FORMULA 1

Νίκη Χάμιλτον και "πυροτεχνήματα" στην έρημο!

Νίκη Χάμιλτον και "πυροτεχνήματα" στην έρημο!

Ο Άγγλος κέρδισε επί ίσοις όροις τον Νίκο Ρόζμπεργκ για τη δεύτερη διαδοχική του νίκη, σε έναν συναρπαστικό αγώνα στην έρημο του Σακίρ (video)

Σε έναν Γκραν Πρι που η Formula 1 γνώρισε μετά από χρόνια την επί ίσοις όροις μονομαχία δύο οδηγών από την ίδια ομάδα για τη νίκη, ο Λιούις Χάμιλτον βγήκε νικητής μιας εκπληκτικής μάχης με τον ομόλογό του στη Mercedes Νίκο Ρόζμπεργκ για πετύχει τη δεύτερη διαδοχική του νίκη!

Η μάχη αυτή ήταν μόνο μια πτυχή ενός φαντασμαγορικού αγώνα, ίσως του πιο θεαματικού των τελευταίων ετών, όπου δέκα μονοθέσια πέντε διαφορετικών ομάδων διεκδίκησαν στην πίστα τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας - και νικητής της μάχης δίχως καμία εύνοια της τύχης βγήκε ο Σέρχιο Πέρεθ της Force India, που κράτησε πίσω του την πρωταθλήτρια Red Bull και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Ο "πολύς" Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ έκλεισαν την πρώτη εξάδα, εμπρός από τις Williams των Φελίπε Μάσα και Βαλτέρι Μπότας (που ατύχησαν με λάθος χρονισμό στην έξοδο του οχήματος ασφαλείας) και της Ferrari των Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν.

Τα δύο μονοθέσια της Ferrari ήταν τα χειρότερα σε απόδοση από τις πέντε ομάδες και μόλις στο τέλος ο Αλόνσο πέρασε τον Τζένσον Μπάτον, πριν ο Άγγλος εγκαταλείψει - όπως και ο ομόλογός του, Κέβιν Μάγκνουσεν, σε μια κακή μέρα για τη McLaren.

Στην εκκίνηση ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Ρόζμπεργκ και να φτάσει επικεφαλής στην πρώτη στροφή. Οι δύο Mercedes σύντομα άνοιξαν διαφορά από όλους, αλλά όχι και μεταξύ τους.

Ώσπου, στο πρώτο πιτ-στοπ, ο Ρόζμπεργκ αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική: καθώς ο Χάμιλτον ακολούθησε την αναμενόμενη στρατηγική, να βάλει τα μαλακά ελαστικά ξανά, ο Γερμανός επέλεξε τη μέση γόμα - έτσι ώστε να κρατήσει ένα σετ των ταχύτερων μαλακών ελαστικών για να κάνει την επίθεσή του στο τέλος.

Ο Χάμιλτον, μεταξύ των δύο πιτ-στοπς, κατάφερε να οικοδομήσει διαφορά 8 δευτερολέπτων από τον Ρόζμπεργκ και το πλάνο του Γερμανού φάνηκε να μην αποδίδει, καθώς η διαφορά απόδοσης της μέσης με τη μαλακή γόμα έδειχνε, τελικά, να μην είναι αρκετά μεγάλη για να καταφέρει ο Ρόζμπεργκ να κλείσει αυτή τη διαφορά στους τελευταίους γύρους.

Όμως, λίγο μετά τον 40ο γύρο αυτό έμελλε να αλλάξει χάρη σε ένα ατύχημα μεταξύ του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και του Πάστορ Μαλδονάδο - κατά το οποίο τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν και η Sauber του πρώτου ανετράπη, για να προσγειωθεί ξανά στους τροχούς της, δίχως σοβαρές συνέπειες.

Η έξοδος του Οχήματος Ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα, ήταν ό,τι ακριβώς ευχόταν ο Ρόζμπεργκ. Η διαφορά μειώθηκε και ο Γερμανός βρέθηκε στην πίστα με καλύτερα ελαστικά από τον Χάμιλτον, με τη μαλακή γόμα έναντι της μέσης που ήταν αναγκασμένος να βάλει ο Άγγλος, για τους τελευταίους γύρους.

Μετά την αποχώρηση του Οχήματος Ασφαλείας, οι δύο οδηγοί της Mercedes έδωσαν μια καθαρή και συγκλονιστική μάχη για περίπου δύο γύρους, καθώς ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Paddy Lowe, μετέδωσε και στους δύο το μήνυμα να διασφαλίσουν ότι θα τερματίσουν!

Κατά τα άλλα ήταν ελεύθεροι να μονομαχήσουν, κι έτσι η Formula 1 είδε μετά από χρόνια την επί ίσοις όροις μονομαχία για τη νίκη μεταξύ των οδηγών της ίδιας ομάδας, δίχως να υπάρξει εντολή σε κάποιον από τους δύο να κάνει πίσω, ώστε να μην διακινδυνεύσει η ομάδα την απόλυτη συγκομιδή βαθμών.

Η μάχη των δύο, τελικά, έληξε όταν ο Ρόζμπεργκ στους τελευταίους γύρους είτε αναγκάστηκε να μειώσει ρυθμό, είτε αποφάσισε ότι το βαθμολογικό του προβάδισμα ήταν αρκετό για να μείνει ικανοποιημένος και με την δεύτερη θέση.

Πιο πίσω, οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Σεμπάστιαν Φέτελ της Red Bull είχαν ακολουθήσει ακριβώς την ίδια στρατηγική με τον Ρόζμπεργκ και ήταν οι μόνοι στη μάχη των θέσεων της πρώτης δεκάδας με μαλακή γόμα στους τελευταίους γύρους. Και με την είσοδο του Οχήματος Ασφαλείας, αυτή ήταν η ευκαιρία τους να επιτεθούν!

Ο Φέτελ, λέγοντας αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης ισχύος σε αρκετές περιστάσεις και έχοντας χάσει από νωρίς το DRS, αναγκάστηκε δύο φορές να δεχθεί την προσπέραση από τον ταχύτερο, σήμερα, ομόλογό του Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Ο Αυστραλός στους τελευταίους γύρους έφυγε για να διεκδικήσει την 3η θέση από τον Σέρχιο Πέρεθ, αλλά ο νεαρός Μεξικάνος κατάφερε εντυπωσιακά και οριακά να την κρατήσει μέχρι την καρό σημαία - καθώς ο Φέτελ δεν είχε τη δυνατότητα να περάσει για την 5η θέση την έτερη Force India, του Νίκο Χούλκενμπεργκ, παρότι ο Γερμανός είχε φθαρμένα ελαστικά και μέση γόμα.

Η πίστα του Σακίρ, με τις συστοιχίες μεγάλων ευθειών / αργών στροφών, έδειξε όσο καμία άλλη τη σημασία της ανωτερότητας ισχύος που έχουν οι κινητήρες της Mercedes, έναντι της αεροδυναμικά αποδοτικότερης Red Bull.

Μάλιστα, στην πρώτη εξάδα πιθανότατα θα βρισκόταν και οι δύο Williams-Mercedes αν οι Φελίπε Μάσα και Βαλτέρι Μπότας δεν είχαν υπέρμετρη φθορά των ελαστικών, που τους οδήγησαν στην απόφαση να κάνουν τρία πιτ-στοπς και στην εξής ατυχία: λόγω της φθοράς των ελαστικών, μπήκαν για το τρίτο τους πιτ-στοπ λίγο πριν μπει στην πίστα το όχημα ασφάλειας!

Έτσι, ξέμειναν στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, μαζί με τις απελπιστικά αργές Ferrari, καθώς οι μπροστινοί τους εκμεταλλεύτηκαν το όχημα ασφάλειας για να κάνουν το τελευταίο τους πιτ-στοπ δίχως να χάσουν χρόνο! Η 7η και 8η θέση για τη Williams ήταν αποτυχία.

GP ΜΠΑΧΡΕΪΝ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:38:42.743

2. Ρόζμπεργκ (Mercedes) +1.085

3. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +24.067

4. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +24.489

5. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +28.654

6. Φέτελ (Red Bull-Renault) +29.879

7. Μάσα (Williams-Mercedes) +31.200

8. Μπότας (Williams-Mercedes) +31.800

9. Αλόνσο (Ferrari) +32.500

10. Ράικονεν (Ferrari) +33.400

11. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +41.300

12. Γκροζάν (Lotus-Renault) +43.100

13. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +59.900

14. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1m02.800

15. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +1m27.900

16. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος

17. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +2 γύροι

ΕΓΚ. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +17 γύροι

ΕΓΚ. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +18 γύροι

ΕΓΚ. Έρικσον (Caterham-Renault) +24 γύροι

ΕΓΚ. Βερν (Toro Rosso-Renault) +39 γύροι

ΕΓΚ. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +40 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόζμπεργκ - 61

2. Χάμιλτον - 50

3. Χούλκενμπεργκ - 28

4. Αλόνσο - 26

5. Μπάτον - 23

6. Φέτελ - 23

7. Μάγκνουσεν - 20

8. Μπότας - 18

9. Πέρεθ - 16

10. Ρικιάρντο - 12

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes - 111

2. Force India - 44

3. McLaren - 43

4. Red Bull - 35

5. Ferrari - 33

6. Williams - 30

7. Toro Rosso - 7

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ