Πως θα αλλάξει η Formula 1 το 2017

Πως θα αλλάξει η Formula 1 το 2017

Διαβάστε για τις επικείμενες αλλαγές που θα κάνουν τα μονοθέσια 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο γύρο!

To 2017 η εικόνα της Formula 1 θα αλλάξει σημαντικά, θέλουν να πιστεύουν οι άνθρωποι του σπορ που μέχρι τις 30 Απριλίου θα πρέπει να έχουν ρυθμίσει και τις τελευταίες λεπτομέρειες του πακέτου των νέων τεχνικών κανονισμών που προωθούν.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Η συμφωνία για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το σπορ επετεύχθη την Τετάρτη 24/2 στη Γενεύη, με την επίσημη ανακοίνωση να κάνει λόγο για λύσεις που θα κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα.

Πόσο ταχύτερα; Υπολογίζουν περί τα τρία δευτερόλεπτα στο γύρο σε σχέση με τα σημερινά. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσω των αλλαγών που θα εφαρμοστούν στο αμάξωμα και στην αεροδυναμική, με τροποποιήσεις που θα δώσουν μεγαλύτερες ελευθερίες στους σχεδιαστές.

Οι αλλαγές γίνονται, όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού. Ασχέτως αν οι πιλότοι, οι άμεσα εμπλεκόμενοι δηλαδή, δεν έχουν καμία συμμετοχή στην όλη διαδικασία.

Επιγραμματικά οι αλλαγές στα νέα μονοθέσια που θα γίνουν "πιο συναρπαστικά" όπως τονίζει η FIA, επικεντρώνονται στις διαστάσεις του αμαξώματος και των ελαστικών. Πιο πλατιά μονοθέσια με μεγαλύτερες αεροτομές, πιο φαρδιά λάστιχα αλλά και μεγαλύτερο βάρος, είναι το βασικό πλάνο των νέων τεχνικών κανονισμών.

Από του χρόνου θα έχουμε επίσης και την εισαγωγή ειδικού προστατευτικού στο κόκπιτ, με την λύση που ακούει στο όνομα "Halo" να συγκεντρώνει έως τώρα τις περισσότερες πιθανότητες.

Αποφάσεις σχετικά με το κόστος παροχής κινητήριων μονάδων, την απόδοση, αλλά και την περαιτέρω βελτίωση του θορύβου θα πρέπει να οριστικοποιηθούν μέχρι τις 30 Απριλίου.

Οι προτεινόμενες λύσεις είναι οι εξής:

Πίσω αεροτομή

2016: 750mm πλάτος, 950mm ύψος

2017: 950mm πλάτος, 800mm ύψος

Εμπρός αεροτομή

2016: 1650mm

2017: 1800mm

Αμάξωμα

2016: 1400mm (μέγιστο πλάτος)

2017: 1600mm

Διαχύτης

2016: 125mm ύψος, 1000mm πλάτος

2017: 175mm ύψος, 1050mm πλάτος

Βάρος

2016: 702 κιλά

2017: 722 κιλά + το βάρος των νέων ελαστικών (περίπου 5-6 κιλά επιπλέον)

Ελαστικά

2016: 245 mm φάρδος τα μπροστινά, 325mm φάρδος τα πίσω

2017: 305 mm φάρδος τα μπροστινά, 405mm φάρδος τα πίσω

"Γελοίο να αυξάνουν το βάρος"

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία 8 χρόνια οι αλλαγές που έχουν υποστεί τα μονοθέσια είναι πολύ σημαντικές. Τόσο στο αμάξωμα, όσο κυρίως στις κινητήριες μονάδες, στα ελαστικά και στο βάρος.

Το 2008 που είχαμε ατμοσφαιρικούς V8 2,4 λίτρων για παράδειγμα τα μονοθέσια ζύγιζαν 605 κιλά μαζί με τον πιλότο, για να φτάσουμε το 2014 με τις νέες V6 υπερτροφοδοτούμενους υβριδικές μονάδες στα 691 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Το 2015 το βάρος αυξήθηκε στα 702 κιλά (μαζί με τον οδηγό). Ενώ το 2017 το βάρος θα ανέβει στα 722 κιλά χωρίς να υπολογίζεται το βάρος των νέων ελαστικών.

«Όταν μπήκα στη Formula 1 τα αυτοκίνητα ζύγιζαν 605 ή 610 κιλά και τώρα έχουν φτάσει να ζυγίζουν 100 κιλά παραπάνω! Είναι μεγάλη διαφορά. Δεν χρειάζεται να αλλάξουν πολύ τους κανονισμούς για να κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα. Μπορούν πολύ απλά να τα κάνουν ελαφρύτερα», είπε ο Lewis Hamilton όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις αλλαγές. Για να προσθέσει: «Κατά τη γνώμη μου είναι γελοίο το ότι αποφάσισαν να κάνουν πιο βαριά τα μονοθέσια. Στα 600 κιλά είναι μια χαρά και ήταν και για τα λάστιχα πιο εύκολα, καθώς δεν είχαμε πολλές περιπτώσεις ελαστικών να διαλύονται».

«Δεν νομίζω ότι οι κανονισμοί είναι καλοί, ακόμα κι αν πέντε ομάδες μάχονται για νίκες. Προτιμώ διαφορετικού τύπου μονοθέσια. Λατρεύω τα μονοθέσια με τους V12 και τα φαρδιά λάστιχα».

Ίσως το πιο σημαντικό που είπε ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν αυτό σχετικά με το ρόλο που πρέπει να έχουν οι πιλότοι στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τους κανονισμούς.

«Δεν συμφωνώ με τις αλλαγές που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια και πιστεύω πως οι πιλότοι έπρεπε να είχαν λόγο σε τέτοιου είδους αποφάσεις. Γνωρίζουμε τι δεν πάει καλά και τι πρέπει να βελτιωθεί. Κάποιοι από τους οδηγούς του γκριντ βρίσκονται στην F1 πάνω από 10-15 χρόνια, έχουν οδηγήσει διάφορα μονοθέσια, έχουν δει διάφορές αλλαγές και ξέρουν ποιες ήταν αποτελεσματικές και ποιες όχι».

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

 

Καθυστερεί το νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών!

 

Αλλάζουν οι κατατακτήριες δοκιμές!

 

Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2016 (PHOTOS+VIDEOS)

SHARE:

BEST OF NETWORK

ΓΙΟΣ ΤΡΑΜΠ

Τι έγινε όταν μουσουλμάνος κωμικός έκατσε δίπλα του σε πτήση

Ο 32χρονος Έρικ Τραμπ είναι ο γιος του επερχόμενου πλανητάρχη και είχε μια ιδιαιτέρως σημαντική, τυχαία συνάντηση, με τον μουσουλμάνο κωμικό, Mo Amer

TECH IT OR LIVE IT

Ποιο smartwatch σου ταιριάζει από όλα όσα κυκλοφορούν εκεί έξω

Επειδή αργά ή γρήγορα θα το βρεις μπροστά σου, κάναμε εμείς για σένα την έρευνα αγοράς.

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Δέκα ιστορικές προβλέψεις που έγιναν πραγματικότητα

Από την ατομική βόμβα, στη μεταμόσχευση οργάνων, την επίσκεψη στο φεγγάρι και τον ψυχρό πόλεμο. Οι δέκα προβλέψεις που αποδείχθηκαν αληθινές (Pics + Vid)

SPECIAL EDITION

Οι ανερχόμενες Ελληνίδες τραγουδίστριες με φωτιά και λάβρα instagram

Είναι φιλόδοξες και, όσον αφορά τα social media, φιλομαθείς. Κάτι που οφείλουμε να επισημάνουμε και να επικροτήσουμε.

ΤΑΞΙΔΙ

low cost αεροπορικές: Ευρώπη - ΗΠΑ με 65 ευρώ!

Το 2017 είναι η χρονιά που θα μπρορούμε να ταξιδεύσουμε πιο φθηνά και πιο μακριά καθώς οι low cost αεροπορικές μπαίνουν δυναμικά στα διηπειρωτικά. Πρωταγωνιστής και το αεροδρόμιο της Αθήνας

 
UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24