OPINIONS

Αναμένοντας την ποινή του Vettel

Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany leaves his car following the qualifying session for the Formula One Grand Prix at the Monaco racetrack in Monaco, Saturday, May 27, 2017. The Formula 1 Grand Prix of Monaco race will take place on Sunday May 28. (AP Photo/Frank Augstein)
Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany leaves his car following the qualifying session for the Formula One Grand Prix at the Monaco racetrack in Monaco, Saturday, May 27, 2017. The Formula 1 Grand Prix of Monaco race will take place on Sunday May 28. (AP Photo/Frank Augstein) AP

Ενώ στο Παρίσι η Παγκόσμια Ομοσπονδία εξετάζει όσα συνέβησαν στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να προβλέψει την έκβαση της συνεδρίασης.

Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν δεν ήταν μόνο ο συναρπαστικότερος αγώνας του 2017. Δεν ήταν απλά μία επιβεβαίωση πως η φετινή μάχη των Lewis Hamilton και Sebastian Vettel για τον τίτλο θα γιγαντώνεται αγώνα με τον αγώνα. Ήταν η απόδειξη πως με φόντο την κορυφή, δεν χωρούν αγκαλίτσες και φιλάκια. Με φόντο το θρόνο του παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1, το fair play πάει περίπατο.

Δείτε την εικόνα των δύο μονομάχων μέχρι την προηγούμενη Κυριακή. Εικόνες και λόγια ωδές στην ευγενή άμιλλα. Διαβάστε όσα έγιναν στο Μπακού: πόλεμος δηλώσεων, υποτιμητικά σχόλια, υποσχέσεις για πιο σκληρό μέλλον. Μη τρελαθούμε, όταν διεκδικείς τίτλο δεν μπορείς να είσαι όλο χαμόγελα με τον μεγάλο σου αντίπαλο και να τσακώνεστε για το ποιος θα δώσει προτεραιότητα στον άλλο εντός πίστας.

Έχοντας αφήσει στην άκρη λοιπόν αυτό το 'θέατρο' και με τους Vettel-Hamilton να βγάζουν πλέον γάντια του μποξ ενόψει της επόμενης συνάντησής τους, ας επικεντρωθούμε στο μεγάλο θέμα των ημερών: τη συνεδρίαση της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, που ανακοίνωσε εκτάκτως πως εξετάζει (σήμερα, 3 Ιουλίου) όσα έγιναν στο Αζερμπαϊτζάν. Εκεί όπου ο Γερμανός, έπεσε στην παγίδα του Βρετανού που όριζε πονηρά τον ρυθμό πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας κι εκτός από τη μεταξύ τους αρχική επαφή, μετά βγήκε στο πλάι του και του… έριξε και μία για το δρόμο.

Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain, left, steers his car in front of Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany during the Formula One Azerbaijan Grand Prix in Baku, Azerbaijan, Sunday, June 25, 2017. (AP Photo/Darko Bandic)
Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain, left, steers his car in front of Ferrari driver Sebastian Vettel of Germany during the Formula One Azerbaijan Grand Prix in Baku, Azerbaijan, Sunday, June 25, 2017. (AP Photo/Darko Bandic) AP

Οι αγωνοδίκες του GP Αζερμπαϊτζάν (την τριπλέτα των οποίων αποτελούσαν οι πολύ έμπειροι Paul Gutjahr, Enzo Spano και ως εκπρόσωπος των οδηγών ο Danny Sullivan) του έδωσαν ποινή στάσης δέκα δευτερολέπτων στα pit. Η οποία μαζί με το χρόνο εισόδου/εξόδου σε αυτά, κόστισε στον οδηγό της Ferrari περίπου 30 δευτερόλεπτα. Σε συνδυασμό με το πρόβλημα του Hamilton με το προσκέφαλο της W08, ο Vettel εξέτισε την ποινή του και τελικά τερμάτισε μπροστά από τον οδηγό της Mercedes, διευρύνοντας τη μεταξύ τους διαφορά.

Ήταν όμως σωστή η ποινή αυτή; Από την πρώτη στιγμή έχω πάρει κατηγορηματικά θέση. Όχι. Το να στρίβεις επίτηδες το τιμόνι εκνευρισμένος προκαλώντας σύγκρουση, η μαύρη σημαία είναι μονόδρομος. Αδιαπραγμάτευτα. Πας σπίτι σου να το σκεφτείς, με την ελπίδα την επόμενη φορά να επιστρέψεις στην πίστα πιο σοφός.

Όπως διαρρέει, οι αγωνοδίκες εξέτασαν και το γεγονός πως η απόφασή τους μπορεί να κρίνει και τον τίτλο. Αν απέκλειαν τον Vettel, τώρα οι δύο διεκδικητές θα ήταν ισόβαθμοί. Η ποινή που του επέβαλλαν του επέτρεψε να έχει προβάδισμα 14 πόντων! Και μη μπερδευτείτε: όλα αυτά δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με τον Hamilton. Προφανώς ο οδηγός της Mercedes δεν είναι αγγελούδι, προφανώς έχει κάνει κι αυτός πολλά στο παρελθόν και ειδικά σε ό,τι αφορά στη δημόσια εικόνα και τα μηνύματα που περνούν προς τα εκατομμύρια θαυμαστές του, είμαι ο πρώτος που τον κράζει.

Τώρα όμως, αυτό το ατόπημα το έκανε ο Vettel και η κίνησή του πρέπει να έχει παραδειγματική τιμωρία. Όπως παραδειγματική θα ήταν η τιμωρία αν αυτό συνέβαινε στο δρόμο. Οι… κοκορομαχίες τσαμπουκά δεν συμβαίνουν μόνο στις πίστες, εκείνες όμως είναι που "εμπνέουν" αυτές που γίνονται στους δημόσιους δρόμους. Και μη μου πείτε πως δεν έχετε δει τέτοια κίνηση, έστω και χωρίς σύγκρουση στο τέλος, σε ελληνικό δρόμο. Δεν θα σας πιστέψω.

Όλα αυτά ενώ ο Vettel είναι ήδη υπότροπος, μετά το περυσινό του παραλήρημα στο Μεξικό. Όπου είχε "ξεχάσει" πως τα team radio τα ακούνε κι άλλοι και έριχνε καντήλια άνευ προηγούμενου στον τεχνικό έφορο της FIA και διευθυντή του αγώνα, Charlie Whiting. Τότε ζήτησε εγγράφως συγνώμη και τελικά συγχωρέθηκε. Τώρα, μία γραπτή απολογία πιστεύω πως δεν θα είναι αρκετή.

Όπως μαθαίνουμε, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητή κλήθηκε στο Παρίσι από τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt. Ώστε να εξηγήσει τις κινήσεις του, να προσπαθήσει να δικαιολογηθεί. Η ομοσπονδία έχει προαναγγέλλει πως η απόφασή της θα γνωστοποιηθεί πριν το Grand Prix της Αυστρίας που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο. Όμως δύσκολα θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ώρες.

Ποια θα είναι όμως αυτή; Η FIA δεν θα ξεκινούσε διαδικασίες εκδίκασης όσων έγιναν στο Μπακού αν δεν υπήρχε λόγος. Το να εξεταστούν τα δεδομένα απλά για τα μάτια του κόσμου, δεν θα είχε νόημα. Αφού ξεκίνησαν οι διαδικασίες, τα μαντάτα μάλλον θα είναι άσχημα για τον Vettel που την ημέρα τον γενεθλίων του θα ήθελε καλύτερο δώρο.

Το πιθανότερο είναι να αποκλειστεί από τα αποτελέσματα του Μπακού, πράγμα που θα ανεβάσει τον Hamilton τέταρτο και θα οδηγήσει σε ισοβαθμία τους στην κατάταξη. Το να υπάρξει απλά επίπληξη (πάλι) ή να τιμωρηθεί με απουσία από τον επόμενο αγώνα, θεωρώ πως είναι σενάρια με λιγοστές πιθανότητες. Βέβαια σε τέτοιες περιπτώσεις ποτέ δεν ξέρεις, καθώς στη Formula 1 τα έχουμε δει όλα. Όμως τα λεφτά μου θα τα βάλω σε μηδενισμό του από τα αποτελέσματα του Αζερμπαϊτζάν. Σα να είχε δει τη μαύρη σημαία που έπρεπε να του δείξουν εξ αρχής.

Photo Credits: (AP Photo/Frank Augstein)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ