FORMULA 1

Preview: Japanese Grand Prix

Preview: Japanese Grand Prix

Η πίστα της Suzuka φιλοξενεί το 3ήμερο 7-9 Οκτωβρίου το 17ο Grand Prix της σεζόν.

Αμέσως μετά το Μαλαισιανό Grand Prix διεξάγεται το Ιαπωνικό Grand Prix στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί ο ίδιος συνδυασμός γομών: P Zero σκληρή γόμα (πορτοκαλί χρώμα), P Zero μέση γόμα (λευκό χρώμα) και P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα).

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Ένα άλλο κοινό στοιχείο των δυο αγώνων είναι πως τα δυο σετ σκληρής γόμας έχουν χαρακτηριστεί και πάλι ως «υποχρεωτικά». Αναπόφευκτα θα χρησιμοποιηθεί απ' όλους τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα, τουλάχιστον ένα σετ σκληρής γόμας.

Η Suzuka είναι ένας από τους πιο ατμοσφαιρικούς αγώνες της χρονιάς και ταυτόχρονα παλιάς σχολής, χάρη στις γρήγορες στροφές και τις μικρές περιοχές διαφυγής.

Όπως και στη Μαλαισία έτσι και εδώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου: Σε αντίθεση όμως με τη Μαλαισία η πίστα είναι στενή, αυτό καθιστά δύσκολα τα προσπεράσματα.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

Η ταυτότητα της Suzuka

Μήκος πίστας: 5,807 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 53
Απόσταση αγώνα: 310,408 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 (Kimi Raikkonen, 2005)
Πρώτο GP: 1987
Νικητής 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
Pole position 2015: Nico Rosberg (Mercedes)
Επίσημο site: http://www.suzukacircuit.jp/

Τεχνικές πληροφορίες

Κατανάλωση καυσίμου: 1.89kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου
Φθορά φρένων: Χαμηλή
Αλλαγές ταχυτήτων: 42 στο γύρο / 2.226 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 900m
Μέγιστη ταχύτητα: 330km/h
Μία ζώνη DRS
Μήκος pitlane: 413m

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά από ζεστό καιρό μέχρι κρύες και βρόχινες συνθήκες.

• Οι ομάδες συνήθως επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές στοχεύοντας σε υψηλές ταχύτητες διέλευσης από τις γρήγορες καμπές.

• Μεγάλα ενεργειακά φορτία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, καθώς αρκετές στροφές είναι παρατεταμένες. Η διάσημη 130R για παράδειγμα προκαλεί την πλευρική φόρτιση g με τη μεγαλύτερη διάρκεια μέσα στη χρονιά.

Preview: Japanese Grand Prix



• Ασκούνται μικρές δυνάμεις στον διαμήκη άξονα. Τα πάντα στη Suzuka περιστρέφονται γύρω από τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις στροφές.

• Αυτοί οι παράγοντες προκαλούν μεγάλη φθορά ελαστικών και πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Αναμένονται περισσότερες από μια αλλαγές ελαστικών.

• Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τη βελτίωση κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής. Επιπλέον η στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη γιατί υπάρχει πιθανότητα για αυτοκίνητο ασφαλείας ενώ τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα στη Suzuka.

Οι τρεις επιλεγμένες γόμες

Πορτοκαλί, σκληρή: Θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα καθώς 2 σετ έχουν χαρακτηριστεί «υποχρεωτικά».

Λευκή, μέση: Οι οδηγοί έχουν διαλέξει από ένα έως τέσσερα σετ αυτής της γόμας, προφανώς σκέφτονται διαφορετικά.

Κίτρινη, μαλακή: Είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στην Ιαπωνία η μαλακή γόμα. Θα είναι γρήγορη στις δοκιμές.

Preview: Japanese Grand Prix

• Στη Ferrari έκαναν την πιο επιθετική επιλογή ελαστικών με εννιά σετ μαλακής γόμας. Ειδικότερα ο Sebastian Vettel είναι ο μόνος οδηγός που πήρε μόνο ένα σετ μέσης γόμας για την Ιαπωνία.

Τι συνέβη στον αγώνα του 2015

• Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε πέρυσι ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, τη διατήρησε στην 1η αλλαγή στον 16ο γύρο και έβαλε τη σκληρή στον 31ο γύρο. Ο αγώνας των 53 γύρων ήταν στεγνός αλλά είχε βρέξει την Παρασκευή.

• Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών υιοθέτησε στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Rosberg χρησιμοποιώντας μέση/σκληρή/σκληρή γόμα κατάφερε να βγει μπροστά (undercut, παράκαμψη) από τους κυριότερους αντιπάλους του και να τερματίσει 2ος.

Η άποψη του ειδικού

« Η Suzuka είναι ένας αγώνας για τον οποίο όλοι αδημονούν. Έχει σχεδόν ειπωθεί ότι θα μπορούσε να ειπωθεί για το μοναδικό καλωσόρισμα που απολαμβάνουμε κάθε χρόνο από τους Ιάπωνες φιλάθλους. Οι γνώσεις και ο ενθουσιασμός τους έχουν μεγάλο βάθος», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery.

« Για πρώτη φορά φέραμε τη μαλακή γόμα στη Suzuka αυτό μπορεί ν' αποτελέσει ένα διαφορετικό παράγοντα στη χάραξη στρατηγικής. Ίσως δούμε κάποιες κινήσεις τακτικής ακόμη και από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ότι και να συμβεί θα χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά η σκληρή γόμα στον αγώνα, το ίδιο καθεστώς ίσχυσε και στη Μαλαισία. Περιμένουμε μεγάλη φθορά αλλά και μεγάλη πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης αυτοί οι παράγοντες πάντοτε οδηγούν σε ποικίλες επιλογές στρατηγικής», προσθέτει.

Με τη γλώσσα των αριθμών

Τις περισσότερες νίκες στη Suzuka τις έχει ο Michael Schumacher (6), ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους ο Sebastian Vettel έχει ανέβει τέσσερις φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δύο νίκες έχει ο Lewis Hamilton και από μία οι: Raikkonen, Alonso, Button.

GP GIAPPONE F1/2015  - 27/09/15
© FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
GP GIAPPONE F1/2015 - 27/09/15 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE) © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Στους κατασκευαστές, Ferrari και McLaren έχουν από επτά νίκες. Ακολουθεί με τέσσερις η Red Bull. τρεις νίκες έχει η Williams, δύο η Mercedes και μία η Renault.

Προηγούμενοι νικητές του Ιαπωνικού GP (Suzuka / Fuji)

2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
2011: Jenson Button (McLaren)
2010: Sebastian Vettel (Red Bull)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
2008 (Fuji): Fernando Alono (Renault)
2007 (Fuji): Lewis Hamilton (McLaren)
2006: Fernando Alono (Renault)
2005: Kimi Raikkonen (McLaren)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
2003: Rubens Barrichello (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER

Η επική νίκη του Raikkonen στη Suzuka το 2005 (videos)

"Καμπάνα" για τη Suzuka στον Vettel

Videos από το θρίλερ της Sepang

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ