FORMULA 1

Η Renault με δική της ομάδα στην F1 από το 2016

HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 18:  A general view of the Renault paddock office during practice ahead of the German Grand Prix at Hockenheimring on July 18, 2014 in Hockenheim, Germany.  (Photo by Drew Gibson/Getty Images)
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 18: A general view of the Renault paddock office during practice ahead of the German Grand Prix at Hockenheimring on July 18, 2014 in Hockenheim, Germany. (Photo by Drew Gibson/Getty Images) GETTY IMAGES

Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, η Renault ανακοίνωσε την επιστροφή της στη Formula 1 από το 2016 με αμιγώς δική της ομάδας, μέσω της Lotus F1.

Οι διαπραγματεύσεις διήρκησαν περί τους έξι μήνες μέχρι να επιτευχθεί συμφωνία και να οριστικοποιηθούν οι όροι της εξαγοράς της Lotus. Ακόμα και τώρα υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν, πάνω στις οποίες εργάζονται οι δύο πλευρές ώστε να ολοκληρωθεί το deal το οποίο λέγεται πως ανέρχεται στα 100 εκ. ευρώ.

« Η Renault είχε δύο επιλογές: Είτε να επιστρέψει 100%, είτε να αποχωρήσει. Έπειτα από εκτενή έρευνα, αποφάσισα ότι η Renault θα επιστρέψει στην Formula 1 το 2016. Οι τελικές λεπτομέρειες που δόθηκαν από τους κύριους μετόχους της F1 μας έπεισαν να αποδεχθούμε τη νέα πρόκληση. Το όραμα μας είναι να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα, ακόμη και αν μας πάρει καιρό», αναφέρει ο CEO της Renault, Carlos Ghosn στην ανακοίνωση.

« Ως ολοκληρωμένη ομάδα, η Renault θα επωφεληθεί από τις νίκες της. Το κέρδος από την παροχή κινητήρων ήταν εξαιρετικά χαμηλό. Η επιστροφή στην επένδυση έγινε υποχρεωτική εξαιτίας των νέων κανονισμών για την ανάπτυξη του κινητήρα. Οι εργασίες συνεχίζονται για την οριστικοποίηση των όρων απόκτησης της Lotus το συντομότερο δυνατό. Τα κύρια συμβόλαια υπογράφησαν στις 3 Δεκεμβρίου 2015. Η Lotus αποδείχθηκε ως ο καλύτερος συνεργάτης. Η Renault και η Lotus συνεργάζονται 15 χρόνια και κατέκτησαν το πρωτάθλημα το 2005 και το 2006», προσθέτει.

Τα τελευταία εμπόδια που υπήρχαν στις διαπραγματεύσεις, ξεπεράστηκαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου Grand Prix της σεζόν στο Abu Dhabi όπου ο ισχυρός άνδρας του σπορ, Bernie Ecclestone συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Renault Sport, Jerome Stoll.

Όπως αναφέρει το Autosport, η Renault δεσμεύτηκε να μείνει στην F1 για τα επόμενα 9 χρόνια (μέχρι τα τέλη του 2024), λαμβάνοντας προκαταβολή των χρημάτων που δικαιούται για τα πρώτα έξι χρόνια και διατηρώντας όλα τα ιστορικά δικαιώματά της.

Σε ό,τι αφορά στο κομμάτι του management, θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές στο team με τον επικεφαλής της Genii Capital, Gerard Lopez να διατηρεί κάποιο ρόλο, χωρίς ωστόσο αυτός να έχει προς το παρόν διευκρινιστεί.

Η Renault είχε αδιάλειπτη συμμετοχή στην Formula 1 για 40 χρόνια, είτε με δική της ομάδας είτε ως προμηθευτής κινητήρων. Το 1977, μάλιστα, έφερε την επανάσταση στο χώρο με την καθιέρωση της υπερσυμπίεσης (turbo), μιας τεχνολογίας που σύντομα έγινε συνήθεια στο άθλημα. Έχει λάβει μέρος σε περισσότερα από 600 GP, κατακτώντας 168 νίκες, 12 τίτλους κατασκευαστών και 11 Πρωταθλήματα οδηγών.

Στην ανακοίνωση δεν γίνεται αναφορά για τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν την ομάδα, αλλά και τους πιλότους. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου ο Pastor Maldonado και ο Joylon Palmer, τους οποίους έχει ανακοινώσει εδώ και πάνω από ένα μήνα η Lotus, θα είναι αυτοί που θα ηγηθούν των προσπαθειών της το 2016.

Επίσης, δεν υπάρχει καμία αναφορά σχετικά με τις ομάδες στις οποίες η εταιρεία θα δίνει τους κινητήρες της το 2016. Και εδώ η υπόθεση έχει πολύ... ψωμί μιας εκκρεμεί το θέμα της Red Bull, η οποία είναι πολύ πιθανό να ξανασυνεργαστεί με την γαλλική εταιρεία, αλλά χρησιμοποιώντας διαφορετική ονομασία στις μονάδες της...

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ