ΣΤΗΛΕΣ

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο
© FOTOGRAF JANNE ASBERG

Αυτές τις μέρες το μυαλό γυρίζει ένα χρόνο πίσω, όταν η πτήση 4U 9525 των Germanwings συνετρίβη στις Άλπεις και 144 άτομα βρήκαν τραγικό θάνατο. Τότε που η μοίρα γλίτωσε τη σουηδική ομάδα, Dalkurd FF, από τον αφανισμό!

Η Dalkurd FF μια ομάδα, η οποία ιδρύθηκε από Κούρδους μετανάστες πριν 12 χρόνια στη Σουηδία. Σήμερα δεν θα υπήρχε, καθώς πριν ένα χρόνο στις 24 Μαρτίου του 2015 παραλίγο να επιβιβαστεί στη μοιραία πτήση 4U 9525 των Germanwings, η οποία συνετρίβη στις Άλπεις. Κι όμως σώθηκε, γιατί η μοίρα αποφάσισε να χωρίσει τα μέλη της αποστολής σε τρία εκ των τεσσάρων αεροσκαφών, εταιριών θυγατρικών της Lufthansa. Το τέταρτο ήταν το μοιραίο Airbus Α320.

Η Dalkurd FF είναι στην Ισπανία για μια εβδομάδα, για το τελικό στάδιο προετοιμασίας της ενόψει της νέας σεζόν στην τρίτη εθνική κατηγορία της Σουηδίας. Υπάρχουν τέσσερις πρωινές πτήσεις από τη Βαρκελώνη με προορισμό τη Γερμανία, προκειμένου στη συνέχεια να μεταβούν στην Ελβετία κι από εκεί τελικά στη Στοκχόλμη.

Η 29μελής αποστολή της σουηδικής ομάδας μοιράζεται σε τρεις πτήσεις, εκ των τεσσάρων διαθέσιμων. Η τέταρτη είναι η μοιραία. Η 4U 9525 των Germanwings. Η πτήση θανάτου.

"Ήταν όλα έτοιμα για να πετάξουμε όλοι με την ίδια πτήση, αυτή των Germanwings. Ήταν η φθηνότερη και όλα τα μέλη της αποστολής αυτή τη στιγμή δεν θα ζούσαν. Δεν την επιλέξαμε γιατί υπήρχε καθυστέρηση δέκα ωρών στην ανταπόκριση από το Ντίσελντορφ. Αντ' αυτού, επιλέξαμε να πάμε μέσω Μονάχου και Ζυρίχης για τη Στοκχόλμη.

Τέσσερα αεροσκάφη αναχώρησαν την ίδια ώρα και πέταξαν πάνω από τις Άλπεις, είχαμε παίκτες στα τρία από αυτά", υποστήριξε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Αντίλ Κιζίλ.

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο
© REUTERS

Όλοι οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης 4U 9525 των Germanwings έκαναν check-in με τα μέλη της αποστολής της Dalkurd FF. Πολλοί πέρασαν την ίδια πύλη μαζί με τους ποδοσφαιριστές της Dalkurd FF.

"Είναι φρικτό. Τρομακτικό. Και πολύ λυπηρό", υποστήριξε ο Αντίλ Κιζίλ λίγες ώρες μετά την άφιξη της ομάδας στη Στοκχόλμη. Όταν άνοιξε το κινητό του, είδε 200 αναπάντητες κλήσεις. Όχι και το πιο φυσιολογικό. Νομοτελειακά, παράλογο.

"Τότε ήταν, που αντιλήφθηκα ότι κάτι συνέβαινε. Σκέψου, εγώ ως αρχηγός της αποστολής να έκλεινα όλα τα εισιτήρια με αυτή την πτήση. Θα ήμουν ο μόνος υπεύθυνος. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι σωθήκαμε από θαύμα, ο Θεός ήταν μαζί μας".

Ωστόσο τα επόμενα 40 λεπτά είναι τα πιο αγωνιώδη της ζωής του, όπως θυμάται. Ο ίδιος ήταν επιβαίνων σε μια από τις τέσσερις πτήσεις. Από αυτές, μία ήταν η μοιραία. Σε δύο από τις υπόλοιπες τρεις, επιβαίνουν οι φίλοι του, οι συνεργάτες του, τα μέλη της αποστολής.

Το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να ρωτήσει, ποια είναι η μοιραία πτήση. Μαθαίνει ότι είναι η τρίτη. Αυτή, στην οποία δεν επιβαίνουν συμπαίκτες του. Αυτή κατά την οποία 144 επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένων δύο μωρών, 16 εφήβων και έξι μέλη πληρώματος βρίσκουν τραγικό θάνατο. Ο επιθετικός της ομάδας, Έρικ Τέρνρος, το μαθαίνει όταν η δική του πτήση προσγειώνεται στη Ζυρίχη.

"Γαμ.... όλοι νόμιζα ότι ήταν η δική μας πτήση, η οποία συνετρίβη, γιατί λέγαμε ότι θα φεύγαμε στις 9 το πρωί. Απολύτως, τρελό", υποστήριξε ο παίκτης της σουηδικής ομάδας, η οποία ιδρύθηκε πριν από 12 χρόνια στο Μπερλάνγκε της κεντρικής Σουηδίας από Κούρδους μετανάστες στη χώρα.

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο
© AP

"Επειδή οι Κούρδοι δεν έχουν δική τους χώρα, είναι σαν την εθνική μας ομάδα. Στη Dalkurd FF κοιτάζουμε πίσω από την εθνικότητα και το χρώμα δέρματος. Όλοι είμαστε Σουηδοί, όλοι είμαστε μετανάστες (η αλήθεια είναι ότι η ομάδα απαρτίζεται από ένα "παζλ" 13 εθνικοτήτων). Είμαστε άνθρωποι, οι οποίοι θέλουμε να κερδίσουμε την προσοχή στο ποδόσφαιρο και στην κοινωνία", υποστηρίζει ο Αντίλ Κιζίλ, "αρχιτέκτονας" των επτά διαδοχικών ανόδων της Dalkurd FF.

Αν κάποιος εκ της 29μελούς αποστολής, "φλέρταρε" πιο πολύ με το θάνατο, αυτός ήταν ο γκολκίπερ της ομάδας, Φρανκ Πέτερσον. "Πρώτα, προσπαθήσαμε να ηρεμήσουμε τους συγγενείς μας, από τους οποίους δεχθήκαμε πολλές κλήσεις. Λογικό είναι ότι φοβήθηκαν και ανησύχησαν. Μετά ήρθε το σοκ και οι σκέψεις μας πήγαν στα θύματα, που βρήκαν τραγικό θάνατο. Ήμουν έτοιμος να πετάξω με αυτή την πτήση, παρά το γεγονός ότι θα υπήρχε αναμονή στην καθυστέρηση. Ωστόσο δεν το έκανα γιατί ήμουν μόνος. Δεν μπορούμε να μπούμε στη θέση των συγγενών των θυμάτων. Δεν μπορεί κανείς να ξέρει τι σκέφτονται τώρα"

Η συντριβή της 4U 9525 των Germanwings

Το μοιραίο Airbus Α320 της Germanwings με προορισμό το Ντίσελντορφ συνετρίβη το πρωί της Τρίτης (24 Μαρτίου 2015) συνετρίβη στις νότιες Άλπεις και συγκεκριμένα στην περιοχή Μπαρσελονέτ, στην περιφέρεια Οτ-Ντε-Προβάνς.

Εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας, επιβεβαίωσε ότι στο αεροπλάνο επέβαιναν μεταξύ άλλων 67 Γερμανοί εκ των οποίων δύο βρέφη, 16 μαθητές και δύο καθηγητές, 45 Ισπανοί. Όπως είπε το αεροπλάνο άρχισε να κατεβαίνει ένα λεπτό αφού έφτασε στο ύψος πορείας και συνέχισε να χάνει ύψος επί οκτώ λεπτά.

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο
© VISUAL / FAMEFLYNET.UK.COM

"Η επαφή του αεροπλάνου με τα γαλλικά ραντάρ και τους Γάλλους ελεγκτές κυκλοφορίας χάθηκε στις 10:53 π.μ. σε ένα ύψος περίπου 6.000 ποδών. Στη συνέχεια το αεροπλάνο συνετρίβη", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Germanwings Τόμας Βίνκελμαν στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου από την Κολωνία.

Ο Βίνκελμαν πρόσθεσε ότι η τακτική συντήρηση του αεροπλάνου, το οποίο παραδόθηκε στη Lufthansa το 1991, έγινε από την εταιρεία Lufthansa Technik, την προηγούμενη ημέρα της πτήσης. Ο ίδιος επεσήμανε ότι το Airbus A320 υποβλήθηκε σε εκτεταμένους τεχνικούς ελέγχους το καλοκαίρι του 2013.

"Ένας έλεγχος τύπου C, δηλαδή μια εκτεταμένη επιθεώρηση, πραγματοποιήθηκε όπως προβλεπόταν το καλοκαίρι του 2013", εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Germanwings, θυγατρικής της Lufthansa

Εξάλλου ο πιλότος του αεροπλάνου είχε "περισσότερα από δέκα χρόνια" εμπειρίας και "περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης" στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Ωστόσο ο συγκυβερνήτης της πτήσης, Andreas Lubitz, ήταν αυτός ο οποίος προκάλεσε τη συντριβή. Κάτι τέτοιο επιβεβαιώθηκε κι από το δεύτερο μαύρο κουτί του αεροσκάφους, το οποίο εντοπίστηκε 20 εκατοστά κάτω από το έδαφος, στις 3 Απριλίου.

Dalkurd FF: Η μοίρα τη γλίτωσε από το θάνατο

Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι προκύπτει πως, τα τελευταία λεπτά, ο συγκυβερνήτης άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους και μάλιστα απενεργοποίησε το σύστημα συναγερμού υπερβολικής ταχύτητας.

Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Bild, ο Lubitz είχε κάνει πρόβα της τραγικής πτήσης λίγες ώρες πριν. Συγκεκριμένα φαίνεται να σκέφτηκε να συντρίψει το αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος λίγες ώρες πριν και ταξίδευε από το Ντίσελντορφ στη Βαρκελώνη.

"Γίνεται ξεκάθαρο ότι ο Lubitz είχε ήδη δοκιμάσει να ρίξει το αεροπλάνο της πτήσης από το Ντίσελντορφ στη Βαρκελώνη. Αυτό γίνεται αντιληπτό από την εκτενή ανάλυση των καταγραφών που υπήρχαν στο μαύρο κουτί του αεροσκάφους της πτήσης'', ανέφερε το χαρακτηριστικό δημοσίευμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ