FORMULA 1

Αλλάζουν οι κατατακτήριες δοκιμές!

SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 05:  Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP leads the drivers out of the pitlane as the race resumes under the safety car during the Japanese Formula One Grand Prix at Suzuka Circuit on October 5, 2014 in Suzuka, Japan.  (Photo by Clive Rose/Getty Images)
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 05: Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP leads the drivers out of the pitlane as the race resumes under the safety car during the Japanese Formula One Grand Prix at Suzuka Circuit on October 5, 2014 in Suzuka, Japan. (Photo by Clive Rose/Getty Images) GETTY IMAGES

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών θα έχουμε από φέτος, όπως ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA).

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών θα έχουμε από φέτος, όπως ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA). Στόχος των αλλαγών που αποφάσισε ομόφωνα η Formula 1 Commission την Τετάρτη στη Γενεύη, είναι η αύξηση της δράσης και του θεάματος αυξάνοντας παράλληλα τις πιθανότητες εκπλήξεων.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Το format των κατατακτήριων μένει σε γενικές γραμμές ως έχει, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα αποκλείονται οι πιλότοι από τη συνέχεια, καθώς κάθε 90 δευτερόλεπτα θα έχουμε και από έναν αποκλεισμό!

Πάμε να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές:

Q1 - διάρκεια 16 λεπτά

- Μετά από 7 λεπτά αποκλείεται από τη συνέχεια ο πιο αργός οδηγός.
- Από κει και έπειτα κάθε 90 δευτερόλεπτα θα έχουμε και τον αποκλεισμό του πιο αργού πιλότου μέχρι τη στιγμή της πτώσης της καρό σημαίας.
- Συνολικά 7 πιλότοι θα αποκλείονται στο Q1 και 15 θα συνεχίζουν στο Q2.

Q2 - διάρκεια 15 λεπτά

- Μετά από 6 λεπτά αποκλείεται από τη συνέχεια ο πιο αργός οδηγός.
- Από κει και έπειτα κάθε 90 δευτερόλεπτα θα έχουμε και τον αποκλεισμό του πιο αργού πιλότου μέχρι τη στιγμή της πτώσης της καρό σημαίας.
- Συνολικά 7 πιλότοι θα αποκλείονται στο Q2 και 8 θα συνεχίζουν στο Q3.

Q3 - διάρκεια 14 λεπτά

- Μετά από 5 λεπτά αποκλείεται από τη συνέχεια ο πιο αργός οδηγός.
- Από κει και έπειτα κάθε 90 δευτερόλεπτα θα έχουμε και τον αποκλεισμό του πιο αργού πιλότου μέχρι τη στιγμή της πτώσης της καρό σημαίας.
- Στα τελευταία 90 δευτερόλεπτα οι δύο εναπομείναντες πιλότοι θα διεκδικήσουν την pole position.

Οι πρώτες αντιδράσεις

« Δεν νομίζω ότι πρόκειται να αλλάξουν πολλά. Μακάρι να συμβεί και να έχουμε εκπλήξεις, γενικά όμως το format είναι το ίδιο», ήταν το σχόλιο που έκανε ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Lewis Hamilton.

« Νομίζω ότι πάντα είναι καλό όταν προσπαθούμε να εισάγουμε φρέσκιες απόψεις στο σπορ», είπε από την πλευρά του ο Nico Rosberg.

Για « παράξενη ιδέα» έκανε λόγο ο rookie της Renault, Jolyon Palmer προσθέτοντας πως « δεν βλέπω να κάνει την τεράστια διαφορά», ενώ ο Daniil Kvyat παραδέχεται πως οι αλλαγές αυτές εκ πρώτης όψεως « μπορούν να κάνουν άνω-κάτω τη διαδικασία».

Ο Kimi Raikkonen παρουσιάστηκε επιφυλακτικός όχι για το αποτέλεσμα των αλλαγών, αλλά για το αν θα εφαρμοστούν! « Καθίστε πρώτα να δούμε αν θα γίνουν», απάντησε σε σχετική ερώτηση που του έθεσαν οι δημοσιογράφοι.

MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 22:  Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing speaks with members of the media at the end of day one of F1 winter testing at Circuit de Catalunya on February 22, 2016 in Montmelo, Spain.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 22: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing speaks with members of the media at the end of day one of F1 winter testing at Circuit de Catalunya on February 22, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

« Είναι ξεκάθαρο πως έχουν ως στόχος να προκαλέσουν χάος και να είστε σίγουροι πως αυτό θα συμβεί», είπε από την πλευρά του ο Felipe Massa.

« Είναι τεράστια έκπληξη να έχουμε αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων μόλις τρεις εβδομάδες πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος» ήταν το σχόλιο του Nico Hulkenberg.

O Carlos Sainz Jr. τέλος σχολίασε: « Από τη μία δείχνει καλό γιατί θα είναι θεαματικό. Από την άλλη όμως ίσως είναι λίγο δύσκολο να εξηγήσεις τι συμβαίνει. Από τη στιγμή όμως που είναι θεαματικό, θα αρέσει στον κόσμο».

Ο Bernie Eccelstone που προ ημερών έκανε απαξιωτικές δηλώσεις για το προϊόν που ο ίδιος προωθεί, δέχθηκε με ικανοποίηση τις αλλαγές αυτές.

« Νομίζω ότι τώρα έχω λόγο να πιστεύω ότι πρόκειται να δούμε κάποιους καλούς αγώνες. Δεν μίλησα υποτιμητικά για το σπορ. Αντιθέτως, προσπάθησα να εξηγήσω ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι και αυτό έγινε».

« Οι αλλαγές αυτές μπορούν να προκαλέσουν εκπλήξεις στο γκριντ χωρίς να χρειαστεί να πάμε στη λύση αντιστροφής του γκριντ», δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner.

Έπαθλο "Οδηγός της ημέρας"

Η FIA ανακοίνωσε παράλληλα τη θέσπιση ενός νέου επάθλου με τον τίτλο "Οδηγός της ημέρας". Πρόκειται για μια κίνηση που έχει ως στόχο να φέρει το σπορ πιο κοντά στο κοινό μιας και ο εν λόγω τίτλος θα απονέμεται με βάση αποτελέσματα online ψηφοφορίας που θα διεξάγεται κατά τη διάρκεια του GP και στην οποία θα παίρνουν μέρος οι θεατές. Η απονομή του βραβείου θα γίνεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα.

MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06:  Fans show their support along the pit straight after the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 6, 2015 in Monza, Italy.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Fans show their support along the pit straight after the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 6, 2015 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:

Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2016 (PHOTOS+VIDEOS)

Έλαμψαν Ferrari και Mercedes (VIDEO)

Ecclestone: "Η F1 στα χειρότερα της!"

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ