MOTORSPORTS

H αναγέννηση του ελληνικού Καρτ

H αναγέννηση του ελληνικού Καρτ

Ένα νέο πρωτάθλημα ξεκινά, σε υγιείς βάσεις και με έξυπνες ιδέες, την Κυριακή (20/3) στο Kartodromo των Αφιδνών.

Μετά από τρία δύσκολα χρόνια, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting αναγεννάται ξανά από τις στάχτες του - και μάλιστα σε υγιείς βάσεις, με προσεκτικές κινήσεις και ορισμένες έξυπνες ιδέες, όπως την κατηγορία Club για νέους αθλητές ή το Έπαθλο Ομάδων, και υπό την ομπρέλα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ).

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΤΑΣΟΣ ΑΡΩΝΙΤΗΣ

Ο ριζικά ανανεωμένος τεχνικός κανονισμός της φετινής χρονιάς προβλέπει πέντε διαφορετικές κατηγορίες: τις 60 Mini A&Β, Junior, Senior, KZ2 και Club. Οι ηλικίες, τα βάρη και τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούνται έχουν καθοριστεί με βάση όσα περιγράφονται στον κανονισμό.

Το πρωτάθλημα του 2016 περιλαμβάνει τέσσερις αγώνες: η πρώτη εκκίνηση θα δοθεί την προσεχή Κυριακή (20/3) στο Kartodromo των Αφιδνών, με διοργάνωση του Σωματείου "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Ελλάδας" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.). Οι χρονομετρημένες δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 10:00 π.μ. και οι τελικοί στις 11:15 π.μ.

Θα ακολουθήσει στις 15 Μαΐου ο αγώνας στα Μέγαρα και στις 3 Ιουλίου ο αγώνας της Καλαμάτας, πριν η χρονιά κλείσει στις 9 Οκτωβρίου, και πάλι στις Αφίδνες.

Ουσιαστικά, πάντως, η χρονιά άνοιξε με την χρήσιμη ιδέα μιας Media Day στο Kartodromo στις 12/3, που αποτέλεσε καλή ευκαιρία για την ενημέρωση σχετικά με το νέο πρωτάθλημα - καθώς συνδυάστηκε με την καθιερωμένη σαββατιάτικη προπόνηση των οδηγών. Ατυχώς υπό βροχή, αυτή τη φορά η προπόνηση πήρε τη μορφή τελικής πρόβας πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Η κατηγορία Club: μια νέα ιδέα

Η κατηγορία Club είναι ίσως το μεγαλύτερο νέο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting του 2016. Η Επιτροπή Karting της ΟΜΑΕ, αναγνωρίζοντας πόσο δύσκολη φαντάζει η μετάβαση ενός οδηγού από τις προπονήσεις και τα time attacks σε ένα πλήρες αγωνιστικό περιβάλλον, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ενδιάμεσο βήμα. Έτσι η νέα κατηγορία απευθύνεται σε οδηγούς που είτε δεν έχουν κάνει καθόλου αγώνες, είτε δεν έχουν σημαντικές διακρίσεις στο βιογραφικό τους.

Κριτήριο για τη δυνατότητα συμμετοχής ενός οδηγού είναι να μην έχει ποτέ τερματίσει ψηλότερα από την 6η θέση της τελικής βαθμολογίας σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ή σε οποιοδήποτε Ελληνικό ιδιωτικό έπαθλο karting. Από εξοπλισμό γίνονται δεκτά όλες οι μάρκες και τα μοντέλα σασί που διαθέτουν homologation από το 2006 και μετά, ενώ στους κινητήρες υποστηρίζονται όλοι οι δημοφιλείς τύποι TaG και KF. Η φιλοσοφία των κανονισμών είναι οι αθλητές να μπορούν να συμμετάσχουν χωρίς να κάνουν οποιαδήποτε μετατροπή στον εξοπλισμό τους.

Τα κίνητρα που δίνει η ΟΜΑΕ στους αθλητές της κατηγορίας είναι σημαντικά! Σε περίπτωση που θέλουν να συμμετάσχουν αποκλειστικά στην κατηγορία Club μπορούν να εκδώσουν ένα νέου τύπου Δελτίο Αθλητή, το C-CLUB, με κόστος μόλις 60 Ευρώ. Περαιτέρω, αν το επιθυμούν, μπορούν να δοκιμάσουν άλλες κατηγορίες και θεσμούς karting αναβαθμίζοντας το δελτίο τους σε C-SENIOR απλά πληρώνοντας τη διαφορά.

Η συμμετοχή στους αγώνες της κατηγορίας Club είναι και αυτή σε προνομιακή τιμή, μόλις 80 Ευρώ, ενώ τα ελαστικά είναι ενιαίου τύπου Dunlop SL3 με κόστος 130 Ευρώ ανά σετ. Οι αθλητές δεν είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν φρέσκα ελαστικά σε κάθε αγώνα και αν βρέξει μπορούν να χρησιμοποιήσουν ό,τι τύπο ελαστικών διαθέτουν. Στο τέλος των αγώνων θα κληρώνεται στους συμμετέχοντες ένα φρέσκο σετ ελαστικών και άλλα δώρα που θα ανακοινώσει στη διάρκεια της σεζόν η ΟΜΑΕ.

Η μορφή των αγώνων θα είναι μοναδική και προσαρμοσμένη σε αθλητές που δεν έχουν κορυφαία επίπεδα φυσικής κατάστασης. Η ημέρα θα ξεκινά παραδοσιακά με δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών που θα ακολουθούνται από δυο περιόδους χρονομετρημένων δοκιμών σε στιλ time attack. Αυτές οι περίοδοι θα έχουν ξεχωριστή κατάταξη και θα χαρίζουν βαθμούς στους αθλητές του επάθλου.

Η συνδυασμένη βαθμολογία των δυο time attacks θα διαμορφώνει και την σειρά εκκίνησης για έναν αγώνα περίπου 10 χιλιομέτρων που θα ολοκληρώνει την ημέρα των αθλητών. Μπορεί τα αποτελέσματα του αγώνα να καθορίζουν ποιοι θα ανέβουν στο βάθρο, όμως στη βαθμολογία του επάθλου τα δυο time attacks και ο αγώνας προσμετρούν ισοδύναμα.

Έπαθλο Ομάδων: Ανταμοιβή της ομαδικής προσπάθειας

Μια ακόμη νέα ιδέα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting, το Έπαθλο Ομάδων, έρχεται να βραβεύσει τα μέλη κάθε ομάδας - που μέχρι τώρα δεν λάμβαναν την καμία επιβράβευση αντίστοιχη των αθλητών.

Η συμμετοχή στο έπαθλο είναι απλή, αφού κάθε ομάδα πρέπει να δηλώσει μέχρι τον διοικητικό έλεγχο του Σαββάτου τέσσερις συνολικά αθλητές της, από τις κατηγορίες 60 Mini A, 60 Mini B, Junior, Senior και KZ2. Οι αθλητές που θα επιλεγούν μπορούν να είναι είτε ο καθένας από διαφορετική κατηγορία, είτε από την ίδια κατηγορία. Είναι όλα θέμα στρατηγικής!

Η βαθμολόγηση στο έπαθλο είναι επίσης απλή, αφού οι αθλητές κάθε ομάδας συγκεντρώνουν στο σύνολο της ομάδας, τους βαθμούς που παίρνουν στο αντίστοιχο πρωτάθλημα τους. Το έπαθλο δεν έχει ξεχωριστή νικήτρια ομάδα σε κάθε αγώνα αλλά μόνο συνολικά στο Πρωτάθλημα, δηλαδή στο τέλος της αγωνιστικής χρονιάς.

Για να επιλυθούν οι ισοβαθμίες θα εξεταστούν τα αποτελέσματα στην κατηγορία ΚΖ2 και αν αυτό δεν είναι δυνατό, με την σειρά στις κατηγορίες Senior, Junior, Mini A και Mini B μέχρι να λυθεί η ισοβαθμία. Σημαντικό στοιχείο στο έπαθλο είναι ότι σε κάθε αγώνα του πρωταθλήματος οι ομάδες θα μπορούν να αλλάξουν τις συνθέσεις τους με βάση την στρατηγική τους, ενισχύοντας για παράδειγμα τη δύναμη τους με κάποια έκτακτη συμμετοχή.

Φυσικά, λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι το νέο βαθμολογικό σύστημα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting χαρίζει περισσότερους βαθμούς στους τελευταίους αγώνες, ανοίγονται ενδιαφέρουσες προοπτικές.

Σε αυτή τη νέα εποχή που μπαίνει από φέτος το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting, μπορείτε να ενημερώνεστε περαιτέρω από την επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού (www.omae-epa.gr), καθώς και από τη σελίδα του στο Facebook (OMAE Karting).

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

Ενημέρωση για το Ράλλυ ΑΜΑΖΩΝ

Στις 27/3 το Corinthia Regularity Rally

Με 34 συμμετοχές το Ράλλυ ΑΜΑΖΩΝ 2016

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ