FORMULA 1

Αναλύοντας την πίστα του Sochi

Αναλύοντας την πίστα του Sochi

Για δεύτερη φορά στην ιστορία της η Formula 1 επισκέπτεται τη Ρωσία και το θέρετρο του Sochi για τη διεξαγωγή του 15ου Grand Prix του Πρωταθλήματος (9-11/10). Διαβάστε αναλυτικά.

11 Οκτωβρίου, Sochi Autodrom

Μήκος πίστας: 5,848 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 53
Απόσταση αγώνα: 309,745 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:40.896 (Valtteri Bottas, 2014)
Πρώτο GP: 2014
Νικητής 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)

Pole position 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
Eπίσημο site: www.sochiautodrom.ru

Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης

Για δεύτερη φορά στην ιστορία της η Formula 1 επισκέπτεται τη Ρωσία και το θέρετρο του Sochi για τη διεξαγωγή του 15ου Grand Prix του Πρωταθλήματος (9-11/10).

Η επιβλητική πίστα που εκτείνεται στο Ολυμπιακό χωριό που φιλοξένησε τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014, είναι από τις μεγαλύτερες σε μήκος που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα.

Έχοντας συλλέξει δεδομένα από τον πρώτο αγώνα που διεξήχθη πέρσι, η Pirelli επέλεξε για φέτος τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι). Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για έναν συνδυασμό που ταιριάζει με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά της πίστας.
Το νέο οδόστρωμα είναι λείο και σε συνδυασμό με τον ήπιο καιρό και τις στροφές μέσης ταχύτητας έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά και μειωμένη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

« Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιστρέφουμε στη Ρωσία για το 2ο Ρωσικό Grand Prix. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αγορά όχι μόνο για μας αλλά και για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery και προσθέτει: « Είχαμε κάποια ερωτηματικά ερχόμενοι πέρυσι στο Sochi, κάτι αναπόφευκτο όταν πρόκειται για καινούργια πίστα. Μαζέψαμε όμως δεδομένα για το 2015 και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να φέρουμε συνδυασμό ελαστικών ένα επίπεδο πιο μαλακό από πέρυσι. Ελπίζουμε αυτό να οδηγήσει σε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop, πρόκειται για το στόχο μας σε όλους τους αγώνες. Τόσο εμείς όσο και οι ομάδες συνεχίζουμε να μαθαίνουμε γι' αυτή την πίστα παρότι διαθέτουμε εξελιγμένη τεχνολογία προσομοίωσης. Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στροφών οπότε αποτελεί ένα ολοκληρωμένο τεστ για τα ελαστικά. Οι οδηγοί θα ωφεληθούν από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας φέτος».

Τεχνικές πληροφορίες

Κατανάλωση καυσίμου: 1.9kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 57% του γύρου
Φθορά φρένων: Χαμηλή
Αλλαγές ταχυτήτων: 40 στο γύρο / 2.120 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 650m
Μέγιστη ταχύτητα: 332km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 330m

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

Η φρεσκοστρωμένη άσφαλτος συχνά παρουσιάζει πολύ μεγάλες αλλαγές την πρώτη χρονιά ειδικά μετά από ένα βαρύ χειμώνα. Τα δείγματα από το οδόστρωμα δεν δείχνουν πολύ μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρυσι, η επιφάνεια παραμένει λεία με χαμηλό συντελεστή τριβής. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται και πολύ εκτός της Formula 1 αναμένεται να υπάρχει σημαντική βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή μέρα με τη μέρα καθώς και γλιστερό οδόστρωμα ειδικά την Παρασκευή.

Η πιο κρίσιμη στροφή στο Sochi είναι η 3η μια αριστερή παρατεταμένη με πολλαπλές κορυφές. Πηγή έμπνευσής της υπήρξε η περίφημη στροφή 8 στο Istanbul Park που επίσης είναι σχεδιασμένο από το Hermann Tilke. Αυτή η στροφή προκαλεί σημαντική καταπόνηση ειδικά στο εμπρός δεξιά ελαστικό.

Συνολικά υπάρχουν 12 δεξιές και έξι αριστερές στροφές αλλά και μια ευθεία 650m ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη στροφή.

Η πίστα μήκους 5.848km είναι η 3η μεγαλύτερη σε μήκος μετά το Spa και το Silverstone. Περίπου τα 1.7km είναι δημόσιος δρόμος και ο αγώνας διαρκεί 53 γύρους.

Αναμένεται θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 15 - 20 βαθμούς Κελσίου, αυτό μειώνει τη θερμική επιβάρυνση.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες: 0.8 - 1.0 δευτερόλεπτο ανά γύρο.

Που κρίθηκε ο περσινός αγώνας

Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση γόμα στον 30στο γύρο. Η πιο εντυπωσιακή στρατηγική χρησιμοποιήθηκε από τον άλλο οδηγό της Mercecdes, Nico Rosberg που άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα στον πρώτο γύρο μετά από ένα μπλοκάρισμα που παραμόρφωσε τα ελαστικά του. Παρότι βρέθηκε 20ος κατάφερε να τερματίσει 2ος συμπληρώνοντας πάνω από 300km με ένα σετ ελαστικών ενώ πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο του στο τελευταίο πέρασμα.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

Ford EcoSport: Aνανεωμένο στα σημεία

Πώς θα συνοδηγήσετε με τον "Ιαβέρη" στο ράλλυ Ακρόπολις!

Νικητές οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος!

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ