Vuelta a España, fight for red!

Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 71ο Ποδηλατικό Γύρο της Ισπανίας. Ο σχεδιασμός, η διαδρομή, τα φαβορί, οι αριθμοί, τα ετάπ, οι ομάδες, οι φανέλες. Εκκίνηση σήμερα (20/8) στην Οουρένσε (pics & video)

Vuelta a España, fight for red!

 

Αρχίζει σήμερα ο 71ος ποδηλατικός Γύρος της Ισπανίας, ο τρίτος – σε σπουδαιότητα και ιστορία – αγώνας τριών εβδομάδων της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου (μετά το Tour de France και το Giro d’Italia). Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, από την εκκίνηση στην Γαλίθια μέχρι το τελευταίο ετάπ στο σιρκουί της Μαδρίτης, θα παρακολουθήσουμε τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου και τις προσπάθειές τους στα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της κόκκινης φανέλας στην ισπανική πρωτεύουσα. Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της 71ης Vuelta a España, αγωνιστικά και μη, στη διαδρομή προς την Plaza Cibeles. Εκκίνηση σήμερα, 20 Αυγούστου, στο Μπαλνεάριο ντε Λαΐας της Οουρένσε και τερματισμός στις 11 Σεπτεμβρίου, όταν και θα μάθουμε ποιος θα διαδεχτεί τον Φάμπιο Άρου στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

1. Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ VUELTA

Για μια ακόμα χρονιά, η Vuelta αποδεικνύεται τυχερή και φυσικά το απολαμβάνει! Η αναγκαστική εγκατάλειψη του Κονταδόρ από το Tour λόγω των πτώσεων στα δύο πρώτα ετάπ, η κακή αγωνιστική κατάσταση του Κιντάνα στον ίδιο αγώνα, που τον εμπόδισε να διεκδικήσει την πρώτη θέση και τέλος, η επιμονή του Φρουμ να κερδίσει επιτέλους την κόκκινη φανέλα, θα δώσουν και φέτος στην Unipublic (την εταιρεία που έχει την ευθύνη του σχεδιασμού του Γύρου Ισπανίας) το προνόμιο να έχει στην εκκίνηση της 20ης Αυγούστου τους τρεις εκ των τεσσάρων Fab 4, τους κορυφαίους δηλαδή ποδηλάτες στον κόσμο στους μεγάλους Γύρους (πλην Νίμπαλι). Το γράφαμε και πέρυσι, ότι η Vuelta έχει αποκτήσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι στο Giro, σε ότι αφορά τις συμμετοχές, αφού πλέον κανένα από τα μεγάλα ονόματα δεν ρισκάρει να τρέξει στην Ιταλία, αν ο βασικός του στόχος είναι το Tour. Αντίθετα, η Vuelta "απορροφά" όσους δεν έχουν πετύχει όσα θα ήθελαν στη Γαλλία (Κονταδόρ, Κιντάνα), αλλά και εκείνους που θέλουν να διεκδικήσουν το "μικρό" νταμπλ (Φρουμ). Έτσι λοιπόν, και σε αυτή τη διοργάνωση, η λίστα των συμμετεχόντων δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την αντίστοιχη του TdF. Και αυτό είναι φυσικά μια τεράστια "νίκη" των διοργανωτών, πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας.

Στον σχεδιασμό τώρα, για έκτη συνεχόμενη χρονιά, υιοθετείται το πετυχημένο μοντέλο που έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 2011, αλλάζοντας τελείως τη λογική και τη φιλοσοφία του αγώνα. Οι Ισπανοί συνεχίζουν να εμπιστεύονται "τυφλά" τους ατελείωτους τερματισμούς σε ανηφόρα, που μας έχουν προσφέρει πλούσιο θέαμα και ανατροπές, μαζί με μερικούς από τους κορυφαίους γύρους των τελευταίων χρόνων συνολικά στο καλεντάρι. Να θυμίσουμε την τρομερή μονομαχία των Κόμπο και Φρουμ το 2011, με τον Ισπανό να κερδίζει για μόλις 13". Την επόμενη χρονιά, το 2012, το ισπανικό ρεσιτάλ των Κονταδόρ, Βαλβέρδε και Πουρίτο με την επική ανατροπή του πιστολέρο στο Φουέντε Ντε. Το 2013 ακόμα μια τρομερή μάχη ανάμεσα στον Νίμπαλι και τον Χόρνερ, η οποία κρίθηκε υπέρ του Αμερικανού για 37 δευτερόλεπτα. Το 2014 το "μπρα ντε φερ" των Φρουμ και Κονταδόρ με τη νίκη του Ισπανού και βέβαια την περσινή φοβερή ανατροπή-νίκη του Άρου στο προτελευταίο ετάπ επί του Ντιμουλάν. Στις τελευταίες πέντε διοργανώσεις, η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου, ήταν το 1:16" του 2012, ενώ στις τρεις από αυτές, οι διαφορές ήταν μικρότερες του λεπτού! Αυτό από μόνο του δείχνει την απόλυτη επιτυχία του σχεδιασμού του Γύρου της Ισπανίας.

Το γκρουπ των φαβορί στο 15ο ετάπ της περσινής Vuelta. Από δεξιά, Μίκελ Λάντα, Φάμπιο Άρου, Τομ Ντιμουλάν, Αλεχάνδρο Βαλβέρδε, Ράφαλ Μάικα, Νάιρο Κιντάνα και Χοακίν Ροντρίγκεθ

Φέτος η διαδρομή θα κινηθεί στα δυο τρίτα της, στη βόρεια Ισπανία και στο τελευταίο της τρίτο στο διαμέρισμα του Λεβάντε. Η Vuelta ακολουθεί μια πορεία ίδια με εκείνη του ρολογιού, ξεκινώντας από το παρά δέκα και τερματίζοντας στο και είκοσι, για να πάρετε μια ιδέα για το πώς απλώνεται ο αγώνας στην Ιβηρική χερσόνησο. Θα εκκινήσει από τα βορειοδυτικά και το διαμέρισμα της Γαλικίας, στο οποίο θα διεξαχθούν τα πρώτα έξι ετάπ και στη συνέχεια θα κινηθεί - πάντα στα βόρεια - προς τα ανατολικά, περνώντας διαδοχικά από την Καστίγια ι Λεόν, την Αστούριας, την Καντάμπρια, την Χώρα των Βάσκων και την Αραγόν. Μετά την ολοκλήρωση των Πυρηναίων, θα κατευθυνθεί νοτιοανατολικά, προς τη Μεσόγειο και το Λεβάντε, πριν την παρέλαση των αθλητών στη Μαδρίτη. Ο σχεδιασμός έχει συμπεριλάβει στην πρώτη εβδομάδα, ξεκίνημα με ένα ομαδικό χρονόμετρο 28 χιλιομέτρων και δυο συνεχόμενους τερματισμούς σε ανηφόρα (3ο & 4ο ετάπ) με αυτές τις κλασικές πλέον μικρές αλλά εκρηκτικές αναβάσεις, όπου πάντα δημιουργούνται μικρές διαφορές. Με το ξεκίνημα της 2ης εβδομάδας θα έχουμε το κρίσιμο τρίπτυχο της Αστούριας, με τρία συνεχόμενα ετάπ (8, 9 & 10) που θα τερματίσουν σε ανηφόρα (Καμπερόνα, Ναράνκο και Λάγος) και την πρώτη ημέρα ξεκούρασης.

Το δεύτερο δεκαήμερο ξεκινάει με τον τερματισμό στην ανηφόρα της Πένια Καμπάργα και αμέσως μετά θα έχουμε δυο ετάπ μέσης δυσκολίας στη Χώρα των Βάσκων. Το 14ο θα είναι το βασιλικό ετάπ της φετινής διοργάνωσης με τερματισμό στο Ομπίσκ και τα Πυρηναία θα ολοκληρωθούν με έναν ακόμα τερματισμό σε ανηφόρα, αυτή τη φορά στο Αραμόν Φορμιγάλ. Η τρίτη εβδομάδα έχει τρία δύσκολα ετάπ, πρώτα την ανηφόρα τερματισμού στην Γιουθένα, μετά το ατομικό χρονόμετρο των 37 χιλιομέτρων και τον δέκατο και τελευταίο τερματισμό σε ανηφόρα, αυτόν της Αϊτάνα. Όπως προκύπτει από όλα αυτά, ο φετινός γύρος Ισπανίας είναι σχεδιασμένος για ανηφορίστες, αυτό είναι ξεκάθαρο. Για να κερδίσουν όμως την κόκκινη φανέλα οι ανηφορίστες, θα πρέπει να διαχειριστούν σωστά το ατομικό χρονόμετρο (19ο ετάπ), γιατί η απόσταση είναι τέτοια, που προσφέρεται άνετα για ανατροπές (ειδικά αν οι διαφορές μέχρι τότε δεν είναι μεγάλες). Επίσης, οι δυσκολίες είναι μοιρασμένες και στις τρεις εβδομάδες (ακόμα πιο ισορροπημένα από πέρυσι), κάτι που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται να έχουμε επανάληψη του περσινού σεναρίου, τότε που όλα κρίθηκαν στο τελευταίο - ουσιαστικά - ετάπ. Τέλος, μην ξεχνάμε την σπουδαιότητα των πρώτων 28 χιλιομέτρων της ομαδικής χρονομέτρησης, όπου θα υπάρξουν διαφορές - για κάποιους ίσως να είναι και σημαντικές - αντίθετα με το περσινό φιάσκο, όπου είχαν ουδετεροποιηθεί οι χρόνοι, λόγω της κακής (και επικίνδυνης) επιλογής της διαδρομής από τους διοργανωτές. Ας δούμε τώρα λίγο πιο αναλυτικά την φετινή διαδρομή της 71ης Vuelta a España.

2. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ VUELTA A ESPAÑA 2016

Η φετινή διοργάνωση ξεκινάει με το ομαδικό χρονόμετρο των 28 χιλιομέτρων στην Οουρένσε της Γαλικίας. Η διαδρομή είναι σχεδόν απόλυτα επίπεδη, με κάποια τεχνικά σημεία, αλλά και μεγάλες ευθείες, προορισμένη για τις δυνατές ομάδες που ειδικεύονται σε τέτοιου είδους τερέν. Τα φαβορί θα προσπαθήσουν να κερδίσουν κάποιο χρόνο ή να περιορίσουν πιθανές απώλειες. Στο 2ο ετάπ, ευθείας, οι ομάδες των σπρίντερ θα προσπαθήσουν να μη χάσουν μια από τις λίγες ευκαιρίες για μαζικό σπριντ στους δρόμους της Μπαϊόνα. Στο 3ο ετάπ έχουμε τον πρώτο τερματισμό σε ανηφόρα. Μετά από 100 χιλιόμετρα στα παράλια του Ατλαντικού, ακολουθούν δυο ανηφόρες και αμέσως ακολουθεί η ανάβαση στο Μιραδόρ ντε Έθαρο, δυο πολύ δύσκολα χιλιόμετρα στο 14%, εκεί όπου το 2012 είχε κερδίσει ο Πουρίτο. Την επόμενη ημέρα οι αθλητές τερματίζουν και πάλι σε ανηφόρα, στο 2ης κατηγορίας Σαν Αντρές ντε Τεϊσίδο (11 χλμ στο 5%). Το 5ο ετάπ είναι μια ακόμα ευκαιρία για τους σπρίντερ, όμως η διαδρομή στο δεύτερο μισό της είναι γεμάτη πάνω κάτω και δεν είναι καθόλου απίθανο να φτάσει πρώτο στον τερματισμό το γκρουπάκι των αποσπασμένων. Το εξαήμερο στη Γαλίθια θα ολοκληρωθεί με το 6ο ετάπ, ένα ακόμα μέσης δυσκολίας, όπου θα επαναληφθεί η μάχη ανάμεσα στις ομάδες των σπρίντερ και τους αποσπασμένους. Κάτι ανάλογο περιμένουμε και στο 7ο ετάπ, το οποίο θα φέρει το πελοτόν στην Καστίγια ι Λεόν.

Με το ξεκίνημα της δεύτερης εβδομάδας, ξεκινάει και το τρίπτυχο στο Αστούριας, ένα κρίσιμο τριήμερο με ισάριθμους τερματισμούς σε ανηφόρα, το οποίο θα μας δώσει το πρώτο πολύ σημαντικό ξεκαθάρισμα στη γενική, αλλά και τη δυνατότητα - όταν ολοκληρωθεί - να βγάλουμε τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα, όχι για το ποιος θα κερδίσει την κόκκινη φανέλα, αλλά για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι διεκδικητές της. Το 8ο ετάπ θυμίζει (τηρουμένων προφανώς των αναλογιών) τα αντίστοιχα του Γύρου Γαλλίας με τερματισμό στο Μον Βαντού. Δηλαδή 170 χιλιόμετρα απόλυτης ευθείας και στο τέλος η ανηφόρα της Καμπερόνα στην κοιλάδα του Σαμπέρο, που βρίσκεται στην επαρχία της Λεόν, αλλά δίπλα στα σύνορα με την Αστούριας, οπότε λίγο αυθαίρετα την συμπεριλαμβάνουμε στο τρίπτυχο του "πριγκηπάτου" (το 2014 είχε κερδίσει εκεί ο Χέσχενταλ). Η Καμπερόνα είναι 8.5 χλμ στο 7.4%, αλλά μην σας ξεγελάει, γιατί τα τελευταία 4 χιλιόμετρα είναι μια πραγματική κόλαση με κλίσεις που κυμαίνονται συνεχώς από 10% μέχρι και 25%! Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα, αν πριν φτάσουν εκεί οι ποδηλάτες, παρουσιαστεί ο πλάγιος άνεμος, κάτι συνηθισμένο στην περιοχή. Την επόμενη μέρα το πελοτόν κατεβαίνει από το οροπέδιο της Λεόν και κατευθύνεται στο Οβιέδο, την πρωτεύουσα του Αστούριας.

Κονταδόρ, Πουρίτο και Βαλβέρδε στην ανηφόρα της Κοβαδόνγκα στην Vuelta του 2014

Εκεί οι αθλητές θα ανέβουν πρώτα τρία σπριντ ανάβασης 3ης κατηγορίας, θα μπουν στο Οβιέδο και αμέσως μετά θα αρχίσουν την ανηφόρα στο 2ης κατηγορίας Ναράνκο (6 χλμ στο 6%), εκεί όπου το 2013 είχε κερδίσει ο Πουρίτο και ο Χόρνερ είχε πάρει την κόκκινη φανέλα από τον Νίμπαλι. Ακολουθεί το 10ο ετάπ (το πρώτο βουνών στη φετινή διοργάνωση), στο οποίο οι αθλητές θα κινηθούν δίπλα στα παράλια, μέχρι να κάνουν δεξιά στροφή για να μπουν στην ενδοχώρα. Εκεί θα τους περιμένει πρώτα το 1ης κατηγορίας Φίτο (6 χλμ στο 8%) και στη συνέχεια μια από τις πιο ιστορικές ανηφόρες της Vuelta, η ανάβαση στις λίμνες της Κοβαδόνγκα (12 χλμ στο 7.2%), με πιο δύσκολα σημεία την θρυλική Ουεσέρα (1 χλμ στο 13%) και τον τοίχο που βρίσκεται λίγο πριν τον τερματισμό και φτάνει το 17.5%. Αμέσως μετά ακολουθεί η πρώτη ημέρα ξεκούρασης (30/8). Ο αγώνας ξαναρχίζει με έναν ακόμα τερματισμό σε ανηφόρα, στην 1ης κατηγορίας Πένια Καμπάργα (5.6 χλμ στο 9.8% και με τα τελευταία δυο χιλιόμετρα να είναι ένας πραγματικός τοίχος με σταθερή κλίση στο 12% και πιο δύσκολο σημείο στο 18%). Και αυτό το ετάπ είναι μια μικρογραφία του Βαντού, δηλαδή πρώτα 160 χλμ ευθείας και στο τέλος η ανηφόρα, στην οποία το 2013 ο Χόρνερ είχε κερδίσει χρόνο από τον Νίμπαλι και τον είχε πλησιάσει στα τρία δευτερόλεπτα στη γενική, για να ολοκληρώσει την μεγάλη ανατροπή μια μέρα αργότερα, στο Ναράνκο.

Στο 12ο ετάπ η Vuelta επιστρέφει στη Βασκονία πέντε χρόνια μετά την αποθέωση που γνώρισε εκεί το 2011 ο Ιγκόρ Αντόν κερδίζοντας το ετάπ, στην πρώτη επίσκεψη τότε του γύρου στο Euskadi μετά το 1978. Το γνωστό σιρκουί με την διπλή ανάβαση στο 2ης κατηγορίας Βιβέρο (4.2 χλμ στο 8.5%), θα μας χαρίσει ξανά την εκπληκτική ατμόσφαιρα που θα φτιάξουν οι Βάσκοι, δημιουργώντας το αδιαχώρητο στην ανηφόρα. Την επόμενη μέρα έχουμε το μεγαλύτερο σε απόσταση ετάπ της φετινής διοργάνωσης (213.4 χλμ), και αυτό στη Χώρα των Βάσκων, που θυμίζει κλασική της άνοιξης, με συνεχόμενα πάνω-κάτω και προσφέρεται για αθλητές που θα έχουν αποσπαστεί. Αμέσως μετά έρχεται το 14ο και βασιλικό ετάπ για την Vuelta 2016, που διεξάγεται εξ ολοκλήρου στα γαλλικά Πυρηναία και θυμίζει μια τυπική διαδρομή με βουνά στο Tour de France. Σε 196 χιλιόμετρα, το πελοτόν θα ανέβει τέσσερις μεγάλες ανηφόρες και θα καλύψει 5.200 μέτρα υψομετρικής διαφοράς. Θα ξεκινήσουν με το 1ης κατηγορίας Ινάρπου (11.5 χλμ στο 7.1%), θα συνεχίσουν με το 1ης κατηγορίας Σουντέ (24 χλμ στο 5.2%), μετά θα ανέβουν το 1ης κατηγορίας Μαρί Μπλαν (9.2 χλμ στο 7.5%), του οποίου τα 4 τελευταία χιλιόμετρα είναι ένας τοίχος με κλίσεις από 10% μέχρι 14% και θα ολοκληρώσουν τον αγώνα με την εκτός κατηγορίας ανηφόρα τερματισμού του Ομπίσκ (16.5 χλμ στο 7.1%).

Ο Πουρίτο (δεξιά) τερματίζει στην Θερθεδίγια (20ο ετάπ) και πίσω του, ο Φάμπιο Άρου πανηγυρίζει τη μεγάλη ανατροπή που του χάρισε την κόκκινη φανέλα στην περσινή διοργάνωση (2015)

Ο Γύρος Γαλλίας έχει περάσει πολλές φορές από εκεί, αλλά η Vuelta επισκέπτεται το συγκεκριμένο βουνό για πρώτη φορά και μάλιστα από την δυτική πλευρά, την λιγότερο συνηθισμένη και σαφώς πιο δύσκολη. Στην κορυφή του Ομπίσκ αναμένεται να έχουμε ένα ακόμα σημαντικό ξεκαθάρισμα στη γενική, με αρκετούς διεκδικητές να τίθενται εκτός μάχης για την κόκκινη φανέλα. Χωρίς καιρό για ανάσες, ακολουθεί το 15ο ετάπ, μόλις 118 χιλιομέτρων, αλλά με δυο αναβάσεις 3ης και 2ης κατηγορίας πριν την 1ης κατηγορίας ανηφόρα τερματισμού στο Αραμόν Φορμιγάλ (14.5 χλμ στο 4.6%). Εκεί θα ολοκληρωθεί το πέρασμα από τα Πυρηναία, αλλά και η περιπλάνηση της Vuelta στη βόρεια Ισπανία. Θα είναι το 16ο ετάπ, σε μια εύκολη διαδρομή ευθείας, εκείνο που θα φέρει το πελοτόν στα παράλια της Μεσογείου, δίνοντας μετά από πολλές μέρες την ευκαιρία στους σπρίντερ να διεκδικήσουν τη νίκη στους δρόμους της Πενίσκολα. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δεύτερη ημέρα ξεκούρασης για τους αθλητές (6/9). Η τρίτη και τελευταία εβδομάδα ξεκινάει με το 17ο ετάπ (βουνών) και έναν ακόμα τερματισμό σε ανηφόρα, στο 1ης κατηγορίας Μας ντε λα Κόστα (3.8 χλμ στο 12.5%). Πρόκειται για μια ανάβαση που κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη Vuelta, αποτελεί την τελευταία ανακάλυψη της Unipublic και αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση, με σημεία από το 14% μέχρι και το 21% και ένα τελευταίο χιλιόμετρο με μέση κλίση 16%, που θα γίνει ατελείωτο για τους ποδηλάτες.

Το 18ο ετάπ (ευθείας) θα είναι η τελευταία ευκαιρία για τους σπρίντερ πριν τη Μαδρίτη και η τελευταία "ανακωχή" ανάμεσα στα φαβορί, πριν το κρίσιμο διήμερο που θα ακολουθήσει. Πρώτα έρχεται το 19ο ετάπ με τα 37 χιλιόμετρα της ατομικής χρονομέτρησης, σε μια διαδρομή στα παράλια του Λεβάντε και ένα πολύ τεχνικό τερέν, προορισμένο κυρίως για τους σπεσιαλίστες. Οι ανηφορίστες θα πρέπει να διαχειριστούν τις απώλειες, ενώ αντίθετα, οι all rounders θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα κέρδη. Δεν είναι καθόλου απίθανο μετά την ολοκλήρωση αυτού του ετάπ, να γνωρίζουμε και τον φετινό νικητή της Vuelta, αν όμως δεν έχουν ξεκαθαρίσει τελείως τα πράγματα, τότε αυτό θα γίνει στο 20ο (βουνά), από το Μπενιδόρμ και την Κόστα Μπλάνκα, στην τελευταία ανηφόρα τερματισμού για την φετινή διοργάνωση, το εκτός κατηγορίας Άλτο δε Αϊτάνα (21 χλμ στο 6%). Πριν φτάσουν εκεί, θα ανέβουν τέσσερις ανηφόρες 2ης κατηγορίας και όταν τερματίσουν, θα ξέρουμε ποιος θα είναι ο νικητής της 71ης Vuelta και ποιοι θα τον πλαισιώσουν στο βάθρο. Θα απομένει η αεροπορική μεταφορά του πελοτόν στη Μαδρίτη για το 21ο ετάπ και την παρέλαση στο σιρκουί της ισπανικής πρωτεύουσας, όπου η φετινή διοργάνωση θα ολοκληρωθεί με το μαζικό σπριντ (άνευ συγκλονιστικού απροόπτου) και τις απονομές στην Πλάθα Θιμπέλες.

3. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΑΝΕΛΑ

Αλμπέρτο Κονταδόρ και Κρις Φρουμ είναι τα δυο μεγάλα φαβορί για την κόκκινη φανέλα

Δυο χρόνια μετά το 2014, η Vuelta υποδέχεται και πάλι την φοβερή και τρομερή τριάδα των Κονταδόρ, Φρουμ και Κιντάνα. Ο Νίμπαλι είναι ο μόνος από τους Fab 4 που δεν θα βρεθεί στην Οουρένσε για την εκκίνηση, αλλά αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο, αφού ο "καρχαρίας" έτρεξε φέτος και το Giro και το Tour. Απών θα είναι και ο περσινός νικητής, Φάμπιο Άρου, όμως η λίστα των συμμετεχόντων είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού εκτός από τους τρεις που αναφέραμε στην αρχή, πολλά ακόμα μεγάλα ονόματα θα δώσουν το παρών. Ο τίτλος πάντως, του φαβορί για την κόκκινη φανέλα, μοιράζεται κατά πρώτο λόγο στους Κονταδόρ, Φρουμ και Κιντάνα. Ας τους δούμε έναν-έναν, πριν περάσουμε στα αουτσάιντερ.

- Αλμπέρτο Κονταδόρ (Tinkoff)

Ο Ισπανός έρχεται στην Vuelta "λυσσασμένος" να κερδίσει έναν μεγάλο γύρο μέσα στο 2016, ώστε να κλείσει με θετικό πρόσημο τη σεζόν. Ο Κονταδόρ έδειξε στο Μπούργος ότι ξεπέρασε τον τραυματισμό του και πως διατηρεί την καλή φόρμα που είχε πριν ξεκινήσει το Tour. Τον τοποθετούμε στην πρώτη θέση των φαβορί για τρεις λόγους: πρώτον, έτρεξε ουσιαστικά μόνο το 1/3 του γύρου Γαλλίας και δεν πήγε στο Ρίο, άρα έχει κρατηθεί πιο φρέσκος από όλους τους υπόλοιπους. Δεύτερον, έχει αντιμετωπίσει κατ' επανάληψη τον Φρουμ (κυρίως αυτόν) και τον Κιντάνα στην Vuelta και τους έχει νικήσει με πειστικό τρόπο. Και τρίτον, ο πιστολέρο δεν έχει χάσει ποτέ στην καριέρα του οποιοδήποτε Giro και Vuelta έχει τρέξει. Ο Ισπανός έχει ξεκινήσει τρεις γύρους Ιταλίας και άλλους τόσους Ισπανίας και τους έχει κερδίσει όλους, όποιον αντίπαλο και αν είχε απέναντί του. Το κίνητρο που έχει είναι πολύ μεγάλο, γιατί αν κατακτήσει την κόκκινη φανέλα, θα γίνει ο μοναδικός με 4 νίκες στην ιστορία της διοργάνωσης. Γνωρίζει πολύ καλά τον αγώνα, "παίζει" εντός έδρας, αλλά υπάρχουν δυο ερωτηματικά. Πρώτον, η ομάδα του και το πώς θα συμπεριφερθεί (αν και είναι δύσκολο να ξαναδούμε το χάλι του Tour) και δεύτερον οι πτώσεις, που τον ακολουθούν πιστά την τελευταία τριετία. Αν έχει την μίνιμουμ στήριξη από την Tinkoff στα δύσκολα και αποφύγει τα απρόοπτα, θα είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη.

- Κρις Φρουμ (Sky)

Ο Βρετανός έρχεται με την αίγλη του τρίτου κερδισμένου Γύρου Γαλλίας συν το χάλκινο που κατέκτησε στο χρονόμετρο του Ρίο, όμως μαζί με αυτά, "κουβαλάει" και την κούραση που ίσως αποδειχθεί καθοριστική. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Sky είχε δηλώσει επίσημα ότι ο Μίκελ Λάντα θα ήταν υπαρχηγός και έτοιμος για το plan B, αν αυτό χρειαζόταν. Τελικά ο Βάσκος δεν θα τρέξει λόγω ενός παλιού τραυματισμού που συνεχίζει να τον ταλαιπωρεί, όμως οι προθέσεις του αρχικού σχεδιασμού της ομάδας ήταν σαφείς. Ο Φρουμ είναι γνωστό ότι θέλει πολύ να κερδίσει μια φορά στην καριέρα του τον Γύρο Ισπανίας, είναι ένας αγώνας που του αρέσει πολύ, ενώ, όπως έχει πει ο ίδιος κατ' επανάληψη, νιώθει πολύ αγαπητός από τους Ισπανούς φιλάθλους, σε αντίθεση με τους Γάλλους στο Tour. Ο Κρις έχει προσπαθήσει τέσσερις φορές να πάρει την Vuelta. Την πρώτη έγινε γνωστός στο πλατύ κοινό μέσα από την φοβερή μονομαχία που είχε το 2011 με τον Χουάνχο Κόμπο, η οποία κρίθηκε για μόλις 13" υπέρ του Ισπανού. Τις επόμενες δύο (2012 & 2014) βρήκε απέναντί του τον Κονταδόρ, τερματίζοντας 4ος και 2ος αντίστοιχα και την τέταρτη και πιο πρόσφατη, πέρυσι δηλαδή, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά την πτώση και τον τραυματισμό του στο βασιλικό ετάπ της Ανδόρας. Για μια ακόμα φορά θα έχει στη διάθεσή του την καλύτερη ομάδα, στα υπέρ του τα δυο χρονόμετρα, το θέμα είναι πόσες δυνάμεις του έχουν μείνει και αν μπορεί να κρατήσει την φόρμα του σε υψηλά επίπεδα για δυόμιση συνεχόμενους μήνες.

- Νάιρο Κιντάνα (Movistar)

Ο Κολομβιανός αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό. Ήρθε τρίτος στο Tour, αλλά σε καμία στιγμή του αγώνα δεν απείλησε τον Φρουμ. Για την ακρίβεια, δεν μπόρεσε να εκδηλώσει ούτε μια επίθεση στις τρεις εβδομάδες του γύρου Γαλλίας και το ότι ανέβηκε στο βάθρο, το οφείλει περισσότερο στον Βαλβέρδε, παρά στις δικές του προσπάθειες. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο Εουσέμπιο Ουνθουέ, παρουσιάστηκαν προβληματισμένοι για την αγωνιστική του κατάσταση. Είπαν ότι πιθανώς να έφταιγαν οι αλλεργίες και τα πολλά ετάπ με δυνατό άνεμο, αλλά για να είναι σίγουροι, ο αθλητής υποβλήθηκε μετά το Tour σε μια σειρά εξετάσεων, ενώ δεν ταξίδεψε ούτε στο Ρίο για τους Ολυμπιακούς αγώνες. Η Movistar δεν έχει ανακοινώσει το παραμικρό σχετικά με τα αποτελέσματα και για το αν βρέθηκε απάντηση για την μέτρια απόδοση του αθλητή της, το σίγουρο πάντως είναι ότι ο Κιντάνα βρίσκεται στην Ισπανία και αυτό τον κατατάσσει αυτόματα ανάμεσα στα φαβορί του αγώνα. Ο Κολομβιανός έχει αγωνιστεί τρεις φορές στην Vuelta. Το 2012 ήταν βοηθός του Βαλβέρδε (36ος) και το 2014, ενώ φορούσε την κόκκινη φανέλα, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από δυο διαδοχικές πτώσεις. Πέρυσι τερμάτισε 4ος, χάνοντας το βάθρο για λίγα δευτερόλεπτα. Φέτος κανείς δεν γνωρίζει σε τί κατάσταση θα παρουσιαστεί, αλλά αν έχει συνέλθει, τότε θα δώσει μάχη για την πρωτιά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι το ατομικό χρονόμετρο, εκεί όπου μπορεί να χάσει αρκετό χρόνο, κυρίως επειδή η διαδρομή είναι επίπεδη και τεχνική.

Η πτώση του Νάιρο Κιντάνα στην Vuelta του 2014 στη διάρκεια της ατομικής χρονομέτρησης και ενώ φορούσε την κόκκινη φανέλα. Ο Κολομβιανός εγκατέλειψε την επόμενη μέρα

4. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΑΒΟΡΙ & ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ

Πέρα από τους τρεις αυτούς αθλητές που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν και να διεκδικήσουν την κόκκινη φανέλα και τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, στη φετινή διοργάνωση θα πάρουν μέρος και άλλοι αξιόλογοι ποδηλάτες που θα προσπαθήσουν να "σπάσουν" το "μπλοκ" των φαβορί, μπαίνοντας στην τριάδα ή θα παλέψουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στην πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς :

- Εστέμπαν Τσάβες (Orica BikeExchange): Πρόκειται για το σημαντικότερο αουτσάιντερ, για έναν αθλητή σε διαρκή άνοδο και τον κυριότερο υποψήφιο να σπάσει την τριάδα των φαβορί και να διεκδικήσει τα πάντα, ακόμα και τη νίκη. Ήταν η αποκάλυψη της περσινής Vuelta, όπου κέρδισε 2 ετάπ και φόρεσε την κόκκινη φανέλα έξι μέρες, για να τερματίσει τελικά στην 5η θέση. Φέτος ήρθε δεύτερος στο Giro (συν ένα ετάπ) και γενικά δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται πλέον σε θέση να κερδίσει κάποιον μεγάλο γύρο. Είναι φοβερός ανηφορίστας, μαχητής και έχει το πλεονέκτημα ότι έρχεται στην Ισπανία ξεκούραστος και σωστά προετοιμασμένος, αφού δεν έτρεξε το Tour. Πήρε μέρος στο Ρίο (21ος) και θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του γύρου Ισπανίας. Μοναδικό ερωτηματικό, οι απώλειες που θα έχει στο ατομικό χρονόμετρο.

- Στίβεν Κράισβαϊκ (LottoNL Jumbo): Άλλος ένας αθλητής που μπορεί να μπει σφήνα στην τριάδα των φαβορί, αφού ο σχεδιασμός της Vuelta με τα πολλά βουνά του ταιριάζει. Στα 29 του χρόνια, βρέθηκε πολύ κοντά στο να πανηγυρίσει μια πολύ μεγάλη νίκη στο φετινό Giro, όμως η πτώση του στο 19ο ετάπ τού στοίχισε έναν απόλυτα δίκαιο θρίαμβο, αφού μέχρι εκείνο το σημείο είχε αποδειχθεί ανίκητος. Έτρεξε στο Ρίο (39ος), αλλά και αυτός έρχεται εδώ ξεκούραστος, αφού δεν πήρε μέρος στο Tour. Τα φαβορί θα πρέπει να τον προσέξουν πολύ (όπως και τον Τσάβες), γιατί αν βρεθεί σε κατάσταση ανάλογη της Ιταλίας, είναι ικανός για όλα.

- Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (Movistar): Ο Μπάλα αποφάσισε τελικά στα 36 του να τρέξει και τους τρεις μεγάλους γύρους μέσα στην ίδια χρονιά, κάτι που δεν έχει επαναλάβει ποτέ μέχρι σήμερα στην καριέρα του. Είναι μακράν ο πιο σταθερός αθλητής της τελευταίας 5ετίας στους γύρους τριών εβδομάδων, αφού στους 9 τελευταίους που έχει πάρει μέρος, έχει τερματίσει στην πρώτη οκτάδα και έχει ανέβει πέντε φορές στο βάθρο. Φέτος πραγματοποίησε πολύ καλές εμφανίσεις στο Tour, ανέβασε μόνος του τον Κιντάνα στο βάθρο και αν είχε τρέξει για τον εαυτό του, θα ήταν αυτός στη θέση του Κολομβιανού. Έχοντας στα πόδια του ήδη Giro και Tour, τα πράγματα θεωρητικά θα είναι δύσκολα στην Vuelta, αλλά με τον Βαλβέρδε δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος!

- Λουίς Μέιντζες (Lampre Merida): Ο Νοτιοαφρικανός είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της νέας γενιάς και ήδη έχει δώσει δείγματα του ταλέντου του. Πέρυσι ήταν δέκατος στη Vuelta και φέτος 8ος στο Tour και 7ος στο Ρίο. Είναι πολύ καλός ανηφορίστας και ο σχεδιασμός του γύρου Ισπανίας ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά του, όμως κουβαλάει μαζί του την συσσωρευμένη κούραση από τη Γαλλία και τη Βραζιλία. Αν αντέξει, θα είναι λογικά και εδώ μέσα στην πρώτη δεκάδα.

Ο Κολομβιανός Εστέμπαν Τσάβες παρουσιάζεται ως το πιο ισχυρό αουτσάιντερ για να σπάσει την τριάδα των Κονταδόρ, Φρουμ και Κιντάνα. Εδώ στη 2η νίκη του πέρυσι, στην κορυφή της Καθόρλα

- Τίτζεϊ Βαν Γκάρντερεν (BMC): Μετά τις δυο πέμπτες θέσεις στο Tour το 2012 και το 2014, έχει εξαφανιστεί τελείως από τους μεγάλους γύρους. Πέρυσι μπορεί να στάθηκε άτυχος, εγκαταλείποντας στη Γαλλία ενώ ήταν τρίτος στη γενική, στη συνέχεια όμως εγκατέλειψε και στην Vuelta, ενώ φέτος καταποντίστηκε ολοκληρωτικά στο Tour, τερματίζοντας 29ος, πάνω από μια ώρα πίσω από τον Φρουμ. Είναι all rounder, αλλά δεν μπορείς να του έχεις καμία εμπιστοσύνη, αφού είναι τελείως ή του ύψους ή του βάθους. Φέτος έχει καλή παρουσία σε εβδομαδιαίους αγώνες, το θέμα είναι να βρει μια σταθερότητα σε αυτούς των τριών εβδομάδων για να μπορέσει να διεκδικήσει κάτι καλό.

- Σάμουελ Σάντσεθ (BMC): Ο Ισπανός θα μοιραστεί τα γαλόνια του αρχηγού μαζί με τον Βαν Γκάρντερεν και η λογική λέει ότι θα βρεθεί πιο ψηλά από τον Αμερικανό γιατί είναι σταθερός και πάντοτε βγάζει τον καλύτερο εαυτό του στην Vuelta. Επίσης είναι τελείως φρέσκος, αφού φέτος δεν έχει τρέξει ούτε στο Giro ούτε στο Tour. Στόχος του θα είναι η πρώτη δεκάδα και κάποια νίκη σε ετάπ και είναι ικανός να τα πετύχει και τα δυο.

- Ρόμπερτ Χέσινκ (LottoNL Jumbo): Άλλος ένας αθλητής που είναι ικανός να μπει στη δεκάδα, κερδίζοντας παράλληλα και κάποιο ετάπ. Ο Ολλανδός έχει φέρει στο παρελθόν καλά αποτελέσματα στη Vuelta, τερματίζοντας τρεις φορές στην πρώτη επτάδα. Πέρυσι ήταν 6ος στο Tour, φέτος δεν έχει τρέξει κανέναν μεγάλο γύρο, άρα φτάνει και αυτός φρέσκος και ξεκούραστος στην Ισπανία, ως υπαρχηγός του Κράισβαϊκ.

- Άντριου Ταλάνσκι (Cannondale Drapac): Ο Αμερικανός πλησιάζει τα 28 και ακόμα να κάνει το "μπαμ" σε μεγάλους γύρους. Δείχνει ότι του λείπει εκείνο το παραπάνω "κλικ" για να ανέβει επίπεδο. Πέρυσι ήταν 11ος στο Tour, ενώ στην Vuelta του 2012 είχε το καλύτερο πλασάρισμα της καριέρας του σε μεγάλο γύρο (7ος). Φέτος ούτε αυτός έχει τρέξει Giro ή Tour, άρα θα παρουσιαστεί ξεκούραστος στην Ισπανία.

- Γουόρεν Μπαργκίλ (Giant Alpecin): Ο Μπαργκίλ ήταν μια από τις ελπίδες της Γαλλίας για κάτι καλό στο Tour, όμως διέψευσε τις όποιες προσδοκίες, τερματίζοντας στην 23η θέση της γενικής, 52 λεπτά πίσω από τον Φρουμ. Είναι και αυτός εκπρόσωπος της νέας γενιάς και στην Ισπανία έχει πάρει την καλύτερη θέση στην μέχρι τώρα καριέρα του σε ότι αφορά τους μεγάλους γύρους (8ος το 2014). Φέτος, εκτός από το Tour, έτρεξε και στο Ρίο, οπότε η κούραση θα είναι ένα σοβαρό μειονέκτημα για τις φιλοδοξίες του.

- Μιγκέλ Άνχελ Λόπες (Astana): Θα κλείσουμε τη λίστα με τα αουτσάιντερ, με δυο αθλητές που τώρα ξεκινούν την επαγγελματική τους καριέρα, όμως αμφότεροι έχουν δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον. Πρώτα ο Λόπες που διέλυσε κάθε προγνωστικό, κερδίζοντας τον φετινό γύρο της Ελβετίας. Ο "σούπερμαν", όπως είναι το παρατσούκλι του, θα κάνει την παρθενική του εμφάνιση όχι μόνο στη Vuelta, αλλά γενικότερα σε μεγάλο γύρο και όλοι περιμένουν να δουν τί μπορεί να πετύχει. Το τερέν του ταιριάζει απόλυτα, η νίκη σε κάποιο ετάπ θα είναι μάλλον ο πιο ρεαλιστικός στόχος για τον 22χρονο Κολομβιανό.

- Χιού Κάρθι (Caja Rural): Ο δεύτερος των πιτσιρικάδων, είναι ο επίσης 22χρονος Κάρθι, άλλη μια από τις αποκαλύψεις του 2016. Ο Βρετανός - που ήδη έχει πάρει μεταγραφή και του χρόνου θα αγωνίζεται για την Cannondale - εντυπωσίασε μέσα στη σεζόν και θα είναι το μεγάλο όνομα της Caja Rural στην φετινή Vuelta. Και για αυτόν είναι η πρώτη συμμετοχή σε μεγάλο γύρο και θα παλέψει για νίκη σε κάποιο ετάπ.

5. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ VUELTA A ESPAÑA 2014

Το τελικό βάθρο της περσινής Vuelta: αριστερά ο Χοακίν Ροντρίγκεθ (δεύτερος), στο κέντρο ο Φάμπιο Άρου (πρώτος) και δεξιά ο Ράφαλ Μάικα (τρίτος)

01.  Fabio Aru (Astana) 85:36:13

02.  Joaquin Rodriguez (Katusha) +0:57

03.  Rafal Majka (Tinkoff Saxo) +1:09

04.  Nairo Quintana (Movistar) +1:42

05.  Esteban Chaves (Orica GreenEDGE) +3:10

06.  Tom Dumoulin (Giant Alpecin) +3:46

07.  Alejandro Valverde (Movistar) +6:47

08.  Mikel Nieve (Sky) +7:06

09.  Daniel Moreno (Katusha) +7:12

10.  Louis Meintjes (MTN Qhubeka) +10:26

 

- Βαθμολογία πόντων: Alejandro Valverde (Movistar) 118

- Βαθμολογία βουνών: Omar Fraile (Caja Rural) 82

- Σύνθετη βαθμολογία: Joaquin Rodriguez (Katusha) 16

- Ομαδική κατάταξη: Movistar 256:44:38

6. Η VUELTA A ESPAÑA ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Κονταδόρ και Φρουμ αναμένεται να δώσουν και φέτος μάχες στα βουνά της Αστούριας (Vuelta 2014)

Ο Γύρος της Ισπανίας ξεκινάει στις 20 Αυγούστου από το Μπαλνεάριο ντε Λαΐας της Οουρένσε και θα ολοκληρωθεί στις 11 Σεπτεμβρίου με την καθιερωμένη "παρέλαση" των ποδηλατών στη Μαδρίτη. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:

- 7 ετάπ ευθείας (με 2 τερματισμούς σε ανηφόρα)

- 7 ετάπ μέσης δυσκολίας (με 3 τερματισμούς σε ανηφόρα)

- 5 ετάπ βουνών (όλα με τερματισμό σε ανηφόρα)

- 1 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

- 1 ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης

Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:

 

- 3.314,7 χιλιόμετρα συνολικά

- 10 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα (3, 4, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 17 & 20)

- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (30 Αυγούστου & 6 Σεπτεμβρίου)

- 37 χλμ ατομικής χρονομέτρησης

- 27.8 χλμ ομαδικής χρονομέτρησης

- 47 συνολικά σπριντ ανάβασης 3ης, 2ης, 1ης κατηγορίας και ESP (εκτός κατηγορίας).

- Αναλυτικά, 3 ανηφόρες ESP (εκτός κατηγορίας), 9 ανηφόρες πρώτης κατηγορίας, 15 ανηφόρες δεύτερης κατηγορίας και 20 ανηφόρες τρίτης κατηγορίας.

- 12 σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας και ESP. Από αυτά, 1 είναι στην Καστίγια ι Λεόν, 2 στην Αστούριας, 2 στην Καντάμπρια, 5 στα Πυρηναία και 2 στο Λεβάντε.

- 19 ενδιάμεσα σπριντ ευθείας. Ένα σε κάθε ετάπ, εκτός από τα δυο χρονόμετρα.

- Το βασιλικό ετάπ της φετινής διοργάνωσης είναι το 14ο, με τρία σπριντ ανάβασης 1ης κατηγορίας και τερματισμό στο εκτός κατηγορίας Ομπίσκ (Πυρηναία).

- 19 καινούργιες πόλεις και τοποθεσίες σε αφετηρίες και τερματισμούς ετάπ (13 σε αφετηρίες και 6 σε τερματισμούς).

- 1 εκατομμύριο 115 χιλιάδες ευρώ θα είναι το συνολικό ποσό που θα μοιραστεί στα διάφορα χρηματικά έπαθλα. Ο νικητής της Vuelta θα πάρει τα 150.000 από αυτά.

- Υπάρχουν μπόνους δευτερόλεπτα και στη φετινή διοργάνωση. Στον τερματισμό των ετάπ (εκτός από τα δυο χρονόμετρα) ο νικητής θα παίρνει 10 δευτερόλεπτα, ο δεύτερος 6 και ο τρίτος 4. Οι τρεις πρώτοι που θα περνούν από τα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας, θα παίρνουν 3, 2 και 1 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

7. VUELTA A ESPAÑA 2015 - ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

01. (20/8) Ourense, Balneario de Laias - Castrelo de Miño, 27.8 km (ομαδικό χρονόμετρο)

02. (21/8) Ourense - Baiona, 160.8 km (ευθεία)

03. (22/8) Marín - Dumbría, Mirador de Ézaro, 176.4 km (μέσης δυσκολίας)

04. (23/8) Betanzos - San Andrés de Teixido, 163.5 km (μέσης δυσκολίας)

05. (24/8) Viveiro - Lugo, 171.3 km (ευθεία)

06. (25/8) Monforte de Lemos - Luintra, Ribeira Sacra, 163.2 km (μέσης δυσκολίας)

07. (26/8) Maceda - Puebla de Sanabria, 158.5 km (μέσης δυσκολίας)

08. (27/8) Villalpando - La Camperona, Valle de Sabero, 181.5 km (ευθεία, τερματισμός σε ανηφόρα)

09. (28/8) Cistierna - Oviedo, Alto del Naranco, 164.5 km (μέσης δυσκολίας)

10. (29/8) Lugones - Lagos de Covadonga, 188.7 km (βουνά)

- Τρίτη 30 Αυγούστου - πρώτη ημέρα ξεκούρασης

11. (31/8) Colunga, Museo Jurásico - Peña Cabarga, 168.6 km (ευθεία, τερματισμός σε ανηφόρα)

12. (01/9) Los Corrales de Buelna - Bilbao, 193.2 km (μέσης δυσκολίας)

13. (02/9) Bilbao - Urdax-Dantxarinea, 213.4 km (μέσης δυσκολίας)

14. (03/9) Urdax-Dantxarinea - Aubisque, Gourette, 196 km (βουνά)

15. (04/9) Sabiñánigo - Sallent de Gállego, Aramón Formigal, 118.5 km (βουνά)

16. (05/9) Alcañiz - Peñíscola, 156.4 km (ευθεία)

- Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου - δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

17. (07/9) Castellón - Llucena, Camins de Penyagolosa, 177.5 km (βουνά)

18. (08/9) Requena - Gandía, 200.6 km (ευθεία)

19. (09/9) Xábia - Calp, 37 km (ατομική χρονομέτρηση)

20. (10/9) Benidorm - Alto de Aitana. Escuadrón Ejército del Aire, 193.2 km (βουνά)

21. (11/9) Las Rozas - Madrid, 104.1 km (ευθεία)

8. VUELTA A ESPAÑA 2015 - ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ

Το πελοτόν έξω από τα τείχη της Άβιλα (2015)

Η οργανωτική επιτροπή της Vuelta a España έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 18 επαγγελματικές ομάδες Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 4 Professional Continental ομάδες, οι Bora Argon 18, Caja Rural, Cofidis & Direct Energie. Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Γαλλία (4 ομάδες) και οι ΗΠΑ (3 ομάδες). Ακολουθούν το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ρωσία και η Γερμανία με 2 και τέλος η Ιταλία, το Καζακστάν, η Ολλανδία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ελβετία και η Νότια Αφρική με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Pro Continental):

1. Ag2r - La Mondiale (Γαλλία)

2. Astana (Καζακστάν)

3. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

4. Bora Argon 18 (Γερμανία) *

5. Caja Rural (Ισπανία) *

6. Cannondale - Drapac (ΗΠΑ)

7. Cofidis (Γαλλία) *

8. Dimension Data (Νότια Αφρική)

9. Direct Energie (Γαλλία) *

10. Etixx - Quickstep (Βέλγιο)

11. FDJ (Γαλλία)

12. Giant Alpecin (Γερμανία)

13. ΙΑΜ (Ελβετία)

14. Katusha (Ρωσία)

15. Lampre - Merida (Ιταλία)

16. Lotto - Soudal (Βέλγιο)

17. LottoNL - Jumbo (Ολλανδία)

18. Movistar (Ισπανία)

19. Orica - BikeExchange (Αυστραλία)

20. Sky (Μεγάλη Βρετανία)

21. Tinkoff (Ρωσία)

22. Trek - Segafredo (ΗΠΑ)

9. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Οι νικητές στις τέσσερις κατατάξεις και βαθμολογίες της περσινής Vuelta. Από αριστερά, Χοακίν Ροντρίγκεθ (λευκή φανέλα της σύνθετης βαθμολογίας), Φάμπιο Άρου (κόκκινη φανέλα της γενικής), Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (πράσινη φανέλα των πόντων) και Ομάρ Φράιλε (πουά φανέλα των βουνών)

α) Γενική κατάταξη – κόκκινη φανέλα

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα την κόκκινη φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο μεγάλος νικητής.

β) Βαθμολογία πόντων – πράσινη φανέλα  

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας (ένα σε κάθε ετάπ εκτός από τα χρονόμετρα) και στον τερματισμό. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο "σταθερού" αθλητή.

γ) Βαθμολογία αναβάσεων – πουά φανέλα

Για να βγει ο "βασιλιάς των βουνών" υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Έτσι τα βουνά χωρίζονται σε τέσσερις τέτοιες κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τρίτης κατηγορίας, της δεύτερης, της πρώτης και τέλος τα εκτός κατηγορίας (ESP). Και εδώ, όποιος στο τέλος της Vuelta έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

δ) Σύνθετη βαθμολογία – λευκή φανέλα  

Αυτή προκύπτει από το άθροισμα της θέσης που έχει κάθε αθλητής στην γενική κατάταξη, στη βαθμολογία των πόντων και στη βαθμολογία των βουνών. Αν π.χ. ένας ποδηλάτης είναι 5ος στη γενική, 6ος στους πόντους και 10ος στα βουνά, τότε στη σύνθετη βαθμολογία έχει 5+6+10, δηλαδή 21 βαθμούς. Ο αθλητής που συγκεντρώνει το μικρότερο άθροισμα, προηγείται στη σύνθετη ατομική βαθμολογία. Η καλύτερη δυνατή επίδοση στη σύνθετη βαθμολογία είναι το 3, αφού αυτό σημαίνει ότι ο ποδηλάτης είναι πρώτος και στις τρεις κατηγορίες.

ε) Ομαδική κατάταξη

Αυτή η κατάταξη βγαίνει προσθέτοντας κάθε μέρα τους χρόνους των τριών καλύτερων αθλητών κάθε ομάδας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καλύτερης ομάδας είναι οι αριθμοί των αθλητών της που είναι κίτρινοι πάνω σε λευκό φόντο και όχι μαύροι σε λευκό φόντο όπως όλοι οι άλλοι. Και εδώ, όπως και στην ατομική γενική κατάταξη, η ομάδα που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ την τελευταία ημέρα του Γύρου, θα είναι η μεγάλη νικήτρια.

 

Την τηλεοπτική κάλυψη της 71ης Vuelta a España έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & OTE Sports), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στους δρόμους της Ισπανίας.

 

Μοιράσου το

Διαβάστε περισσότερα Top Guns

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟΠΕΙΡΑΣ ΠΝΙΓΜΟΥ ΤΟΥ CARLESIMO

Μήπως ο Λάτρελ Σπριούελ ήταν το θύμα;

Όταν το ΝΒΑ φοβήθηκε πως φεύγοντας, ο Michael Jordan είχε πάρει μαζί του όλη τη διασκέδαση που μπορούσε να προσφέρει η λίγκα, εμφανίστηκε ο Latrell Sprewell να σώσει την κατάσταση. Αυτόν χρησιμοποίησε όταν θέλησε να θέσει τους δικούς του, αυστηρούς κανόνες. Ο "Spree" βέβαια, ήταν αυτός που αποπειράθηκε να πνίξει τον Carlesimo, σαν σήμερα το 1997.

ΤΟ SPORT24.GR ΣΤΑ... ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ CURLING

Θέλεις να σε μάθω Curling;

Το ξέρετε ως το άθλημα με τις... σφουγγαρίστρες. Η μοναδική σχέση των περισσοτέρων μαζί του είναι το "αυτοί που σκουπίζουν τον πάγο". Φίλε αναγνώστη, δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και το Sport24.gr μπορεί να σε διαφωτίσει. Αν θέλετε να μάθετε πώς παίζεται το Curling και τι ακριβώς είναι αυτό το περίφημο χειμερινό σπορ, διαβάστε τα μυστικά του. Πιστέψτε μας, αξίζει μια ευκαιρία.

ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ Ο ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ

Ο Μπάρι Μπένελ είναι ο προπονητής-τέρας

Ο Barry Bennell κυκλοφορούσε ως ο καλύτερος προπονητής νέων της Μεγάλης Βρετανίας, τις δεκαετίες του '80 και του '90. Βάλε με το νου σου, πόσα παιδιά του εμπιστεύτηκαν το μέλλον τους. Στα 62 του βρίσκεται πάλι στη φυλακή, μετά την τρίτη καταδίκη για παιδοφιλία, με τις αποκαλύψεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

ΓΙΑΤΙ Η ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΠΑΓΕΡΝ

Ο οικονομικός στραγγαλισμός της Ντόρτμουντ από την Μπάγερν και το δάνειο του 2004

Η Μπάγερν έχασε ορισμένες μάχες, αλλά δεν ήταν δυνατόν να χάσει ποτέ τον πόλεμο από την Ντόρτμουντ. Ακόμα κι όταν της χορήγησε δάνειο για να μην καταστραφεί, ήξερε ότι είχε το πάνω χέρι για εκατομμύρια λόγους.