Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1

Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1

Από το κλασικό βολάν στα υπερσύγχρονα, πανάκριβα και πολύπλοκα τιμόνια από τα οποία οι πιλότοι ελέγχουν τις λειτουργίες των μονοθεσίων τους.

Xρόνο με το χρόνο τα τιμόνια των μονοθεσίων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα καθώς εμπλουτίζονται με νέα κουμπιά, διακόπτες και ενδεικτικές λυχνίες.

Πρόκειται για μικρά έργα τέχνης που βρίθουν τεχνολογιών όπως άλλωστε και τα μονοθέσια της Formula 1 και κοστίζουν πακτωλούς χρημάτων (πάνω από 25 χιλιάδες ευρώ).

Προ δεκαετίας τα τιμόνια των μονοθεσίων δεν διέθεταν περισσότερα από 10 κουμπιά/διακόπτες, ενώ ακόμα πιο παλιά ζήτημα να υπήρχαν 2-3 το πολύ. Για να μην πάμε στις πρώτες δεκαετίες του σπορ όπου υπήρχε το κλασικό... βολάν.

Μέσω των τιμονιών οι πιλότοι μεταξύ άλλων αλλάζουν ταχύτητες, ενεργοποιούν τον συμπλέκτη, τον περιοριστή ταχύτητας, βάζουν νεκρά και όπισθεν, ρυθμίζουν τα διαφορικά και την κατανομή πέδησης, την κατανάλωση, τη λειτουργία του κινητήρα, ενεργοποιούν την ενδοεπικοινωνία, πίνουν νερό ή ηλεκτρολύτες και χειρίζονται κι άλλα συστήματα του μονοθεσίου, όπως DRS, ERS κ.α.

Αναλόγως την ομάδα, ένα τιμόνι μπορεί να διαθέτει από 27 έως 30+ κουμπιά και διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών.

"Είναι σα να χρησιμοποιείς ένα κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας για να ελέγχεις το μονοθέσιό σου", λέει ο Sebastian Vettel και προσθέτει: "Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα. Πρέπει να μας καταλάβουν και να κάνουν κάτι πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν να οδηγείς στο όριο και να έχεις το νου σου στο ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις. Δεν είναι δυνατόν να κινείσαι με 300km/h και εσύ να βλέπεις το τιμόνι. Τίθεται θέμα ασφάλειας...".

"Είμαστε στο όριο και είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας", τονίζει ο Fernando Alonso.

Τα τιμόνια διαφέρουν από μονοθέσιο σε μονοθέσιο τόσο στον αριθμό των κουμπιών/διακοπτών, όσο και στη διάταξή τους, η οποία διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πιλότων.

Στο video που ακολουθεί ο Lewis Hamilton μας παρουσιάζει το τιμόνι του για το 2016.

Η... εξέλιξη των ειδών όπως την παρουσιάζει η Sauber

 

Κάποιες... παραλλαγές στο ίδιο θέμα, από το χθες και το σήμερα, μπορείτε να δείτε στη photo-gallery.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

Formula 1: H τάξη του 2016

Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2016 (PHOTOS+VIDEOS)

ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ FORMAT ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Πώς είναι σήμερα η Ναζλί και ο Νίκος

Δώδεκα χρόνια μετά την προβολή του πρώτου τουρκικού σίριαλ στην Ελλάδα, ψάξαμε να βρούμε πώς είναι σήμερα οι Ναζλί και ο Νίκος από τα "Σύνορα της αγάπης".

‘ΠΑΟΚ αφού’: 10 ιστορίες απόλυτης Παοκτσήδικης τρέλας

Διαβάσαμε το βιβλίο του Χρήστου Ζαμπούνη και ξεχωρίσαμε τα κομμάτια που συνθέτουν το ψηφιδωτό του ‘ΠΑΟΚ είσαι’.

Ryanair: Αλλάζει την πολιτική χειραποσκευών

Από πότε τίθενται σε εφαρμογή τα νέα μέτρα της Ryanair. Ποιοι έχουν δυνατότητα να μεταφέρουν δύο χειραποσκευές στην καμπίνα της

Τα ποδοσφαιρικά look που στοίχειωσαν τις Κυριακές μας

Το φουλάρι του Λουτσέσκου μας έκανε να θυμηθούμε τα στιλ παικτών, προπονητών και προέδρων που σημάδεψαν τα ελληνικά γήπεδα.

ΦΩΤΟ

Απόκοσμο τοπίο στο Τσέρνομπιλ: Εκεί όπου ο χρόνος 'πάγωσε' για πάντα

Ανατριχιαστικές εικόνες από το σημείο μιας από τις χειρότερες τραγωδίες που βίωσε ποτέ ο πλανήτης, εκεί όπου τα επίπεδα ραδιενέργειας παραμένουν υψηλά προκαλώντας ανυπολόγιστες συνέπειες στο περιβάλλον και τον πληθυσμό της περιοχής

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΚΟΡΥΦΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΑΦΕΣ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ

Το τέλος μίας σχέσης

Τις επόμενες ώρες αναμένονται καθοριστικές εξελίξεις σε ότι αφορά στη διακοπή της συνεργασίας της McLaren με τη Honda.

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24