ΡΑΛΙ

Ράλι Ντακάρ, Ειδική 11: Νίκη Αλ-Ατίγια, άνεση Σάινθ

Ράλι Ντακάρ, Ειδική 11: Νίκη Αλ-Ατίγια, άνεση Σάινθ

Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια (Toyota) κέρδισε της Ειδική, αλλά ο Κάρλος Σάινθ (Peugeot) δεν πλήρωσε ορισμένα μικρά προβλήματα και διατήρησε τη διαφορά ασφαλείας – Ακυρώθηκε η Ειδική για τις μοτοσικλέτες.

Άμμος, άλλοτε γρήγορα κομμάτια και άλλοτε σκληρά και βραχώδη εδάφη περίμεναν τους αγωνιζόμενους στην μεγαλύτερη -μήκους 523 χιλιομέτρων- Ειδική Διαδρομή του 40ου Ράλι Ντακάρ από τη Φιαμπαλά και τον Τσιλεσίτο προς την περιοχή του Σαν Χουάν, στην Αργεντινή.

Η μέρα κύλησε χωρίς κανένα δράμα, ενώ για τους αναβάτες των μοτοσικλετών και των «γουρουνών» (quads) η Ειδική ακυρώθηκε λόγω κακοκαιρίας που έπληξε, ή θα έπληττε, την περιοχή. Είναι η δεύτερη ΕΔ του αγώνα που ακυρώνεται, μετά την δοκιμασία Τουπίζα-Σάλτα την περασμένη Δευτέρα 15/01.

Στα αυτοκίνητα, ο Νάσερ Αλ-Ατίγια πήρε μια επιβλητική νίκη από τον Κάρλος Σάινθ, καθώς (ο πρώτος) έχει να υπερασπιστεί από τους ομολόγους του στην Toyota Gazoo Racing, Μπέρναρντ τεν Μπρίνκε και Ζινιέλ ντε Βιγέρ, την τρίτη θέση του βάθρου. Με αυτή τη νίκη ο Αλ-Ατίγια, έχοντας κερδίσει τη μικρότερη (η πρώτη, 31 χλμ.) και μεγαλύτερη Ειδική φέτος, έφτασε τις 30 σε Ειδικές του Ντακάρ, ξεπερνώντας τον πολύ Τζάκι Ιξ.

Ο Σάινθ έχασε 18 λεπτά από τον Αλ-Ατίγια και περίπου 16 από τον δεύτερο Στεφάν Πετερανσέλ - παρόλα αυτά, όμως, η διαφορά του στην κορυφή παραμένει ασφαλείας, στα 44 λεπτά. «Είχαμε δυσκολίες και σ’ αυτή την Ειδική, στην αρχή ένα κλατάρισμα και έπειτα προβλήματα με το κιβώτιο, αλλά όλα είναι καλά αφού τερματίσαμε», είπε ο Ισπανός. «Στο τέλος της Ειδικής το κιβώτιο είχε κολλήσει στην 3η ταχύτητα. Αλλά μένουν ακόμα δύο μέρες... δύο μέρες ακόμα!»

Ο Πετερανσέλ, εξάλλου, παραδέχεται ότι είναι αδύνατον να πιάσει τον Σάινθ στα μόλις 489 αγωνιστικά χιλιόμετρα που απομένουν τις δύο επόμενες μέρες, για να κερδίσει την 14η (!) νίκη του. «Έχουμε ίδιο αυτοκίνητο, είμαστε επαγγελματίες - οπότε είναι αδύνατον να πιάσω τον Κάρλος, ειδικά εφόσον οι επόμενες Ειδικές δεν έχουν αμμόλοφους. Όμως ποτέ δεν ξέρεις, είναι ένα σπορ μηχανολογίας, ποτέ δεν ξέρεις. Εγώ απλά θα αμυνθώ, γιατί ο Νάσερ είναι 20 λεπτά πίσω μου», είπε ο Γάλλος.

Όσο για τον Αλ-Ατίγια, φαίνεται να απολαμβάνει τη μάχη του με τα άλλα δύο Toyota Hilux, των Τεν Μπρίνκε και Ντε Βιγέρ: «Τερματίσαμε με δύο κλαταρισμένα ελαστικά. Νομίζω ότι χάσαμε τέσσερα λεπτά. Δεν ήταν εύκολο και ο Μπέρναρντ έκανε καλή δουλειά. Είμαστε χαρούμενοι με αυτή τη μάχη. Έχουμε ακόμα δύο μέρες και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, μας χωρίζουν λίγα λεπτά και όλα είναι δυνατά», είπε ο δις νικητής του Ντακάρ.

Η Παρασκευή 19/1, προτελευταία μέρα του αγώνα, θα στείλει τους αγωνιζόμενους αρχικά στους αμμόλοφους του Σαν Χουάν, έπειτα σ’ ένα τερέν με την μαλακή σαν πούδρα και άκρως επικίνδυνη άμμο φες-φες (όπως την αποκαλούσαν οι Άραβες), και -μετά από 424 αγωνιστικά χιλιόμετρα στον καταυλισμό της Κόρδοβα.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

(Μετά την 11η Ειδική Διαδρομή)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

1. Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) 42:24:31

2. Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +44:41

3. Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +1:01:55

4. Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:17:21

5. Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:26:31

6. Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:51:02

7. Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +3:20:45

8. Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +7:04:26

9. Φαν Μέρκστιν-Μαρτόν (Overdrive Toyota) +7:10:59

10. Χαλπέρν-Πουλέντα (South Racing) +9:01:05

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

1. Ματίας Ουόκνερ (KTM) 36:33:37

2. Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +32:00

3. Τόμπι Πράις (KTM) +39:17

4. Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +49:17

5. Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +59:05

6. Ρίκυ Μπράμπεκ (Honda) +1:18:10

7. Τζόνι Ομπέρ (Gas Gas) +1:49:34

8. Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +1:53:19

9. Χοσέ Κορνέχο (Honda) +2:05:57

10. Οριόλ Μένια (Hero) +2:13:07

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Τα πιο καυτά μοντέλα που θα τρελάνουν την καλοκαιρινή Αθήνα

Κάναμε το τελευταίο casting πριν κλείσουν τα πρακτορεία για καλοκαιρινές διακοπές. Ιδού τα αποτελέσματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24