FORMULA 1

Chinese GP Preview

GP CINA F1/2015 - SHANGHAI (CINA) - 12/04/2015
© FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
GP CINA F1/2015 - SHANGHAI (CINA) - 12/04/2015 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE) © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Όσα θα θέλατε να ξέρατε για την πίστα της Κίνας και το τρίτο Grand Prix της σεζόν στο πρωτάθλημα της Formula 1.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 μεταφέρεται στην Ασία και συγκεκριμένα στην Κίνα, όπου θα πραγματοποιηθεί το τρίτο Grand Prix της σεζόν. Όσα θα θέλατε να ξέρατε για την πίστα και τον σπουδαίο αυτό αγώνα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

ΠΙΣΤΑ: SHANGHAI

Μήκος πίστας: 5,451 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 56
Απόσταση αγώνα: 305,066 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:32.239 (Μichael Schumacher, 2004)
Πρώτο GP: 2004
Νικητής 2015: Lewis Hamilton (Mercedes AMG Petronas)

Pole position 2015: Lewis Hamilton (Mercedes AMG Petronas)
Επίσημο site: www.icsh.sh.cn

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατανάλωση καυσίμου: 1.7kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 55% του γύρου
Φθορά φρένων: Μεσαία
Αλλαγές ταχυτήτων: 51 στο γύρο / 2.856 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 1.17km
Μέγιστη ταχύτητα: 335km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 351m

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ...

Σε απόσταση 40km από τη Σαγκάη, βρίσκεται η υπερσύγχρονη πίστα, η οποία έβαλε την Κίνα στον χάρτη των μηχανοκίνητων σπορ. Και αυτή φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του Hermann Tilke...

Η κατασκευή του σιρκουί ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2002 για να τελειώσει 18 μήνες αργότερα, τον Απρίλιο του 2004, ενώ κόστισε ούτε λίγο ούτε πολύ 400 εκ. δολάρια!

Η χωρητικότητα της πίστας είναι 250.000 θεατές, ενώ η μεγαλύτερη κερκίδα, η οποία παρέχει ορατότητα στο 80% της πίστας, μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές.

Ο συμβολισμός και το σχήμα των κτιρίων έχει αντληθεί από την κινέζικη παράδοση. Το σχήμα της πίστας απεικονίζει το κινέζικο σύμβολο του «Shang» που σημαίνει «Ψηλότερα».

Η πίστα έχει μήκος 5,4km και διαθέτει τη μεγαλύτερη ευθεία του Πρωταθλήματος, με το μήκος της να είναι 1.175 μέτρα, όπου τα μονοθέσια μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες που ξεπερνούν τα 330km/h. Αποτελείται από 7 δεξιές στροφές και 7 αριστερές, ενώ το μέγιστο πλάτος της φτάνει τα 14 μέτρα.

Τo ERS και το DRS (κινούμενη πίσω αεροτομή) με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα μονοθέσια αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, λόγω της χάραξης της πίστας.

« H πίστα διαθέτει ποικιλία στροφών, από εκτεταμένες καμπύλες μέχρι φουρκέτες και αποτελεί μια καλή πρόκληση για οδηγούς και μονοθέσια. Συνήθως έχουμε ενδιαφέροντες αγώνες στην Κίνα γιατί η μεγάλη πίσω ευθεία δίνει ευκαιρία για προσπέρασμα. Η πίστα έχει επίσης μεγάλο πλάτος γεγονός που ενθαρρύνει τους πιλότους να πειραματιστούν με τις γραμμές τους. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς εύκολα όταν υπάρχει βροχή», περιγράφει ο παλιός πιλότος της F1, Timo Glock.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

• Οι τοπικές καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν πάντα απρόβλεπτες και έχουν σημαντική επίδραση στην απόδοση των ελαστικών.
• Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) να κάνει την εμφάνισή της όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές ειδικά στις πρωινές περιόδους.
• Περίπου το 80% του γύρου είναι με το τιμόνι υπό γωνία, αυτό σημαίνει πως τα πλευρικά φορτία αποτελούν κρίσιμο παράγοντα.
• Περισσότερο φθείρονται τα εμπρός ελαστικά λόγω του αριθμού στροφών αλλά και των υψηλών ενεργειακών φορτίων σ' αυτές.
• Οι πιο κρίσιμες στροφές είναι η στροφή 1 που σχηματίζει σχεδόν κύκλο και η στροφή 13 που έχει οβάλ διαμόρφωση.
• Οι οδηγοί πρέπει ν' αποφεύγουν το σπινάρισμα στην έξοδο των στροφών για να μειώσουν την πτώση απόδοσης των πίσω ελαστικών.

Chinese GP Preview

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

• Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση, γόμα της γκάμας.
• Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
• Διαφορετικές σκέψεις στην επιλογή γομών από τις ομάδες: Haas, McLaren, Williams έκαναν τις πιο επιθετικές επιλογές, παίρνοντας το μέγιστο δυνατό αριθμό των 7 σετ πολύ μαλακής γόμας.

Chinese GP Preview

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΣΙ (2015):

• Νικητής: Hamilton (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 14ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα στον 33ο γύρο).
• Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Massa, 5ος (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε σε μέση στον 13ο γύρο και έβαλε ξανά τη μέση στον 34ο γύρο).
• Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν δυο pit stop, λίγοι επιχείρησαν τρία pit stop. Οι επιλογές στρατηγικής επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το μέσον του αγώνα, αυτό παρέτεινε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.

SHANGHAI, CHINA - APRIL 12:  Second placed Nico Rosberg (L) of Germany and Mercedes GP, first placed Lewis Hamilton (2nd R) of Great Britain and Mercedes GP and Sebastian Vettel (R) of Germany and Ferrari wave to the fans following the Formula One Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 12, 2015 in Shanghai, China.  (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
SHANGHAI, CHINA - APRIL 12: Second placed Nico Rosberg (L) of Germany and Mercedes GP, first placed Lewis Hamilton (2nd R) of Great Britain and Mercedes GP and Sebastian Vettel (R) of Germany and Ferrari wave to the fans following the Formula One Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 12, 2015 in Shanghai, China. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) GETTY IMAGES

Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ PAUL HEMBERY (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI)

« Η Κίνα είναι μια πίστα εντελώς διαφορετική από τις άλλες δυο που επισκεφτήκαμε μέχρι τώρα φέτος. Παραταύτα ο συνδυασμός γομών είναι ίδιος αυτό δεικνύει τα περιθώρια ευελιξίας των προϊόντων μας σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Συνήθως στη Σαγκάη οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, όμως είναι τέτοια η φυσιολογία της περιοχής που τίποτα δεν αποκλείεται. Οι ομάδες θα πρέπει να έχουν ευρύ πνεύμα όσον αφορά στις επιλογές στρατηγικής και να κάνουν προσεκτική αναγωγή των στοιχείων που συλλέγουν στις δοκιμές στις πιθανόν διαφορετικές συνθήκες αγώνα. Οι τρεις γόμες που επιλέξαμε έχουν δώσει μεγάλο αριθμό επιλογών μέχρι τώρα. Περιμένουμε αντίστοιχη ποικιλία στρατηγικών και στην Κίνα».

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ:

2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Fernando Alonso (Ferrari)
2012: Nico Rosberg (Mercedes AMG Petronas)
2011: Lewis Hamilton (ΜcLaren Mercedes)
2010: Jenson Button (ΜcLaren Mercedes)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
2008: Lewis Hamilton (ΜcLaren Mercedes)
2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)
2006: Michael Schumacher (Ferrari)
2005: Fernando Alonso (Renault)
2004: Rubens Barrichello (Ferrari)

GP CINA F1/2015 - SHANGHAI (CINA) - 11/04/2015
© FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
GP CINA F1/2015 - SHANGHAI (CINA) - 11/04/2015 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE) © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER

Από την Κίνα επιστροφή στις κατατακτήριες του 2015!
Έτσι μοιράζονται τα χρήματα της F1
«Το 2017 ο Max θα αγωνίζεται σε κορυφαία ομάδα»
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ