ΡΑΛΙ

Γιατί αποχωρεί από τους αγώνες αντοχής (και το Le Mans) η Audi;

Γιατί αποχωρεί από τους αγώνες αντοχής (και το Le Mans) η Audi;

Τα απόνερα του dieselgate και η απόφαση για αλλαγή στρατηγικής με το βάρος να πέφτει πλέον στην ηλεκτροκίνηση.

Η Audi, ο δεύτερος πιο πετυχημένος κατασκευαστής στην ιστορία των 24ων ωρών του Le Mans, αποφάσισε να αναστείλει το αγωνιστικό της πρόγραμμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) για να αφοσιωθεί στη Formula E!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της επιτροπής management της εταιρείας, Rupert Stadler μιλώντας την Τετάρτη στους 300 υπαλλήλους του αγωνιστικού τμήματος της Audi « πρόκειται να διαγωνιστούμε στο στίβο του μέλλοντος που είναι η ηλεκτροκίνηση. Καθώς τα αυτοκίνητα παραγωγής γίνονται ηλεκτρικά, τα αγωνιστικά μας αυτοκίνητα πρέπει να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο».

Αυτή, βέβαια, είναι η μισή αλήθεια. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Audi ανήκει στο Volkswagen Group το οποίο κλυδωνίζεται από το σκάνδαλο dieselgate.

Ο δραστικός περιορισμός του κόστους, λόγω των υψηλών προστίμων και αποζημειώσεων που καλείται να καταβάλει το Group και η απόφαση για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδηγούν την εταιρεία του Ingolstadt στην πόρτα της έξοδου από τους αγώνες αντοχής.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που έχει επιστρέψει στο χώρο η Porsche η οποία βρίσκεται και αυτή υπό τη σκέπη του VW Group προφανώς έπαιξε το ρόλο του στη λήψη της απόφασης...

Σύμφωνα με πληροφορίες το αγωνιστικό πρόγραμμα της Audi στο World Endurance Championship (WEC) κόστιζε στην εταιρεία περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Στην ομιλία του, ο Rupert Stadler, διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους του αγωνιστικού τμήματος ότι δεν πρόκειται να χάσουν τη δουλειά τους και τόνισε πως το πρόγραμμα της Audi στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM) θα συνεχιστεί κανονικά με την εταιρεία μάλιστα να παρουσιάζει τον διάδοχο του Audi RS 5 DTM το 2017.

Η κυρίαρχος του Le Mans

Η Audi είναι η πιο πετυχημένη εταιρεία στις 24 ώρες του Le Mans την τελευταία 20ετία έχοντας πετύχει συνολικά 13 νίκες σε 18 συμμετοχές!

Συνολικά, στους 185 αγώνες αντοχής που έχει λάβει μέρος η εταιρεία έχει σημειώσει 106 νίκες, 80 pole positions, ενώ έχει πετύχει και 94 φορές ταχύτερο γύρο αγώνα. Σε δύο περιπτώσεις μάλιστα στέφθηκε και Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στο WEC με το Audi R18 e-tron quattro. Επιπλέον, από το 2000 έως και το 2008 κατέκτησε 9 σερί τίτλους στο American Le Mans Series (ALMS).

Γιατί αποχωρεί από τους αγώνες αντοχής (και το Le Mans) η Audi;

Στα 18 χρόνια εμπλοκής της στους αγώνες αντοχής, η Audi διακρίθηκε για τις καινοτόμες τεχνολογίες της.

Για παράδειγμα, το 2001 νίκησε για πρώτη φορά τις 24 ώρες του Le Mans πρωτότυπο με κινητήρα τεχνολογίας TFSI, ενώ το 2006 έγινε η πρώτη εταιρεία που νίκησε τον αγώνα χρησιμοποιώντας κινητήρα diesel ( TDI). Για να φτάσουμε στο 2012 και την πρώτη νίκη πρωτότυπου με υβριδική τεχνολογία.

« Έπειτα από 18 χρόνια στους αγώνες πρωτοτύπων που ήταν εξαιρετικά πετυχημένα για την Audi, προφανώς και είναι τρομερά σκληρό να αποχωρείς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich.

Οι 13 νίκες της Audi @ Le Mans

Γιατί αποχωρεί από τους αγώνες αντοχής (και το Le Mans) η Audi;

2014: Audi Sport Team Joest (Audi R18 e-tron quattro)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer

2013: Audi Sport Team Joest (Audi R18 e-tron quattro)
Tom Kristensen/Allan McNish/Loïc Duval

2012: Audi Sport Team Joest (Audi R18 e-tron quattro)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer

2011: Audi Sport Team Joest (Audi R18 TDI)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer

2010: Audi Sport North America (Audi R15 TDI plus)
Mike Rockenfeller/Timo Bernhard/Romain Dumas

2008: Audi Sport North America (Audi R10 TDI)
Tom Kristensen/Allan McNish/Rinaldo Capello

2007: Audi Sport North America (Audi R10 TDI)
Frank Biela/Emanuele Pirro/Marco Werner

2006: Audi Sport Team Joest (Audi R10 TDI)
Frank Biela/Emanuele Pirro/Marco Werner

2005: ADT Champion Racing (Audi R8)
JJ Lehto/Marco Werner/Tom Kristensen

2004: Audi Sport Japan Team Goh (Audi R8)
Seiji Ara/Tom Kristensen/Rinaldo Capello

2002: Audi Sport Team Joest (Audi R8)
Frank Biela/Tom Kristensen/Emanuele Pirro

2001: Audi Sport Team Joest (Audi R8)
Frank Biela/Tom Kristensen/Emanuele Pirro

2000: Audi Sport Team Joest (Audi R8)
Frank Biela/Tom Kristensen/Emanuele Pirro

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER:

Ανακαλύψτε τις Ford Blue Days στο Επίσημο Δίκτυο Ford
Μη χάσετε το νέο τεύχος του Moto&Rider!
Νέοι τιμοκατάλογοι Opel ΜΥ2017
TAGS ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ