MOTOGP

Moto GP Preview 2016: Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεκινά

Moto GP Preview 2016: Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεκινά

Υπό το φως των προβολέων στην έρημο του Κατάρ ξεκινά στις 20 Μαρτίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των MotoGP. Ένα Πρωτάθλημα που περιλαμβάνει 18 αγώνες και που προμηνύεται συναρπαστικό

Υπό το φως των προβολέων στην έρημο του Κατάρ ξεκινά στις 20 Μαρτίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των MotoGP. Ένα Πρωτάθλημα που περιλαμβάνει 18 αγώνες και που προμηνύεται συναρπαστικό, όχι μόνο γιατί έχουν μείνει ανοιχτοί λογαριασμοί από τους τελευταίους αγώνες του 2015, αλλά κυρίως λόγω των σημαντικών αλλαγών που υπάρχουν σε ηλεκτρονικά και ελαστικά.

Στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, όλες οι μοτοσυκλέτες από φέτος έχουν κοινό hardware (ECU) και software που έχει κατασκευάσει και εξελίσσει η Magneti Marelli, ενώ σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, η Michelin είναι από φέτος ο μοναδικός προμηθευτής παίρνοντας τη θέση της Bridgestone.

Στις δοκιμές που έγιναν σε Μαλαισία, Αυστραλία και Κατάρ, ομάδες και αναβάτες είχαν δύσκολο έργο προσπαθώντας να ρυθμίσουν τις μοτοσυκλέτες τους βάσει των νέων δεδομένων. Προβλήματα υπήρχαν όπως και αρκετές πτώσεις, καθώς τα νέα ελαστικά αποτελούν γρίφο για τους αναβάτες και τους τεχνικούς των ομάδων.

Για την γαλλική εταιρεία που επιστρέφει στο χώρο έπειτα από επτά χρόνια, η σεζόν αυτή θα είναι κάτι σαν περίοδος προσαρμογής, καθώς από την εποχή που βρισκόταν στο γκριντ έχουν αλλάξει πολλά στις μοτοσυκλέτες.

Το πόσο σημαντικό ρόλο θα παίξουν όλες αυτές οι αλλαγές σε ηλεκτρονικά και προμηθευτή ελαστικών μας εξηγεί ο Valentino Rossi.

Ως πρεσβύτερος του γκριντ και έχοντας στο πλούσιο βιογραφικό του οδηγικές εμπειρίες με μοτοσυκλέτες εντελώς διαφορετικών τεχνικών χαρακτηριστικών (2χρονα 500άρια, 4χρονα 1.000άρια πρώτης γενιάς, 4χρονα 800άρια και τα 4χρονα 1.000άρια 2η γενιάς) και μάλιστα σε εποχές που τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα, είναι ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος να μας εξηγήσει την επιρροή που θα έχουν οι παραπάνω αλλαγές στους αγώνες.

« Δεν αισθάνεσαι κάποια διαφορά όταν κάνεις τέσσερις ή πέντε γύρους. Μετά όμως, αισθάνεσαι. Οι αγώνες θα γίνουν πιο δύσκολοι και απαιτητικοί για τους αναβάτες. Πρέπει να δουλέψεις περισσότερο, πρέπει να 'παίξεις' περισσότερο με τη μοτοσυκλέτα απ' ότι πέρσι. Πιστεύω ότι οι τελευταίοι γύροι κάθε αγώνα θα είναι δύσκολοι για όλους».

« Τα λάστιχα της Michelin προσφέρουν εντελώς διαφορετική αίσθηση στη μοτοσυκλέτα, ενώ τα νέα ηλεκτρονικά, τα οποία είναι ίδια για όλους, είναι λιγότερο προηγμένα σε σχέση με πέρσι και δυσκολεύουν πολύ την οδήγηση και τον έλεγχο της μοτοσυκλέτα, ειδικά με το γκάζι», σημειώνει από την πλευρά του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2015, Jorge Lorenzo. « Τα τελευταία 5-6 χρόνια μπορούσες να ξεκινήσεις πολύ γρήγορα από την πρώτη κιόλας στροφή του πρώτου γύρου, τώρα τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα καθώς πρέπει να καταλάβεις τα όρια στους πρώτους γύρους. Σημαντικά, επίσης, είναι ο ρυθμός αγώνα και η φυσική κατάσταση καθώς απ' ότι φαίνεται οι απαιτήσεις φέτος θα είναι μεγαλύτερες σε αυτόν τον τομέα».

Με πιο απλά λόγια: o έλεγχος της μοτοσυκλέτας φέτος θα είναι πολύ πιο δύσκολος όσο οι γύροι κυλούν και ο αγώνας φτάνει προς το τέλος του. Τα ελαστικά θα φθείρονται και τα ηλεκτρονικά θα δυσκολεύονται να προσαρμόζονται στις συνθήκες που θα δημιουργούνται. Δεν θα προσαρμόζονται πλέον αυτόματα στις συνθήκες, γι' αυτό και θα εξαρτάται περισσότερο από τον αναβάτη το πως θα διαχειριστεί την κατάσταση.

Βέβαια, όσο περνά ο καιρός και η συλλογή δεδομένων μεγαλώνει οι μικροί στρατοί ειδικών στη ρύθμιση των ηλεκτρονικών που έχουν στο δυναμικό τους οι κορυφαίες ομάδες του Πρωταθλήματος θα βρίσκουν και θα ξεκλειδώνουν όλο και περισσότερες δυνατότητες του software της Magneti Marelli βελτιώνοντας παράλληλα τον τρόπο απόδοσης των μοτοσυκλετών τους.

Moto GP Preview 2016: Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεκινά

- Νέος προμηθευτής ελαστικών: Michelin.

- 17 ιντσών ζάντες από 16,5 που ήταν πέρσι.

- Κοινή ECU και λογισμικό για όλους από την Magneti Marelli.

- Στα 22 λίτρα η χωρητικότητα ρεζερβουάρ όλων των μοτοσυκλετών.

- Το ελάχιστο βάρος των μοτοσυκλετών μειώθηκε από τα 158 στα 157 κιλά.

- Yamaha, Honda και Ducati μπορούν να χρησιμοποιήσουν μάξιμουμ 7 κινητήρες ανά αναβάτη κατά τη διάρκεια της σεζόν. Οι κινητήρες αυτοί έχουν σφραγιστεί και δεν μπορούν να υποστούν αλλαγές στα χαρακτηριστικά τους.

- Suzuki και Aprilia θα έχουν 9 κινητήρες ανά αναβάτη με ελέυθερη εξέλιξη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

- Πέντε μέρες δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν για τις Yamaha, Honda, Ducati - Απεριόριστες μέρες για τη Suzuki και Aprilia, που απολαμβάνουν κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα ώστε να μπορέσουν να φτάσουν σε πιο ανταγωνιστικό επίπεδο.

- Suzuki και Aprilia θα χάσουν άμεσα το προνόμιο των απεριόριστων δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της σεζόν σε περίπτωση που συγκεντρώσουν έξι βαθμούς με βάση ένα ειδικό σύστημα που έχει δημιουργηθεί γι' αυτές τις περιπτώσεις. Οι βαθμοί σε αυτό το σύστημα αποδίδονται ως εξής: 3 βαθμοί για κάθε νίκη, 2 για κάθε 2η θέση και 1 για κάθε 3η θέση.

Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:

Φαντάζεσαι τον Valentino Rossi αφεντικό σε επιχείρηση;

O Rossi ξέρει πως να βρίσκει κίνητρα

«Άλλα 2 χρόνια στη Yamaha και μετά τέλος τα MotoGP!»

TAGS MOTOGP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ