Δέκα χρόνια από τη "ντροπή" της Ιντιανάπολις

Δέκα χρόνια από τη "ντροπή" της Ιντιανάπολις

Το αμερικανικό κοινό έχασε όση εμπιστοσύνη είχε απομείνει πλέον στη Φόρμουλα 1 όταν είκοσι μονοθέσια συμμετείχαν στον γύρο προθέρμανσης/σχηματισμού, αλλά μόλις έξι πήραν εκκίνηση, εκ των οποίων μόνο οι δύο Ferrari ήταν ανταγωνιστικές (videos).

Στη Φόρμουλα 1 θυμούνται κάθε επέτειο, αλλά στην Αυστρία που βρίσκεται αυτές τις μέρες το "καραβάνι" των ταχύτερων οδηγών στον κόσμο, κανείς δεν θα θέλει να μιλήσει για τη συγκεκριμένη ημερομηνία: 18 Ιουνίου 2015. Την ημέρα του αγώνα του Grand Prix της Ιντιανάπολις το 2005.

Η Φόρμουλα 1 είχε πραγματοποιήσει την πολυπόθητη επιστροφή στην Αμερική και μάλιστα στη "μητρόπολη" των μηχανοκίνητων σπορ, την Ιντιανάπολις, όπου μέρος του διάσημου οβάλ χρησιμοποιούνταν στην πίστα. Την ημέρα του αγώνα ωστόσο οι Αμερικανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Φόρμουλα 1.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο προμηθεύτριες ελαστικών, τη Bridgestone και τη Michelin, οδήγησε τη δεύτερη σε μια τραγική επιλογή, τα ελαστικά της φθείρονταν πολύ γρήγορα στη συγκεκριμένη πίστα. Συνέστησε στις επτά ομάδες που προμήθευε πως τα ελαστικά που είχε φέρει δεν θα άντεχαν περισσότερο από δέκα γύρους. Σύμφωνα με τους κανονισμούς εκείνης της χρονιάς απαγορευόταν η αλλαγή ελαστικών εν ώρα αγώνα.

Είχε προηγηθεί το ατύχημα του Ραλφ Σουμάχερ με την Toyota στις δοκιμές της Παρασκευής, όταν κλάταρε το ελαστικό του και ενώ κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα στο οβάλ. Ο Γερμανός οδηγός κατέληξε στο νοσοκομείο και μετά από διαβουλεύσεις, οι επτά ομάδες αποσύρθηκαν από τον αγώνα!

Το ατύχημα του Ραλφ Σουμάχερ:

Όλες οι ομάδες συμμετείχαν μόνο στο γύρο προθέρμανσης/σχηματισμού, προκειμένου να μην τιμωρηθούν. Όταν δόθηκε η εκκίνηση, μόλις έξι μονοθέσια βρίσκονταν στο grid, των ομάδων της Bridgestone. O Γιάρνο Τρούλι είχε δώσει στην Toyota την πρώτη της pole position στην ιστορία της στη Φόρμουλα 1, αλλά παρακολούθησε τον αγώνα-παρωδία από τα πιτ.

Από τα έξι μονοθέσια (Ferrari, Jordan-Toyota, Minardi-Cosworth) μονάχα οι δύο Ferrari ήταν ανταγωνιστικές και ο Μίχαελ Σουμάχερ πήρε μια από τις ευκολότερες νίκες στην καριέρα του. Ο δεύτερος οδηγός της Ferrari, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ήταν δεύτερος και τρίτος ο Πορτογάλος Τιάγκο Μοντέιρο της Jordan στο highlight της καριέρας του.

Η εκκίνηση:

Οι Αμερικανοί τίμησαν το συμβόλαιο τους και το 2007 ήταν η τελευταία φορά που η Ιντιανάπολις φιλοξένησε τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1. Από το 2012 το Grand Prix των ΗΠΑ διεξάγεται στο Όστιν του Τέξας. Η Michelin αποχώρησε από τη Φόρμουλα 1 και δέκα χρόνια μετά συζητάει την επάνοδο της στο σπορ που έχει μεγάλη παράδοση, για να ακολουθήσει χρόνια μετά η Bridgestone. Αυτό που δεν έχει αλλάξει τότε και σήμερα είναι οι συζητήσεις γύρω από το δρόμο που έχει πάρει η Φόρμουλα 1 και πως το κοινό που λατρεύει το σπορ, δεν μπορεί πλέον να ακολουθήσει.

 
SHARE:

BEST OF NETWORK

Παιδοκτόνος: "Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν να βγάλω τη Στέλλα από το σπίτι"

Τι υποστήριξε στις αρχές για το φονικό ο παιδοκτόνος πρώην αστυνομικός, που απολογείται την Τρίτη στη Δικαιοσύνη

Το εκτός έδρας γκολ πρέπει να καταργηθεί άμεσα

Από τα κοινά προφίλ στο Facebook μέχρι τα ζώδια και τις Πανελλήνιες.

Δολοφονία 6χρονης: Ο αδερφός είχε κλειστά τα αυτιά του, για να μην ακούσει

Συγκλονίζει η μαρτυρία του δίδυμου αδελφού της Στέλλας, όπως τη μετέφερε ψυχολόγος στις αστυνομικές αρχές. Οι καταθέσεις που περιλαμβάνονται στη δικογραφία

Πώς θα ένιωθες αν δεν σε άφηναν να διανύσεις εκατό μέτρα στην πόλη σου;

Κάναμε μια βόλτα στο κέντρο της πόλης με τον Παναγιώτη Πιτσίνιαγκα, έναν Αθηναίο που δίνει μάχη καθημερινά για να φτάσει στη δουλειά του.

Πρεμιέρα X Factor: Τα δάκρυα του Μαζωνάκη για το τσιγγανάκι

Το τσιγγανάκι που έκλεψε την παράσταση με τη φωνή του στην πρεμιέρα του X Factor. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα δύο φορές σε διαγωνισμούς ρομποτικής και ζει στο γκέτο του Δενδροπόταμου (Vids)

 

ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ FERNANDO ALONSO

Η εκδίκηση του Alonso

Ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να μπει στο μυαλό του απελπισμένου -από τα χάλια της McLaren - Honda- Fernando Alonso.

UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24