FORMULA 1

Όταν ο Ayrton Senna κατακτούσε το Monaco

1992:  Portrait of McLaren Honda driver Ayrton Senna of Brazil before the Belgian Grand Prix at the Spa circuit in Belgium. Senna finished in fifth place after gambling to stay on slicks. \ Mandatory Credit: Pascal  Rondeau/Allsport
1992: Portrait of McLaren Honda driver Ayrton Senna of Brazil before the Belgian Grand Prix at the Spa circuit in Belgium. Senna finished in fifth place after gambling to stay on slicks. \ Mandatory Credit: Pascal Rondeau/Allsport GETTY IMAGES

Ο Ayrton Senna παραμένει μέχρι και σήμερα ο απόλυτος άρχοντας στο Grand Prix στην πίστα του Μονακό. Δειτε το γιατί (videos).

Οι στενοί δρόμοι του Monaco φιλοξενούντο 4ήμερο 21-24 Μαϊου το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Ο πιλότος που έχει συνδέσει το όνομά του με το Πριγκιπάτο είναι ο αείμνηστος Ayrton Senna . Γυρίζουμετο χρόνο πίσω και σας θυμίζουμε κάποιες μαγικές στιγμές του Βραζιλιάνου στη στενή διαδρομή του Πριγκιπάτου...

Ayrton Senna (BR), Honda Marlboro McLaren MP4/5B.. Monaco Grand Prix, Monte Carlo, 07/05/1989.
Ayrton Senna (BR), Honda Marlboro McLaren MP4/5B.. Monaco Grand Prix, Monte Carlo, 07/05/1989. AYRTON SENNA (BR), HONDA MARLBORO MCLAREN MP4/5B.. MONACO GRAND PRIX, MONTE CARLO, 07/05/1989.

Ο Senna μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ο Βασιλιάς του Πριγκιπάτου καθώς μετράει έξι νίκες (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993), τις περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο στην ιστορία και πέντε pole positions (1985, 1988, 1989, 1990 & 1991).

Ayrton Senna (BR), John Player Special team Lotus 98T.
Monaco Grand Prix, 11/05/1986, Monte Carlo.
Ayrton Senna (BR), John Player Special team Lotus 98T. Monaco Grand Prix, 11/05/1986, Monte Carlo. CRASH MEDIA GROUP

O τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αριθμεί, επίσης και τις περισσότερες παρουσίες στο πόντιουμ -8 στον αριθμό (1984-2ος, 1986-3ος, 1987-1ος, 1989-1ος, 1990-1ος, 1991-1ος, 1992-1ος, 1993-1ος)-. Δεν είναι όμως μόνο οι αριθμοί που του δίνουν δικαιολογημένα αυτόν τον τίτλο, αλλά οι εμφανίσεις που έχει πραγματοποιήσει εκεί.

1989:  Ayrton Senna of Brazil in action in his McLaren Honda during the Monaco Grand Prix at the Monte Carlo circuit in Monaco. Senna finished in first place. \ Mandatory Credit: Pascal  Rondeau/Allsport
1989: Ayrton Senna of Brazil in action in his McLaren Honda during the Monaco Grand Prix at the Monte Carlo circuit in Monaco. Senna finished in first place. \ Mandatory Credit: Pascal Rondeau/Allsport GETTY IMAGES

Κάποιες αξέχαστες στιγμές του «Θεού» στο Πριγκιπάτο σας θυμίζουμε εδώ:

03/06/1984: Στο αγαπημένο του Μonaco, υπό καταρρακτώδη βροχή, δίνει τα διαπιστευτήριά του. Ξεκινώντας από την 13η θέση του γκριντ οδηγώντας μιαToleman-Hart TG184-2, καταφέρνει να τερματίσει στην 2η θέση, πίσω από τον μετέπειτα team-mate του και άσπονδο φίλο του, Alain Prost που βρισκόταν στο κόκπιτ μιας McLaren MP4/2 TAG Porsche.

Ο ρυθμός που είχε αναπτύξει ήταν εξωφρενικός με δεδομένο ότι η ορατότητα ήταν ...μηδενική. Ο Prost, που ήταν μπροστά, ζήτησε την διακοπή του αγώνα την ώρα που ο Senna είχε πλησιάσει επικίνδυνα και όπως όλα έδειχναν ήταν θέμα 1-2 γύρων για να περάσει τον «Καθηγητή». Ο αλυτάρχης βγάζει κόκκινη σημαία, ο αγώνας διακόπτεται.

Λίγο πριν την γραμμή του τερματισμού ο Senna περνάει μπροστά. Πανηγυρίζει νομίζοντας ότι έχει πάρει την παρθενική του νίκη, όμως σύντομα καταλαβαίνει ότι μετράει η κατάταξη που ίσχυε στον προηγούμενο γύρο. « Δεν θα με άφηναν ποτέ να τoυς κερδίσω με μια Toleman μέσα στο Monaco», είπε λίγο μετά το τέλος...

15/05/1988: Εκείνη τη μέρα συνέβη κάτι απίστευτο, κάτι ανεπανάληπτο στα χρονικά της F1. Στη στενή διαδρομή του Πριγκιπάτου, έκανε ίσως τον καλύτερο γύρο σε κατατακτήριες δοκιμές στην ιστορία.

Στο κόκπιτ της McLaren ΜP4/4πήρε την pole με διαφορά 1,4" από τον «άσπονδο» φίλο του Alain Prost που οδηγούσε ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο! Η διαφορά του από τον 3ο Gerhard Berger (Ferrari) ήταν 2,7"!

Μετά το τέλος της διαδικασίας, ο Βραζιλιάνος αποκάλυψε ότι βίωσε μια εξωπραγματική εμπειρία: « Ήμουν ήδη στην pole, ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους άλλους, αλλά συνέχιζα. Ξαφνικά, ήμουν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα, συμπεριλαμβανομένου του ομόσταβλού μου, που έτρεχε με το ίδιο μονοθέσιο. Τότε συνειδητοποίησα ότι δεν οδηγούσα πλέον συνειδητά.Οδηγούσα με κάτι σαν ένστικτο αλλά βρισκόμουν σε μια διαφορετική διάσταση. Ήταν σαν να βρίσκομαι σε ένα τούνελ. Όλο το σιρκουί ήταν ένα τούνελ. Συνέχιζα να πηγαίνω όλο και πιο γρήγορα. Ήμουν πολύ πάνω από το όριο αλλά μπορούσα να βρω κι άλλο. Τότε σαν να ξύπνησα και συνειδητοποίησα ότι ήμουν σε μια διαφορετική ατμόσφαιρα. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να επιβραδύνω και να επιστρέψω στα pit. Αυτό δεν με τρόμαξε, παρόλο που ήμουν πολύ μακριά από τη συνειδητή μου αντίληψη. Πήγα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου απλά δεν είχα όρεξη να οδηγήσω άλλο».

Στον αγώνα ήταν εκτός συναγωνισμού. Ο ρυθμός του ήταν εξωφρενικός. Στον 67ο γύρο, λίγο πριν το τούνελ χάνει την αυτοσυγκέντρωσή του και πέφτει στις μπαριέρες. Για τρεις μέρες ήταν εξαφανισμένος.

Όταν ηρέμησε, εξήγησε: « Το Μonaco ήταν ένα σημαντικό σημείο της καριέρας μου. Δεν έφταιγε ούτε το μονοθέσιο, ούτε ο εξοπλισμός. Το λάθος που έκανα άλλαξε τόσο τον τρόπο που σκέφτομαι όσο και τη ψυχολογία μου. Με άλλαξε πολύ εσωτερικά. Με έφερε πιο κοντά στο Θεό από οτιδήποτε άλλο. Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, μέχρι τη στιγμή που έχασα την αυτοσυγκέντρωσή μου, έκανα ένα φοβερό λάθος και τα κατέστρεψα όλα. Αυτό και μόνο με έκανε να δω τα πράγματα με άλλο μάτι. Η οικογένειά μου, μου στάθηκε, αλλά η ζωή μου άλλαξε. Είμαι το ίδιο άτομο, αλλά έχω μεγαλύτερη πνευματική δύναμη...».

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

Κανείς δεν ξεχνά τον Ayrton Senna... (VIDEOS)
Monaco GP Preview (VIDEOS)
Ο J.M. Fangio μας ξεναγεί στη διαδρομή του Πριγκιπάτου! (VIDEO)
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ