ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ

Η ακριβή ιστιοπλοΐα και ο μονόδρομος των χορηγών

Volvo Gdynia Sailing Days 2017 || 2017-07-09, Gdynia, Poland || © Copyright 2017 || Robert Hajduk - ShutterSail.com || All Rights Reserved ||
Volvo Gdynia Sailing Days 2017 || 2017-07-09, Gdynia, Poland || © Copyright 2017 || Robert Hajduk - ShutterSail.com || All Rights Reserved || EUROKINISSI

Με αφορμή την υπόθεση της Βασιλείας Καραχάλιου ψάξαμε και βρήκαμε τα στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα του πόσο κομβικής σημασίας είναι οι χορηγοί για τους ιστιοπλόους.

Το Sport24.gr σας έχει παρουσιάσει την υπόθεση της Βασιλείας Καραχάλιου και την κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην ίδια και την Ομοσπονδία της Ιστιοπλοΐας. Μία διαμάχη η οποία κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει το πως θα τελειώσει και τι θα συμβεί τελικά.

Οι προσπάθειες ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα συνεχίζονται αν και μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.

Μάλιστα, στο Ραδιόφωνο 24/7 φιλοξενήθηκε η Μαρία Βασιλικού. Η δικηγόρος της Βασιλείας Καραχάλιου τοποθετήθηκε για τις ποινές που αντιμετωπίζει η 21χρονη πρωταθλήτρια χαρακτηρίζοντας τες ως υπερβολικές.

Εκείνο που δεδομένα είναι υπερβολικό είναι το κόστος το οποίο πρέπει να επωμιστεί ένας αθλητής για να μπορέσει να φτάσει σε υψηλό επίπεδο. Η Βασιλεία Καραχάλιου ζει και προπονείται στην Ισπανία, έξοδο το οποίο καλύπτεται από την ίδια.

ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ 16.500 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ…

Τα έξοδα ενός ιστιοπλόου ξεκινούν φυσικά από το σκάφος του. Με μία μικρή αναζήτηση βρήκαμε ότι ένα σκάφος της κατηγορίας laser που αγωνίζεται η Ελληνίδα πρωταθλήτρια έχει ως μέση τιμή τα 6.500 ευρώ.

Φυσικά, αναφερόμαστε σε σκάφη που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας αθλητής και σίγουρα όχι τα μεταχειρισμένα που μπορεί να βρει κάποιος με πιο φθηνή τιμή. Βέβαια, υπάρχουν και πιο ακριβά σκάφη με τιμές που μπορούν να ξεπεράσουν και τα 10.000 ευρώ.

Επιπρόσθετα ένα μεγάλο έξοδο είναι αυτό του ρουχισμού. Για πολλούς το συγκεκριμένο έξοδο μπορεί να φαντάζει μικρό όμως για τους αθλητές της ιστιοπλοΐας δεν είναι. Κατά μέσο όρο ένας αθλητής μπορεί να δώσει από 10.000 μέχρι 15.000 ευρώ ετησίως!

Στα παραπάνω ποσά δεν πρέπει να ξεχάσουμε το κόστος των μετακινήσεων και των ταξιδιών, ειδικά αυτών που γίνονται εκτός Ευρώπης και το οποίο είναι τεράστιο.

Ο ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η ιστιοπλοΐα είναι ένα από πλέον ακριβά αθλήματα με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κάποιος.

Για αυτό το λόγο βλέπουμε σχεδόν όλους τους αθλητές που ασχολούνται με αυτήν να έχουν έναν ή και περισσότερους χορηγούς για να μπορούν να τα βγάζουν πέρα. Άλλωστε, η Ομοσπονδία θα ήταν αδύνατο να μπορέσει να καλύψει όλα τους τα έξοδα ακόμα και σε παλιότερα εποχές. Πόσο μάλλον τώρα που τα ευρώ βγαίνουν με το σταγονόμετρο από τα κρατικά ταμεία λόγω της οικονομικής κρίσης.

Μόνο τυχαίο άλλωστε δεν είναι το γεγονός ότι όλοι οι Έλληνες αθλητές που έχουν αξιοσημείωτες επιτυχίες έχουν όλοι τους χορηγούς (Κοκκαλάνης, Μάντης - Καγιαλής) οι οποίοι τους βοηθούν σε σημαντικά κομμάτια της προετοιμασίας τους και φυσικά στο να συμμετέχουν σε αγώνες στο εξωτερικό.

Μάλιστα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και το χάλκινο μετάλλιο από το δίδυμο των Μάντη και Καγιαλή στα 470 ήρθε με το ολοκαίνουριο σκάφος το οποίο του είχε χρηματοδοτήσει αποκλειστικά ο χορηγός τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ