FORMULA 1

Το GP Ουγγαρίας από πλευράς ελαστικών

Hungaroring, Budapest, Hungary. 
Thursday 27 July 2017.
World Copyright: Steven Tee/LAT Images 
ref: Digital Image _O3I4602
Hungaroring, Budapest, Hungary. Thursday 27 July 2017. World Copyright: Steven Tee/LAT Images ref: Digital Image _O3I4602 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Η Pirelli αναλύει τις απαιτήσεις της πίστας του Χανγκαρόρινγκ που φιλοξενεί τον ενδέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Επόμενη στάση στον φετινό μαραθώνιο της Formula 1 είναι η Ουγγαρία. Το Grand Prix της Βουδαπέστης φιλοξενεί τον ενδέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος και τελευταίο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Σε μία πίστα εντελώς διαφορετική από το προηγούμενο πεδίο μάχης, το Σίλβερστοουν.

Παρότι ο συγκεκριμένος αγώνας γίνεται σε μόνιμη πίστα έχει μερικά χαρακτηριστικά αγώνα σε δημόσιο δρόμο, όπως: στενό οδόστρωμα, κλειστές στροφές, χαμηλή πρόσφυση και μέτριο ρυθμό γύρου. Ο καιρός μπορεί να είναι πάρα πολύ ζεστός, πράγμα που αυξάνει τη θερμική καταπόνηση, γι’ αυτό η Pirelli επέλεξε για την Ουγγαρία τη μέση γόμα.

Συγκεκριμένα οι διαθέσιμες επιλογές είναι οι μεσαίες γόμες της γκάμας (όπως και πέρυσι): P Zero λευκή/μέση, P Zero κίτρινη/μαλακή και P Zero κόκκινη/πολύ μαλακή. Πρόκειται για την ίδια επιλογή που είχε γίνει και πέρυσι στην Ουγγαρία. Είναι η πέμπτη φορά σε έντεκα αγώνες που επιλέγεται αυτή η τριπλέτα.

Το GP Ουγγαρίας από πλευράς ελαστικών

Ας δούμε όμως τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της αγωνιστικής διαδρομής, όπως τα μοιράζεται η Pirelli που από το 2011 αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού:

- Το Χανγκαρόρινγκ αποτελεί ουσιαστικά μια αλληλουχία στροφών όπου τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς.

- Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών ελαστικών

- Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης ώστε να μεγιστοποιήσουν την ταχύτητα στις στροφές. Έμφαση δίνεται στην μηχανική πρόσφυση και όχι στην αεροδυναμική.

- Στο παρελθόν έχουμε δει ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας να επηρεάζει τη στρατηγική.

- Υπάρχει μόνο μια ευθεία οπότε τα ελαστικά δεν έχουν πολλά περιθώρια αποβολής θερμότητας.

- Τα προσπεράσματα είναι δύσκολα έτσι δίνεται μεγάλη έμφαση στις κατατακτήριες δοκιμές και στη στρατηγική.

- Το κράτημα και η κατευθυντικότητα παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από την ισχύ στην επίτευξη ενός γρήγορου γύρου.

Όσο για τις επιλογές των οδηγών σε ότι αφορά στα διαθέσιμα σετ για το τριήμερο, μπορείτε να τις δείτε αναλυτικά στο infographic που ακολουθεί…

Το GP Ουγγαρίας από πλευράς ελαστικών

Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτων για την ιταλική εταιρεία, είπε σχετικά με το ουγγρικό Grand Prix: "Η πίστα στρώθηκε με νέο οδόστρωμα πριν τον περσινό αγώνα Έχει ενδιαφέρον να δούμε την επίδραση αυτής της αλλαγής ένα χρόνο μετά καθώς η νέα άσφαλτος έχει πλέον ωριμάσει. Πέρυσι είχαμε δει ότι είναι πιο λεία και ταχύτερη από την παλιά επιφάνεια. Οι επιλογές ελαστικών των ομάδων επικεντρώθηκαν στην μαλακή και στην πολύ μαλακή γόμα που προφανώς θα αποτελέσουν και τη βάση της στρατηγικής τους. Παραδοσιακά στην Ουγγαρία η στρατηγική παίζει κυρίαρχο ρόλο καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα. Η συλλογή δεδομένων την Παρασκευή και το Σάββατο θα είναι πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως καθότι πρόκειται για τη νέα γενιά ταχύτερων μονοθεσίων".

Photo & Infographic Credits: Pirelli F1 Press Area

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ