FORMULA 1

Μοντόγια: "Δεν θα άλλαζα ποτέ το επιθετικό μου στυλ"

2001 Italian Grand Prix.
Monza, Italy.
14-16 September 2001.
Juan-Pablo Montoya (Williams BMW) celebrates his maiden Grand Prix win in parc ferme.
Ref-01 ITA 21.
World Copyright - LAT Photographic
2001 Italian Grand Prix. Monza, Italy. 14-16 September 2001. Juan-Pablo Montoya (Williams BMW) celebrates his maiden Grand Prix win in parc ferme. Ref-01 ITA 21. World Copyright - LAT Photographic 2001 ITALIAN GRAND PRIX. MONZA, ITALY. 14-16 SEPTEMBER 2001. JUAN-PABLO MONTOYA (WILLIAMS BMW) CELEBRATES HIS MAIDEN GRAND PRIX WIN IN PARC FERME. REF-01 ITA 21. WORLD COPYRIGHT - LAT PHOTOGRAPHIC

Ο Κολομβιανός πρώην πιλότος της Formula 1, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, μιλά στο Sport24.gr για τη Ferrari, το επιθετικό του στυλ, και τα θέματα ασφαλείας.

Στα 39 του χρόνια ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια συνεχίζει να κερδίζει ακόμα. Τα μαλλιά του έχουν ασπρίσει, παραμένει βαρύς, αλλά το χαμόγελο-σήμα κατατεθέν παραμένει τεράστιο. Όπως και το ταλέντο του. Φέτος επέστρεψε στο πρωτάθλημα Indy και μολονότι η πρώτη νίκη άργησε λίγο, από εκεί και μετά ήταν σαν να μην έφυγε ποτέ. Επανήλθαν οι μέρες του 1999.

Η Φόρμουλα 1 περίμενε ένα χρόνο για να τον κάνει δικό της το 2000, καθώς έκανε το "αγροτικό" του στο C.A.R.T "δανεικός" στην ομάδα του Τσιπ Γκανάσι από τον Φρανκ Γουίλιαμς. Ο ιδιοκτήτης της Williams είχε πάντοτε "μάτι", επέλεγε ταλέντα, άλλωστε είναι ο πρώτος που έδωσε την ευκαιρία στον Άιρτον Σένα να οδηγήσει μονοθέσιο της F1.

Το ταλέντο του Κολομβιανού οδηγού ήταν εμφανές παρά τις συνεχόμενες εγκαταλείψεις. Κρυφός δεν έμεινε και ο "εκρηκτικός" του χαρακτήρας. Ο οδηγός εξαιτίας του οποίου ο Κρίστιαν Χόρνερ (σ.σ. νυν τιμ μάνατζερ της Red Bull) εγκατέλειψε την αγωνιστική του καριέρα γιατί δεν θα μπορούσε να γίνει ποτέ σαν τον Μοντόγια, δεν ταίριαζε στο συντηρητικό προφίλ της Φόρμουλα 1 και η μετακίνηση του στη McLaren το 2004 αποδείχθηκε "καταστροφική".

Δεν μπορούσε να συναγωνιστεί τον Κίμι Ράικονεν, ενώ ο περίφημος τραυματισμός παίζοντας τένις στη Μαδρίτη, τον άφησε εκτός για δύο αγώνες, φέρνοντας τον Ρον Ντένις στη McLaren στα όρια του, αφού αναφέρθηκε πως ο Μοντόγια έπεσε με τη μοτοσικλέτα του.

Μεσούσης της σεζόν το 2006 ο Μοντόγια αποχώρησε από τη Φόρμουλα 1 με προορισμό το πρωτάθλημα NASCAR. Μόνο η Ferrari θα μπορούσε να τον κρατήσει στο σπορ αποκαλύπτει στην αποκλειστική συνέντευξη του στο Sport24.gr, αλλά εκεί υπήρχε ο Μίχαελ Σουμάχερ.

Aγαπήθηκε από πάρα πολλούς και στην Ελλάδα. Μας έδωσε δέκα νίκες και ορισμένες εκπληκτικές στιγμές όπως το προσπέρασμα με το έτσι θέλω στον Σουμάχερ στο Ιντερλάγκος το 2001.

Το παρασκήνιο με κράτησε μακριά από τη Ferrari

Δυστυχώς στη Φόρμουλα 1 αγωνίστηκες στην εποχή παντοδυναμίας του Μίχαελ Σουμάχερ, έφυγες από το πρωτάθλημα το 2006. Πιστεύεις πως αν είχες παραμείνει στη Formula 1, θα είχες κατακτήσει εντέλει τον τίτλο; Και ίσως να είχες αγωνιστεί στη Ferrari;

Μοντόγια: "Δεν θα άλλαζα ποτέ το επιθετικό μου στυλ"

"Αν σκέφτομαι πως θα μπορούσα να είχα πάει στη Ferrari, όχι. Όχι δεν νομίζω πως ήταν στα σχέδιά μου. Υπήρχαν πολλά στο παρασκήνιο που με κράτησαν μακριά από τη Ferrari. Έκανα καλές χρονιές με τη Williams και τη McLaren. Είχα καλές ευκαιρίες για να κατακτήσω το πρωτάθλημα των οδηγών και δεν το καταφέραμε απέναντι στη Ferrari. Θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερες ευκαιρίες. Θέλω να πιστεύω πως θα είχαμε, αλλά είμαι περήφανος για όσα κατάφερα στην καριέρα μου στη Φόρμουλα 1".

Δεν μετάνιωσα που έφυγα από τη Φόρμουλα 1

Έχεις μετανιώσει την απόφαση σου, να αποχωρήσεις από τη Φόρμουλα 1;

"Όχι, δεν το έχω μετανιώσει. Πέρασα υπέροχα στη Φόρμουλα 1, αλλά υπήρχε και η πολιτική που μετρούσε παντού. Ειλικρινά, είχα μια καλή καριέρα στα NASCAR όταν αγωνιζόμουν εκεί, αλλά ήταν υπέροχο που επέστρεψα στα Indy cars με την Πένσκε".

Μοντόγια: "Δεν θα άλλαζα ποτέ το επιθετικό μου στυλ"

Έχεις νικήσει στα 500 μίλια της Ιντιανάπολις και στο Grand Prix του Μονακό. Υπάρχει στο μυαλό σου η συμμετοχή στις 24 ώρες Le Mans, ώστε να συμπληρώσεις το τριπλ κράουν;

"Δεν πρόκειται να πω πως δεν θα προσπαθήσω να πάω στο Le Mans και να νικήσω αυτόν τον αγώνα. Προφανώς θα είναι ένα εκπληκτικό κατόρθωμα θα κάθε οδηγό, αν το κάνω, θα ήθελα να γίνει σωστά. Αν μου παρουσιαστεί η ευκαιρία, τότε θα το σκεφτώ. Η ολοκλήρωση του τριπλ κράουν του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε βάζει σε ένα εκλεκτό γκρουπ. Προς το παρόν έχει μόνο ένα μέλος, τον (σ.σ. δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1), Γκρέιαμ Χιλ.

Δεν σκέφτεσαι την ασφάλεια την ώρα των αγώνων

Μετά τη Σουζούκα και τις συνθήκες υπό τις οποίες τραυματίστηκε σοβαρά ο Ζουλ Μπιανκί, ξεκίνησαν ξανά οι συζητήσεις περί ασφάλειας στους αγώνες. Ποια είναι η δική σου άποψη, ενός ανθρώπου που έχει αγωνιστεί σε διαφορετικές και επικίνδυνες μορφές αγώνων;

"Η Σουζούκα ήταν μια τραγική στιγμή. Αρκετοί από εμάς πιστεύουμε πως το ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, απλά με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας την ώρα που η Sauber του Άντριαν Σούτιλ θα απομακρυνόταν με το γερανό. Δυστυχώς στους αγώνες ορισμένες φορές δρούμε αφού συμβεί κάτι και όχι πρωτύτερα για να αποφευχθεί. Ίσως δούμε μια αλλαγή στο πρωτόκολλο.

Μοντόγια: "Δεν θα άλλαζα ποτέ το επιθετικό μου στυλ"
2012 GETTY IMAGES

Αισθάνεσαι ασφαλής όταν αγωνίζεσαι;

"Αισθάνομαι ασφαλής, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που σκέφτεσαι όταν αγωνίζεσαι. Έχουν υπάρξει πίστες στις οποίες έχω αγωνιστεί και ένιωθα πως δεν ήταν το ίδιο ασφαλείς με άλλες. Έχει γίνει μεγάλη πρόοδος σε θέματα ασφαλείας από τότε που ξεκίνησα στα Indy Cars το 1999. Οι αγώνες εμπεριέχουν κινδύνους, αλλά αισθάνομαι ασφαλής όποτε μπαίνω στο μονοθέσιο της ομάδας μου.

Θα επιτρέψεις στα παιδιά σου να ακολουθήσουν τα βήματα σου;

"Δεν πρόκειται ποτέ να σπρώξω ποτέ τα παιδιά μου, αλλά αν είναι αυτό που θέλουν να κάνουν, τότε θα πρέπει να γίνει σωστά. Ο γιος μου, ο Σεμπαστιάν κάνει ήδη αγώνες καρτ. Για την ακρίβεια κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα (Rotax Nationals) στο Σολτ Λέικ Σίτι πριν από λίγο καιρό. Είναι πιο συναρπαστικό θέαμα να τον βλέπω να κερδίζει έναν αγώνα, παρά να νικήσω εγώ σε έναν αγώνα".

Μόντσα, Μονακό, Σίλβερστοουν και... Χόκενχαϊμ

Ποια είναι η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή στην καριέρα σου;

"Όταν έχει αγωνιστεί κάποιος σε τόσα διαφορετικά πρωταθλήματα όπως έχω κάνει εγώ, είναι δύσκολο να ξεχωρίσω μια στιγμή. Η πρώτη μου νίκη στα Indy Cars στο Λονγκ Μπιτς, η νίκη μου στα 500 μίλια της Ιντιανάπολις το 2000. ΄Όλες οι νίκες μου στη Φόρμουλα 1 είναι ξεχωριστές γιατί έχουν επιτευχθεί στις καλύτερες, ιστορικότερες πίστες στον πλανήτη: Μόντσα, Μονακό, Σίλβερστοουν και Χόκενχαϊμ. Πρόκειται για εκπληκτικές πίστες. Οι νίκες μου στο NASCAR στη Σονόμα και στο Γουότκινς Γκλεν είναι ξεχωριστές, γιατί το NASCAR είναι μια εντελώς διαφορετική μορφή αγώνων.

Δεν έχω να αναφέρω καμιά άσχημη στιγμή. Υπάρχουν φυσικά φορές που εύχεσαι να είχες κάνει διαφορετικά άλλα πράγματα, δεν τις θεωρώ ως άσχημες αναμνήσεις".

Η ιδανική μου πίστα

Ποια είναι η αγαπημένη σου πίστα στη Φόρμουλα 1;

"Απολάμβανα την οδήγηση στη Μόντσα. Επιπλέον νίκησα δύο φορές εκεί, παίρνοντας και την πρώτη μου νίκη στη Φόρμουλα 1. Απλά κρίνοντας από την ομορφιά, δεν βρίσκεις κάτι καλύτερο απο το Μονακό".

INDIANAPOLIS, IN - JULY 27:  Juan Pablo Montoya, driver of the #42 Target Chevrolet, stands in the garage area during practice for the NASCAR Sprint Cup Series Samuel Deeds 400 At The Brickyard at Indianapolis Motor Speedway on July 27, 2013 in Indianapolis, Indiana.  (Photo by Jerry Markland/Getty Images)
INDIANAPOLIS, IN - JULY 27: Juan Pablo Montoya, driver of the #42 Target Chevrolet, stands in the garage area during practice for the NASCAR Sprint Cup Series Samuel Deeds 400 At The Brickyard at Indianapolis Motor Speedway on July 27, 2013 in Indianapolis, Indiana. (Photo by Jerry Markland/Getty Images) GETTY IMAGES

Η Ελλάδα σχεδιάζει να χτίσει μια πίστα προδιαγραφών Φόρμουλα 1 για να διεκδικήσει τη διεξαγωγή ενός Grand Prix. Γνωρίζουμε τι ζητούν η FIA ή ο Μπέρνι Έκλεστοουν, αλλά τι ζητούν πρωτίστως οι πραγματικοί πρωταγωνιστές, οι οδηγοί;

"Όποιοι κι αν είναι οι αγώνες, αν γίνονται σε οβάλ πίστες ή σε πίστες της Φόρμουλα 1 ή ακόμα και στους δρόμους μιας πόλης πρέπει να υπάρχουν σημεία για προσπέρασμα. Όλα τα μονοθέσια είναι σχεδιασμένα με τον ίδιο τρόπο, οπότε αν δεν είσαι επιθετικός ή να περάσεις τον άλλο στα φρένα, τότε έχεις ένα βαρετό αγώνα. Είναι το χειρότερο. Αγαπώ το Μονακό και κερδίζοντας εκεί, είναι μια από τις μεγαλύτερες νίκες στην καριέρα μου. Όμως το ένα μονοθέσιο ακολουθεί το άλλο.

Μου αρέσει ο Ρικιάρντο

Ποιον από τους τωρινούς οδηγούς στη Φόρμουλα 1 θα ξεχώριζε ; Ποιος θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος σου;

"Δεν γνωρίζω αν κανένας θα ήθελε να είναι ο επόμενος Χουάν Πάμπλο Μοντόγια και δεν βλέπω κάποιον στη Φόρμουλα 1 που να μου μοιάζει. Μου αρέσει πολύ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο"

Μοντόγια: "Δεν θα άλλαζα ποτέ το επιθετικό μου στυλ"

Δύσκολο, αλλά ποτέ μη λες ποτέ

Είναι πιθανό να σε δούμε στην Ελλάδα στο μέλλον. Δεν θα ήταν ωραίος ένας αγώνας επίδειξης;

" (Γέλια), όχι προς το παρόν. Δεν έχω στα σχέδια μου να επισκεφθώ ή να αγωνιστώ στην ΅Ελλάδα σύντομα, αλλά τώρα που μπαίνω στο τελευταίο κομμάτι της καριέρας μου, δεν θα το απέκλεια. Η χώρα σας είναι πολύ όμορφη και κάθε λόγος να επισκεφθώ την Ελλάδα, είναι καλός για μένα".

Αυτό το στυλ με έφτασε, έως εδώ...

ΟΙ Έλληνες σε θαυμάζουν πολύ, σε αγαπούν για το εκρηκτικό στυλ οδήγησης. Σκέφτηκες να αλλάξεις ποτέ; Δέχθηκες πιέσεις για να αλλάξεις;

"Σίγουρα έχω εκνευρίσει πολλούς ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν σκέφτηκα να αλλάξω τον τρόπο που οδηγώ. Δεν είναι πια τόσο επιθετικός όσο στα πρώτα χρόνια της καριέρας μου στα Indy Cars ή στη Φόρμουλα 1, αλλά αυτό το οδηγικό στυλ με έφερε εδώ που βρίσκομαι σήμερα. Νομίζω πως όλα εξελίχθηκαν θετικά για μένα"

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ