MOTORSPORTS

Τσίτα τα γκάζια

Τσίτα τα γκάζια

Ένα μοναδικό ταξίδι ανακαλύψεων με οδηγό την ομάδα Yamaha Racing Team with RIZLA+ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των Superbike.

Το Κάντιθ δεν απέχει πολύ από το Πάλος ντε λα Φροντέρα. Από την πόλη, δηλαδή, απ’ όπου ξεκίνησε ο Χριστόφορος Κολόμβος για να ανακαλύψει εν τέλει την Αμερική, εκεί στο (πολύ) μακρινό 1492.

Η νοτιότερη πόλη της Ισπανίας βρίσκεται οδικώς μια ανάσα μακριά από το ιστορικό σιρκουί του Χερέθ ντε λα Φροντέρα, όπου ο υπογράφων ανακάλυψε την μοναδική μαγεία του να ζήσει, εκ των έσω, ένα διήμερο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος των Superbike.

Μια διήμερη γιορτή, γεμάτη από τον εκκωφαντικό, αλλά ταυτόχρονα μελωδικό (αν δεν είσαι μέσα, δεν μπορείς να καταλάβεις πως συνδυάζονται αυτά τα δύο) ήχο των μηχανών, την εκθαμβωτική παρουσία των κοριτσιών στο «pit lane», την αγωνιώδη προσπάθεια των μηχανικών ώστε τα υπερσύγχρονα «άλογα» που πιάνουν ταχύτητες έως 320 χιλιόμετρα την ώρα, να είναι πανέτοιμα για τους 20 γύρους που διαρκεί η καθεμία από τις δύο κούρσες.

«Μετά από κάθε αγώνα, η μηχανή διαλύεται ολόκληρη και συναρμολογείται εκ νέου από την ομάδα, ώστε να διαπιστωθούν αν και που υπήρξαν προβλήματα, αλλά και να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η απόδοσή της» μας εξηγεί ο Πολ Ντένινγκ, ο ιδιοκτήτης της Yamaha Racing Team with RIZLA+, η οποία αποδεικνύεται φουλ ανταγωνιστική, στηριζόμενη στην δουλειά των μηχανικών, την ικανότητα των οδηγών Άλεξ Λόους και Μίκαελ φαν ντερ Μαρκ και, βεβαίως, την πολύτιμη συμβολή του συνοδηγού που ακούει στο όνομα RIZLA+.

Της Νο.1 μάρκας χαρτιού για στρίψιμο (και) στην Ελλάδα, η οποία από το 2016 συνεργάζεται με την Yamaha, σε μια αποδοτική συνεργασία που επιβεβαιώνει το δυναμικό χαρακτήρα της και το γεγονός ότι εκφράζει εκείνους που δε συμβιβάζονται και δεν εφησυχάζουν.

Τσίτα τα γκάζια

«Η μηχανοκίνηση βρίσκεται στο DNA του RIZLA+» επισημαίνει σχετικά ο Global Marketing Manager του RIZLA+», Ενρίκο Ζίινο, λίγη ώρα προτού η σημαία πέσει για πρώτη φορά, δίνοντας το έναυσμα για έναν συναρπαστικό αγώνα, την μάχη του αναβάτη με τον χρόνο, ώστε να περάσει πρώτος την γραμμή του τερματισμού, αφού πρώτα έχει αναπτύξει ασύλληπτες ταχύτητες.

«Έχω πολύ καλή σχέση με τον φόβο. Το ότι ανεβαίνω στην μηχανή και τρέχω, δεν σημαίνει ότι δεν φοβάμαι» μας εξηγεί ο Άλεξ Λόους, ο οποίος απαντάει με χαμόγελο στο στερεότυπο ότι όσοι οδηγούν μηχανές αγώνων έχουν και μια δόση «τρέλας» μέσα τους.

«Δεν είμαστε τρελοί. Είμαστε φυσιολογικοί άνθρωποι που απλώς μας αρέσει λίγο παραπάνω η ταχύτητα» ξεκαθαρίζει ο Βρετανός πιλότος της Yamaha Racing Team with RIZLA+, ο οποίος βεβαίως χρειάζεται αρκετά λεπτά, μετά από έναν αγώνα γεμάτο ένταση και φουλ συγκέντρωση, ώστε να συνέλθει και να βρει την ηρεμία του, εξωτερικά και εσωτερικά.

Το πρώτο που κάνει, όταν ηρεμήσει, είναι να επικοινωνήσει με τους γονείς του. Ο πατέρας του, όπως και ο παππούς του, υπήρξαν και αυτοί πιλότοι και γνωρίζουν καλά την αδρεναλίνη που εκκρίνει ο Άλεξ μετά από μια τόσο έντονη, και ταυτόχρονα απολαυστική, προσπάθεια.

Η κουβέντα γίνεται λίγη ώρα μετά την ξενάγηση της «αποκάλυψης» στο γκαράζ της Yamaha Racing Team with RIZLA+, παρέα με δεκάδες λάστιχα, όργανα μέτρησης, μπουλόνια, κομπιούτερ όπου καταγράφεται κάθε μέτρο, κάθε τι που έκανε η μηχανή στην πίστα 4,4 χιλιομέτρων του Χερέθ.

Τσίτα τα γκάζια

Η αίσθηση του να βρίσκεσαι εκατοστά μακριά από το «pit lane», εκεί όπου συναντώνται οι αναβάτες με τους μηχανικούς τους, μοναδική. Εκεί διαπιστώνεις ότι η ομαδική δουλειά είναι απαραίτητη για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι εκατοντάδες ώρες σκληρής προετοιμασίας έχουν στόχο τους 20 γύρους που κυλούν μέσα σε λίγα λεπτά, θαρρείς σε μια ανάσα.

«Η μηχανή είναι όπως η ζωή. Πρέπει να την αρπάζεις από τα μαλλιά, να προσπαθείς εσύ να την οδηγήσεις εκεί που θέλεις, όσο δύσκολο και να είναι αυτό» προσθέτει ο Πολ Ντένινγκ για την καθημερινή μάχη που δίνει η Yamaha, έχοντας πάντα στο πλευρό του το RIZLA+.

Η ολοκλήρωση του ταξιδιού ανακαλύψεων έγινε με την επίσκεψη στο μουσείο του μηχανοκίνητου αθλητισμού που βρίσκεται δίπλα στην ιστορική πίστα, η οποία εγκαινιάστηκε το 1985 και έχει φιλοξενήσει δεκάδες συναρπαστικούς αγώνες.

Αυτοκίνητα της Φόρμουλα Ένα, τα χέρια (όχι κυριολεκτικά) του Βαλεντίνο Ρόσι, τα καπό αγωνιστικών αυτοκινήτων στα οποία υπέγραψε ο Σαλβαδόρ Νταλί, συνθέτουν ένα μωσαϊκό αναμνήσεων, πάντα με επίκεντρο την ταχύτητα. Όχι, μην φοβάστε, στην παρακάτω φωτογραφία η μηχανή είναι στατική…

Τσίτα τα γκάζια
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ