Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1

Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1

Από το κλασικό βολάν στα υπερσύγχρονα, πανάκριβα και πολύπλοκα τιμόνια από τα οποία οι πιλότοι ελέγχουν τις λειτουργίες των μονοθεσίων τους.

Xρόνο με το χρόνο τα τιμόνια των μονοθεσίων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα καθώς εμπλουτίζονται με νέα κουμπιά, διακόπτες και ενδεικτικές λυχνίες.

Πρόκειται για μικρά έργα τέχνης που βρίθουν τεχνολογιών όπως άλλωστε και τα μονοθέσια της Formula 1 και κοστίζουν πακτωλούς χρημάτων (πάνω από 25 χιλιάδες ευρώ).

Προ δεκαετίας τα τιμόνια των μονοθεσίων δεν διέθεταν περισσότερα από 10 κουμπιά/διακόπτες, ενώ ακόμα πιο παλιά ζήτημα να υπήρχαν 2-3 το πολύ. Για να μην πάμε στις πρώτες δεκαετίες του σπορ όπου υπήρχε το κλασικό... βολάν.

Μέσω των τιμονιών οι πιλότοι μεταξύ άλλων αλλάζουν ταχύτητες, ενεργοποιούν τον συμπλέκτη, τον περιοριστή ταχύτητας, βάζουν νεκρά και όπισθεν, ρυθμίζουν τα διαφορικά και την κατανομή πέδησης, την κατανάλωση, τη λειτουργία του κινητήρα, ενεργοποιούν την ενδοεπικοινωνία, πίνουν νερό ή ηλεκτρολύτες και χειρίζονται κι άλλα συστήματα του μονοθεσίου, όπως DRS, ERS κ.α.

Αναλόγως την ομάδα, ένα τιμόνι μπορεί να διαθέτει από 27 έως 30+ κουμπιά και διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών.

"Είναι σα να χρησιμοποιείς ένα κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας για να ελέγχεις το μονοθέσιό σου", λέει ο Sebastian Vettel και προσθέτει: "Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα. Πρέπει να μας καταλάβουν και να κάνουν κάτι πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν να οδηγείς στο όριο και να έχεις το νου σου στο ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις. Δεν είναι δυνατόν να κινείσαι με 300km/h και εσύ να βλέπεις το τιμόνι. Τίθεται θέμα ασφάλειας...".

"Είμαστε στο όριο και είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας", τονίζει ο Fernando Alonso.

Τα τιμόνια διαφέρουν από μονοθέσιο σε μονοθέσιο τόσο στον αριθμό των κουμπιών/διακοπτών, όσο και στη διάταξή τους, η οποία διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πιλότων.

Στο video που ακολουθεί ο Lewis Hamilton μας παρουσιάζει το τιμόνι του για το 2016.

Η... εξέλιξη των ειδών όπως την παρουσιάζει η Sauber

 

Κάποιες... παραλλαγές στο ίδιο θέμα, από το χθες και το σήμερα, μπορείτε να δείτε στη photo-gallery.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

Formula 1: H τάξη του 2016

Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2016 (PHOTOS+VIDEOS)

ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ FORMAT ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

SHARE:

BEST OF NETWORK

Σταϊνμάγερ για Τραμπ: Ο κόσμος να προετοιμαστεί για μία ταραγμένη περίοδο

Με την άνοδο του Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ ο κόσμος πρέπει να προετοιμαστεί για μια ταραγμένη περίοδο, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Στάινμαϊερ, τονίζοντας πως ο παλαιός κόσμος του 20ου αιώνα τελείωσε μια για πάντα

Ποιο από τα social media είναι καλύτερο για dating;

Ας αφήσουμε για λίγο το Tinder στην ησυχία του και ας δώσουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τη δυνατότητα να μας δείξουν τι μπορούν να κάνουν στον τομέα των ραντεβού. Στα τυφλά και τα φανερά.

Ακροδεξιός αρνείται on camera ότι είναι νεοναζί και δέχεται μπουνιά

Επίθεση στο πρόσωπο δέχτηκε ο ακροδεξιός Richard Spencer ενώ μιλούσε on camera (Vid)

7 ανδρικά φούτερ για να προσθέσεις στην ντουλάπα σου

Τα αθλητικά φούτερ κυριαρχούν στο ανδρικό ντύσιμο και το Oneman κάνει τις δικές του προτάσεις.

Μηχανή του Χρόνου: Η δίκη του Νίκου Κούρκουλου στο αυτόφωρο για τεντιμποϊσμό

Κατηγορήθηκε με τον σκληρό νόμο 4000 γιατί αγνόησε έναν αστυφύλακα. Η αθωωτική κατάθεση της Μερκούρη και η θερμή χειραψία με τον κατήγορο

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24