FORMULA 1

Η μάχη του τίτλου συνεχίζεται στον "ναό" της Monza

Ο "ναός της ταχύτητας", η πίστα της Monza, φιλοξενεί το τριήμερο 2-4 Σεπτεμβρίου το 14ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.

Λίγα 24ωρα μετά τον αγώνα του Spa, στο Βέλγιο, η μάχη για την κατάκτηση του τίτλου συνεχίζεται επί ιταλικού εδάφους, στο Autodromo di Monza. Στο Βέλγιο , ο Nico Rosberg πέτυχε την έκτη του φετινή νίκη, αλλά δεν την πανηγύρισε όπως θα ήθελε καθώς ο Lewis Hamilton, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τον αγώνα από τις τελευταίες θέσεις του γκριντ, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο τερματίζοντας στην τρίτη θέση.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Και οι δύο έχουν πλέον από έξι νίκες φέτος, με τη διαφορά τους στη βαθμολογία να είναι μόλις 9 βαθμοί (232 έχει ο Hamilton - 223 o Rosberg).

Στη Monza, πάντως, ο Βρετανός τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αισθάνεται σαν στο σπίτι του κι ας μην αγωνίζεται με τα χρώματα της Ferrari.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

Ο 31χρονος πιλότος της Mercedes έχει παράδοση καλών αποτελεσμάτων στην "pista magica" όπου μετρά τρεις νίκες -2012, 2014, 2015-, μία δεύτερη θέση -2007-, καθώς επίσης και τέσσερις pole positions.
Αντιθέτως για τον Rosberg, η Monza δεν είναι... φιλόξενη, με τον Γερμανό να έχει να θυμάται όλη κι όλη τη 2η θέση που πήρε το 2014.

Από κει και πέρα, τα δύο "ασημένια βέλη" θα προσπαθήσουν να απειλήσουν η Red Bull αλλά και η Ferrari, η οποία έχει να γευτεί τη χαρά της νίκης στη Monza από το 2010. Η Scuderia μετρά 18 νίκες στο "ναό" τις περισσότερες από κάθε άλλη ομάδα, με τη δεύτερη πιο πετυχημένη ομάδα στη λίστα, τη McLaren, να έχει 10. Aκολουθεί η Williams με 6, ενώ η Mercedes έχει 4.

Το πόσο σημαντική είναι η pole position στη συγκεκριμένη πίστα μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς ρίχνοντας μια ματιά στα στατιστικά. Βάσει αυτών, λοιπόν, από το 2000 και έπειτα μόλις σε τρεις περιπτώσεις ο νικητής του αγώνα δεν ξεκίνησε από την pole position (2002 - Barrichello 4ος, 2006 - M. Schumacher 2ος, 2009 - Barrichello 5ος).

"La pista magica"

Την αποκαλούν "ναό της ταχύτητας" και "La pista magica" -η μαγική πίστα-. Όχι άδικα αφού πρόκειται για μια από τις γρηγορότερες πίστες του κόσμου.

Βρίσκεται 15km βόρειο-ανατολικά του Μιλάνου και κάθε χρόνο χιλιάδες τιφόζι μαζεύονται για να αποθεώσουν την ομάδα τους, την Ferrari.

Θεωρείται πίστα-δυναμόμετρο καθώς εκεί απαιτείται μεγάλη ιπποδύναμη για να μπορέσει να είναι κάποιος ανταγωνιστικός. Φρένα, λάστιχα και κινητήρες καταπονούνται ιδιαίτερα, ενώ τα μονοθέσια ρυθμίζονται έτσι ώστε να έχουν πολύ χαμηλή κάθετη δύναμη.

Η Μonza βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι του Πρωταθλήματος και έχει φιλοξενήσει συνολικά 65 GP. Μόνο το 1980 το ιταλικό GP διεξήχθη σε άλλη πίστα (Ιmola).

Οι εργασίες κατασκευής της ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1922 όταν οι τότε αστέρες Vincenzo Lancia και Felice Nazzaro έβαλαν τον θεμέλιο λίθο. Δυο μέρες αργότερα, οι εργασίες σταμάτησαν έπειτα από παρέμβαση μιας τοπικής οργάνωσης οικολόγων. Μετά από τρεις μήνες όμως ξανάρχισαν.

Περισσότεροι από 3.500 εργάτες δούλεψαν πυρετωδώς προκειμένου η πίστα να είναι έτοιμη το συντομότερο δυνατό. Πραγματικά, στα τέλη Ιουλίου (!) η κατασκευή της ολοκληρώθηκε προς έκπληξη όλων. Εκείνη την εποχή ήταν μόλις η τρίτη πίστα αγώνων στον κόσμο μετά το Brooklands και την Indianapolis.

Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 1922 και νικητής ήταν ο Pietro Bordino με Fiat. Μια εβδομάδα αργότερα διεξήχθη το πρώτο ιταλικό GP με τον Bordino να παίρνει και πάλι τη νίκη γνωρίζοντας την αποθέωση από 150.000 ανθρώπους που παρακολούθησαν τον αγώνα.

Το πρώτο GP στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 διεξήχθη στις 3 Σεπτεμβρίου του 1950 και νικητής ήταν ο Giuseppe Farina με Alfa Romeo 158...

Οι "μαύρες" σελίδες...

Πολλές οι καλές στιγμές, πολλές όμως και οι τραγικές, αυτές που σημάδεψαν την Formula 1.

Πολλοί κορυφαίοι οδηγοί και αρκετοί θεατές άφησαν την τελευταία τους πνοή στην συγκεκριμένη πίστα...

- Το 1928 ο Emilio Materassi σκοτώθηκε παίρνοντας μαζί του και 27 θεατές.

- Το 1933, τρεις κορυφαίοι οδηγοί της εποχής, οι Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini και Stanislas Czaykowski, έχασαν την ζωή τους μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο.

- Το 1955, ο Alberto Ascari σκοτώθηκε δοκιμάζοντας μια Ferrari στη στροφή που μετέπειτα πήρε το όνομά του.

- Το 1961 ο Wolfgang von Trips έπεσε πάνω στους θεατές, μετά από σύγκρουση που είχε με τον Jim Clark. Ο απολογισμός ήταν τραγικός καθώς σκοτώθηκαν ο Γερμανός πιλότος και 14 θεατές. Εκείνη τη χρονιά ο von Trips διεκδικούσε τον τίτλο ο οποίος τελικά κατέληξε στα χέρια του Phil Hill.

- Το 1970, ο Jochen Rindt άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα. Kατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, ο Αυστριακός έχασε τον έλεγχο της Lotus του και έπεσε πάνω στον τοίχο στην Parabolica. Η ειρωνεία είναι ότι με τους βαθμούς που είχε μαζέψει στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής (ο μοναδικός στην ιστορία του σπορ που στέφθηκε Πρωταθλητής μετά θάνατον).

- Το 1978 ένας άλλος σπουδαίος οδηγός έχασε την ζωή του στην πίστα. Ο λόγος για τον Σουηδό Ronnie Peterson, τρεις φορές νικητή του αγώνα στο παρελθόν (1973, 1974 & 1976).

- Το 2000 ένας πυροσβέστης έχασε την ζωή του όταν τραυματίστηκε θανάσιμα από θραύσμα αυτοκινήτου, έπειτα από ατύχημα που έγινε κατά την διάρκεια του αγώνα.

Οι ξεχωριστές στιγμές

5 Σεπτεμβρίου 1971: Μόλις 0,61" χώριζαν τους πρώτους πέντε πιλότους που πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού, με τον Βρετανό Peter Gethin (BRM) να πανηγυρίζει την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του στη Formula 1.

Αναλυτικά οι χρόνοι των πρώτων 5:

1.Peter GETHIN (BRM) - 1h 18m 12.60s (242.616 km/h)

2.Ronnie PETERSON (March Ford Cosworth) - 1h 18m 12.61s (+00.01s)

3.François CEVERT (Tyrrell Ford Cosworth) - 1h 18m 12.69s (+00.09s)

4.Mike HAILWOOD Surtees (Ford Cosworth) - 1h 18m 12.78s (+00.18s)

5.Howden GANLEY (BRM) - 1h 18m 13.21s (+00.61s)

14 Σεπτεμβρίου 2003: To ιταλικό GP του 2003 πέρασε στην ιστορία ως το ταχύτερο που έχει γίνει ποτέ στην F1. Ο νικητής, Michael Schumacher ολοκλήρωσε τους 53 γύρους του αγώνα σε 1h14'19"838 με μέση ωριαία ταχύτητα 247,585km/h.

4 Σεπτεμβρίου 2005: Σε εκείνον τον αγώνα, ο Kimi Raikkonen στο κόκπιτ της McLaren MP4-20 σημείωσε τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που έχει «γράψει» ποτέ μονοθέσιο της F1 κατά τη διάρκεια αγώνα, με 370,1 km/h.

10 Σεπτεμβρίου 2006: To «αντίο» του Michael Schumacher.

14 Σεπτεμβρίου 2008: Ο Sebastian Vettel στο κόκπιτ μιας Toro Rosso σημειώνει την παρθενική νίκη της καριέρας του στην F1, στη βρεγμένη Monza.

Η μάχη του τίτλου συνεχίζεται στον "ναό" της Monza

Προηγούμενοι νικητές στη Monza

2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

2014: Lewis Hamilton (Mercedes)

2013: Sebastian Vettel(Red Bull)

2012: Lewis Hamilton (McLaren)

2011: Sebastian Vettel (Red Bull)

2010: Fernando Alonso (Ferrari)

2009: Rubens Barrichello (Brawn GP)

2008: Sebastian Vettel (Scuderia Toro Rosso)

2007: Fernando Alonso (McLaren Mercedes)

2006: Michael Schumacher (Ferrari)

2005: Juan Pablo Montoya (McLaren Mercedes)

2004: Rubens Barrichello (Ferrari)

2003: Michael Schumacher (Ferrari)

2002: Rubens Barrichello (Ferrari)

2001: Juan Pablo Montoya (Williams BMW)

2000: Michael Schumacher (Ferrari)

1999: Heinz-Harald Frentzen (Jordan Mugen Honda)

1998: Michael Schumacher (Ferrari)

1997: David Coulthard (McLaren Mercedes)

1996: Michael Schumacher (Ferrari)

1995: Johnny Herbert (Benetton Renault)

1994: Damon Hill (Williams Renault)

1993: Damon Hill (Williams Renault)

1992: Ayrton Senna (McLaren Honda)

1991: Nigel Mansell (Williams Renault)

1990: Ayrton Senna (McLaren Honda)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER

Η μεγάλη "ανατριχίλα" του Vettel στη Monza το 2008 (video)
Pirelli: Preview του Ιταλικού GP στη Monza
VIDEOS: Το σοκαριστικό ατύχημα του Magnussen στο SPA
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ