FORMULA 1

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών

Ο άνθρωπος που βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το λαμπαδιασμένο αυτοκίνητο του Γιος Φερστάπεν το 1994, ο Κένι Χαντκάμερ, μίλησε για τις τραγικές συνθήκες ζωής των μηχανικών που κρύβονται πίσω από τη λάμψη της F1.

Όλοι μας λίγο έως πολύ γνωρίζουμε όλους τους οδηγούς αστέρες της F1 και φυσικά τις τεράστιες απολαβές τους. Ο "χορός" των εκατομμυρίων που παίζεται κάθε φορά για την υπογραφή ενός οδηγού προκαλεί με τα νούμερα να συνοδεύονται από πολλά μηδενικά.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τους ανθρώπους που περνούν ατελείωτες ώρες με τα μονοθέσια προσπαθώντας να κάνουν το καλύτερο δυνατό και πολλές φορές ρισκάρουν τη ζωή τους.

Ο Κένι Χαντκάμερ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο "BBC" μίλησε για τη σκληρή ζωή των μηχανικών και όλα οσα κρύβονται πίσω από τη λάμψη της F1. Ένας άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομα του 97 νίκες και 13 παγκόσμια πρωταθλήματα, αλλά και με μία από τις πιο δραματικές στιγμές της ναυαρχίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών

* Ο Χαντκάμερ διακρίνεται ακριβώς μπροστά από το "λαμπαδιασμένο" αυτοκίνητο του Γιος Φερστάπεν

Το 1994 στο Γκραν Πρι της Γερμανίας σημαδεύεται από το τρομακτικό ατύχημα του Γιος Φερστάπεν. Έπειτα από ένα λάθος του μηχανικού που έβαζε καύσιμο στο μονοθέσιο της Μπένετον βενζίνη χύνεται πάνω στο μονοθέσιο και εκείνο αμέσως τυλίγεται στις φλόγες.

Ο Κένι Χανκάμερ βρισκόταν ακριβώς μπροστά και ήταν εκείνος που σήκωνε το μονοθέσιο του Ολλανδού. "Ο Γιος το είχε αντιμετωπίσει καλά. Είχε εγκαύματα στο πρόσωπο αλλά ήταν καλά. Στο τέλος μάλιστα γελούσε. Αυτό που ήταν πραγματικά δύσκολο ήταν το γεγονός ότι ο Μίκαελ Σουμάχερ (ήταν τότε στην ίδια ομάδα με τον Φερστάπεν) έπρεπε να μπει και εκείνος στα πιτ. Κάποιοι από τους μηχανικούς είχαν πάει ήδη στο νοσοκομείο και έπρεπε να βρω ανθρώπους να τους αντικαταστήσουν αλλά κάποιοι από αυτούς δεν ήξεραν αν θα τα καταφέρουν.

Τελικά το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε εύκολα αφού το μονοθέσιο του Μίκαελ σταμάτησε λόγω ενός προβλήματος στα καύσιμα, αλλά αυτό αποδείχτηκε χειρότερο. Έπρεπε μέσα σε δύο εβδομάδες να δούμε τι είχε συμβεί ωστόσο όλοι μας αναρωτιόμασταν αν θέλαμε να βρισκόμασταν εκεί και θέλαμε να βάλουμε καύσιμα στο αμάξι" τόνισε ενθυμούμενος εκείνες τις στιγμές.

Η βάναυση ζωή των μηχανικών

Αυτό είναι μόνο ένα από τα περιστατικά που έχει ζήσει στην 25χρονη πορεία του στη F1. Πως έχουν περάσει όμως όλα αυτά τα χρόνια για εκείνον αλλά και για τους υπόλοιπους μηχανικούς; Πολλοί μπορεί να θεωρούν ότι όλα είναι εύκολα και πως αυτοί οι άνθρωποι παίρνουν τεράστια ποσά όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Συνήθως η αμοιβή τους κυμαίνεται από 30.000 μέχρι 50.000 λίρες το χρόνο την ώρα που σύμφωνα με δημοσιεύματα ο Φέτελ παίρνει περίπου 40 εκατομμύρια λίρες. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και απάνθρωπες. "Βλέπουμε ελάχιστα από τις χώρες που επισκεπτόμαστε. Την πρώτη ημέρα ίσως να έχεις λίγο χρόνο, αλλά από την ώρα που ξεκινά η δουλειά το μόνο που βλέπεις είναι η πίστα, το δρόμο για τη πίστα και το ξενοδοχείο.

Κάθε Παρασκευή είμαστε στο πόδι 21-22 ώρες. Παλιά το κάναμε αυτό και το Σάββατο και την Παρασκευή. Είσαι κυριολεκτικά στο πόδι αυτές τις 22 ώρες. Μπορεί να έχεις ένα διάλειμμα για 20 λεπτά εάν είσαι τυχερός. Μερικές φορές, αν είχες δουλειά το προηγούμενο βράδυ μπορεί να μην φας πρωϊνό, να φας ένα σάντουιτς για γεύμα και να έχεις ένα 20λεπτο διάλειμμα το απόγευμα.

Όλοι οι μηχανικοί υποφέρουν από πόνους στα πόδια. Δεν έχει σημασία πόσο καλός είναι ο γυμναστής σου. Το ανθρώπινο σώμα δεν είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι όρθιο για 22 ώρες την ημέρα. Αυτό είναι κτηνώδες" δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών

*Άτυχος μηχανικός της Sauber πηγαίνει στον νοσοκομείο αφού τον πάτησε ο Καμούι Κομπαγιάσι

Η δουλειά τους ωστόσο δεν περιορίζεται μόνο στα Σαββατοκύριακα των αγώνων. "Αν ανάμεσα σε δύο αγώνες μεσολαβούν δύο εβδομάδες τότε επιστρέφεις από τον αγώνα τη Δευτέρα αφού πρώτα όλη την Κυριακή έχεις αποσυναρμολογήσει το μονοθέσιο την Κυριακή. Την Τρίτη έχουμε ρεπό και την Τετάρτη επιστρέφουμε στη δουλειά. Αν πάνε όλα καλά τότε έχουμε μία νορμάλ εβδομάδα αφού θα έχουμε τελειώσει το μονοθέσιο μέχρι την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο καθόμαστε. Τη Δευτέρα επιστρέφουμε στην πίστα και την Τετάρτη πετάμε για τον επόμενο αγώνα.

Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν σε περιπτώσεις διαδοχικών αγώνων. Αποσυναρμολογείς το αμάξι την Κυριακή και πακετάρεις εξοπλισμό 50 τόνων και τη Δευτέρα είσαι εκεί που θα διεξαχθεί ο επόμενος αγώνας πιάνοντας κατευθείαν δουλειά".

Απόσυρση από τα 30 ή χωρισμένος

Μπορεί κάποιος με αυτόν τον τρόπο ζωής να έχει προσωπική ζωή; Σύμφωνα με τον Χανκάμερ μπορεί, αλλά: "Πρέπει να έχεις ένα σύντροφο εξαιρετικά υπομονετικό. Αν το κάνεις μια ζωή και μετά συναντήσεις κάποιον και γνωρίζει για τα ταξίδια σου ίσως είναι πιο εύκολο, αλλά εάν είσαι σε μία σχέση και αποφασίσεις να μπεις στη F1 τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.

Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται με αυτό. Για να κάνεις τη συγκεκριμένη δουλειά πρέπει να είσαι αφοσιωμένος και συγκεντρωμένος. Δεν μπορείς να την κάνεις "μισός". Έχεις στα χέρια σου τη ζωή ενός ανθρώπου και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είσαι 100% αφοσιωμένος. Τώρα τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα από ότι ήταν στο παρελθόν.

Παλιά ήταν πιο δύσκολα. Επιστρέφεις κουρασμένος και αυτό δεν βοηθά καμία σχέση. Ξυπνάς και δεν είσαι στην καλύτερη δυνατή διάθεση. Όλα εξαρτώνται από το Σαββατοκύριακο που είχες".

Υπάρχουν οδηγοί που δεν μιλούν στους μηχανικούς

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τις συμπεριφορές από διάφορες βεντέτες όπως καταγγέλλει ο Κένι Χαντκάμερ. "Υπάρχουν οδηγοί οι οποίοι δεν έρχονται καν να μιλήσουν στους μηχανικούς. Αυτοί οι μηχανικοί δουλεύουν μαζί τους 24 ώρες την ημέρα και επτά ώρες την εβδομάδα, αλλά αυτοί οι οδηγοί δεν μιλούν μαζί τους. Σίγουρα, πρέπει να είσαι εγωιστής για να είσαι επιτυχημένος, αλλά για ορισμένους είναι πραγματικά ντροπή το γεγονός ότι δεν μιλούν καν με τους μηχανικούς τους.

Είμαι τυχερός που έχω δουλέψει με ορισμένους φανταστικούς ανθρώπους. Ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ έρχονταν και μιλούσαν μαζί μας ακόμα και για την προσωπική τους ζωή, ενώ έδειχναν ενδιαφέρον για μας και τις οικογένειες μας. Ο Νέλσον Πικέ ήταν εξαιρετικός στις φάρσες. Πάντα προσπαθούσε να πειράξει τον Αλεσάντρο Νανίνι. Φανταστικός τύπος ήταν και ο Ζαν Αλεζί. Μετά το τέλος μιας χρονιάς πήρε όλη την ομάδα στο Αβινιόν και διοργάνωσε πολλά event όπως αγώνες καρτ. Όλα αυτά δύο εβδομάδες πριν η γυναίκα του γεννήσει".

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών

* Ο Κένι Χαντκάμερ αριστερά μαζί με τον Φέτελ σε πανηγυρικό στιγμιότυπο από τα χρόνια της κοινής τους παρουσίας στη Red Bull.

Ποια είναι όμως η καλύτερη επιβράβευση για τους ανθρώπους που βρίσκονται στα πιτς; "Είμαστε στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες για το πρώτο πιτ στοπ κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Όταν δύο μονοθέσια μπαίνουν για πιτ στοπ και καταφέρνεις να βγάλεις το δικό σου μπροστά από το άλλο είναι μία στιγμή υπερηφάνειας για την ομάδα.

Είναι σχεδόν η ίδια ικανοποίηση με τη νίκη σε έναν αγώνα. Στην πραγματικότητα έχουμε κερδίσει αγώνες για οδηγούς οι οποίοι δεν μπορούσαν να προσπεράσουν τον αντίπαλο τους στην πίστα" επεσήμανε.

Καταλήγοντας για το εάν αξίζει κανείς να κάνει αυτή τη δουλειά τόνισε: "Είναι μία καριέρα γεμάτη στρες, αλλά όταν τα βάλεις όλα κάτω είναι κάτι το απίστευτο".

ΠΗΓΗ: ΒΒC

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ