σχολείο. Είμαι λοιπόν ευγνώμων που μου έδωσαν αυτήν την ευκαιρία, η οποία μετατράπηκε σε ανεκτίμητη προίκα για όλη μου τη ζωή.

Και όταν λέω προίκα δεν εννοώ μετάλλια και φήμη αλλά τα μαθήματα που παίρνεις για μια ζωή όπως μεταξύ άλλων πώς να αντέχεις τις αντιξοότητες, πώς να συνεργάζεσαι για ένα σκοπό, πώς να ξανασηκώνεσαι μετά από μια πτώση, πώς να διαχειρίζεσαι τον χρόνο σου και τέλος, για τα ομαδικά αθλήματα, πώς να υποτάσσεις το ατομικό σου συμφέρον σε αυτό της ομάδας. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα όχι μόνο για το άτομο αλλά και για την κοινωνία και δεν τα μαθαίνεις πουθενά αλλού πιο καλά παρά στο σχολείο που λέγεται «Αθλητισμός».

Για τον λόγο αυτό είμαι υπέρ των κινήτρων που δίνει η πολιτεία σε μαθητές/αθλητές με τα μόρια εισαγωγής σε ΑΕΙ. Από τη μία οι γονείς έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να στείλουν τα παιδιά τους στον αθλητισμό, ξέροντας ότι μπορεί να τους βοηθήσει και στην εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και από την άλλη η πολιτεία κινητροδοτεί μια ωφέλιμη για την κοινωνία συμπεριφορά χωρίς όμως οικονομικό κόστος (όπως π.χ. στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες όπου τα κίνητρα που δίνονται από τα Πανεπιστήμια σε μαθητές/αθλητές είναι υποτροφίες).

Επειδή όμως στην Ελλάδα ζούμε, πρέπει η πολιτεία να ασκεί σοβαρό έλεγχο ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα εκμετάλλευσης και διαστρέβλωσης αυτού του θεσμού. Κι όταν αυτά ανακαλύπτονται πρέπει να είναι αυστηρή. Και να διευκρινίσω κάτι ακόμα. Είμαι υπέρ της μοριοδότησης των αθλητικών επιτυχιών αλλά όχι υπέρ της εισαγωγής άνευ εξετάσεων των αθλητών στα ΑΕΙ.

Το τελευταίο το θεωρώ μεγάλη παγίδα για τους αθλητές-μαθητές: χαλαρώνουν τη μαθητική προσπάθεια και μπαίνουν συνήθως σε σχολές που δε μπορούν να ανταποκριθούν. Στις υψηλές αθλητικές διακρίσεις ας υπάρχει αναλογικά μεγάλη μοριοδότηση αλλά όχι εισαγωγή άνευ εξετάσεων.

Πιστεύω ακράδαντα ότι οι αθλητές δεν (πρέπει να) είναι άλογα κούρσας με παρωπίδες, αλλά πρέπει να έχουν ευρύτερα ενδιαφέροντα. Ένας αθλητής λοιπόν μπορεί κάλλιστα να έχει ενδιαφέροντα και βλέψεις για να σπουδάσει στην Νομική, στην Ιατρική, στις Θετικές Επιστήμες κ.λπ. Για αυτό δε συμφωνώ με τις προβλέψεις στο προσχέδιο νόμου που είχε καταθέσει ο πρώην υπουργός Αθλητισμού επί Νέας Δημοκρατίας κ. Ανδριανός τον Νοέμβριο του 2014.

Στο άρθρο 15 περιγράφεται ότι για τους μαθητές/αθλητές τα μόρια από αθλητικούς αγώνες ίσχυαν μόνο για τα ΤΕΦΑΑ (Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Άθλησης). Έστρεφε δηλαδή όλους τους μαθητές/αθλητές να γίνουν γυμναστές ή προπονητές. Κρίνοντας από πολλά παραδείγματα στον περίγυρό μου, αυτό κόβει τα φτερά στα περισσότερα παιδιά στο να κάνουν αθλητισμό. Επίσης, πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω ποια είναι και η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό το συγκεκριμένο θέμα που αφορά ένα μεγάλο αριθμό παιδιών και οικογενειών, καθώς σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις υπήρχε έντονος προβληματισμός και απόσταση.

Ως άνθρωπος με θητεία και στον αθλητισμό και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιστεύω ότι η ορθολογική μοριοδότηση των μαθητών/αθλητών είναι από τα σωστότερα μέτρα που έχει πάρει η ελληνική πολιτεία. Δεν το λέω «συντεχνιακά», αλλά γιατί βαθιά πιστεύω ότι μια κοινωνία που στρέφει τα μέλη της -και ιδιαίτερα τα νεώτερα- στον αθλητισμό κερδίζει πολλά και η ίδια".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ