OPINIONS

Η εκδίκηση του Alonso

Shanghai International Circuit, Shanghai, China.  Saturday 08 April 2017. 
Fernando Alonso, McLaren.
World Copyright: Steven Tee/McLaren 
ref: Digital Image _O3I4353A
Shanghai International Circuit, Shanghai, China. Saturday 08 April 2017. Fernando Alonso, McLaren. World Copyright: Steven Tee/McLaren ref: Digital Image _O3I4353A LAT/MCLAREN

Ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να μπει στο μυαλό του απελπισμένου -από τα χάλια της McLaren - Honda- Fernando Alonso.

Όταν θα ολοκληρωθεί τούτη η σεζόν ο Fernando Alonso θα διανύει αισίως το 36ο έτος της ζωής του. Κοινώς, το τέλος του δρόμου σε ότι αφορά στην καριέρα του στη Formula 1 δεν είναι μακριά. Έχει πανηγυρίσει δύο παγκόσμιους τίτλους, 32 νίκες, 97 βάθρα, έχει οδηγήσει για τις δύο πιο ιστορικές ομάδες του σπορ αλλά όσο κι αν τα πράγματα δεν κύλησαν τελικά όπως ονειρευόταν στη Ferrari, η επιστροφή στη McLaren αποδείχθηκε εφιάλτης.

Όταν είχε σκάσει σα βόμβα η είδηση της επιστροφής, όλοι αναρωτιόμασταν πως στο καλό θα μπορούσε ο εγωισμός του Ισπανού να χωρέσει στο ίδιο δωμάτιο με την υπερηφάνεια του Ron Dennis. Κι όμως, αποδείχθηκε πως ακόμα κι αυτή η κόντρα που ήταν από τις μεγαλύτερες στη σύγχρονη ιστορία του σπορ, είχε σημασία μόνο όταν επηρέαζε μία ομάδα που έκανε πρωταθλητισμό.

Σε μία ομάδα φάντασμα, παραιτημένη από κάθε στόχο και ελπίδα, που κουράγιο να ψάχνεις εχθρούς και αντιπάλους; Γι' αυτό και οι δύο άνδρες όχι απλά συνυπήρξαν αλλά ανάθεμα κι αν διαβάσαμε έστω και σε κίτρινη φυλλάδα κάτι για μεταξύ τους τσακωμό. Αμφότεροι είχαν άλλα πράγματα να ασχοληθούν. Κι αν ο Dennis εκτοπίστηκε λόγω επανάστασης εκ των έσω στο Ουόκιγνκ, ο Alonso είναι ακόμα εκεί, να παλεύει με τα θηρία, εγκλωβισμένος σε μία ατέρμονη αγωνιστική κατάθλιψη.

Fernando Alonso on track.
Fernando Alonso on track. MCLAREN

Η σεζόν του 2015 ήταν καταστροφική αλλά μέσα στο πρόγραμμα. Η McLaren, μία ομάδα με πλούσια ιστορία που είχε μάθει μόνο να κάνει πρωταθλητισμό, είχε αντιληφθεί πως κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να συμβαίνει έχοντας «πελατειακούς» κινητήρες της Mercedes. Πόνταρε λοιπόν στη Honda, βασιζόμενη στα ρόδινα, γλυκά χρόνια των 80s και ευελπιστούσε πως οι σαμουράι θα την επανέφεραν στην κορυφή. Παρότι η Honda καθυστέρησε κατά μία σεζόν την είσοδο της στο σπορ, πράγμα που θεωρητικά και της έδινε περισσότερο χρόνο να προετοιμαστεί αλλά και να αποκτήσει γνώση από τα λάθη των άλλων, η πρώτη χρονιά αναβίωσης της συνεργασίας ήταν απογοητευτική. Πιο αξιόπιστος ήταν στα ευρωπαϊκά ματς ο Λεάλι, παρά τότε η υβριδική μηχανή της. Όσο για την ταχύτητα, θύμιζε χελώνα κόντρα σε λαγούς. Απολογισμός: 27 πόντοι με μόλις 6 πλασαρίσματα στους βαθμούς, 15 εγκαταλείψεις, αμέτρητες αλλαγές μερών στις υβριδικές μηχανές και ποινές ρεκόρ – καθώς τότε οι ποινές θέσεων για κάθε αλλαγή αθροίζονταν.

Fernando Alonso in the garage.
Fernando Alonso in the garage. MCLAREN

Πέρυσι άρχισε να αχνοφαίνεται φως στο βάθος του τούνελ. Οι βαθμοί έγιναν 76, οι τερματισμοί στη δεκάδα 16, οι εγκαταλείψεις μειώθηκαν σε 10 και τουλάχιστον φάνηκε πως η Honda έκανε κάποια δειλά βήματα προς τα εμπρός. Πολύ δειλά. Βέβαια μέχρι τότε ο Alonso είχε χτίσει ήδη όνομα ως βασιλιάς των memes, της ατάκας μέσω team radio, του παιχνιδιού με τα media. Με κάθε ευκαιρία έδειχνε πως βρισκόταν σε μία παιδική χαρά, πως είχε στα χέρια του εξοπλισμό για γέλια και για κλάματα, πως ο μόνος τρόπος να διατηρήσει σώας τας φρένας, θα ήταν να το διασκεδάσει. Ελπίζοντας πως το 2017 όλα θα είναι διαφορετικά.

Τελευταία σεζόν στο συμβόλαιό του, τρίτη συνεργασίας με τη Honda, με απελευθέρωση της εξέλιξης των υβριδικών μηχανών και τεράστιες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Η τέλεια δηλαδή συνταγή για να αλλάξουν οι τύχες μίας ικανής αλλά ταλαιπωρημένης από συγκυρίες –και όχι μόνο- ομάδας. Έρχονται οι δοκιμές εξέλιξης του Χειμώνα και αποδεικνύεται πως η MCL32 είναι πιο αργή κι από τον επιτάφιο. Πιο αναξιόπιστη και από τον "Ακάλυπτο". Ένα Βατερλό άνευ προηγούμενου αφού εκεί που όλοι ονειρεύονταν σημαντική βελτίωση, είχαμε πισωγύρισμα και μάλιστα μεγάλο. Και κάπου εκεί τελείωσαν οι υποκλίσεις και τα "αριγκατό" και άρχισε ο πόλεμος.

Albert Park, Melbourne, Australia.
Sunday 26 March 2017.
World Copyright: Steven Tee/LAT Images
ref: Digital Image _O3I2748
Albert Park, Melbourne, Australia. Sunday 26 March 2017. World Copyright: Steven Tee/LAT Images ref: Digital Image _O3I2748 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Με κάθε ευκαιρία ο Alonso και η διοίκηση της McLaren είτε αφήνουν μπηχτές είτε κατηγορούν ξεκάθαρα τη Honda. Σχεδόν χλευάζοντας τους συνεργάτες τους. Σα να προσπαθούν να πείσουν τους Ιάπωνες να κάνουν μόνοι τους πίσω στην πολυετή συμφωνία των δύο πλευρών - για να γλιτώσουν και τις ρήτρες. Τα πιθανά σενάρια θα είναι το επόμενο μου Blog. Τώρα όμως θα επικεντρωθούμε στον Alonso.

Ίσως θυμάστε στην Αυστραλία την εικόνα, να βρίσκεται εντός βαθμών και για κρατιέται με νύχια και με δόντια ώσπου τον πέρασαν ταυτόχρονα οι Esteban Ocon (Force India) και Nico Hulkenberg (Renault). Αμέσως μετά, έχοντας χάσει κάθε ελπίδα να επιστρέψει ξανά στους βαθμούς, εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση. Όχι ορατό με γυμνό μάτι. Στην Κίνα εγκαταλείπει με πρόβλημα στον άξονα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση σοκ, που τον θέλει να αφήνει το Grand Prix Μονακό για να τρέξει στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης. Είναι τόσο στα σκουπίδια η σεζόν, που αφήνει τον αγώνα που έχει τις περισσότερες πιθανότητες για ένα καλό αποτέλεσμα (το πιο αργό σιρκουί της σεζόν, καμουφλάρει τις αδυναμίες της υβριδικής μηχανής), τον πιο σημαντικό και για τους χορηγούς αγώνα του 2017, για να πάει να κάνει τα γούστα του στις ΗΠΑ. Πέραν από επίσημες ανακοινώσεις, γελάκια και non paper, όλο το όμορφο περιτύλιγμα που λέει "πάμε με τη Honda να κατακτήσουμε την Αμερική" είναι απλά ένα ωραίο σχέδιο marketing για να βγουν τουλάχιστον κερδισμένοι επικοινωνιακά από μία απόφαση οδηγού, που σε άλλες εποχές θα οδηγούσε σε εμφυλίους εντός της ομάδας.

Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrain. 
Friday 14 April 2017.
Photo: Sam Bloxham/McLaren
ref: Digital Image _W6I8788
Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrain. Friday 14 April 2017. Photo: Sam Bloxham/McLaren ref: Digital Image _W6I8788 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Και έρχεται και το Μπαχρέιν, όπου έκραζε μέσω team radio με αποκορύφωμα το: "είναι 300 μέτρα πίσω μου στη στροφή και στην ευθεία με περνούν εύκολα. Δεν έχω τρέξει με χειρότερο κινητήρα". Όπως και σε Αυστραλία και Κίνα, ο Ισπανός έδινε ξανά επικές μάχες. Υπερβαίνοντας κάθε αδυναμία του "πακέτου" του, είχε βρεθεί να μάχεται για βαθμούς κόντρα σε πολύ ταχύτερα μονοθέσια. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσει… ιπποδυνάμεις με ταλέντο, να κοντράρει… ροπές με οδηγικά καρύδια. Ο Alonso αποδεικνύεται για πολλοστή φορά "εξωγήινος", παλεύει στους βαθμούς μέχρι που τρεις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, μένει οριστικά πίσω από τη Sauber του Pascal Wehrlein και την Toro Rosso του Daniil Kvyat. Επί τόπου φαίνεται πως κόβει ρυθμό. "Κάτι πάει στραβά με τον κινητήρα", λέει και αποσύρεται. Ξανά. Και εδώ αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον το πράγμα. Για μία ακόμα φορά, αποσύρεται χωρίς εμφανές πρόβλημα, αμέσως μετά από μία άνιση και τελικά χαμένη μάχη. Την ίδια ώρα η McLaren έλεγε πως δεν είχε κάποιο πρόβλημα. Πονηρευτήκατε ή όχι ακόμα;

Και έρχονται κάπου εδώ οι συνάδελφοι από την Ισπανία, να υποστηρίζουν πως ο Alonso τους αποκάλυψε πως κάθε φορά που δεν θα μπορεί να διεκδικεί βαθμούς, θα αποσύρεται πριν το τέλος του αγώνα! Πράγμα που μετέφερε και το Sky Sports.

Αλήθεια ή ψέματα; "Τυράκι" για να τσιμπήσουν οι δημοσιογράφοι και να γίνει ντόρος ή ξέσπασμα ειλικρίνειας; Ακόμα δεν μπορούμε να ξέρουμε. Αν όμως ξέρουμε κάτι για τον Fernando Alonso αυτά τα 16 χρόνια που βρίσκεται στο σπορ, είναι πως τα παραπάνω δεν απέχουν πολύ από τον τρόπο σκέψης του. Και έχοντας προδοθεί για τρίτη σερί χρονιά από ένα τσούρμο ανίκανους και υπερόπτες Ιάπωνες, να είστε σίγουροι πως για τον Alonso η εκδίκηση δεν θα είναι ένα πιάτο που θα τρώγεται κρύο, αλλά που θα "σερβίρεται" κάθε δεύτερη Κυριακή. Θα το βρίσκετε στο μενού ως "DNF".

Photo Credits: McLaren Media Centre

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ