FORMULA 1

Το GP Μπακού από πλευράς ελαστικών

GP EUROPA F1/2016 - BAKU (AZERBAIJAN) 19/06/2016
© FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
GP EUROPA F1/2016 - BAKU (AZERBAIJAN) 19/06/2016 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE) © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Η ώρα του όγδοου αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 πλησιάζει και η Pirelli μοιράζεται τις απαιτήσεις του από πλευράς των ελαστικών.

Η Formula 1 πατάει ξανά γκάζι αυτό το Σαββατοκύριακο, με το Αζερμπαϊτζάν να φιλοξενεί τον όγδοο εκ των είκοσι σταθμών του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Πρόκειται για τον πιο καινούργιο αγώνα στο πρόγραμμα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οπότε οι ομάδες έχουν λίγες πληροφορίες για τη διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Μπακού.

Έχουν αγωνιστεί εκεί μόνο μια φορά, πέρυσι, στον πρώτο αγώνα που διοργανώθηκε. Από τότε οι τεχνικοί κανονισμοί αλλά και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών έχουν αλλάξει φέτος οπότε είναι σα να ξεκινάμε από το μηδέν. Τα ελαστικά που έχουν επιλεχθεί από την Pirelli για το πιο γρήγορο σιρκουί πόλης στο καλεντάρι είναι τα P Zero μέσης γόμας (λευκά διακριτικά), P Zero μαλακής γόμας (κίτρινα ω) και P Zero πολύ μαλακής γόμας (κόκκινα διακριτικά). Οι ίδιες δηλαδή επιλογές που είχαμε και πέρυσι.

Η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό γομών ήταν φέτος στο Μπαχρέιν.

Με μήκος 6.003 μέτρα (συμπεριλαμβανομένης ευθείας 2.2km) το Μπακού έχει τον δεύτερο μεγαλύτερο γύρο μετά το Σπα του Βελγίου. Η αγωνιστική διαδρομή περιλαμβάνει συνολικά 20 στροφές ενώ στο ξεκίνημα της ανηφόρας που μας φέρνει στο τμήμα της παλιάς πόλης ο δρόμος στενεύει πολύ. Σημειώστε πως τα μονοθέσια είναι 20 εκ. πιο φαρδιά φέτος, πράγμα που θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο το έργο των πιλότων.

Εκείνο των μηχανικών επηρεάζεται από τους ισχυρούς ανέμους που συνήθως πνέουν στην περιοχή (σ.σ. το Μπακού χαρακτηρίζεται ως η «Πόλη των Ανέμων») και μπορεί να περιπλέξουν το σετάρισμα των μονοθεσίων.

Μέρος του γύρου διαθέτει νέα άσφαλτο οπότε οι ομάδες θα διαπιστώσουν για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές τα επίπεδα πρόσφυσης, ενώ οι ταχύτητες στη μεγάλη ευθεία είναι… τρομακτικές. Πέρυσι καταγράφηκε ταχύτητα της τάξης των 378km/h!

Το GP Μπακού από πλευράς ελαστικών



Όσο για τις προβλέψεις στρατηγικής, σύμφωνα με τους τεχνικούς της Pirelli δεν θα έχουμε διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι. Τότε, ο νικητής Nico Rosberg πραγματοποίησε μόνο μία αλλαγή ελαστικών.

Για τον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola:
« Μετά το Μονακό και το Μόντρεαλ το Μπακού είναι η 3η συνεχόμενη διαδρομή που διεξάγεται σε όχι μόνιμη εγκατάσταση. Η πρόσφυση είναι και εδώ χαμηλή όμως ο χαρακτήρας της διαδρομής είναι τελείως διαφορετικός. Ο ρυθμός γύρου είναι πολύ πιο γρήγορος και διοχετεύονται σημαντικά μεγαλύτερα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης όπως είδαμε πέρυσι η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να είναι πολύ υψηλή.

Γι’ αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις γόμες ελαστικών που βρίσκονται στο μέσο της γκάμας μας τα οποία απέδωσαν καλά το 2016. Ίσως να ήταν μια έκπληξη ότι πέρυσι δεν είχαμε καθόλου εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας παρότι οι προβλέψεις έλεγαν το αντίθετο. Σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουν φέτος αυτό τον παράγοντα οι υπεύθυνοι στρατηγικής. Ο συνδυασμός αργών στροφών και μεγάλων ευθειών δεν επιτρέπει να βρεθεί εύκολα το σωστό ζύγισμα ειδικά όσον αφορά στην αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη».

Ας δούμε όμως και τις επιλογές των οδηγών σχετικά με τα διαθέσιμα σετ για αυτόν τον αγώνα. Προφανώς η πιο δημοφιλής επιλογή είναι αυτή της πολύ μαλακής γόμας, η οποία λογικά θα χρησιμοποιηθεί μαζί με τη μαλακή στο GP της Κυριακής. Οι οδηγοί των Mercedes, Ferrari και Red Bull Racing έχουν επιλέξει να έχουν από 8 σετ super soft, οι «ασημί» και οι «κόκκινοι» έχουν παρόμοιες επιλογές και στις άλλες γόμες και μόνο οι «ταύροι» έχουν εκεί επιλέξει ένα επιπλέον σετ μέσης γόμας.

Αναλυτικά οι επιλογές:

Το GP Μπακού από πλευράς ελαστικών



PHOTO CREDITS & INFOGRAPHIC: Pirelli F1 Press Area

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ