FORMULA 1

Αναλύοντας το... θαύμα του Hamilton στον Καναδά

MONTREAL, QC - JUNE 12: Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo battle for position at the start ahead of Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer, Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and the rest of the field during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
MONTREAL, QC - JUNE 12: Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo battle for position at the start ahead of Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer, Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and the rest of the field during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

ΤοΚαναδικό Grand Prixδιεξήχθη σε πολύ κρύες συνθήκες, ήταν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες που έχουμε δει εδώ και καιρό σε τριήμερο αγώνα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος δεν ξεπερνούσε τους 20 βαθμούς Κελσίου.

Ήταν κρίσιμο να φέρεις και να διατηρήσεις τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Παρακολουθήσαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών με μια ή δυο αλλαγές ελαστικών.

Ο Lewis Hamilton που εκκινούσε πρώτος σταμάτησε μόνο μια φορά για αλλαγή ελαστικών και κατάφερε να βρεθεί ξανά μπροστά από τον Sebastian Vettel της Ferrari ο οποίος τον πέρασε στην εκκίνηση άλλαξε όμως δυο φορές ελαστικά.

Πραγματοποιώντας το μοναδικό του pit stop στον 24ο γύρο (από τους 70 του αγώνα), ο Hamilton βρέθηκε 2ος πίσω από το Vettel. Όταν ο Γερμανός τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πραγματοποίησε το 2ο pit stop του και βρέθηκε πίσω από το Βρετανό η διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 6 δευτερόλεπτα.

Απέμεναν 33 γύροι για να την μειώσει ο Vettel, αμφότεροι φορούσαν τη μαλακή γόμα και τα ελαστικά της Ferrari ήταν 13 γύρους νεότερα απ’ αυτά της Mercedes. Παρ' όλα αυτά ο Hamilton κατάφερε με χαρακτηριστική ευκολία να κρατήσει πίσω του τον Vettel που όταν χρειάστηκε να πιέσει για να μειώσει τη διαφορά έκανε κάποια λάθη που αποδείχθηκαν καθοριστικής σημασίας για την έκβαση του αγώνα.

Παρά τις ψυχρές συνθήκες, ο Nico Rosberg πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα με τη μαλακή γόμα, δέκα γύρους πριν το φινάλε. Ο χρόνος του ήταν 1.4 sec ταχύτερος από τον περσινό ταχύτερο γύρο που είχε επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Valtteri Bottas πήρε το πρώτο βάθρο της σεζόν για τη Williams ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική με το Hamilton. Οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν μέσα στη 10αδα έκαναν δυο αλλαγές. Όλοι τους είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη περίπου 6 δέκατα στο γύρο.

Η Force India ακολούθησε εναλλακτική στρατηγική με το Sergio Perez. O Μεξικάνος εκκίνησε με την μαλακή γόμα, συμπλήρωσε 31 γύρους μ’ αυτή και μετά άλλαξε ελαστικά βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα. Τις περισσότερες θέσεις κέρδισε ο Carlos Sainz της Toro Rosso με στρατηγική 2 pit stop (ολοκλήρωσε τον αγώνα με την πολύ γρήγορη, πάρα πολύ μαλακή γόμα). Ο Ισπανός εκκινούσε 20ος και τερμάτισε στην 9η θέση.

« Χάρη στις διαφορετικές στρατηγικές είδαμε ένα σπουδαίο φινάλε με το Vettel που πραγματοποίησε δυο αλλαγές να πλησιάζει το Hamilton που πραγματοποίησε μια. Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ανέδειξαν τη διαχείριση ελαστικών σε καθοριστικό παράγοντα, κάποιες ομάδες άλλαξαν στρατηγική καθώς φάνηκε ξεκάθαρα τι ήταν ταχύτερο. Στην πράξη οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές φέτος σε αντίθεση με πέρυσι που οι περισσότεροι έκαναν 1 pit stop. Το κλειδί για να είναι αποτελεσματική η στρατηγική του ενός pit stop ήταν να προσέξεις τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο κάτι που οι Hamilton και Bottas πραγματοποίησαν με εξαιρετικό τρόπο», εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery.

Αναλύοντας το... θαύμα του Hamilton στον Καναδά

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Πάρα πολύ μαλακή: Verstappen - 1:16.319
Πολύ μαλακή: Vettel - 1:17.143
Μαλακή: Rosberg - 1:15.599

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα:

Μαλακή: Alonso - 52 γύροι
Πολύ μαλακή: Vettel - 26 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Magnussen - 29 γύροι

Αναλύοντας το... θαύμα του Hamilton στον Καναδά
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ