Vuelta a España, fight for red!

Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 70ο Ποδηλατικό Γύρο της Ισπανίας. Ο σχεδιασμός, η διαδρομή, τα φαβορί, οι αριθμοί, τα ετάπ, οι ομάδες, οι φανέλες. Εκκίνηση σήμερα (22/8) στην Μαρμπέγια (pics & video)

Vuelta a España, fight for red!

 

Αρχίζει σήμερα ο 70ος ποδηλατικός Γύρος της Ισπανίας, ο τρίτος – σε σπουδαιότητα και ιστορία – αγώνας τριών εβδομάδων της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου (μετά το Tour de France και το Giro d’Italia). Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, από την εκκίνηση στην Ανδαλουσία μέχρι το τελευταίο ετάπ στο σιρκουί της Μαδρίτης, θα παρακολουθήσουμε τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου και τις προσπάθειές τους στα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της κόκκινης φανέλας στην ισπανική πρωτεύουσα. Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της 70ης Vuelta a España, αγωνιστικά και μη, στη διαδρομή προς την Plaza Cibeles. Εκκίνηση σήμερα, 22 Αυγούστου, στο Πουέρτο Μπανούς της Μαρμπέγια και τερματισμός στις 13 Σεπτεμβρίου, όταν και θα μάθουμε ποιος θα διαδεχτεί τον Αλμπέρτο Κονταδόρ στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

1. Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Η φετινή Vuelta είναι ιδιαίτερη επειδή γιορτάζει δυο επετείους μαζί. Η πρώτη, τα 80 χρόνια ζωής που κλείνει ο Γύρος της Ισπανίας και η δεύτερη, οι 70 διοργανώσεις που συμπληρώνει το τρίτο σημαντικότερο ραντεβού της χρονιάς σε ότι αφορά τους αγώνες τριών εβδομάδων. Η ASO (στην οποία ανήκει η Vuelta) μαζί με την Unipublic (την εταιρεία που έχει την ευθύνη του σχεδιασμού) ήθελαν να δώσουν έναν ξεχωριστό, γιορτινό τόνο στον Γύρο, με τίποτα όμως δεν περίμεναν ότι θα συγκέντρωναν τέτοια ονόματα στην εκκίνηση του Σαββάτου. Θα είναι παρόντες οι τρεις από τους Fab 4 ή αν το προτιμάτε αλλιώς, οι τέσσερις πρώτοι της γενικής του Γύρου Γαλλίας συν τον δεύτερο και τρίτο του Γύρου Ιταλίας. Μοναδικός απών ο Αλμπέρτο Κονταδόρ, που ήδη έχει ολοκληρώσει τη φετινή σεζόν και ξεκουράζεται, αφού ήταν ο μόνος που συμπλήρωσε δυο μεγάλους Γύρους μέσα στη χρονιά.

Επειδή έχει ήδη ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια μια σύγκριση της δυναμικής του Giro και της Vuelta, να πούμε ότι οι Ιταλοί φίλοι μας θα πρέπει σίγουρα να ζηλεύουν κάτι που δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση όχι να δουν, αλλά ούτε καν να φανταστούν για τον δικό τους αγώνα. Ο Γύρος της Ισπανίας έχει μαζέψει την αφρόκρεμα και το απολαμβάνει. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα γίνεται κάθε χρόνο, αλλά το θέμα είναι ότι η Vuelta θα μπορεί να το κάνει κάποιες φορές, το Giro όμως ποτέ. Επειδή ο βασικός στόχος κάθε χρόνο για τα μεγάλα φαβορί είναι ο Γύρος της Γαλλίας και με δεδομένη την αποτυχία του "Πιστολέρο" να πετύχει φέτος το νταμπλ, είναι σίγουρο ότι κανένα από τα μεγάλα ονόματα δεν θα ρισκάρει τη συμμετοχή του στην Ιταλία πριν το Tour. Ο Κονταδόρ λοιπόν μπορεί να απουσιάζει από την Vuelta, όμως της έχει προσφέρει ένα ακόμα πλεονέκτημα στην άτυπη "μάχη" της με τον Γύρο Ιταλίας.

Κονταδόρ και Φρουμ, οι δυο μεγάλοι πρωταγωνιστές της περσινής Vuelta

Στον σχεδιασμό τώρα. Το πετυχημένο σενάριο των πολλών (μικρών και μεγάλων) τερματισμών σε ανηφόρα, που εκτόξευσε σε θεαματικότητα την Vuelta τα τελευταία χρόνια (και που άρχισαν να αντιγράφουν πλέον τόσο το Giro όσο και το Tour), συνεχίζει να έχει την τιμητική του και φέτος. Ο αγώνας είναι σχεδιασμένος για ανηφορίστες, αυτό είναι ξεκάθαρο. Για να κερδίσουν όμως την κόκκινη φανέλα οι ανηφορίστες, θα πρέπει να διαχειριστούν σωστά το χρονόμετρο των 39 χιλιομέτρων στο Μπούργος (17ο ετάπ), γιατί η απόσταση είναι τέτοια, που προσφέρεται άνετα για ανατροπές. Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που κάνουν τη φετινή Vuelta να μοιάζει ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά. Το πρώτο είναι ότι οι εννιά τερματισμοί σε ανηφόρα, κάνουν όλοι ανεξαιρέτως την παρθενική τους εμφάνιση στον αγώνα! Πράγμα που σημαίνει ότι οι αθλητές δεν έχουν το παραμικρό σημείο αναφοράς για την πραγματική δυσκολία των αναβάσεων, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει ότι θα υπάρξουν πολλές εκπλήξεις.

Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι η τελευταία ανηφόρα τερματισμού βρίσκεται στο 16ο ετάπ, σχεδόν δηλαδή μια εβδομάδα πριν ολοκληρωθεί ο Γύρος. Οι διοργανωτές ελπίζουν να μην έχει κριθεί μέχρι τότε η πρώτη θέση, ώστε να γίνει ένας μικρός χαμός στο χρονόμετρο και ένας ακόμα μεγαλύτερος στα τρία επόμενα ετάπ που ναι μεν δεν τελειώνουν ψηλά, αλλά είναι διαδρομές πολύ δύσκολο να ελεγχθούν από μια ομάδα και κρύβουν πολλές παγίδες, όπως ο τερματισμός στην Άβιλα (19) και οι τέσσερις ανηφόρες πρώτης κατηγορίες στην Σιέρα της Μαδρίτης (20). Στο πρώτο μισό της διοργάνωσης υπάρχουν οι πέντε κλασικές μικρές και εκρηκτικές ανηφόρες τερματισμού, εκείνες που ταιριάζουν τόσο πολύ στο προφίλ των Βαλβέρδε και Πουρίτο. Οι δυο τους σίγουρα θα επιδιώξουν νίκες, μπόνους δευτερόλεπτα και οποιοδήποτε χρονικό κέρδος απέναντι στα υπόλοιπα φαβορί. Η δεύτερη εβδομάδα θα είναι η πιο κρίσιμη, μάλλον και η πιο καθοριστική. Αμέσως μετά την πρώτη ημέρα ξεκούρασης έρχεται το "βασιλικό" ετάπ της διοργάνωσης στην Ανδόρα, με 6 σπριντ ανάβασης (4 πρώτης και ένα εκτός κατηγορίας).

Οι ποδηλάτες θα πρέπει να διαχειριστούν σωστά την πρώτη μέρα ξεκούρασης, ενώ όλοι θα έχουν στο μυαλό τους την σαρωτική εμφάνιση του Κρις Φρουμ στο αντίστοιχο ετάπ του φετινού Γύρου Γαλλίας, στον τερματισμό του Λα Πιέρ Σαν Μαρτάν. Η δεύτερη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί με το τρίπτυχο στην Καντάμπρια και το Αστούριας. Τρία συνεχόμενα ετάπ, το ένα πιο δύσκολο από το άλλο, όλα με τερματισμό σε ανηφόρες. Φτάνοντας στη δεύτερη ημέρα ξεκούρασης, μπορεί να ξέρουμε τον νικητή, μπορεί και όχι. Σίγουρα όμως θα γνωρίζουμε ποιοι θα έχουν απομείνει στη μάχη της κόκκινης φανέλας και ποιοι ακόμα θα διεκδικούν το βάθρο. Από εκεί και μετά ακολουθούν όπως είπαμε, το χρονόμετρο και τρία ύπουλα ετάπ στην Καστίγια, πριν την "παρέλαση" της Μαδρίτης. Η φετινή Vuelta ακολουθεί πορεία αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού. Η πρώτη εβδομάδα θα διεξαχθεί αποκλειστικά μέσα στην Ανδαλουσία, ενώ στη συνέχεια ο αγώνας θα περάσει από τα διαμερίσματα της Μούρθια και της Βαλένθια, μετά θα μπει στην Ανδόρα και από εκεί θα ακολουθήσουν τα διαμερίσματα της Καταλονίας, της Αραγονίας, της Χώρας των Βάσκων, της Καντάμπρια, της Αστούριας, της Καστίγια ι Λεόν και της Μαδρίτης. Ας δούμε τώρα πιο αναλυτικά την φετινή διαδρομή της 70ης Vuelta a España.

Βίντεο: Τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση της διαδρομής του φετινού Γύρου Ισπανίας

 

Α) Από την Ανδαλουσία στο Λεβάντε

 Ο αγώνας θα εκκινήσει από την μαρίνα του Πουέρτο Μπανούς με την ομαδική χρονομέτρηση των 7.4 χιλιομέτρων που θα τερματίσει στην Μαρμπέγια, το πιο γνωστό και πολυτελές θέρετρο της Ισπανίας, στην Costa del Sol. Η απόσταση είναι μικρή και οι διαφορές αναμένεται να είναι ελάχιστες, όμως έτσι κι αλλιώς οι χρόνοι των αθλητών δεν θα μετρήσουν στη γενική κατάταξη για λόγους ασφαλείας λόγω του αμμώδους τερέν. Την επόμενη μέρα το πελοτόν θα κινηθεί στην ενδοχώρα της επαρχίας της Μάλαγα, όπου θα έχουμε το πρώτο τεστ για τα φαβορί. Το ετάπ θα ολοκληρωθεί στο πανέμορφο Καμινίτο δελ Ρέι, σε μια ανηφόρα πέντε χιλιομέτρων με κλίση στο 6.5%, που δεν είναι τόσο δύσκολη, αλλά ο δρόμος είναι πολύ στενός και θα δοθεί πραγματική μάχη για μια θέση στο μπροστά μέρος του γκρουπ. Στον τερματισμό, ο νικητής θα φορέσει την πρώτη κόκκινη φανέλα του αγώνα. Στο τρίτο ετάπ οι αθλητές θα επιστρέψουν και πάλι στα παράλια της Μεσογείου και θα ανέβουν το πρώτο βουνό πρώτης κατηγορίας, το Πουέρτο δελ Λεόν (16 χλμ στο 5.2%). Η κορυφή του βέβαια βρίσκεται 80 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, οπότε δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε το πρώτο μαζικό σπριντ στους δρόμους της Μάλαγας.

Στο τέταρτο ετάπ το πελοτόν θα κινηθεί προς τα δυτικά με κατεύθυνση την επαρχία του Κάντιθ. Αφού περάσουν δίπλα από τον βράχο του Γιβραλτάρ σε μια διαδρομή απόλυτης ευθείας, 4 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό θα βρουν μπροστά τους μια ανηφόρα, η οποία πιθανότατα να σπάσει το μαζικό σπριντ. Ανεβαίνοντας στην Βεχέρ ντε λα Φροντέρα, θα έχουν μια ακόμα ανηφορική ράμπα στα τελευταία 500 μέτρα που φτάνει μέχρι το 14%. Το πέμπτο ετάπ θα οδηγήσει τους αθλητές στη Σεβίλλη και από εκεί στην πόλη τερματισμού, το Αλκαλά δε Γουαδαΐρα. Πρόκειται για την πρώτη "καθαρή" διαδρομή ευθείας και δεν βλέπουμε πώς δεν θα τελειώσει σε μαζικό σπριντ. Και εδώ, τα τελευταία 700 μέτρα έχουν μικρή ανηφορική κλίση. Την επόμενη μέρα, το πελοτόν θα ξεκινήσει από την Κόρδοβα και θα κατευθυνθεί στην επαρχία της Χαέν, για να επισκεφθεί την πανέμορφη Σιέρα της Καθόρλα. Πρόκειται για ένα ετάπ μέσης δυσκολίας και μήκους 200 χιλιομέτρων, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε μια ανηφόρα 3.3 χλμ με μέση κλίση στο 6.3%, που σε αρκετά σημεία του όμως φτάνει μέχρι το 13%. Η εβδομάδα της Ανδαλουσίας θα κλείσει με το 7ο ετάπ και την πιο δύσκολη ανηφόρα τερματισμού μέχρι στιγμής στον αγώνα.

Οι αθλητές θα κινηθούν πάνω σε ένα οροπέδιο με υψόμετρο περίπου στα 800 μέτρα, μέχρι να φτάσουν στο υπέροχο εθνικό πάρκο της Αλπουχάρα. Εκεί θα αρχίσουν να ανεβαίνουν το πρώτης κατηγορίας Άλτο δε Καπιλέιρα (18.7 χλμ στο 5%), με πιο δύσκολο σημείο το τελευταίο χιλιόμετρο, όπου η κλίση θα φτάσει το 14%. Ένα ακόμα καλό τεστ για όλα τα φαβορί. Το 8ο ετάπ θα ξεκινήσει από την επαρχία της Γρανάδας και θα είναι κατηφορικό, αφού οι αθλητές θα κατέβουν από το οροπέδιο στην πεδιάδα της Μούρθια, αλλάζοντας για πρώτη φορά γεωγραφικό διαμέρισμα. Πλησιάζοντας στον τερματισμό, θα δώσουν δυο στροφές σε ένα σιρκουί μέσα στο οποίο υπάρχει το τρίτης κατηγορίας Άλτο δε λα Κρέστα δελ Γκάγιο (4.2 χλμ στο 7.5%). Την δεύτερη φορά που θα το ανέβουν, θα απομένουν 17 χιλιόμετρα μέχρι την Μούρθια. Τερέν που προσφέρεται για τους αθλητές εκείνους που θα θέλουν να αποσπαστούν και να διεκδικήσουν τη νίκη. Το ένατο ετάπ θα ξεκινήσει από την Τορεβιέχα, μέσα από το διαμέρισμα του Λεβάντε και θα κινηθεί κατά μήκους των ακτών της Κόστα Μπλάνκα, περνώντας διαδοχικά από το Αλικάντε και το Μπενιδόρμ (δυο μεγάλα τουριστικά θέρετρα της Ισπανίας).

Φάμπιο Άρου και Κρις Φρουμ στην περσινή Vuelta

Το πελοτόν θα ανέβει δυο φορές την ανηφόρα του Πουτζ Γιορένκα, μέχρι διαφορετικά σημεία όμως. Την πρώτη φορά πρόκειται για σπριντ ανάβασης δεύτερης κατηγορίας (3.3 χλμ στο 8.9%), ενώ την δεύτερη, στην ανηφόρα τερματισμού, οι αθλητές θα μετρήσουν 800 μέτρα ακόμα μέχρι την κορυφή (4.1 χλμ στο 8.9%). Και στις δυο αναβάσεις υπάρχει το σημείο που φτάνει στο 19%, ενώ τα τελευταία 800 μέτρα της δεύτερης φοράς έχουν κλίση 11% και ανώτατη 26%! Και αυτό θα είναι ένα ακόμα τεστ για τα φαβορί, αφού πλέον τα πόδια δεν θα είναι τόσο "φρέσκα" και η ζέστη της Ανδαλουσίας θα τους έχει αφαιρέσει πιθανότατα πολύτιμες δυνάμεις. Το 10ο ετάπ, με το οποίο θα ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος της φετινής Vuelta, θα ξεκινήσει από την πρωτεύουσα του Λεβάντε, την Βαλένθια και θα κινηθεί προς τα βόρεια του διαμερίσματος, φτάνοντας κοντά στα σύνορα με την Καταλονία. Οι αθλητές θα περάσουν το Βιγιαρεάλ και κάνοντας αργότερα αναστροφή, θα κατευθυνθούν προς την πόλη τερματισμού, το Καστεγιόν ντε λα Πλάνα. 17 χιλιόμετρα πριν το τέλος, υπάρχει το δεύτερης κατηγορίας Άλτο δελ Ντεσιέρτο δε λας Πάλμας (7 χλμ στο 5.6%), το οποίο όμως δύσκολα θα εμποδίσει ένα μαζικό σπριντ. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ετάπ, οι ομάδες θα μεταφερθούν στην Ανδόρα, όπου οι αθλητές θα έχουν την πρώτη μέρα ξεκούρασης. 

Β) Ανδόρα, Καταλονία & Αραγονία

Αμέσως μετά το 24ωρο της ξεκούρασης, τα πράγματα "αγριεύουν" και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό. Το 11ο ετάπ είναι το "βασιλικό" της φετινής διοργάνωσης και ένα από τα πιο δύσκολα των τελευταίων χρόνων. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Vuelta που ένα ετάπ θα διεξαχθεί εξ ολοκλήρου μέσα στο μικρό κρατίδιο των Πυρηναίων. Ο μόνιμος κάτοικος Ανδόρας, Χοακίν Ροντρίγκεθ, συνεργάστηκε με τους ανθρώπους της Unipublic στον σχεδιασμό της διαδρομής που μπορεί να είναι μόνο 138 χιλιόμετρα, αλλά συγκεντρώνει 6 σπριντ ανάβασης (ένα 2ης, τέσσερα 1ης και ένα εκτός κατηγορίας), χωρίς ούτε ένα μέτρο ευθείας. Οι αθλητές είτε θα ανεβαίνουν, είτε θα κατεβαίνουν. Το ετάπ ξεκινάει με τρεις ανηφόρες πρώτης κατηγορίας: το Κογιάδα δε Μπειτσάλις (6.5 χλμ στο 8.7%), το Κολ ντ'Ορντίνο (10 χλμ στο 7%) και το Κολ ντε λα Ραμπάσα (13.8 χλμ στο 6.6%). Αμέσως μετά ξεκινάει η εκτός κατηγορίας ανηφόρα στην Κογιάδα δε λα Γκαγίνα (11.7 χλμ στο 8.5%) και ακολουθεί το 2ης κατηγορίας Άλτο δε λα Κομέγια (4 χλμ στο 9.5%). Το ετάπ ολοκληρώνεται με την ανηφόρα τερματισμού στο Άλτο ελς Κορτάλς ντ'Ενκάμπ (8.7 χλμ στο 9.1%)!

Ο Γύρος της Ισπανίας συμπληρώνει φέτος 80 χρόνια ζωής και 70 διοργανώσεις

Όπως καταλαβαίνετε, αυτή θα είναι η πρώτη απόλυτη σύγκρουση των φαβορί, σε μια διαδρομή όπου θα γίνει ο θάνατος της αλεπούς! Με την ολοκλήρωση αυτού του ετάπ, θα έχουμε το πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα στη γενική και πολύ πιθανό κάποιο από τα μεγάλα ονόματα να έχει τεθεί εκτός μάχης διεκδίκησης της κόκκινης φανέλας. Την επόμενη μέρα θα είναι η σειρά των ομάδων των σπρίντερ να αναλάβουν δράση, με περισσότερο από πιθανό ένα μαζικό σπριντ στους δρόμους της Γέιδα. Προφανώς και θα σχηματιστεί ένα γκρουπάκι αποσπασμένων αθλητών, αλλά πολύ δύσκολα θα πάρει ελευθερία για να φτάσει στον τερματισμό. Τα τελευταία 300 μέτρα του ετάπ είναι ανηφορικά με κλίση στο 6.5%. Το 13ο ετάπ, μέσα στο διαμέρισμα της Αραγονίας, από το Καλαταγιούδ στην Ταραθόνα, μέσης δυσκολίας, θα είναι ακόμα μια μάχη ανάμεσα στους αποσπασμένους και στις ομάδες των σπρίντερ που θα επιδιώξουν ένα μαζικό σπριντ πριν το τριήμερο των βουνών στην Καντάμπρια και το Αστούριας.

Γ) Το τρίπτυχο στην Καντάμπρια και το Αστούριας

Με το 14ο ετάπ ξεκινάει το τριήμερο της "κόλασης" για τους αθλητές, εκεί όπου σε τεράστιο βαθμό μπορεί να κριθεί η κόκκινη φανέλα. Η μεγάλη μάχη θα αρχίσει από την Βιτόρια. Το πελοτόν θα αφήσει πίσω του τη Χώρα των Βάσκων και θα μπει στην Καντάμπρια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε απόσταση ετάπ της φετινής διοργάνωσης, μήκους 215 χιλιομέτρων. Περίπου 60 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, θα ανέβουν το 1ης κατηγορίας Πουέρτο δελ Εσκούδο (11.5 χλμ στο 6.4%) με την ανώτατη κλίση να φτάνει το 15% και στη συνέχεια θα βρουν μπροστά τους την εκτός κατηγορίας ανηφόρα τερματισμού, το Φουέντε ντελ Τσίβο (18 χλμ στο 5%), με τα τελευταία 4 χλμ να είναι τα πιο δύσκολα (γύρω στο 9%). Το 15ο ετάπ θα ξεκινήσει από το Κομίγιας στον Βισκαϊκό και θα μπει στην ενδοχώρα του Αστούριας με κατεύθυνση τα Πίκος δε Εουρόπα. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα είναι ευθεία και μετά θα ανέβουν το 2ης κατηγορίας Άλτο δελ Τόρνο (10 χλμ στο 3.2%). Στη συνέχεια θα ανέβουν μια παρόμοια μη βαθμολογούμενη ανηφόρα και θα ολοκληρώσουν με την 1ης κατηγορίας ανηφόρα τερματισμού Άλτο δε Σότρες (12.7 χλμ στο 7.9%), με τα τελευταία 3 χιλιόμετρα να έχουν μέση κλίση 12-13%!

Μονομαχία Κονταδόρ και Φρουμ στα βουνά του Αστούριας, που όπως πέρυσι, έτσι και φέτος αναμένεται να αποδειχθούν καθοριστικά

Το τρίτο και τελευταίο με τερματισμό σε ανηφόρα ετάπ της φετινής διοργάνωσης, θα κινηθεί εξ ολοκλήρου μέσα στο διαμέρισμα του Αστούριας. Είναι μακράν το πιο δύσκολο από το τρίπτυχο και έχει επτά σπριντ ανάβασης: δυο 3ης, τρία 2ης, ένα 1ης και ένα εκτός κατηγορίας, που είναι και η ανηφόρα τερματισμού. Οι αθλητές, αφού περάσουν τα τέσσερα πρώτα και ενώ θα απομένουν περίπου 40 χιλιόμετρα, θα ξεκινήσουν τον "Γολγοθά" τους με το 2ης κατηγορίας Άλτο δελ Κορδάλ (8.5 χλμ στο 5.7%), θα συνεχίσουν με το πρώτης κατηγορίας Άλτο δε Κομπερτόρια (10 χλμ στο 8.7%) που φτάνει μέχρι και το 13% και θα ολοκληρώσουν με την ανηφόρα-εφιάλτη, προφανώς εκτός κατηγορίας, Άλτο Ερμίτα δε Άλμπα, 7 χιλιόμετρα με μέση κλίση στο 11.1%, που στο πιο δύσκολο σημείο της φτάνει το 22%! Το τελευταίο χιλιόμετρο έχει κλίση 15-17% και ας ελπίσουμε να μη βρέχει (κάτι συνηθισμένο για την περιοχή), γιατί τότε ο εφιάλτης για τους ποδηλάτες θα μετατραπεί σε κόλαση. Οι διοργανωτές περιγράφουν την Ερμίτα δε Άλμπα ως ένα μίνι Ανγκλίρου. Στην κορυφή του πάντως, είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε ήδη τον νικητή της Vuelta. Και αν όχι, οι διεκδικητές θα είναι πλέον πολύ λίγοι. Μετά και το 16ο ετάπ, ακολουθεί η δεύτερη μέρα ξεκούρασης των αθλητών στο Μπούργος

Δ) Καστίγια, Λεόν & Μαδρίτη

Στην περίπτωση που τα πράγματα δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμα στην κορυφή της γενικής, υπάρχει πάντα το χρονόμετρο για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Στην πόλη και τα περίχωρα του Μπούργος, σε μια διαδρομή 39 χιλιομέτρων σε ευθεία, αλλά και με αρκετά τεχνικά κομμάτια, οι ανηφορίστες θα πρέπει να υπερασπιστούν τα τυχόν πλεονεκτήματά τους απέναντι στους all rounders, όπως είναι π.χ. ο Φρουμ. Η απόσταση είναι αρκετά μεγάλη για να φέρει ανατροπές και σημαντικές διαφορές. Θυμηθείτε τί είχε πάθει το 2010 στο Πενιαφιέλ ο Πουρίτο, που σε μια ανάλογη διαδρομή (46 χλμ τότε) είχε χάσει 3 λεπτά και μαζί τη φανέλα του πρωτοπόρου από τον Νίμπαλι, τέσσερις μόλις μέρες πριν τη Μαδρίτη. Το 18ο ετάπ, μέσης δυσκολίας, θα κινηθεί πάνω σε ένα οροπέδιο με συνεχόμενα μικρά και μεγάλα πάνω κάτω. Προς το τέλος της διαδρομής βρίσκεται το πρώτης κατηγορίας Πουέρτο δε λα Κεσέρα (10 χλμ στο 5.2%). Από την κορυφή του μέχρι τον τερματισμό μεσολαβούν 13 χιλιόμετρα κατηφόρας, που αν χρειαστεί, θα μπορούσε να τα εκμεταλλευτεί κάποιος καλός κατηφορίστας για να πάρει τη νίκη.

Σειρά έχει το 19ο ετάπ, επίσης μέσης δυσκολίας, με πόλη τερματισμού την μαγική Άβιλα των ανέμων και του μεσαιωνικού της τείχους. Περίπου 20 χιλιόμετρα πριν το τέλος της διαδρομής υπάρχει ένα σπριντ ανάβασης 2ης κατηγορίας, το Άλτο δε λα Παραμέρα (8.7 χλμ στο 4.5%), όμως η μεγάλη μάχη για τη νίκη στο ετάπ, θα δοθεί στα τελευταία χιλιόμετρα με την ανηφορική κλίση και το λιθόστρωτο, δίπλα ακριβώς στα εντυπωσιακά τείχη της πόλης. Επόμενο ετάπ, το 20ο και το τελευταίο στο οποίο ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στη γενική, αφού μπορεί να μην τελειώνει σε ανηφόρα, όμως στη διαδρομή του υπάρχουν τέσσερις αναβάσεις, όλες πρώτης κατηγορίας. Στην Σιέρα της Γουαδαράμα λοιπόν, θα παιχτεί η τελευταία πράξη της φετινής Vuelta με τις ανηφόρες στο Πουέρτο δε Ναβαθεράδα (9.4 χλμ στο 6.6%), στο Πουέρτο δε λα Μορθουέρα (11.5 χλμ στο 5.4%), ξανά στο Πουέρτο δε λα Μορθουέρα αλλά από την αντίθετη πλευρά (10.4 χλμ στο 6.6%) και τέλος στο Πουέρτο δε Κότος (11 χλμ στο 5.3%), πριν τον τερματισμό στην Θερθεδίγια. Εκεί θα γνωρίζουμε τα πάντα. Τον νικητή, το βάθρο, την πρώτη δεκάδα, τις διαφορετικές φανέλες (εκτός ίσως από εκείνη των πόντων). Θα απομένει μόνο η "παρέλαση" στη Μαδρίτη, οι δέκα στροφές στο σιρκουί στο κέντρο της ισπανικής πρωτεύουσας, το μαζικό σπριντ στην Plaza de Cibeles και το τελετουργικό με τις απονομές σε όλους τους νικητές.

 

2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΑΝΕΛΑ

Νίμπαλι και Φρουμ, οι δυο τελευταίοι νικητές του Γύρου Γαλλίας, θα δώσουν μάχη στη Vuelta για την κόκκινη φανέλα

Όπως γράψαμε και στην αρχή του κειμένου, η Vuelta έχει την τύχη να φιλοξενεί σχεδόν το σύνολο των κορυφαίων αθλητών της επαγγελματικής ποδηλασίας. Οι τρεις των Fantastic Four θα βρεθούν στην εκκίνηση του Πουέρτο Μπανούς αυτό το Σάββατο για να διεκδικήσουν την κόκκινη φανέλα, Ο Νίμπαλι για δεύτερη φορά στην καριέρα του, οι Φρουμ και Κιντάνα για πρώτη. Η απουσία του περσινού νικητή θα αφαιρέσει μόνο ελάχιστη από την αίγλη μιας start list που κάτω από προϋποθέσεις θα ζήλευε και ο ίδιος ο Γύρος Γαλλίας. Και μιας και αναφέραμε το Tour, να πούμε ότι παρόντες στην Ισπανία είναι οι τέσσερις πρώτοι του φετινού Γύρου Γαλλίας και οι δυο της Astana που πλαισίωσαν τον Κονταδόρ στο φετινό Giro! Τα τέσσερα μεγάλα φαβορί για την κόκκινη φανέλα (Φρουμ, Κιντάνα, Νίμπαλι και Βαλβέρδε), μετράνε μαζί 7 μεγάλους Γύρους (3 Tour, 2 Giro & 2 Vuelta) και θα δώσουν μεγάλες μάχες για να κατακτήσουν ο καθένας τους έναν ακόμη.

- Κρις Φρουμ (Sky)

Ο νικητής του Γύρου Γαλλίας φτάνει στην Ισπανία έχοντας να αντιμετωπίσει ακριβώς τους ίδιους αντίπαλους που διέλυσε στα Πυρηναία. Το ψυχολογικό αβαντάζ είναι δικό του, το αγωνιστικό όμως; Το Λα Πιέρ Σαν Μαρτάν ήταν μόνο ένα ετάπ και ο Βρετανός έδειξε ανησυχητικά σημάδια στις δυο τελευταίες μέρες των Άλπεων. Εκτός και αν όλο αυτό ήταν μια μπλόφα. Κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά, αλλά αρκετοί το σκέφτονται. Ρεαλιστικά, ο Φρουμ μπορεί να φτάσει στο δικό του νταμπλ. Ο μοναδικός που το προσπάθησε τα τελευταία χρόνια, ήταν ο Σάστρε το 2008 και έμεινε στην τρίτη θέση. Τους Ανκετίλ (1963) και Ινό (1978) που το πέτυχαν, δεν έχει νόημα να τους υπολογίζουμε, αφού τότε η Vuelta ξεκινούσε τον Απρίλιο. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο αρχηγός της Sky είναι ένα ερωτηματικό και τα διάφορα criteriums που έτρεξε μετά το Tour δεν είναι και ο πιο ιδανικός τρόπος για την προετοιμασία ενός γύρου τριών εβδομάδων. Όμως και μόνο το γεγονός ότι θα βρεθεί στην εκκίνηση, σημαίνει ότι πιστεύει στη νίκη. Στα υπέρ του, το χρονόμετρο, η απουσία του Κονταδόρ και μια πολύ καλή ομάδα, απόλυτα αφοσιωμένη σε αυτόν. Επίσης το γεγονός ότι είναι πιο ξεκούραστος από τους αντιπάλους του, αφού έχει στα πόδια του μόλις 48 αγωνιστικές ημέρες, σε αντίθεση με τον Κιντάνα (57) και ακόμα περισσότερο με τον Βαλβέρδε (63).

- Νάιρο Κιντάνα (Movistar)

Ο Νάιρο άργησε λίγο να πάρει την απόφαση για το αν θα συμμετάσχει στην Ισπανία. Ο χορηγός όμως τον ήθελε οπωσδήποτε στη Vuelta, ειδικά μετά τις πολύ καλές εμφανίσεις του στις Άλπεις. Ο Κολομβιανός φτάνει σε έναν ακόμα Γύρο που ταιριάζει απόλυτα στα χαρακτηριστικά του. Βουνά, βουνά και πάλι βουνά. Α, και ένα χρονόμετρο, που σημαίνει ότι αν θέλει να κερδίσει, θα πρέπει να επιτεθεί στον Φρουμ πριν το Μπούργος. Και να έχει πάρει και μια καλή διαφορά. Που με τη σειρά του σημαίνει, ότι δεν υπάρχουν τα περιθώρια να σπαταλήσει ευκαιρίες για μάχη. Ο Βαλβέρδε αυτή τη φορά θα πρέπει να είναι ρεαλιστικά "αναλώσιμος" αν χρειαστεί και όχι μόνο στη θεωρία. Φυσικά, αυτό ισχύει και αντίστροφα, στην περίπτωση που ο "Μπάλα" αποδειχτεί καλύτερος στην πορεία. Ο σχεδιασμός της Vuelta είναι τελείως διαφορετικός από εκείνον του Tour και η στρατηγική θα πρέπει επίσης να ταιριάξει σωστά για να έρθουν τα αποτελέσματα. Ο Ουνθουέ ξέρει τί να κάνει, αρκεί να μη διστάσει στην κρίσιμη στιγμή. Η ομάδα είναι αρκετά καλή, αλλά όπως στον Φρουμ, έτσι και εδώ, η αγωνιστική κατάσταση του Νάιρο είναι ένα ακόμα ερωτηματικό.

- Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (Movistar)

Ο Βαλβέρδε έρχεται στην Vuelta σε μια από τις καλύτερες σεζόν της καριέρας του. Πρωταγωνιστής στις κλασικές με μεγάλες νίκες, εκπληκτικός για τα δικά του δεδομένα στο Tour, απελευθερωμένος από κάθε πίεση, θέλει να πετύχει κάτι καλό ακόμα. Δεν είναι καθόλου απίθανο να τον δούμε με την κόκκινη φανέλα στη Μαδρίτη, ειδικά αν επαναλάβει αυτό που έκανε πριν λίγες εβδομάδες στη Γαλλία, να αποφύγει δηλαδή την "κακή" μέρα που τον χαρακτηρίζει στους μεγάλους Γύρους. Πάντως, το βάθρο φαντάζει πιο ρεαλιστικός στόχος. Ο "Μπάλα" μπορεί να πάρει νίκες και μπόνους δευτερόλεπτα στην πρώτη εβδομάδα. Έδειξε ότι αν χρειαστεί, θα τεθεί στην υπηρεσία του Νάιρο. Γνωρίζει όσο ελάχιστοι την λογική και τη φιλοσοφία της Vuelta και έχει ανέβει στο βάθρο τα τρία τελευταία χρόνια. Θα πρέπει να προσέξει το χρονόμετρο, την Ανδόρα (που ίσως είναι υπερβολική για τα δικά του χαρακτηριστικά) και την κούραση, αφού ήδη έχει 63 αγωνιστικές μέρες στα πόδια του.

- Βιντσέντσο Νίμπαλι (Astana)

Αρκετά άβολα ξεκινάει αυτή η Vuelta για τον Νίμπαλι. Η γκρίνια (και όχι μόνο) του Βινοκούροφ, μπορεί να γίνεται με τελείως άτσαλο τρόπο, όμως ο Καζάκος έχει τα δίκια του. Ένα πρωτάθλημα Ιταλίας και ένα ετάπ στο Tour δεν είναι ακριβώς αυτό που περιμένει η Astana από τον πλουσιοπάροχα αμειβόμενο αρχηγό της. Ο Γύρος Γαλλίας πήγε στράφι και ο "καρχαρίας" έρχεται στην Ισπανία για να σώσει τη σεζόν. Πράγμα που σημαίνει ότι η πίεση που έχει πάνω του, είναι μεγάλο μειονέκτημα, πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Ο Ιταλός δεν γνωρίζει καν ποιος θα είναι ο ρόλος του μέσα στην ομάδα, αφού ο Άρου είναι θεωρητικά ο αρχηγός. Ο Μαρτινέλι λέει βέβαια ότι ο Νίμπαλι είναι και αυτός αρχηγός, αλλά θα πρέπει να δούμε τί θα γίνει στην περίπτωση που η Astana θα υποχρεωθεί να επιλέξει τον έναν από τους δυο στην πορεία. Αν όλα εξελιχθούν φυσιολογικά, ο Βιντσέντσο μπορεί να διεκδικήσει τη νίκη. Στην τελευταία εβδομάδα του Tour ήταν εξαιρετικός και αυτό θα πρέπει να είναι το δικό του σημείο αναφοράς. Στα υπέρ του, οι πολλές κατηφόρες και η κορυφαία ομάδα της διοργάνωσης, αν και αυτό μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ στην περίπτωση που ο Μαρτινέλι τα κάνει θάλασσα όπως στο Giro.

Νάιρο Κιντάνα και Αλεχάνδρο Βαλβέρδε, τα μεγάλα όπλα της Movistar

 

3. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΑΒΟΡΙ

- Φάμπιο Άρου (Astana)

Ο νεαρός Ιταλός έρχεται στη Vuelta ως αρχηγός της Astana. Πέρυσι ήταν η αποκάλυψη του αγώνα, όμως τώρα είναι πια γνωστός και δεν θα έχει την ίδια ελευθερία κινήσεων. Το μεγαλύτερο πρόβλημά του, αν και ανηφορίστας, θα είναι η Ανδόρα και στη συνέχεια το χρονόμετρο. Το θέμα είναι αν στα δύσκολα θα τον βοηθήσει η ομάδα ή όχι. Προετοίμασε τον Γύρο σε μεγάλα υψόμετρα και δείχνει αποφασισμένος να βελτιώσει την περσινή πέμπτη του θέση.

- Τίτζεϊ Βαν Γκάρντερεν (BMC)

Ο νεαρός Αμερικανός δεν είχε συμπεριλάβει την Vuelta όταν σχεδίαζε τη σεζόν. Όμως η ατυχία του στο Tour, όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω ασθένειας ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση της γενικής, τον πρόσθεσε στη λίστα εκείνων που ήρθαν στην Ισπανία για να σώσουν τη σεζόν. Το χρονόμετρο είναι στα υπέρ του, το ερώτημα όμως είναι αν θα αντέξει να φτάσει μέχρι εκεί χωρίς απώλειες στα βουνά.

- Μίκελ Λάντα (Astana)

Ο τρίτος της Astana με ελπίδες ακόμα και για τη νίκη, αν και ο Βάσκος είναι εξαρχής ένα βήμα κάτω από τους Άρου και Νίμπαλι στην ιεραρχία της ομάδας. Πολλοί υποστηρίζουν ότι θα του λείπει το μεγάλο κίνητρο, αφού είναι έτοιμος να πάει στην Sky, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον Γύρο της πατρίδας του και επίσης ότι θα θέλει να αποχωρήσει από την ομάδα του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού ήταν οι Καζάκοι που του έδωσαν προοπτική όταν διαλύθηκε η Euskaltel Euskadi.

- Χοακίμ Ροντρίγκεθ (Katusha)

Ο γερόλυκος της Katusha για μια ακόμα χρονιά θέλει να πρωταγωνιστήσει στην Vuelta και είναι ικανός να διεκδικήσει με επιτυχία μια θέση στο βάθρο. Όπως ο Βαλβέρδε, έτσι και αυτό θα θελήσει να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο την πρώτη εβδομάδα. Σχεδίασε το "βασιλικό" ετάπ, όμως ο "εφιάλτης" του θα είναι και πάλι το χρονόμετρο. Έχασε τον Καρούζο, αλλά θα έχει μαζί του τον σωματοφύλακά του, Ντάνι Μορένο.

- Ντομένικο Ποτσοβίβο (Ag2r)

Ο Ποτσοβίβο, ο μεγάλος άτυχος του φετινού Giro (πτώση και εγκατάλειψη στο ξεκίνημα του αγώνα), έρχεται εδώ για να διεκδικήσει μια θέση στην πρώτη πεντάδα, όπως λέει ο ίδιος. Ο Ιταλός είχε άπλετο χρόνο για να προετοιμάσει αποκλειστικά αυτόν τον αγώνα και δεν είναι καθόλου απίθανο να ανέβει μέχρι και στο βάθρο. Στα κατά του το χρονόμετρο και η όχι και τόσο καλή ομάδα που έχει φέρει μαζί του.

Εκτός από τους προαναφερόμενους, υπάρχουν και άλλοι ποδηλάτες που θα διεκδικήσουν την είσοδό τους στην πρώτη δεκάδα. Ξεχωρίζουμε τους Ράφαλ Μάικα (Tinkoff Saxo), Γιούργκεν Βαν Ντεν Μπρουκ (Lotto Soudal), Τζο Ντομπρόβσκι, Νταν Μάρτιν και Άντριου Ταλάνσκι (Cannondale Garmin), Πιέρ Ρολάν (Europcar), Σέρχιο Ενάο (Sky), Πρέμισλαβ Νιέμιετς (Lampre Merida) και Ντάνι Ναβάρο (Cofidis).

 

4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ VUELTA A ESPAÑA 2014

Το τελικό βάθρο της περσινής Vuelta: αριστερά ο Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (τρίτος), στο κέντρο ο Αλμπέρτο Κονταδόρ (πρώτος) και δεξιά ο Κρις Φρουμ (δεύτερος)

- Γενική κατάταξη

01. Alberto Contador (Tinkoff Saxo) 81:25:05

02. Chris Froome (Sky) 1:10

03. Alejandro Valverde (Movistar) 1:50

04. Joaquim Rodriguez (Katusha) 3:25

05. Fabio Aru (Astana) 4:48

06. Samuel Sanchez (BMC) 9:30

07. Daniel Martin (Garmin Sharp) 10:38

08. Warren Barguil (Giant Shimano) 11:50

09. Damiano Caruso (Cannondale) 12:50

10. Daniel Navarro (Cofidis) 13:02

 

- Βαθμολογία πόντων (πράσινη φανέλα): John Degenkolb (Giant Shimano) 169

- Βαθμολογία βουνών (πουά φανέλα): Luis León Sánchez (Caja Rural) 58

- Σύνθετη βαθμολογία (λευκή φανέλα): Alberto Contador (Tinkoff Saxo) 6

- Ομαδική κατάταξη: Team Katusha 244:19:36

 

5. Η VUELTA A ESPAÑA ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Ο Γύρος της Ισπανίας ξεκινάει στις 22 Αυγούστου από την Μαρμπέγια της Ανδαλουσίας και θα ολοκληρωθεί στις 13 Σεπτεμβρίου με την καθιερωμένη "παρέλαση" των ποδηλατών στη Μαδρίτη. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:

- 6 ετάπ ευθείας

- 7 ετάπ μέσης δυσκολίας (με 4 τερματισμούς σε ανηφόρα)

- 6 ετάπ βουνών (με 5 τερματισμούς σε ανηφόρα)

- 1 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

- 1 ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης

Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:

- 3.358 χιλιόμετρα συνολικά

- 9 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα (2, 4, 6, 7, 9, 11, 14, 15 & 16)

- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (1 & 8 Σεπτεμβρίου)

- 38.7 χλμ ατομικής χρονομέτρησης

- 7.4 χλμ ομαδικής χρονομέτρησης

- 45 συνολικά σπριντ ανάβασης 3ης, 2ης, 1ης κατηγορίας και ESP (εκτός κατηγορίας).

- Αναλυτικά, 3 ανηφόρες ESP (εκτός κατηγορίας), 16 ανηφόρες πρώτης κατηγορίας, 9 ανηφόρες δεύτερης κατηγορίας και 17 ανηφόρες τρίτης κατηγορίας.

- 19 σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας και ESP. Από αυτά, 2 είναι στην Ανδαλουσία, 1 στη Βαλένθια, 5 στην Ανδόρα (Πυρηναία), 1 στην Αραγονία, 5 στην Καντάμπρια και την Αστούριας και 5 στην Καστίγια.

- 9 καινούργιοι τερματισμοί ετάπ. Πρόκειται για τους 9 τερματισμούς σε ανηφόρα, που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ ως τέτοιοι στο παρελθόν.

- 1 εκατομμύριο 60 χιλιάδες ευρώ θα είναι το συνολικό ποσό που θα μοιραστεί στα διάφορα χρηματικά έπαθλα. Ο νικητής της Vuelta θα πάρει τα 112.000 από αυτά.

- Υπάρχουν μπόνους δευτερόλεπτα και στη φετινή διοργάνωση. Στον τερματισμό των ετάπ (εκτός από τα δυο χρονόμετρα) ο νικητής θα παίρνει 10 δευτερόλεπτα, ο δεύτερος 6 και ο τρίτος 4. Οι τρεις πρώτοι που θα περνούν από τα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας, θα παίρνουν 3, 2 και 1 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

 

6. VUELTA A ESPAÑA 2015 - ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

01. (22/8) Puerto Banús - Marbella, 7.4 km (ομαδικό χρονόμετρο)

02. (23/8) Alhaurín de la Torre – Caminito del Rey, 158.7 km (μέσης δυσκολίας)

03. (24/8) Mijas – Málaga, 158.4 km (ευθεία)

04. (25/8) Estepona – Vejer de la Frontera, 209.6 km (μέσης δυσκολίας)

05. (26/8) Rota – Alcalá de Guadaíra, 167.3 km (ευθεία)

06. (27/8) Córdoba – Sierra de Cazorla, 200.3 km (μέσης δυσκολίας)

07. (28/8) Jódar – La Alpujarra, 191.1 km (βουνά)

08. (29/8) Puebla de Don Fadrique – Murcia, 182.5 km (ευθεία)

09. (30/8) Torrevieja – Benitachell Cumbre del Sol, 168.3 km (μέσης δυσκολίας)

10. (31/8) Valencia – Castellón de la Plana, 36.7 km (ατομικό χρονόμετρο)

- Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου – πρώτη ημέρα ξεκούρασης

11. (02/9) Andorra la Vella – Cortals d'Encamp, 138 km (βουνά)

12. (03/9) Escaldes Engordany, Andorra – Lleida, 173 km (ευθεία)

13. (04/9) Calatayud – Tarazona, 178 km (μέσης δυσκολίας)

14. (05/9) Vitoria – Alto Campoo, Fuente del Chivo, 215 km (βουνά)

15. (06/9) Comillas – Sotres, Cabrales, 175.8 km (βουνά)

16. (07/9) Luarca – Ermita de Alba, Quirós, 185 km (βουνά)

- Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου – δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

17. (09/9) Burgos, 38.7 km (ατομικό χρονόμετρο)

18. (10/9) Roa de Duero – Riaza, 204 km (μέσης δυσκολίας)

19. (11/9) Medina del Campo – Ávila, 185.8 km (μέσης δυσκολίας)

20. (12/9) San Lorenzo de El Escorial – Cercedilla, 185.7 km (βουνά)

21. (13/9) Alcalá de Henares – Madrid, 98.8 km (ευθεία)

 

7. VUELTA A ESPAÑA 2015 - ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ

Η οργανωτική επιτροπή της Vuelta a España έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 17 επαγγελματικές ομάδες Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 5 Professional Continental ομάδες, οι Caja Rural, Cofidis, Colombia, Europcar & MTN Qhubeka. Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Γαλλία (4 ομάδες) και οι ΗΠΑ (3 ομάδες). Ακολουθούν το Βέλγιο, η Ισπανία και η Ρωσία με 2 και τέλος η Ιταλία, το Καζακστάν, η Ολλανδία, η Αυστραλία, η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ελβετία, η Κολομβία και η Νότια Αφρική με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Pro Continental):

1. Ag2r La Mondiale (Γαλλία)

2. Astana (Καζακστάν)

3. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

4. Caja Rural (Ισπανία) *

5. Cannondale Garmin (ΗΠΑ)

6. Cofidis (Γαλλία) *

7. Colombia (Κολομβία) *

8. Etixx Quickstep (Βέλγιο)

9. Europcar (Γαλλία) *

10. FDJ (Γαλλία)

11. ΙΑΜ (Ελβετία)

12. Giant Alpecin (Γερμανία)

13. Katusha (Ρωσία)

14. Lampre Merida (Ιταλία)

15. Lotto Soudal (Βέλγιο)

16. LottoNL Jumbo (Ολλανδία)

17. Movistar Team (Ισπανία)

18. MTN Qhubeka (Νότια Αφρική) *

19. Orica GreenEDGE (Αυστραλία)

20. Sky (Μεγάλη Βρετανία)

21. Tinkoff Saxo (Ρωσία)

22. Trek (ΗΠΑ)

 

8. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Οι νικητές στις τρεις επιμέρους βαθμολογίες της περσινής Vuelta. Αριστερά ο Τζον Ντέγκενκολμπ (πράσινη φανέλα των πόντων), στη μέση ο Λουίς Λεόν Σάντσεθ (πουά φανέλα των βουνών) και δεξιά ο Αλμπέρτο Κονταδόρ που εκτός από την κόκκινη φανέλα της γενικής, κέρδισε και την λευκή της σύνθετης βαθμολογίας

α) Γενική κατάταξη – κόκκινη φανέλα

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα την κόκκινη φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο μεγάλος νικητής.

β) Βαθμολογία πόντων – πράσινη φανέλα  

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας (ένα σε κάθε ετάπ εκτός από τα χρονόμετρα) και στον τερματισμό. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο "σταθερού" αθλητή.

γ) Βαθμολογία αναβάσεων – πουά φανέλα

Για να βγει ο "βασιλιάς των βουνών" υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Έτσι τα βουνά χωρίζονται σε τέσσερις τέτοιες κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τρίτης κατηγορίας, της δεύτερης, της πρώτης και τέλος τα εκτός κατηγορίας (ESP). Και εδώ, όποιος στο τέλος της Vuelta έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

δ) Σύνθετη βαθμολογία – λευκή φανέλα  

Αυτή προκύπτει από το άθροισμα της θέσης που έχει κάθε αθλητής στην γενική κατάταξη, στη βαθμολογία των πόντων και στη βαθμολογία των βουνών. Αν π.χ. ένας ποδηλάτης είναι 5ος στη γενική, 6ος στους πόντους και 10ος στα βουνά, τότε στη σύνθετη βαθμολογία έχει 5+6+10, δηλαδή 21 βαθμούς. Ο αθλητής που συγκεντρώνει το μικρότερο άθροισμα, προηγείται στη σύνθετη ατομική βαθμολογία. Η καλύτερη δυνατή επίδοση στη σύνθετη βαθμολογία είναι το 3, αφού αυτό σημαίνει ότι ο ποδηλάτης είναι πρώτος και στις τρεις κατηγορίες.

ε) Ομαδική κατάταξη

Αυτή η κατάταξη βγαίνει προσθέτοντας κάθε μέρα τους χρόνους των τριών καλύτερων αθλητών κάθε ομάδας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καλύτερης ομάδας είναι οι αριθμοί των αθλητών της που είναι κίτρινοι πάνω σε λευκό φόντο και όχι μαύροι σε λευκό φόντο όπως όλοι οι άλλοι. Και εδώ, όπως και στην ατομική γενική κατάταξη, η ομάδα που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ την τελευταία ημέρα του Γύρου, θα είναι η μεγάλη νικήτρια.

 

Την τηλεοπτική κάλυψη της 70ης Vuelta a España έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & OTE Sports), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στους δρόμους της Ισπανίας.

 

Μοιράσου το

Διαβάστε περισσότερα Top Guns

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟΠΕΙΡΑΣ ΠΝΙΓΜΟΥ ΤΟΥ CARLESIMO

Μήπως ο Λάτρελ Σπριούελ ήταν το θύμα;

Όταν το ΝΒΑ φοβήθηκε πως φεύγοντας, ο Michael Jordan είχε πάρει μαζί του όλη τη διασκέδαση που μπορούσε να προσφέρει η λίγκα, εμφανίστηκε ο Latrell Sprewell να σώσει την κατάσταση. Αυτόν χρησιμοποίησε όταν θέλησε να θέσει τους δικούς του, αυστηρούς κανόνες. Ο "Spree" βέβαια, ήταν αυτός που αποπειράθηκε να πνίξει τον Carlesimo, σαν σήμερα το 1997.

ΤΟ SPORT24.GR ΣΤΑ... ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ CURLING

Θέλεις να σε μάθω Curling;

Το ξέρετε ως το άθλημα με τις... σφουγγαρίστρες. Η μοναδική σχέση των περισσοτέρων μαζί του είναι το "αυτοί που σκουπίζουν τον πάγο". Φίλε αναγνώστη, δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και το Sport24.gr μπορεί να σε διαφωτίσει. Αν θέλετε να μάθετε πώς παίζεται το Curling και τι ακριβώς είναι αυτό το περίφημο χειμερινό σπορ, διαβάστε τα μυστικά του. Πιστέψτε μας, αξίζει μια ευκαιρία.

ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ Ο ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ

Ο Μπάρι Μπένελ είναι ο προπονητής-τέρας

Ο Barry Bennell κυκλοφορούσε ως ο καλύτερος προπονητής νέων της Μεγάλης Βρετανίας, τις δεκαετίες του '80 και του '90. Βάλε με το νου σου, πόσα παιδιά του εμπιστεύτηκαν το μέλλον τους. Στα 62 του βρίσκεται πάλι στη φυλακή, μετά την τρίτη καταδίκη για παιδοφιλία, με τις αποκαλύψεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

ΓΙΑΤΙ Η ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΠΑΓΕΡΝ

Ο οικονομικός στραγγαλισμός της Ντόρτμουντ από την Μπάγερν και το δάνειο του 2004

Η Μπάγερν έχασε ορισμένες μάχες, αλλά δεν ήταν δυνατόν να χάσει ποτέ τον πόλεμο από την Ντόρτμουντ. Ακόμα κι όταν της χορήγησε δάνειο για να μην καταστραφεί, ήξερε ότι είχε το πάνω χέρι για εκατομμύρια λόγους.