FORMULA 1

Οι απαιτήσεις από τα ελαστικά στην Κίνα

Shanghai International Circuit, Shanghai, China. 
Friday 07 April 2017.
World Copyright: LAT Images
ref: Digital Image GJ9R9627
Shanghai International Circuit, Shanghai, China. Friday 07 April 2017. World Copyright: LAT Images ref: Digital Image GJ9R9627 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Το Σάββατο αναμένεται να δούμε επιτέλους δράση στην πίστα της Σαγκάης με τα ελαστικά να παίζουν καθοριστικό ρόλο

Μπορεί την πρώτη ημέρα του Grand Prix Κίνας για το 2017 να μη χρησιμοποιήθηκαν καθόλου τα σλικ ελαστικά της Pirelli ελέω της βροχής και της έλλειψης δράσης, αναμένεται όμως να μπουν για τα καλά στο παιχνίδι το Σάββατο! Η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα αποτελέσει εντατικό μάθημα ενόψει των επίσημων διαδικασιών, καθώς οι ομάδες και οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να χωρέσουν σε 60 λεπτά, τη δουλειά που κανονικά θα έκαναν σε 240!

Με τα νέα μονοθέσια και κυρίως με τα νέα ελαστικά, αυτή η επίσκεψη στη Διεθνή Πίστα της Σαγκάης αποτελεί ένα ταξίδι στο άγνωστο. Και το πόσο ανθεκτικά θα είναι τα ελαστικά σε αυτό το σιρκουί υψηλών ταχυτήτων, παραμένει ερωτηματικό καθώς ουδείς μπόρεσε να κάνει προσομοίωση κατατακτήριων ή αγώνα.

Η Pirelli έχει διαθέσιμες την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών με τα κόκκινα διακριτικά, τη μαλακή με τα κίτρινα και τη μέση με τα λευκά διακριτικά. Λογικά θα δούμε να χρησιμοποιούνται δύο από αυτές (το ελάχιστο που επιτρέπουν οι κανονισμοί) καθώς η θεωρητικά μικρότερη φθορά τους φέτος, ίσως οδηγήσει πολλούς σε στρατηγική ενός pit stop – το πολύ δύο (αυτή ήταν πέρυσι η στρατηγική νίκης).

Το σιρκουί αυτό κατασκευάστηκε το 2004 και είναι από τα εντυπωσιακότερα στο καλεντάρι. Ως δεξιόστροφο, καταπονεί περισσότερο το εμπρός αριστερά ελαστικό ενώ οι πιο απαιτητικές στροφές για τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο είναι η ατελείωτη δεξιά πρώτη στροφή, καθώς και η στροφή 13. Χαρακτηριστικά της είναι οι μεγάλες ευθείες, εκεί τα ελαστικά αποβάλλουν θερμότητα και έτσι μειώνεται η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης.

Οι απαιτήσεις από τα ελαστικά στην Κίνα

Όπως συνέβη και στην Αυστραλία αλλά και στους τρεις αγώνες που ακολουθούν, όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους τις ίδιες γόμες ελαστικών: Επτά από την πιο μαλακή, τέσσερις από τη μεσαία και δυο από την σκληρότερη εκ των διαθεσίμων γομών. Όπως είπαμε, καμία δεν έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα καθώς στο FP1 είδαμε μόνο τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά. Πρέπει να σημειώσουμε κι αυτό ίσως έχει το ενδιαφέρον του ενόψει του αγώνα που προβλέπεται ξανά να βρέχει, πως η Pirelli παρέχει βρόχινα ελαστικά διαφορετικής γόμας με καλύτερη απόδοση σε πίστες με λείο ασφαλτοτάπητα, όπως αυτή της Κίνας.

Για τις απαιτήσεις του δεύτερου γύρου της σεζόν από τα ελαστικά, μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola: "Επιλέξαμε τις μεσαίες γόμες της γκάμας μας, όμως περιμένουμε οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν κυρίως την μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό μέχρι ένα βαθμό εξαρτάται από τον απρόβλεπτο καιρό. Από τη μέση γόμα είναι διαθέσιμα μόνο 2 σετ. Στο παρελθόν είχαμε τοπικές παραμορφώσεις λόγω υπερθέρμανσης στην Κίνα καθώς στο τέλος των μεγάλων ευθειών υπάρχουν κλειστές στροφές. Στις δοκιμές της Βαρκελώνης καταγράψαμε ότι οι παραμορφώσεις έχουν γενικά μειωθεί φέτος, θα είναι καλό να το επιβεβαιώσουμε και εδώ αυτό. Αν βρέχει και πιθανόν έχει κρύο, θα παρέχουμε στις ομάδες βρόχινα ελαστικά με διαφορετική γόμα με στόχο να έχουν οι οδηγοί περισσότερη πρόσφυση".

Photo credits: Pirelli Press Area

Οι απαιτήσεις από τα ελαστικά στην Κίνα
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ