"Η Mercedes θα κερδίζει ως το 2021"

"Η Mercedes θα κερδίζει ως το 2021"

Σίγουρος ότι η Mercedes θα παραμείνει αήττητη στη Formula 1 μέχρι το 2021 εξέφρασε ο Χέλμουτ Μάρκο ενώ και ο Φέτελ παρά τη νίκη του στο GP της Αυστραλίας υποστήριξε πως η Ferrari υστερεί σε ταχύτητα.

Η πρόβλεψη ότι η Mercedes θα παραμείνει αήττητη στη Formula 1 μέχρι την επόμενη μεγάλη αλλαγή κινητήρων, το 2021, ανήκει στον -ανέκαθεν υπερβολικό- Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλο της RBR - όμως το σίγουρο είναι ότι, παρά τη νίκη της Ferrari με τον Σεμπάστιαν Φέτελ στο GP Αυστραλίας, τα «ασημένια βέλη» ξεκίνησαν το 2018 με ένα ξεκάθαρο προβάδισμα ταχύτητας.

Ο ίδιος ο Φέτελ, του οποίου η διαφορετική στρατηγική ταίριαξε απόλυτα με το «δώρο» του Οχήματος Ασφαλείας στο μέσον του πρώτου φετινού αγώνα της F1 για να περάσει τον μέχρι τότε πρωτοπόρο Λιούις Χάμιλτον, παραδέχθηκε ότι η Ferrari SF70H δεν μπορεί προς το παρόν να ανταγωνιστεί τη Mercedes W09.

 

Φέτελ: "Δεν έχουμε την ταχύτητα της Mercedes"

«Αν δείτε τις διαφορές όλο το τριήμερο, δεν έχουμε στ’ αλήθεια την ταχύτητα της Mercedes. Ξέρουμε, συνεπώς, ότι δεν είμαστε ακόμα στο σημείο που θέλουμε», είπε ο Φέτελ. «Πέρσι ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί απέναντί τους, τους ασκούσαμε περισσότερη πίεση. Σήμερα πιστεύω ότι δεν είχαμε ρυθμό αντίστοιχο με τον δικό τους. Πάντως, είχαμε αρκετή ταχύτητα για να το κάνουμε δύσκολο [στον Χάμιλτον] να μας πλησιάσει και να μας περάσει, η απόδοσή μας ήταν αξιοπρεπής.

Πιστεύω ότι το αυτοκίνητο έχει τεράστια δυναμική, αλλά πασχίζω λίγο [με τις ρυθμίσεις]. Θέλω το αυτοκίνητο να είναι απόλυτα ακριβές ότι φρενάρω και είμαι στην είσοδο της στροφής, και δεν είμαι ακόμα απόλυτα ικανοποιημένος με αυτό. Είναι όλα ένας συμβιβασμός, αλλά όχι κάτι τόσο δραματικό. Πρέπει μόνο να καταλάβουμε το πρόβλημα και να νιώσουμε περισσότερη πίστη στο αυτοκίνητο. Η πίστη παίζει σημαντικό ρόλο σε σιρκουί σαν της Μελβούρνης», κατέληξε ο Γερμανός.

Mercedes: Ήταν πρόβλημα λογισμικού

Η Mercedes, στο μεταξύ, υποστηρίζει ότι ήταν ένα πρόβλημα στο λογισμικό του μονοθεσίου του Χάμιλτον που έσφαλλε στον υπολογισμό των χρόνων και των διαφορών και δεν επέτρεψε στην ομάδα να διαπιστώσει την απειλή που ασκούσε ο Φέτελ βάσει της διαφορετικής στρατηγικής του.

Ο διευθυντής της πρωταθλήτριας, Τότο Βολφ, είπε: «Νομίζαμε ότι είχαμε προβάδισμα τριών δευτερολέπτων, οπότε πρέπει να ρωτήσουμε τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές - κι αυτό είναι που κάνουμε τώρα. Αν υπάρχει ένα πρόβλημα λογισμικού κάπου, πρέπει να το φτιάξουμε. Το πρόβλημα είναι μέσα στο σύστημά μας. Χρειαζόμασταν διαφορά 15 δευτερολέπτων, και είχαμε 12, που πιστεύαμε ότι ήταν αρκετά, αλλά δεν ήταν.

Ήταν μια κατάσταση που δεν είχαμε αντιμετωπίσει ξανά στο παρελθόν, συνεπώς η διαφορά που χρειαζόμασταν υπολογίστηκε λανθασμένα από το σύστημα. Ο τρόπος με τον οποίο είναι ρυθμισμένοι οι αλγόριθμοι, ο τρόπος με τον οποίο έχουν προγραμματιστεί οι υπολογιστές, έδειχναν ότι η διαφορά ήταν αρκετή για να μείνουμε μπροστά. Αλλά μετά είδαμε τις τηλεοπτικές εικόνες, και δεν ήταν αρκετή».

 

Σημειώστε ότι η Mercedes έχασε τον αγώνα ουσιαστικά την περίοδο του «Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας» (VSC), η οποία προηγήθηκε της εξόδου του αυτοκινήτου Ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια της πρώτης, οι οδηγοί δεν πρέπει να πέφτουν κάτω από ένα προκαθορισμένο -από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα- χρόνο σε καθένα από τα τρία τμήματα της πίστας. Έτσι, επειδή όλοι κινούνται πιο αργά, ένα πιτ-στοπ την περίοδο αυτή έχει μικρότερη χρονοτριβή, και ζημιά. Η Mercedes πίστεψε ότι τα 12 δευτ. του Χάμιλτον ήταν αρκετά για να μην καλυφθούν στο πιτ-στοπ του Φέτελ.

Χάμιλτον: "Είχε κι άλλη ταχύτητα"

«Η ομάδα δεν καταλαβαίνει πλήρως τι συνέβη, οπότε δεν μπορεί να μου δώσει έναν σαφή λόγο. Οπότε, δεν μπορώ να πω πώς νιώθω γι’ αυτό», είπε ο Χάμιλτον. «Δεν είναι ποτέ εύκολο να χάνεις ένα γκραν πρι, αλλά υπάρχουν τόσα θετικά που μπορούμε να πάρουμε από αυτό το τριήμερο. Στον αγώνα είχα κάποια επιπλέον εργαλεία, που θα μπορούσα να ήμουν πιο μπροστά πριν το πρώτο πιτ-στοπ. Η διαφορά μας στην κορυφή θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη.

Εύχομαι το θέμα να ήταν περισσότερο στο χέρι μου, διότι αισθάνομαι ότι οδήγησα καλά όσο ποτέ σήμερα. Όλοι στην ομάδα το νιώθουν, γίνεται τόσο καλή δουλειά, κι υπάρχει τόση θετική σκέψη για να προχωρήσουμε. Πήραμε τη δεύτερη θέση - μοιάζει με μαύρο σύννεφο, αλλά είναι καλό αποτέλεσμα. Έχουμε ένα σπουδαίο αυτοκίνητο, είμαστε πρωταθλητές, και με λίγες διορθώσεις μπορούμε να κερδίσουμε τον επόμενο αγώνα, το πιστεύω», κατέληξε ο πρωταθλητής.

 
SHARE

BEST OF NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ

Αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη ο Θόδωρος Βασιλάκης

Ο Δημήτρης Μπαλής γράφει για τον ιδρυτή της Aegean, Θεόδωρο Βασιλάκη, ο οποίος απεβίωσε την Πέμπτη (17/05) σε ηλικία 78 ετών.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24