Τα "μυστικά" του Marina Bay Circuit
Ο 15ος αγώνας του Παγκοσμίου της Formula 1 διεξάγεται την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου στο Marina Bay Circuit. Ας δούμε τα "μυστικά" της διαδρομής που βρίσκεται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. (VIDEOS)
Οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα P Zero επιλέχθηκαν για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές απαιτήσεις της διαδρομής στους δημόσιους δρόμους της Marina Bay: Ένας μακρύς γύρος, υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και αγώνας με υψηλές απαιτήσεις αντοχής από οδηγούς και μονοθέσια.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Οι μπαριέρες οριοθετούν την πίστα οπότε τα λάθη τιμωρούνται, στο μαραθώνιο των δυο ωρών, που διεξάγεται σε συνθήκες υψηλής υγρασίας.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)
Η ταυτότητα του Marina Bay Circuit
Μήκος πίστας: 5,065 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 61
Απόσταση αγώνα: 308,828 χιλιόμετρα
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:50.041 (Daniel Ricciardo - 2015)
Πρώτο GP: 2008
Νικητής 2015: Sebastian Vettel (Ferrari)
Pole position 2015: Sebastian Vettel (Ferrari)
Επίσημο site: http://www.singaporegp.sg/
Τεχνικές πληροφορίες
Κατανάλωση καυσίμου: 1.65kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 45% του γύρου
Φθορά φρένων: Υψηλή
Αλλαγές ταχυτήτων: 80 στο γύρο / 4.880 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 832m
Μέγιστη ταχύτητα: 305km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 420m
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
-Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει τις περισσότερες στροφές (23) από οιαδήποτε άλλη πίστα. Ταυτόχρονα όμως έχει τον πιο αργό ρυθμό γύρου μετά το Μονακό: Υπάρχουν απαιτήσεις από τα ελαστικά στις στροφές, στα φρένα και στην επιτάχυνση.
-Η επιφάνεια του οδοστρώματος έχει εκτός από τις συνήθεις ανομοιομορφίες ενός δημόσιου δρόμου, διαγραμμίσεις και καπάκια φρεατίων.
-Καθώς ο αγώνας γίνεται νύχτα η θερμοκρασία οδοστρώματος δεν έχει τη συνήθη διακύμανση των ημερήσιων αγώνων.
-Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος παραμένει ψηλά αυτό σημαίνει πως οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης (degradation).
-Η διάρκεια του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας, δημιουργούν πολλές πιθανές στρατηγικές ελαστικών.
-Η μειωμένη κάθετη δύναμη έχει ως αποτέλεσμα η μηχανική πρόσφυση να προέρχεται από τα ελαστικά: Πιο σκληρά δουλεύει το πίσω αριστερά ελαστικό.
-Η διάρκεια ενός πιτ στοπ είναι μεγάλη λόγω της χαμηλής ταχύτητας διέλευσης και του μήκους που έχει το pit lane: Σημαντική πληροφορία για όσους χαράζουν στρατηγική.
Οι τρεις επιλεγμένες γόμες
Κίτρινη, μαλακή: Η πιο σκληρή απ' όσες γόμες είναι διαθέσιμες το Σαββατοκύριακο, είναι ικανή για μεγάλες αποστάσεις στη Marina Bay.
Κόκκινη, πολύ μαλακή: Μια γόμα που προσαρμόζεται εύκολα και αποδείχτηκε πέρυσι καθοριστικός παράγοντας στον αγώνα.
Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στο ρυθμό, θα χρησιμοποιηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές.
-Η Ferrari έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή γομών παίρνοντας όσα περισσότερα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας μπορούσε.
Video - Τι συνέβη στον αγώνα του 2015
Ο οδηγός της Ferrari Sebastian Vettel κέρδισε ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, την διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 13ο γύρο και έβαλε τη μαλακή στον 37ο γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε 2 φορές. Δεύτερος τερμάτισε ο Daniel Ricciardo (Red Bull) και τρίτος ο Kimi Raikkonen (Ferrari).
Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Max Verstappen με την Toro Rosso έβαλε πολύ μαλακή/μαλακή/πολύ μαλακή και τερμάτισε 8ος ένα γύρο πίσω από το νικητή.
Η άποψη του ειδικού
"Η Σιγκαπούρη είναι πιθανόν η πιο εντυπωσιακή πίστα απ' όσες επισκεπτόμαστε όλη τη σεζόν. Ελπίζω φέτος να είναι ακόμη πιο καλά χάρη στην εξαιρετικά γρήγορη πάρα πολύ μαλακή γόμα", λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery.
"Στόχος μας να μεγιστοποιήσουμε την ταχύτητα και τη διαθέσιμη πρόσφυση στη διαδρομή της Marina Bay. Είναι ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς και μια πίστα όπου πάντα εμφανίζεται αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλες αυτές οι σύνθετες παράμετροι αναπόφευκτα διευρύνουν τις επιλογές στρατηγικής για τις ομάδες. Όσον αφορά στον ανταγωνισμό είναι συνήθως από τους πιο αμφίρροπους αγώνες μέσα στη χρονιά καθώς η διαχείριση των ελαστικών μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά".
Προηγούμενοι νικητές
2015: Sebastian Vettel (Ferrari)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Fernando Alonso (Ferrari)
2009: Lewis Hamilton (McLaren)
2008: Fernando Alonso (Renault)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER