ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Πάλι κλείνουν τους δρόμους;

35ος ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ / ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ / / (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ / EUROKINISSI)
35ος ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ / ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ / / (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

Ο 35οςΑυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας πέρασε στην ιστορία για τα ρεκόρ του και τοSport24.grεξηγεί γιατί αξίζει να κλείνουν οι δρόμοι για... 20 ώρες.

Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστες ώρες από το τέλος του 35ουΑυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Ενός αγώνα ο οποίος έχει εξελιχθεί σε μία τεράστια γιορτή του αθλητισμού και που προβάλει την Ελλάδα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.

Περισσότεροι από 51.000 δρομείς έτρεξαν σε όλους τους αγώνες που έγιναν στο πλαίσιο του αγώνα οι οποίοι προέρχονταν από 101 διαφορετικές χώρες. Αν αναλογιστούμε ότι τα διεθνώς αναγνωρισμένα κράτη είναι 194, τότε εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι περισσότερες από τις μισές χώρες του κόσμου είχαν τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο.

ΤΑ ΡΕΚΟΡ ΚΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ

Φέτος καταγράφηκε ρεκόρ τόσο στο αριθμό των συμμετεχόντων στην κλασική διαδρομή (18.500), όσο και σε αυτούς που την τερμάτισαν, με τον αριθμό να ξεπερνά τις 14.000! Τόσο εκείνοι που τερμάτισαν στις πρώτες θέσεις όσο και οι εννιά τελευταίοι που ολοκλήρωσαν τον αγώνα τους μετά από σχεδόν 8,5 ώρες προσπάθειες αξίζουν το χειροκρότημα όλων μας.

Το χειροκρότημα όσων έτρεξαν στις υπόλοιπες διαδρομές, των συγγενών τους που βρέθηκαν στις κερκίδες, των χιλιάδων πολιτών που βγήκαν στους δρόμους για να τους δουν, αλλά περισσότερο το χειροκρότημα από εκείνους που... αναθεματίζουν και βρίζουν κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Σίγουρα, η ταλαιπωρία που μπορεί να υποστούν όσοι αποφασίσουν αυτές τις 20 ώρες να κυκλοφορήσουν σε ορισμένους από τους δρόμους της Αθήνας είναι μεγάλη, ωστόσο κάποια στιγμή πρέπει να αναλογιστούμε όλοι μας τα πολλαπλά οφέλη αυτού του αγώνα.

Μέσα από τον Μαραθώνιο ταξιδεύει και μία άλλη εικόνα της Ελλάδας σε όλο τον πλανήτη για κάτι διαφορετικό από τον τουρισμό και τις ομορφιές της χώρας μας. Ο "Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας" αποτελεί την κορυφαία αθλητική διοργάνωση που φιλοξενούμε και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η παγκόσμια ομοσπονδία Μαραθωνίων έχει επιλέξει την Ελλάδα ως έδρα της.

ΤΑ ΕΣΟΔΑ, ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ, ΤΑ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙΑ

Παράλληλα, τα οικονομικά οφέλη τόσο για τον κλάδο της οικονομίας όσο και για τον αθλητισμό είναι τεράστια. Αρκεί να αναφέρουμε δύο στοιχεία. Το πρώτο έχει να κάνει με τον τζίρο που αφήνει πίσω του ο αγώνας και ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια ευρώ. Σε περίπτωση που σας προκαλεί έκπληξη το συγκεκριμένο νούμερο, αξίζει να επισημανθεί ότι για κάθε ξένο αθλητή που έρχεται για να τρέξει, υπολογίζεται ότι έρχονται μαζί του ακόμα 2 ή 3 άτομα, είτε ως συνοδοί είτε απλά για τουρισμό.

Το άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι από τα έσοδα του Μαραθωνίου παίρνει βαθιά ανάσα και το ταμείο του ΣΕΓΑΣ και με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται έμμεσα και οι εθνικές ομάδες του στίβου. Με τα έσοδα από το κράτος να έχουν μειωθεί σημαντικά, οποιαδήποτε πηγή εσόδων είναι χρήσιμη, πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε μεγάλα ποσά...

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε και στο μήνυμα του Μαραθωνίου προς τα παιδιά. Χιλιάδες συμμετέχουν στους αγώνες 1.200 μέτρων που διεξάγονται κατά μήκος της κλασικής διαδρομής και στη συνέχεια κάθονται και περιμένουν τους μεγαλύτερους για να τους χειροκροτήσουν. Αν μη τι άλλο οι συγκεκριμένες εικόνες αποτελούν ένα έξτρα κίνητρο για τους μικρούς να ασχοληθούν με τον αθλητισμό και γιατί όχι να γίνουν οι πρωταθλητές του αύριο. Αν και αυτό, ο πρωταθλητισμός, δεν είναι το σημαντικότερο...

Όλοι οι παραπάνω λόγοι απαντούν στο "γιατί πάλι κλείνουν οι δρόμοι" ερώτημα πολλών Αθηναίων. Ίσως δείξουν την επόμενη φορά μεγαλύτερη κατανόηση και ίσως να βρεθούν και εκείνοι στο Καλλιμάρμαρο ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της διαδρομής για να χειροκροτήσουν όσους τρέχουν.

Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΚΥΡΙΟΣ ΦΙΣΕΡ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Για το τέλος κρατήσαμε δύο άλλα σημαντικά πράγματα. Το πρώτο είναι ότι θα αποτελούσε ευχής έργον του χρόνου τέτοια εποχή να έχουν ολοκληρωθεί τα απαιτούμενα έργα για να μπορέσει ο Αυθεντικός Μαραθώνιος να φιλοξενήσει περισσότερο κόσμο στην κλασική διαδρομή του. Σίγουρα το ποσό που απαιτείται δεν είναι μικρό, είναι δεδομένο ότι χρειάζεται να συνεργαστούν πολλοί φορείς, όμως τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για όλους.

Το δεύτερο αφορά τα λόγια του Μάρκους Φίσερ. Ποιος είναι ο κύριος; Ένας Γερμανός 53 ετών, ο οποίος για πρώτη φορά στη ζωή του αποφάσισε να τρέξει Μαραθώνιο και αποφάσισε να ταξιδέψει στην Ελλάδα μόνο γι' αυτό τον λόγο. Γιατί; Διότι όπως μας είπε στα ελληνικά: «Αγαπάω την Ελλάδα και ήθελα να το κάνω στην αυθεντική διαδρομή»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ