Tour de France, fight for yellow!

Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 103ο Ποδηλατικό Γύρο της Γαλλίας. Η διαδρομή, τα φαβορί, οι αριθμοί, τα ετάπ, οι ομάδες, οι φανέλες. Εκκίνηση σήμερα (2/7) στο Μον Σεν Μισέλ της Νορμανδίας (pics & videos)

Tour de France, fight for yellow!

 

Αρχίζει σήμερα ο 103ος ποδηλατικός Γύρος της Γαλλίας, ο σημαντικότερος αγώνας της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου, αλλά και το μεγαλύτερο ετήσιο αθλητικό γεγονός στον κόσμο. Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, εκατομμύρια φίλοι του αθλήματος θα βρεθούν σε όλα τα σημεία της διαδρομής για να χειροκροτήσουν από κοντά τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου, ενώ περίπου τριάμισι δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο θα παρακολουθήσουν από τις οθόνες τους τα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή στα Ηλύσια Πεδία της γαλλικής πρωτεύουσας. Τα μεγαλύτερα ονόματα του πελοτόν θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης για να διεκδικήσουν την κίτρινη φανέλα. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θα δούμε μαζί στον αγώνα τους "Fantastic Four", δηλαδή τον περσινό νικητή Κρις Φρουμ, τον Αλμπέρτο Κονταδόρ, τον Νάιρο Κιντάνα και τον Βιντσέντζο Νίμπαλι. Εκτός από αυτούς, παρόντες θα είναι ο Φάμπιο Άρου, ο Ρίτσι Πορτ, το φιλόδοξο γαλλικό κουαρτέτο των Τιμπό Πινό, Ρομέν Μπαρντέ, Πιέρ Ρολάν και Γουόρεν Μπαργκίλ, ο Τίτζεϊ Βαν Γκάρντερεν, ο Αλεχάνδρο Βαλβέρδε, ο Τομ Ντιμουλάν, ο Χοακίν Ροντρίγκεθ, ο Γιούργκεν Βαν Ντεν Μπρουκ, ο Μπόουκε Μόλεμα και συνολικά όλη η αφρόκρεμα της επαγγελματικής ποδηλασίας. Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του 103ου Tour de France, αγωνιστικά και μη, στη διαδρομή προς το Παρίσι. Πρώτο ετάπ (2/7) στο Μον Σεν Μισέλ της Νορμανδίας και τερματισμός στις 24 Ιουλίου με μεγάλο έπαθλο την κίτρινη φανέλα του νικητή.

1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Η φετινή διαδρομή του Γύρου Γαλλίας έχει μια πολύ βασική διαφορά από την περσινή, τα χρονόμετρα. Όπως θα θυμάστε, στο Tour του 2015 είχαμε τα λιγότερα χιλιόμετρα ατομικής χρονομέτρησης σε όλη την ιστορία της διοργάνωσης, μόλις 13.8 στο πρώτο ετάπ της Ουτρέχτης! Ήταν φανερό ότι οι διοργανωτές ήθελαν να "σπρώξουν" όσο το δυνατόν περισσότερο τους Γάλλους αθλητές (Πινό και Μπαρντέ) που είναι ανηφορίστες, ώστε να έχουν περισσότερες ελπίδες για να σπάσουν το κουαρτέτο των Fantastic 4 και να ανέβουν στο βάθρο. Τελικά δεν τα κατάφερε κανείς από τους δυο τους, όμως η βοήθεια παραμένει, απλά πιο "καμουφλαρισμένη". Και φέτος λοιπόν, η ASO σχεδίασε με τέτοιον τρόπο τη διαδρομή, έχοντας στο μυαλό της την πιθανή επιτυχία των Γάλλων, που πλέον έχουν διευρυνθεί και από δίδυμο έχουν γίνει τετράδα (Πινό, Μπαρντέ, Ρολάν & Μπαργκίλ). Οι διοργανωτές, γνωρίζοντας ότι φέτος η παρουσία των χρονομέτρων θα ήταν "υποχρεωτική", έβαλαν ένα μεγάλο (37.5 χλμ), το οποίο όμως έχει ανηφόρες και πρόσθεσαν ακόμα ένα (17 χλμ), το οποίο όμως είναι στην ουσία χρονοανάβαση. Παράλληλα, δεν επανέφεραν το ομαδικό, εκεί όπου οι παραδοσιακές δυνάμεις (Sky, BMC, Astana, Tinkoff κλπ) θα έφτιαχναν διαφορές από τις ομάδες των Γάλλων αρχηγών.

Ο Γύρος Γαλλίας είναι το μεγαλύτερο ετήσιο αθλητικό γεγονός στον κόσμο. Πέρυσι τον παρακολούθησαν συνολικά 3.5 δις τηλεθεατές σε 190 χώρες!

 

Ξεμπερδεύοντας σχετικά εύκολα (και πολύ έξυπνα) με τα χρονόμετρα, έριξαν στη συνέχεια την προσοχή τους στα βουνά. Σε σχέση με πέρυσι, μπορεί να υπάρχουν τρεις λιγότεροι τερματισμοί σε ανηφόρα, έχουν όμως υπερδιπλασιαστεί τα σπριντ ανάβασης 1ης κατηγορίας (από 6 το 2015, 14 φέτος), δίνοντας έτσι περισσότερες πιθανότητες στους Γάλλους ανηφορίστες να πρωταγωνιστήσουν, είτε στη γενική, είτε στις νίκες των ετάπ. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι ο 103ος Γύρος Γαλλίας διατηρεί - όπως και πέρυσι - μια ισορροπία ανάμεσα στους ανηφορίστες και τους all rounders, κάτι που - στη θεωρία τουλάχιστον - εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη μάχη για την κίτρινη φανέλα, το βάθρο και την πρώτη δεκάδα, άρα και περισσότερο θέαμα. Επίσης, η φετινή διαδρομή είναι 175 χιλιόμετρα μεγαλύτερη από την περσινή, στην ουσία δηλαδή είναι σαν να τρέχουν ένα ετάπ ακόμα. Ένα άλλο στοιχείο που επαναλαμβάνεται φέτος και δείχνει να παγιώνεται στο Tour, είναι ότι δεν έχουμε πλέον την περίφημη πρώτη εβδομάδα που ήταν προορισμένη 100% για τους σπρίντερ. Υιοθετώντας - όπως και το Giro - την πετυχημένη ισπανική "συνταγή" της Vuelta, αν και σε σαφώς μικρότερο βαθμό, οι Γάλλοι γεμίζουν με "παγίδες" αρκετά από τα πρώτα ετάπ, μειώνοντας έτσι τα μαζικά σπριντ, αλλά μεγαλώνοντας συνολικότερα το θέαμα.

Κάτι επίσης ενδιαφέρον όσο και σημαντικό, είναι ότι με εξαίρεση το ετάπ του Μον Βαντού, όλα τα υπόλοιπα ετάπ βουνών, είναι γεμάτα με δύσκολες ανηφόρες σε όλη τη διαδρομή τους, κάτι που θα κάνει πολύ πιο δύσκολο τον έλεγχο από κάποια ομάδα. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος έχουμε συνδυασμό γνωστών και ιστορικών κορυφών (Μον Βαντού, Τουρμαλέ, Ασπέν) με καινούργιες ή λιγότερο γνωστές ανηφόρες (Γκραν Κολομπιέ, Φορκλάζ, Ουρκέτ ντ'Ανσιζάν κλπ). Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο, είναι το αν υπάρχει "βασιλικό" ετάπ και ποιο είναι αυτό. Αν θα έπρεπε οπωσδήποτε να ορίσουμε κάποιο, τότε μάλλον θα καταλήξουμε στο 9ο, εκείνο που ξεκινάει από ισπανικό έδαφος και ανεβαίνει τρία βουνά 1ης κατηγορίας πριν τερματίσει στο εκτός κατηγορίας Αρκαλίς. Ένα ετάπ που θυμίζει πολύ το 11ο της περσινής Vuelta, το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως το πιο δύσκολο στην ιστορία του Γύρου Ισπανίας. Πριν περάσουμε στην λεπτομερή ανάλυση της φετινής διαδρομής, να συμπληρώσουμε ότι και φέτος - όπως πέρυσι - ο Γύρος Γαλλίας θα κινηθεί σε μια πορεία αντίστροφη της φοράς του ρολογιού, ανεβαίνοντας πρώτα τα Πυρηναία και στο τέλος τις Άλπεις, ενώ θα επισκεφθεί την Ισπανία, την Ανδόρα και την Ελβετία.

Βίντεο: Τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση της διαδρομής του φετινού Γύρου Γαλλίας

Α. Μάγχη, Μασίφ Σεντράλ & Δυτική Γαλλία

Η 103η διοργάνωση του Γύρου Γαλλίας θα εκκινήσει από την επαρχία της Μάγχης στην Νορμανδία και το υπέροχο νησάκι του Μον Σεν Μισέλ, με ένα ετάπ ευθείας (188 χλμ) που θα οδηγήσει το πελοτόν στην Utah Beach, μια από τις πέντε παραλίες όπου έγινε η απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων την D-Day (6 Ιουνίου 1944), στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί αναμένουμε και το πρώτο μαζικό σπριντ του Tour, με τις ομάδες των σπρίντερ να ελέγχουν το γκρουπάκι των αποσπασμένων, το πελοτόν πάντως θα πρέπει να προσέξει τους πλάγιους ανέμους που είναι πολύ συνηθισμένοι στην περιοχή. Την επόμενη μέρα ακολουθεί ένα ακόμα ετάπ ευθείας από το Σεν Λο στο Χερβούργο (183 χλμ), όπου όμως είναι τοποθετημένη η πρώτη "παγίδα" για τους σπρίντερ. Στα 3 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό βρίσκεται μια ανηφόρα δυο χιλιομέτρων με μέση κλίση στο 6.5%, ενώτο δυσκολότερο σημείο φτάνει στο 14%. Μετά από αυτό το εμπόδιο ακολουθεί μια μικρή κατηφόρα και τα τελευταία 700 μέτρα του ετάπ είναι επίσης ανηφορικά με κλίση σχεδόν στο 6%, ένα σπριντ που ταιριάζει απόλυτα στον Πέτερ Σάγκαν. Το τρίτο ετάπ θα αφήσει πίσω του την Μάγχη και θα κινηθεί νοτιοανατολικά, προς το εσωτερικό της Γαλλίας, με μια ευθεία διαδρομή 223.5 χιλιομέτρων.

Θα είναι η δεύτερη "μάχη" ανάμεσα στο γκρουπ των αποσπασμένων και τις ομάδες των σπρίντερ που θα θέλουν να φέρουν το πελοτόν σε μαζικό σπριντ στους δρόμους της Ανζέ. Συνέχεια με το τέταρτο ετάπ, το μεγαλύτερο σε μήκος της φετινής διοργάνωσης (237.5 χλμ) που και αυτό θα κατευθυνθεί νοτιοανατολικά για να τερματίσει στην Λιμόζ, στις βορειοδυτικές παρυφές του Μασίφ Σεντράλ. Και αυτό είναι σε ευθεία διαδρομή, όμως τα τελευταία 500 μέτρα είναι ανηφορικά, ακόμα μια μεγάλη ευκαιρία για τον Σάγκαν και άλλους αθλητές με τα ίδια χαρακτηριστικά. Στο 5ο ετάπ (μέσης δυσκολίας), κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση οι ανηφόρες. Στο δεύτερο μισό της διαδρομής, πάνω στο Μασίφ Σεντράλ, είναι συγκεντρωμένα πέντε σπριντ ανάβασης 3ης και 2ης κατηγορίας, τα οποία θα αποτρέψουν ένα μαζικό σπριντ. Εδώ ίσως δούμε τον πρώτο νικητή για φέτος από τους αποσπασμένους. Ο αγώνας θα περάσει μέσα από την γενέτειρα του θρυλικού "Που Που", του Ρεϊμόν Πουλιντόρ, για να τιμήσει τα 80 του χρόνια. Στον τερματισμό του Λιοράν θα έχουμε το πρώτο σημαντικό ξεκαθάρισμα στη γενική, όχι όμως ανάμεσα στα φαβορί, τα οποία απλώς θα κάνουν ένα καλό ζέσταμα ενόψει της συνέχειας. Με το 6ο ετάπ το πελοτόν θα αλλάξει ρότα και θα κατευθυνθεί νοτιοδυτικά, με προορισμό τα Πυρηναία. Πρόκειται για μια επίπεδη διαδρομή 190.5 χιλιομέτρων που θα είναι και η τελευταία ευκαιρία των σπρίντερ στον τερματισμό του Μοντομπάν, πριν τα ετάπ των Πυρηναίων.

Β. Τα Πυρηναία

Με το 7ο ετάπ (162.5 χλμ) ξεκινάει το τριήμερο των Πυρηναίων, με τρία συνεχόμενα ετάπ βουνών (αλλά μόνο έναν τερματισμό σε ανηφόρα). Η κατεύθυνση είναι και πάλι νοτιοδυτικά. Το πρώτο μισό της διαδρομής είναι ευθεία, από εκεί και μετά οι αθλητές θα αρχίσουν να ανεβαίνουν σταδιακά και περίπου 20 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό θα ξεκινήσουν την ανάβαση στο Ασπέν, την πρώτη ανηφόρα 1ης κατηγορίας για φέτος (12 χλμ στο 6.5%). Μετά την κορυφή θα ακολουθήσουν 6 χιλιόμετρα κατηφόρας και ακόμα 1.500 μέτρα μέχρι τον τερματισμό της Λακ ντε Παγιόλ. Ούτε εδώ αναμένονται διαφορές ανάμεσα στα φαβορί, τα οποία θα κρατήσουν όλες τις δυνάμεις τους για το επόμενο διήμερο. Το 8ο ετάπ (184 χλμ) θα κινηθεί στις ιστορικές-κλασικές ανηφόρες των Πυρηναίων, ανεβαίνοντας πρώτα το εκτός κατηγορίας Τουρμαλέ (19 χλμ στο 7.4%). Θα ακολουθήσει το 2ης κατηγορίας Ουρκέτ ντ'Ανσιζάν, για πρώτη φορά από την βόρεια μεριά του (8.2 χλμ στο 4.9%), μετά το 1ης κατηγορίας Βαλ Λουρόν Αζέτ (10.7 χλμ στο 6.8%), το επίσης 1ης κατηγορίας Πεϊρεσούρντ (7.1 χλμ στο 7.8%) και από την κορυφή του θα ακολουθήσουν 14 χιλιόμετρα κατηφόρας και 2 ακόμα ευθείας μέχρι τον τερματισμό στο Μπανιέρ ντε Λουσόν. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν στην τελευταία κατηφόρα θα δοκιμάσει κάποιο από τα φαβορί να αιφνιδιάσει (Νίμπαλι, Κονταδόρ κλπ). Το σίγουρο είναι ότι εδώ θα έχουμε τις πρώτες διαφορές ανάμεσα στους διεκδικητές της κίτρινης φανέλας, ακόμα και αν αυτές είναι μικρές.

Ο 103ος Γύρος Γαλλίας θα εκκινήσει από το Μον Σεν Μισέλ, το οποίο διακρίνεται στο βάθος της φωτογραφίας

Και φτάνουμε στο 9ο ετάπ, αυτό που εμείς τουλάχιστον χαρακτηρίζουμε ως το "βασιλικό" της φετινής διοργάνωσης. Πρόκειται για μια διαδρομή 184.5 χιλιομέτρων που ξεκινάει από την Ισπανία (στο βορειότερο σημείο της Καταλονίας), τερματίζει στην Ανδόρα και θα αποτελέσει το πρώτο σημαντικό τεστ για τα φαβορί. Με το "καλημέρα" οι αθλητές θα αρχίσουν να ανεβαίνουν το 1ης κατηγορίας Μπονάιγουα (13.7 χλμ στο 6.1%), ενώ στη συνέχεια θα έχουν 20 χιλιόμετρα κατηφόρας και άλλα 25 ευθείας, πριν ξεκινήσουν την ανηφόρα στο 1ης κατηγορίας Καντό (19 χλμ στο 5.4%). Θα ακολουθήσουν 25 κατηφορικά χιλιόμετρα και αμέσως μετά θα αρχίσουν και πάλι να ανεβαίνουν. Όταν θα απομένουν 45 χιλιόμετρα και ενώ θα έχουν μπει πλέον στο έδαφος της Ανδόρας, σειρά θα έχει το 2ης κατηγορίας Κομέγια (4.2 χλμ στο 8.2%) και αμέσως μετά το 1ης κατηγορίας Μπεϊσαλίς (6.4 χλμ στο 8.5%). Μετά την κορυφή υπάρχουν 10 χιλιόμετρα κατηφόρας και στη συνέχεια άλλα 20 μέχρι τον τερματισμό, όλα ανηφορικά. Τα τελευταία 10 είναι η ανάβαση στο εκτός κατηγορίας Αρκαλίς (μέση κλίση στο 7.2%), στην κορυφή του οποίου θα μάθουμε όχι ποιος θα νικήσει, αλλά πιθανότατα ποια από τα φαβορί και τα αουτσάιντερ θα έχουν τεθεί εκτός μάχης. Με την ολοκλήρωση του τριημέρου στα Πυρηναία, θα έχουμε το πρώτο πολύ σημαντικό ξεκαθάρισμα στις υψηλές θέσεις της γενικής, αλλά θα μπορούμε να βγάλουμε και τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για την αγωνιστική κατάσταση των διεκδικητών.

Γ. Προς τις Άλπεις

Μετά την πρώτη ημέρα ξεκούρασης και με το πρώτο μισό του αγώνα σχεδόν συμπληρωμένο, το Tour θα συνεχιστεί με το 10ο ετάπ (197 χλμ), το οποίο στο ξεκίνημά του θα έχει την 1ης κατηγορίας ανηφόρα της Ενβαλίρα (22.6 χλμ στο 5.5%). Από εκεί και μετά θα ακολουθήσουν 40 χιλιόμετρα κατηφόρας και ευθεία μέχρι το Ρεβέλ. Οι ομάδες των σπρίντερ θα προσπαθήσουν να φέρουν πίσω το γκρουπ των αποσπασμένων, το οποίο θα έχει δημιουργηθεί λογικά στην αρχική ανηφόρα, όμως αν τα καταφέρουν, θα τους περιμένει ένα ακόμα εμπόδιο. Όταν θα απομένουν 9 χιλιόμετρα για τον τερματισμό, θα βρουν μπροστά τους το 3ης κατηγορίας Σεν Φερεόλ (1.8 χλμ στο 6.6%). Μια ακόμα ευκαιρία για μαζικό σπριντ θα έχουμε και στο επόμενο ετάπ, το 11ο (162.5 χλμ), με το πελοτόν να κινείται πλέον προς τα ανατολικά. Ο τερματισμός θα είναι δίπλα στα παράλια της Μεσογείου, στην πόλη του Μονπελιέ. Και φτάνουμε στην 14η Ιουλίου, την ημέρα της Βαστίλης, εθνική εορτή των Γάλλων, με ένα ακόμα μεγάλο ραντεβού για τα φαβορί: το 12ο ετάπ (184 χλμ) με τον τερματισμό στην κορυφή του Μον Βαντού, του "γίγαντα της Προβηγκίας". Τα πρώτα 160 χιλιόμετρα είναι στην ουσία επίπεδα (με δυο μικρές ανηφόρες 3ης και 4ης κατηγορίας), από εκεί όμως και μετά, ο δρόμος ξεκινάει να ανηφορίζει και 16 χιλιόμετρα πριν το τέλος, αρχίζει η φοβερή και τρομερή ανάβαση στο "όρος των ανέμων" (μέση κλίση στο 8.8%).

Το πρώτο μισό της ανηφόρας είναι σωστή κόλαση με την κλίση συνεχώς στο 9.5 με 10%. Στη συνέχεια η κλίση μαλακώνει λίγο, όταν βγουν όμως από το δάσος για τα τελευταία χιλιόμετρα, στο σεληνιακό τοπίο, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους (πολύ) ισχυρούς ανέμους που πνέουν (σχεδόν) μόνιμα. Τα τελευταία 2.000 μέτρα είναι μια απίστευτη δοκιμασία για κάθε αθλητή. Όλοι θα περιμένουν να δουν αν θα έχουμε επανάληψη της "εξωγήινης" παράστασης του Κρις Φρουμ το 2013, όταν είχε διαλύσει πρώτα τον Κονταδόρ και ύστερα τον Κιντάνα, βάζοντας τις βάσεις για την πρώτη του νίκη στον Γύρο Γαλλίας. Περιττό να πούμε ότι και εδώ θα έχουμε ανακατατάξεις και ακόμα μεγαλύτερο ξεκαθάρισμα στη γενική, αλλά και έξτρα κίνητρο για τους Γάλλους ποδηλάτες που θα θέλουν να πάρουν τη νίκη. Χωρίς χρόνο για ανάσες, ακολουθεί το τρίτο μεγάλο ραντεβού της φετινής διοργάνωσης, το πρώτο χρονόμετρο των 37.5 χιλιομέτρων στην κοιλάδα του Ροδανού, με δυο λόφους, έναν στην αρχή και έναν στο τέλος. Παρά τις ανηφόρες, είναι μια διαδρομή για σπεσιαλίστες, οπότε αναμένεται να δούμε μάχη ανάμεσα στον Τόνι Μάρτιν και τον Τομ Ντιμουλάν (σε ένα τεστ ενόψει Ρίο και για τους δυο), χωρίς όμως να αποκλείουμε τους Φρουμ, Κονταδόρ και Πινό. Μετά το χρονόμετρο και με τα δυο τρίτα του αγώνα συμπληρωμένα, θα έχουμε πλέον πολύ πιο σαφή εικόνα για τους διεκδικητές της κίτρινης φανέλας, που λογικά θα έχουν μειωθεί αρκετά.

Ο Κρις Φρουμ λίγο πριν τερματίσει πρώτος στην κορυφή του Μον Βαντού στο Tour de France του 2013

Στο 14ο ετάπ, οι ομάδες των σπρίντερ θα πρωταγωνιστήσουν και πάλι. Στην επίπεδη διαδρομή των 208.5 χιλιομέτρων θα προσπαθήσουν να ελέγξουν τους αποσπασμένους για να οδηγήσουν το πελοτόν σε μαζικό σπριντ στον τερματισμό του Βιγιάρ λε Ντομπ, εκεί που στο περσινό Dauphine είχε πάρει τη νίκη ο Νασέρ Μπουχανί. Τα φαβορί θα πάρουν και πάλι τη σκυτάλη στο 15ο ετάπ (160 χλμ), το οποίο θα κινηθεί στο νοτιότερο σημείο της οροσειράς του Ιούρα. Πρόκειται για μια δύσκολη και "ύπουλη" διαδρομή με συνεχόμενα πάνω-κάτω και ελάχιστα σημεία ευθείας. Πολύ νωρίς θα ανέβουν στο 1ης κατηγορίας Μπερτιάν (6 χλμ στο 8.1%), μετά θα ακολουθήσουν τρεις μικρές ανηφόρες και στα τελευταία 60 χιλιόμετρα θα βρουν μπροστά τους πρώτα το εκτός κατηγορίας Γκραν Κολομπιέ (12.8 χλμ στο 6.8%), θα κάνουν 14 χιλιόμετρα τεχνικής κατηφόρας, θα περάσουν για πρώτη φορά τη γραμμή του τερματισμού, θα ανέβουν ξανά το Κολομπιέ από διαφορετική μεριά (8.4 χλμ στο 7.6%), θα κατέβουν και πάλι, για να τερματίσουν τελικά στην Κουλόζ. Κάποιοι θεωρούν, ότι ανάλογα με την μέχρι τότε εξέλιξη του αγώνα, ίσως ο Κονταδόρ διαλέξει το συγκεκριμένο ετάπ για να στήσει "παγίδα" στον Φρουμ και την Sky. Το 16ο ετάπ (209 χλμ) θυμίζει κλασικό μονοήμερο, με συνεχόμενα μικρά πάνω-κάτω, στο οροπέδιο που ενώνει τον Ιούρα με τις Άλπεις. Οι αποσπασμένοι θα δώσουν μάχη με τους σπρίντερ για τη νίκη στη Βέρνη, την πρωτεύουσα της Ελβετίας και γενέτειρα του Φαμπιάν Καντσελάρα. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δεύτερη ημέρα ξεκούρασης των αθλητών.

Δ. Οι Άλπεις και το Παρίσι

Το τετραήμερο των Άλπεων ξεκινάει με το 17ο ετάπ (184.5 χλμ) και τον τρίτο τερματισμό σε ανηφόρα της διοργάνωσης. Τα πρώτα 150 χιλιόμετρα δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία πέρα από δυο ανηφόρες 3ης κατηγορίας, όλη η δράση όμως είναι συγκεντρωμένη στα τελευταία 30, εκεί όπου οι αθλητές θα ανέβουν αρχικά το 1ης κατηγορίας Φορκλάζ (13 χλμ στο 7.9%) και σχεδόν κολλητά το εκτός κατηγορίας Φινό Εμοσόν (10.4 χλμ στο 8.4%), του οποίου η κλίση θα μεγαλώνει όσο θα πλησιάζουν την κορυφή, με πιο δύσκολο το τελευταίο χιλιόμετρο (12.5%). Την επόμενη μέρα σειρά έχει το 18ο ετάπ, που είναι το δεύτερο χρονόμετρο του φετινού Tour (17 χλμ), με το οποίο θα επιστρέψουν και πάλι σε γαλλικό έδαφος. Στην ουσία πρόκειται για μια χρονοανάβαση, η οποία ξεκινάει μετά το 4ο χιλιόμετρο, συνεχίζεται για 11 χιλιόμετρα με κλίσεις που διαφέρουν και ολοκληρώνεται με δυο χιλιόμετρα κατηφόρας. Το πιο δύσκολο σημείο είναι τα πρώτα 2.5 χλμ της ανηφόρας με κλίσεις πάνω από το 10%. Πρόκειται για χρονόμετρο ρυθμού, οπότε φαβορί είναι οι Φρουμ, Κονταδόρ, Πινό και Κιντάνα. Χωρίς χρόνο για ξεκούραση, ακολουθεί το 19ο ετάπ, με μόλις 146 χιλιόμετρα και μια εκρηκτική διαδρομή. Ξεκινάει με το 1ης κατηγορίας Φορκλάζ (9.8 χλμ στο 6.9%) και μετά από μια μικρή ανηφόρα 2ης κατηγορίας, ακολουθεί το εκτός κατηγορίας Μπισάν (12.4 χλμ στο 8.2%).

Στη συνέχεια έχουμε περίπου 40 χιλιόμετρα κατηφόρας και ευθείας, για να φτάσουμε στην ανηφόρα τερματισμού (τελευταία για την διοργάνωση) του 1ης κατηγορίας Μπετέξ (9.8 χλμ στο 8%), το οποίο ξεκινάει με έναν "τοίχο" δυο χιλιομέτρων με κλίσεις από 11-15%. Ό,τι δεν έχει προλάβει να κριθεί εδώ, θα ξεκαθαρίσει τελειωτικά την επόμενη μέρα, στο 20ο ετάπ, επίσης μικρό σε χιλιόμετρα (146.5) και διάσπαρτο με 4 ανηφόρες. Πρώτα το 2ης κατηγορίας Αραβίς (6.7 χλμ στο 7%), μετά το 1ης κατηγορίας Κολομπιέρ (11.7 χλμ στο 5.8%), στη συνέχεια το 1ης κατηγορίας Ραμάζ (13.9 χλμ στο 7.1%) και τέλος το εκτός κατηγορίας Ζου Πλαν (11.6 χλμ στο 8.5%). Από την κορυφή του Ζου Πλαν απομένουν 10 επικίνδυνα χιλιόμετρα τεχνικής κατηφόρας μέχρι τον τερματισμό στην Μορζίν. Εκεί θα ξέρουμε τον νικητή του 103ου Γύρου Γαλλίας καθώς και τους δυο αθλητές που θα τον πλαισιώσουν στο τελικό βάθρο. Αμέσως μετά, οι ομάδες θα μεταφερθούν αεροπορικώς στο Παρίσι, για την καθιερωμένη "παρέλαση" όσων θα έχουν "επιβιώσει" μετά από τρεις εβδομάδες σκληρού αγώνα. Με το παραδοσιακό - άνευ συγκλονιστικού απροόπτου - μαζικό σπριντ στη λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων, θα ολοκληρωθεί η φετινή διοργάνωση και στη συνέχεια θα έχουμε τις απονομές των νικητών στη γενική, αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες κατατάξεων και βαθμολογιών.

2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΤΡΙΝΗ ΦΑΝΕΛΑ

Φρουμ, Κονταδόρ και Κιντάνα είναι τα τρία μεγάλα φαβορί για την κίτρινη φανέλα

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θα έχουμε παρόντες στον Γύρο Γαλλίας τους "fantastic four", τους τέσσερις δηλαδή κορυφαίους ποδηλάτες στον κόσμο, σε ότι αφορά τους μεγάλους γύρους. Οι Φρουμ, Κονταδόρ, Κιντάνα και Νίμπαλι θα βρεθούν στην εκκίνηση του Μον Σεν Μισέλ, όμως φέτος θα αφήσουμε εκτός φαβορί έναν εξ αυτών. Ο Βιντσέντσο Νίμπαλι, νικητής του Γύρου Ιταλίας πριν από 5 εβδομάδες με μια πραγματικά επική ανατροπή, έχει έρθει στο Tour περισσότερο για να προετοιμαστεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (όπως έχει δηλώσει ο ίδιος), παρά για να διεκδικήσει την κίτρινη φανέλα. Έτσι κι αλλιώς, στο Giro αναγκάστηκε να σπαταλήσει πολλές δυνάμεις για να τερματίσει πρώτος, κάτι που θα του στοιχίσει, ακόμα και αν πάρει τα γαλόνια του αρχηγού από τον Φάμπιο Άρου. Το περσινό παράδειγμα του Κονταδόρ είναι ενδεικτικό για το πόσο δύσκολη αποστολή (σχεδόν ακατόρθωτη) αποδεικνύεται η διεκδίκηση του μεγάλου double στην σύγχρονη επαγγελματική ποδηλασία. Έτσι λοιπόν, ο τίτλος του φαβορί θα μοιραστεί στους υπόλοιπους τρεις, δηλαδή τους Φρουμ, Κονταδόρ και Κιντάνα.

- Κρις Φρουμ (Sky)

Ο Βρετανός, νικητής πέρυσι και το 2013, συνεχίζει να είναι και φέτος το μεγαλύτερο φαβορί για την κατάκτηση της κίτρινης φανέλας. Ο Φρουμ παραμένει το απόλυτο σημείο αναφοράς του Tour de France και δείχνει έτοιμος για να κάνει τρεις τις νίκες του. Ξεκίνησε νωρίς τη χρονιά κερδίζοντας το Herald Sun Tour και στη συνέχεια τερμάτισε 8ος στην Καταλονία. Στη Ρομανδία έχασε πολύ χρόνο λόγω μηχανικού προβλήματος, όμως πήρε το βασιλικό ετάπ. Στο τελευταίο του μεγάλο τεστ, το Dauphine, παρουσιάστηκε ανώτερος από όλους τους αντιπάλους του, κέρδισε το πρώτο ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα, πήρε την κίτρινη φανέλα από τον Κονταδόρ και την κράτησε μέχρι το τέλος. Είναι πιο αδύνατος από ποτέ, αν και κάποιοι ανησυχούν ότι ίσως βρέθηκε στο peak της φόρμας του λίγο πιο νωρίς από όσο θα έπρεπε. Έχει παρουσιάσει κάποιες μικρές αδυναμίες στα χρονόμετρα (Romandie και Dauphine) και φυσικά έχει υπό τις διαταγές του την μακράν κορυφαία ομάδα της διοργάνωσης. Όλα δείχνουν να είναι υπέρ του, απλά θα πρέπει να προσέξει τις πτώσεις και τις αναποδιές, αφού δύσκολα παθαίνει κρίσεις. Επίσης θα πρέπει να έχει το νου του στις πιθανές παγίδες που θα προσπαθήσει να του στήσει ο Κονταδόρ σε φαινομενικά "αθώα" ετάπ.

- Αλμπέρτο Κονταδόρ (Tinkoff)

Ο Ισπανός είναι σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από πέρυσι, αφού φέτος αφοσιώθηκε αποκλειστικά στην προετοιμασία του Γύρου Γαλλίας. Ξεκίνησε αρκετά καλά τη σεζόν κερδίζοντας το βασιλικό ετάπ στο Αλγκάρβε (3ος στη γενική), στη συνέχεια ήρθε 2ος στο Παρίσι-Νίκαια (4" πίσω από τον Γκέρεντ Τόμας) και 2ος στην Καταλονία (7" πίσω από τον Κιντάνα). Πήρε την πρωτιά στη γενική της Χώρας των Βάσκων κερδίζοντας την ατομική χρονομέτρηση και επανήλθε στο Dauphine, όπου νίκησε στον πρόλογο, φορώντας την κίτρινη φανέλα. Μόλις ξεκίνησαν τα βουνά, δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Φρουμ, τερματίζοντας τελικά 5ος. Είναι ένα σκαλοπάτι κάτω από το 2014, όμως παραμένει επικίνδυνος και άριστος γνώστης των mind games και της ψυχολογίας. Είναι απρόβλεπτος γιατί δημιουργεί καταστάσεις εκεί που δεν υπάρχουν, θα πρέπει όμως να δούμε αν θα βρει τελικά την ταχύτητα στα πόδια, που όπως δήλωσε ο ίδιος, του έλειψε στο Dauphine. Μεγάλο ερωτηματικό είναι η ομάδα του, που μπορεί να έριξε αισθητά τον μέσο όρο ηλικίας της, αλλά σε καμία περίπτωση δεν διαθέτει την κλάση της Sky. Έχει επανέλθει σε πολύ καλό επίπεδο στα χρονόμετρα, αλλά και αυτός θα πρέπει να προσέξει πτώσεις και απρόοπτα, που του στοίχισαν πολύ τα προηγούμενα χρόνια. Αποτελεί εγγύηση για το θέαμα, αφού ψάχνει μόνο την πρωτιά, χωρίς να τον ενδιαφέρουν οι υπόλοιπες θέσεις του βάθρου. 

- Νάιρο Κιντάνα (Movistar)

Ο Κολομβιανός έρχεται σε πολύ καλή κατάσταση στο Tour και παρουσιάζεται αποφασισμένος να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Νάιρο, αφού βοήθησε τον αδερφό του, Ντάγιερ, να κερδίσει τον γύρο του San Luis, τερμάτισε πρώτος στην Καταλονία (7" μπροστά από τον Κονταδόρ) και πήρε την τρίτη θέση στους Βάσκους, όπου όμως έτρεξε άρρωστος. Στη συνέχεια ήρθε πρώτος στον γύρο της Ρομανδίας, κερδίζοντας και ένα ετάπ, ενώ μετά επέστρεψε στην Κολομβία για να προετοιμαστεί στο υψόμετρο. Δεν έτρεξε ούτε στο Dauphine, ούτε στην Ελβετία, προτιμώντας ως τελευταίο τεστ το Route de Sud (το είχε τρέξει και πέρυσι), στο οποίο πήρε τη γενική και το χρονόμετρο. Στα 26 του χρόνια και με δυο δεύτερες θέσεις στο Tour (αμφότερες πίσω από τον Φρουμ), ο Κιντάνα θεωρείται από πολλούς ως ο σημαντικότερος κίνδυνος για τον Βρετανό. Η διαδρομή τού ταιριάζει, τα χρονόμετρα έχουν ανηφόρες και ο ίδιος έχει βελτιωθεί πολύ σε αυτό το τερέν, ενώ θα έχει μαζί του μια πολύ καλή ομάδα και έναν ευτυχισμένο Βαλβέρδε, που μετά τη συμπλήρωση των βάθρων στους 3 μεγάλους γύρους, θα τεθεί 100% στις υπηρεσίες του. Μην ξεχνάμε και τον μάνατζερ της Movistar, Εουσέμπιο Ουνθουέ, που είναι τσακάλι και αλεπού μαζί στο να φτιάχνει στρατηγικές και να στήνει παγίδες. Αν ο Κολομβιανός αποφύγει τα απρόοπτα και μπει στην τρίτη εβδομάδα χωρίς απώλειες, τότε θα μπορέσει να διεκδικήσει σχεδόν με ίσους όρους την κίτρινη φανέλα.

3. ΤΑ ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ

Νίμπαλι και Άρου, μπορούν να αποτελέσουν κάτω από προϋποθέσεις, απειλή για τα τρία μεγάλα φαβορί

Πέρα από τους τρεις αυτούς αθλητές που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν και να διεκδικήσουν την κίτρινη φανέλα και τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, στη φετινή διοργάνωση θα πάρουν μέρος και άλλοι αξιόλογοι ποδηλάτες που θα προσπαθήσουν να "σπάσουν" το "μπλοκ" των φαβορί, μπαίνοντας στην τριάδα ή θα παλέψουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στην πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς :

Οι Ιταλοί

- Φάμπιο Άρου (Astana): Προοριζόταν ως ο διάδοχος του Νίμπαλι στους "Fantastic Four", αλλά μέχρι στιγμής είναι η μεγάλη απογοήτευση της σεζόν. Κατάφερε να τερματίσει μόνο τρεις αγώνες φέτος (Αλγκάρβε, Βαλένθια και Ντοφινέ), ενώ εγκατέλειψε λόγω πτώσης στην Χώρα των Βάσκων. Κέρδισε ένα ετάπ στο Dauphine, αλλά σε όλα τα ετάπ βουνών έχασε πολύ χρόνο, με αποτέλεσμα να τερματίσει 45ος, σαράντα ολόκληρα λεπτά πίσω από τον Φρουμ! Είναι μυστήριο το πώς θα παρουσιαστεί στο Tour και αν μέσα σε αυτές τις 3 εβδομάδες που μεσολάβησαν, μπόρεσε να βρει τη φόρμα του, αλλά αν συνεχίσει να είναι τόσο κακός, θα αναγκαστεί να παραδώσει τα γαλόνια του αρχηγού στον Νίμπαλι. Όλοι πάντως ελπίζουμε να δούμε ξανά τον περσινό Άρου του Giro και της Vuelta.

- Βιντσέντσο Νίμπαλι (Astana): Για τον "καρχαρία" τα είπαμε στην αρχή. Ο Νίμπαλι ήταν εκπληκτικός στο Giro, όπου πέτυχε μια εντυπωσιακή ανατροπή και κέρδισε τη ροζ φανέλα. Όμως πίσω στην Ιταλία, άφησε μεγάλο μέρος των δυνάμεων και της ενέργειας που θα χρειαστεί για έναν τόσο απαιτητικό αγώνα όπως το Tour. Ο ίδιος είπε ότι θα τρέξει στη Γαλλία για να χτίσει τη φόρμα του για τους Ολυμπιακούς, όμως η παρουσία του και μόνο, τουλάχιστον στην αρχή, δεν θα περάσει απαρατήρητη από κανέναν. Αν ο Άρου πάει καλά, θα τον βοηθήσει, αν όχι, θα γίνει αυτός ο αρχηγός. Θα χρειαστεί βέβαια ένα μικρό θαύμα για να πάρει την κίτρινη φανέλα, όμως κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την είσοδό του στο βάθρο. Το λογικότερο πάντως θα είναι να προσπαθήσει να κερδίσει κάποιο ετάπ και να έχει ένα καλό τελικό πλασάρισμα. 

Οι Γάλλοι

- Τιμπό Πινό (FDJ): Ο Γάλλος έχει κάνει μια πολύ καλή σεζόν μέχρι στιγμής και είναι μάλλον η μεγαλύτερη ελπίδα των συμπατριωτών του για είσοδο στο τελικό βάθρο. Έχει τερματίσει στην πρώτη πεντάδα όλων των αγώνων που πήρε μέρος στο 2016 (4ος στο Αλγκάρβε, 4ος στους Βάσκους, 5ος στο Τιρένο, 1ος στο Criterium International, 2ος στη Ρομανδία), ενώ κέρδισε τα χρονόμετρα του Criterium και της Romandie, δείχνοντας ότι έχει βελτιωθεί πάρα πολύ στο συγκεκριμένο τερέν. Στο Dauphine δεν τα πήγε τόσο καλά, έχασε χρόνο και στον πρόλογο και στα βουνά, αλλά κέρδισε το βασιλικό ετάπ με εντυπωσιακό τρόπο. Είναι ικανός ακόμα και για την τριάδα, αρκεί να είναι σταθερός.

- Ρομέν Μπαρντέ (Ag2r): Ένας ακόμα Γάλλος ποδηλάτης που έχει κάνει πολύ καλή σεζόν μέχρι στιγμής (9ος στο Παρίσι-Νίκαια, 2ος στο Ομάν, 6ος στην Καταλονία και το Τρεντίνο), με αποκορύφωμα την 2η θέση που πήρε στη γενική του Dauphine, μόλις 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φρουμ. Τα δυο προηγούμενα χρόνια ήταν 6ος και 9ος στο Tour, οπότε φέτος θα προσπαθήσει να μπει στην πεντάδα. Εχθρός του το μεγάλο χρονόμετρο, σύμμαχός του τα πολλά βουνά.

- Πιέρ Ρολάν (Cannondale): Ο τρίτος Γάλλος της παρέας, ένας ανηφορίστας που θέλει να διακριθεί στο Tour, βελτιώνοντας τα καλά του πλασαρίσματα στο παρελθόν (τρεις φορές στην πρώτη δεκάδα, 10ος πέρυσι). Στο Dauphine τερμάτισε στη 10η θέση, έδωσε μάχες στα βουνά, αλλά πρέπει να βρει αυτό το κάτι παραπάνω για να κάνει ακόμα πιο αισθητή την παρουσία του ανάμεσα στα υπόλοιπα φαβορί και αουτσάιντερ.

- Γουόρεν Μπαργκίλ (Giant Alpecin): Θα προσθέσουμε και τον Μπαργκίλ στην "παροικία", αφού και αυτός ανήκει στην νέα γενιά των ελπιδοφόρων ποδηλατών της Γαλλίας. Ήταν ένας από τους έξι άτυχους αθλητές της Giant Alpecin που τραυματίστηκαν στην Ισπανία στη διάρκεια της προετοιμασίας τους, όμως πλέον είναι καλά και έτοιμος για το Tour. Ήρθε 9ος στο Fleche Wallonne και 6ος στο Λιέζ-Μπαστόν-Λιέζ, ενώ έκανε και έναν πολύ καλό γύρο Ελβετίας, όπου πλασαρίστηκε τελικά στην 3η θέση. Στόχος του θα είναι η είσοδος στη δεκάδα (πέρυσι ήταν 14ος) και νίκη σε κάποιο ετάπ. Θα μοιραστεί τα γαλόνια του αρχηγού με τον Ντιμουλάν.

Τιμπό Πινό (αριστερά) και Ρομέν Μπαρντέ αποτελούν τις δυο μεγαλύτερες ελπίδες των Γάλλων για διάκριση στο Tour de France

Η BMC

- Ρίτσι Πορτ (BMC): Ο Τασμανός βρίσκεται μπροστά στην μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Μετά την περσινή του αποτυχία στο Giro ως αρχηγός της Sky, φέτος θα έχει τα γαλόνια του νούμερο 1 στην BMC, με μια ομάδα που είναι χτισμένη 100% γύρω του για να τον βοηθήσει σε όλα τα τερέν. Ο Πορτ έχει κάνει καλή σεζόν μέχρι τώρα (2ος στο Down Under με ένα ετάπ, 3ος στο Παρίσι-Νίκαια, 4ος στην Καταλονία). Στο Dauphine ήταν εντυπωσιακός στον πρόλογο, άντεξε τον Φρουμ στα βουνά, παρέμεινε δεύτερος στη γενική μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο του τελευταίου ετάπ, αλλά εκεί κλείστηκε κατά λάθος από την Sky και έμεινε τελικά εκτός βάθρου (4ος). Διαθέτει καλή ομάδα, έναν πολύ καλό υπαρχηγό (Βαν Γκάρντερεν) και είναι σίγουρο πως θα έχει την βοήθεια της Sky αν τη χρειαστεί. Οι (όχι και τόσο) παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται. Στόχος το βάθρο.

- Τίτζεϊ Βαν Γκάρντερεν (BMC): Ο Τίτζεϊ έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με τον αγώνα, αφού πέρυσι εγκατέλειψε λόγω ασθένειας στο 17ο ετάπ και ενώ ήταν 3ος στη γενική. Φέτος είχε μια καλή σεζόν μέχρι στιγμής (2ος στην Ανδαλουσία και το χρονόμετρο, 5ος στην Καταλονία και 10ος στη Ρομανδία) και έδειξε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση ενόψει του Γύρου Γαλλίας, κερδίζοντας εντυπωσιακά το 7ο ετάπ στην Ελβετία. Η BMC λέει ότι θα μοιραστεί τα γαλόνια του αρχηγού με τον Πορτ, η αλήθεια όμως είναι πως τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι το νούμερο 2 της ομάδας.

Οι υπόλοιποι

- Αλεχάνδρο Βαλβέρδε (Movistar): Ο "Μπάλα", όπως γράψαμε και πιο πάνω, είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Έχοντας πλέον συμπληρώσει βάθρα και νίκες σε ετάπ και στους τρεις μεγάλους γύρους, θα βρεθεί στη Γαλλία για να βοηθήσει τον Κιντάνα και να προετοιμαστεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η χρονιά του μέχρι τώρα ήταν εκπληκτική: 1ος στο Fleche Wallonne, 1ος στην Καστίγια ι Λεόν (2 ετάπ), 1ος στην Ανδαλουσία (1 ετάπ), 3ος στο Giro (1 ετάπ). Στόχος του στο Tour θα είναι περισσότερο μια νίκη σε ετάπ, αφού ένα καλό πλασάρισμα προβλέπεται δύσκολο λόγω της κούρασης από την Ιταλία, αλλά πάλι, με τον Βαλβέρδε ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις!

- Χοακίν Ροντρίγκεθ (Katusha): Θα τον βάλουμε στη λίστα με τα αουτσάιντερ, έστω και τιμητικά, αφού η φετινή δείχνει να είναι η πρώτη χρονιά της παρακμής για τον 37χρονο πλέον Πουρίτο. Οι σημαντικότερες επιτυχίες του μέσα στο 2016 ήταν η 5η θέση στη Χώρα των Βάσκων και η 8η στο Λιέζ-Μπαστόν-Λιέζ. Στο Dauphine δεν τα πήγε ιδιαίτερα άσχημα, αλλά εγκατέλειψε στο τελευταίο ετάπ, ενώ βρισκόταν στην 21η θέση της γενικής, 6:22 πίσω από τον Φρουμ. Δεν είναι απίθανο να μπει στην δεκάδα του Tour, αλλά ούτε και εύκολο. Ίσως στοχεύσει στη νίκη στο ετάπ της Ανδόρας, που το γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.

- Μπόουκε Μόλεμα (Trek Segafredo): Ο Ολλανδός είναι ένα από τα πιο σταθερά αουτσάιντερ τα τελευταία χρόνια στο Tour, με πολύ καλά πλασαρίσματα στη δεκάδα (6ος το '13, 10ος το '14 & 7ος πέρυσι). Φέτος ήταν 3ος στην Ανδαλουσία, 9ος στο Τιρένο και 9ος στη Ρομανδία. Δεν τα πήγε καλά στο Dauphine, όπου εγκατέλειψε στο τελευταίο ετάπ, ενώ βρισκόταν 28 λεπτά πίσω από τον Φρουμ στη γενική, όμως λογικά θα παρουσιαστεί πιο έτοιμος στη Γαλλία, θέλοντας να ξαναμπεί στη δεκάδα και να διεκδικήσει τη νίκη σε κάποιο ετάπ.

- Τομ Ντιμουλάν (Giant Alpecin): Ένας ακόμα Ολλανδός που αναμένεται να μας απασχολήσει στο φετινό Tour. Πέρυσι έχασε την Vuelta στο παρά πέντε, φέτος κέρδισε το χρονόμετρο του Giro στην πατρίδα του και φόρεσε τη ροζ φανέλα για λίγες μέρες. Στη συνέχεια προετοιμάστηκε στο υψόμετρο και έρχεται στη Γαλλία για να φτιάξει τη φόρμα του για το χρονόμετρο του Ρίο που είναι ο μεγάλος του στόχος. Ήταν 4ος στο Ομάν και 5ος στη Ρομανδία, ενώ στη Γαλλία θα μοιραστεί τα γαλόνια του αρχηγού με τον Γουόρεν Μπαργκίλ. Είναι φαβορί για το μεγάλο χρονόμετρο και αν και το Tour δεν είναι αυτοσκοπός, στην περίπτωση που βρει μπροστά του την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει, δεν θα την αφήσει να πάει χαμένη.

4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ TOUR DE FRANCE 2015

Το περσινό βάθρο των νικητών. Από αριστερά, Κιντάνα (δεύτερος), Φρουμ (πρώτος) και Βαλβέρδε (τρίτος)

- Γενική κατάταξη (κίτρινη φανέλα)

 

01. Chris Froome (SKY)  84:46:14

02. Nairo Quintana (Movistar)  +1:12

03. Alejandro Valverde (Movistar)  +5:25

04. Vincenzo Nibali (Astana)  +8:36

05. Alberto Contador (Tinkoff Saxo)  +9:48

06. Robert Gesink (LottoNL Jumbo)  +10:47

07. Bauke Mollema (Belkin)  +15:14

08. Mathias Frank (IAM)  +15:39

09. Romain Bardet (Ag2r)  +16:00

10. Pierre Rolland (Europcar)  +17:30

 

- Βαθμολογία πόντων: Peter Sagan (Tinkoff Saxo) 432

- Βαθμολογία βουνών: Chris Froome (SKY) 119

- Καλύτερος νέος αθλητής: Nairo Quintana (Movistar) 84:47:26

- Καλύτερη ομάδα: Movistar  255:24:24

5. ΤΟ TOUR DE FRANCE ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Το Tour de France ξεκινάει στις 2 Ιουλίου από την Νορμανδία και θα ολοκληρωθεί στις 24 Ιουλίου με την καθιερωμένη "παρέλαση" των ποδηλατών στο Παρίσι. Το προφίλ του φετινού αγώνα έχει ως εξής:

- 8 ετάπ ευθείας (1, 3, 4, 6, 11, 14, 16 & 21)

- 3 ετάπ μέσης δυσκολίας (2, 5 & 10)

- 8 ετάπ βουνών (7, 8, 9, 12, 15, 17, 19 & 20)

- 2 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης

- 3.535 χιλιόμετρα συνολικά

- 4 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα (9, 12, 17 & 19)

- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (11 & 19 Ιουλίου)

- 54.5 χλμ ατομικής χρονομέτρησης

- 58 συνολικά σπριντ ανάβασης 4ης, 3ης, 2ης, 1ης κατηγορίας και HC (εκτός κατηγορίας).

- Αναλυτικά, 7 ανηφόρες HC (εκτός κατηγορίας), 14 ανηφόρες 1ης κατηγορίας, 7 ανηφόρες 2ης κατηγορίας, 12 ανηφόρες 3ης κατηγορίας και 18 ανηφόρες 4ης κατηγορίας.

- 28 σπριντ ανάβασης 2ης, 1ης κατηγορίας και HC. Από αυτά, 2 είναι στο Μασίφ Σεντράλ, 11 στα Πυρηναία, 1 στην Προβηγκία, 4 στην οροσειρά του Ιούρα και 10 στις Άλπεις.

- 16 καινούργιες πόλεις και τοποθεσίες σε αφετηρίες και τερματισμούς ετάπ.

- 2.3 εκατομμύρια ευρώ θα είναι το συνολικό ποσό που θα μοιραστεί στα διάφορα χρηματικά έπαθλα. Ο νικητής του Tour de France θα πάρει τα 500.000 από αυτά.

- Μπόνους δευτερόλεπτα και στη φετινή διοργάνωση. Στον τερματισμό των ετάπ (εκτός από τα δυο χρονόμετρα) ο νικητής θα παίρνει 10 δευτερόλεπτα, ο δεύτερος 6 και ο τρίτος 4.

Το διαφημιστικό καραβάνι είναι μια από τις μεγαλύτερες ατραξιόν του Γύρου Γαλλίας

Η κάλυψη του Tour de France

- 3.5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο

- 14 εκατομμύρια θεατές στα 21 ετάπ

- 100 τηλεοπτικά κανάλια μεταδίδουν τον αγώνα σε 190 χώρες

- 60 χώρες μεταδίδουν τον αγώνα ζωντανά

- 260 διαπιστευμένοι cameramen

- 50 διαπιστευμένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί

- 75 διαπιστευμένα φωτογραφικά πρακτορεία

- 240 διαπιστευμένοι φωτογράφοι

- 66 διαπιστευμένες ιστοσελίδες

- 2.000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 35 εθνικότητες

- 450 θέσεις εργασίας στην αίθουσα Τύπου

- 637 διαπιστευμένα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά, πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικός τύπος)

- 1.800 τεχνικοί και οδηγοί

- 1.450 κρατημένα κρεβάτια σε ξενοδοχεία καθημερινά

- 34.2 εκατομμύρια unique επισκέπτες στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (letour.fr)

- 154 εκατομμύρια page views

- 5 εκατομμύρια fans & followers στα social media (facebook, twitter, google +)

- 381.000 fans στο Instagram

- 1.3 εκατομμύρια χρήστες του επίσημου app στην κινητή τηλεφωνία

- 6.100 ώρες μεταδόσεων

Η συνοδεία και η προστασία του Tour de France (για το 2016)

- 100 μόνιμοι υπάλληλοι της ASO

- 280 προσωρινοί υπάλληλοι της ASO

- 14.000 χωροφύλακες

- 9.000 αστυνομικοί και ΜΑΤ (CRS)

- 1.000 πράκτορες της γαλλικής μυστικής υπηρεσίας (RG)

- 47 μοτοσικλετιστές της Προεδρικής Φρουράς

Το διαφημιστικό καραβάνι του Tour de France (για το 2016)

- 86 χρόνια συμπληρώνει φέτος το διαφημιστικό καραβάνι, το οποίο προηγείται πάντοτε των ποδηλατών στη διαδρομή κάθε ετάπ

- 40% των θεατών του αγώνα προσέρχονται στον αγώνα με προτεραιότητα να δουν το διαφημιστικό καραβάνι

- 12 χλμ καλύπτει το διαφημιστικό καραβάνι

- 160 πολύχρωμα και διακοσμημένα οχήματα

- 600 άτομα συνοδείας

- 35 εταιρείες διαφημίζονται στο καραβάνι

- 14.5 εκατομμύρια δώρα μοιράζονται στις 23 ημέρες του αγώνα

- 35 λεπτά διαρκεί το πέρασμα του καραβανιού

- 13 μέλη της Προεδρικής Φρουράς συνοδεύουν το καραβάνι

- 3 ασθενοφόρα ακολουθούν το καραβάνι για παν ενδεχόμενο

- Από 200.000 έως 500.000 ευρώ επενδύει στο καραβάνι καθεμία από τις 35 διαφημιζόμενες εταιρείες

6. 2015 TOUR DE FRANCE – ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

01. (02/7) Mont Saint Michel - Utah Beach, 188 km (ευθεία)

02. (03/7) Saint Lo - Cherbourg Octeville, 183 km (λόφοι)

03. (04/7) Granville - Angers, 223.5 km (ευθεία)

04. (05/7) Saumur - Limoges, 237.5 km (ευθεία)

05. (06/7) Limoges - Le Lioran, 216 km (μέσης δυσκολίας)

06. (07/7) Arpajon sur Cere - Montauban, 190.5 km (ευθεία)

07. (08/7) L'Isle Jourdain - Lac de Payolle, 162.5 km (βουνά)

08. (09/7) Pau - Bagneres de Luchon, 184 km (βουνά)

09. (10/7) Vielha Val d'Aran - Andorre Arcalis, 184.5 km (βουνά)

- Δευτέρα 11 Ιουλίου - πρώτη ημέρα ξεκούρασης

10. (12/7) Escaldes Engordany - Revel, 197 km (μέσης δυσκολίας)

11. (13/7) Carcassonne - Montpellier, 162.5 km (ευθεία)

12. (14/7) Montpellier - Mont Ventoux, 184 km (βουνά)

13. (15/7) Bourg Saint Andeol - La Caverne du Pont d'Arc, 37.5 km (ατομική χρονομέτρηση)

14. (16/7) Montelimar - Villars les Dombes Parc des Oiseaux, 208.5 km (ευθεία)

15. (17/7) Bourg en Bresse - Culoz, 159 km (βουνά)

16. (18/7) Moirans en Montagne - Berne, 209 km (ευθεία)

- Τρίτη 19 Ιουλίου - δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

17. (20/7) Berne - Finhaut Emosson, 184.5 km (βουνά)

18. (21/7) Sallanches - Megeve, 17 km (ατομική χρονομέτρηση)

19. (22/7) Albertville - Saint Gervais Mont Blanc, 146 km (βουνά)

20. (23/7) Megeve - Morzine Avoriaz, 146.5 km (βουνά)

21. (24/7) Chantilly - Paris Champs Elysees, 113 km (ευθεία)

7. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΓΥΡΟΥ ΓΑΛΛΙΑΣ

Η οργανωτική επιτροπή του Γύρου της Γαλλίας έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 18 επαγγελματικές ομάδες της UCI Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 4 Professional Continental Teams (Bora Argon 18, Cofidis, Direct Energie & Fortuneo Vital concept). Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Γαλλία (5 ομάδες) και οι ΗΠΑ (3 ομάδες). Ακολουθούν η Ρωσία, το Βέλγιο και η Γερμανία με 2 και τέλος το Καζακστάν, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Νότια Αφρική με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Professional Continental):

1. Ag2r - La Mondiale (Γαλλία)

2. Astana (Καζακστάν)

3. Bora Argon 18 (Γερμανία) *

4. BMC Racing Team (ΗΠΑ)

5. Cannondale (ΗΠΑ)

6. Cofidis (Γαλλία) *

7. Dimension Data (Νότια Αφρική)

8. Direct Energie (Γαλλία) *

9. Etixx - Quickstep (Βέλγιο)

10. FDJ (Γαλλία)

11. Fortuneo Vital Concept (Γαλλία) 

12. Giant - Alpecin (Γερμανία)

13. ΙΑΜ (Ελβετία)

14. Katusha (Ρωσία)

15. Lampre - Merida (Ιταλία)

16. Lotto - Soudal (Βέλγιο)

17. LottoNL - Jumbo (Ολλανδία)

18. Movistar (Ισπανία)

19. Orica - GreenEDGE (Αυστραλία)

20. Sky (Μεγάλη Βρετανία)

21. Tinkoff (Ρωσία)

22. Trek - Segafredo (ΗΠΑ)

8. ΟΙ 4 ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Οι νικητές στις τέσσερις σημαντικότερες κατατάξεις και βαθμολογίες του περσινού Γύρου Γαλλίας. Από αριστερά, Πέτερ Σάγκαν (πόντοι), Κρις Φρουμ (γενική & βουνά) και Νάιρο Κιντάνα (καλύτερος νέος αθλητής)

α) Γενική κατάταξη - η κίτρινη φανέλα

Πρόκειται φυσικά για την σημαντικότερη κατάταξη στον αγώνα. Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα την κίτρινη φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο μεγάλος νικητής.

Η φανέλα είναι κίτρινη γιατί οι σελίδες του αθλητικού γαλλικού περιοδικού "L’Auto" (πρόγονου της "L’Equipe"), ο διευθυντής του οποίου, Ανρί Ντεγκράνζ, είχε την ιδέα για την διοργάνωση του πρώτου Tour de France το 1903, ήταν επίσης κίτρινου χρώματος. Η κίτρινη φανέλα πρωτοφορέθηκε στον Γύρο του 1919 και το ρεκόρ κατακτήσεων μοιράζονται τέσσερις ποδηλάτες με 5 νίκες ο καθένας στο ενεργητικό του. Πρόκειται για τον Γάλλο Ζακ Ανκετίλ (1957, 1961, 1962, 1963 & 1964), τον Βέλγο Έντι Μερξ (1969, 1970, 1971, 1972 & 1974), τον Γάλλο Μπερνάρ Ινό (1978, 1979, 1981, 1982 & 1985) και τον Ισπανό Μιγκέλ Ιντουράιν (1991, 1992, 1993, 1994 & 1995).

β) Βαθμολογία πόντων - η πράσινη φανέλα

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας (ένα σε κάθε ετάπ) και στον τερματισμό. Οι διοργανωτές άλλαξαν από πέρυσι τους βαθμούς, δίνοντας μεγαλύτερο πλεονέκτημα στους νικητές των ετάπ ευθείας και αφαιρώντας το παράλληλα από τους αθλητές που διακρίνονται σε τερέν μέσης δυσκολίας, όπως ο Πέτερ Σάγκαν, κάτοχος της πράσινης φανέλας τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας βαθμολογούνται οι 15 πρώτοι (20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί αντίστοιχα). Στον τερματισμό βαθμολογούνται επίσης οι 15 πρώτοι, αλλά τα 21 ετάπ είναι χωρισμένα σε 4 κατηγορίες, οι οποίες δίνουν διαφορετική βαθμολογία. Έτσι, στα χρονόμετρα και στα ετάπ βουνών, η βαθμολογία είναι ίδια με εκείνη των ενδιάμεσων σπριντ ευθείας, δηλαδή 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί.

Στα ετάπ μέσης δυσκολίας οι 15 πρώτοι βαθμολογούνται ως εξής: 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4 & 3. Τέλος, στα ετάπ ευθείας οι βαθμοί στους 15 πρώτους έχουν ως εξής: 50, 30, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3 & 2. Οι διοργανωτές, όπως παρατηρούμε στην κατηγορία των ετάπ ευθείας, πριμοδοτούν με 50 βαθμούς τη νίκη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν τους ικανοποίησε η "ισορροπία" που υπήρχε μέχρι πρόπερσι στις 4 διαφορετικές κατηγορίες και γίνεται φανερό πως προτιμούν να πάρει την πράσινη φανέλα ένας αθλητής που θα κερδίσει για παράδειγμα τρία ή τέσσερα σπριντ, παρά ένας άλλος που θα παίρνει υψηλά πλασαρίσματα σε όλο τον αγώνα, όπως είναι η περίπτωση του Σάγκαν. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει την πρωτιά στη συγκεκριμένη βαθμολογία. Η πράσινη φανέλα πρωτοφορέθηκε στον Γύρο του 1953 και ο Γερμανός Έρικ Τσάμπελ έχει το ρεκόρ με 6 κερδισμένες βαθμολογίες πόντων στη διάρκεια της καριέρας του.

γ) Βαθμολογία αναβάσεων - η πουά φανέλα

Για να βγει ο "βασιλιάς των βουνών" υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Έτσι τα βουνά χωρίζονται σε πέντε τέτοιες κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης, της πρώτης και τέλος τα εκτός κατηγορίας. Στον φετινό Γύρο Γαλλίας υπάρχουν συνολικά 58 σπριντ ανάβασης, τα οποία μοιράζονται ως εξής: 7 ανηφόρες HC (εκτός κατηγορίας), 14 ανηφόρες 1ης κατηγορίας, 7 ανηφόρες 2ης κατηγορίας, 12 ανηφόρες 3ης κατηγορίας και 18 ανηφόρες 4ης κατηγορίας.

Στα σπριντ ανάβασης εκτός κατηγορίας (HC) βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι αθλητές (25, 20, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 & 2). Στα σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας βαθμολογούνται οι 6 πρώτοι (10, 8, 6, 4, 2, & 1). Σε αυτά της δεύτερης κατηγορίας οι 4 πρώτοι (5, 3, 2 & 1), της τρίτης κατηγορίας οι 2 πρώτοι (2 & 1), ενώ σε αυτά της τέταρτης κατηγορίας μόνο ο πρώτος (1). Στα ετάπ που τερματίζουν σε σπριντ ανάβασης δεύτερης, πρώτης και εκτός κατηγορίας, οι πόντοι διπλασιάζονται. Αυτό θα ισχύσει φέτος στα ετάπ 9, 12, 17 & 19. Και εδώ, όποιος στο τέλος του Tour έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει το "maillot a pois rouges" και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης. Η πουά φανέλα πρωτοφορέθηκε το 1975 και ο Γάλλος Ρισάρ Βιράνκ κατέχει το ρεκόρ στη συγκεκριμένη βαθμολογία με επτά νίκες.

δ) Κατάταξη καλύτερου νέου αθλητή - η λευκή φανέλα

Πρόκειται για την γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της μόνο τους χρόνους από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος. Όπως και στην κατάταξη της κίτρινης φανέλας, έτσι και εδώ, στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη κατάταξη, με τον καλύτερο νέο αθλητή, αυτόν δηλαδή που έχει τον μικρότερο χρόνο, να φοράει τη λευκή φανέλα. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο νικητής στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η λευκή φανέλα πρωτοφορέθηκε το 1975 (εκτός από τις διοργανώσεις 1989-1999). Δυο είναι οι ποδηλάτες που την έχουν κερδίσει περισσότερες φορές, από τρεις ο καθένας τους. Ο Γερμανός Γιάν Ούλριχ (1996, 1997 & 1998) και ο Λουξεμβούργιος Άντι Σλεκ (2008, 2009 & 2010). Στο παρελθόν την έχουν κερδίσει μεγάλα ονόματα στο ξεκίνημα της καριέρας τους, όπως ο Λοράν Φινιόν (Γαλλία, 1983), ο Γκρεγκ Λεμόντ (ΗΠΑ, 1984) και ο Μάρκο Παντάνι (Ιταλία, 1994 & 1995). Στα τελευταία χρόνια την έχουν κερδίσει και δυο από τους "Fantastic Four" (ο Αλμπέρτο Κονταδόρ το 2007 και ο Νάιρο Κιντάνα το 2013 και το 2015).

Υπάρχουν ακόμα μια κατάταξη και μια κατηγορία μικρότερης σημασίας και είναι:

- Η καλύτερη ομάδα. Αυτή η κατάταξη βγαίνει προσθέτοντας κάθε μέρα τους χρόνους των τριών καλύτερων αθλητών κάθε ομάδας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καλύτερης ομάδας είναι οι αριθμοί των αθλητών της που είναι μαύροι πάνω σε κίτρινο φόντο και όχι σε λευκό όπως όλοι οι άλλοι.

- Ο πιο επιθετικός αθλητής. Πρόκειται για τους ποδηλάτες που επιχειρούν να αποσπαστούν από το πελοτόν εξαπολύοντας επιθέσεις και διανύοντας δεκάδες δεκάδων χιλιομέτρων είτε μόνοι τους είτε σε μικρά γκρουπ. Ο πρώτος σε αυτή την κατηγορία δε φοράει κάποια ειδική φανέλα. Ξεχωρίζει όμως, επειδή το νούμερό του είναι λευκό σε κόκκινο φόντο αντίθετα με όλα τα υπόλοιπα που είναι μαύρα σε λευκό φόντο.

 

Την τηλεοπτική κάλυψη του 103ου Tour de France έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & OTE SPORTS), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στα 21 ετάπ.

 

Μοιράσου το

Διαβάστε περισσότερα Top Guns

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟΠΕΙΡΑΣ ΠΝΙΓΜΟΥ ΤΟΥ CARLESIMO

Μήπως ο Λάτρελ Σπριούελ ήταν το θύμα;

Όταν το ΝΒΑ φοβήθηκε πως φεύγοντας, ο Michael Jordan είχε πάρει μαζί του όλη τη διασκέδαση που μπορούσε να προσφέρει η λίγκα, εμφανίστηκε ο Latrell Sprewell να σώσει την κατάσταση. Αυτόν χρησιμοποίησε όταν θέλησε να θέσει τους δικούς του, αυστηρούς κανόνες. Ο "Spree" βέβαια, ήταν αυτός που αποπειράθηκε να πνίξει τον Carlesimo, σαν σήμερα το 1997.

ΤΟ SPORT24.GR ΣΤΑ... ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ CURLING

Θέλεις να σε μάθω Curling;

Το ξέρετε ως το άθλημα με τις... σφουγγαρίστρες. Η μοναδική σχέση των περισσοτέρων μαζί του είναι το "αυτοί που σκουπίζουν τον πάγο". Φίλε αναγνώστη, δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και το Sport24.gr μπορεί να σε διαφωτίσει. Αν θέλετε να μάθετε πώς παίζεται το Curling και τι ακριβώς είναι αυτό το περίφημο χειμερινό σπορ, διαβάστε τα μυστικά του. Πιστέψτε μας, αξίζει μια ευκαιρία.

ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ Ο ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ

Ο Μπάρι Μπένελ είναι ο προπονητής-τέρας

Ο Barry Bennell κυκλοφορούσε ως ο καλύτερος προπονητής νέων της Μεγάλης Βρετανίας, τις δεκαετίες του '80 και του '90. Βάλε με το νου σου, πόσα παιδιά του εμπιστεύτηκαν το μέλλον τους. Στα 62 του βρίσκεται πάλι στη φυλακή, μετά την τρίτη καταδίκη για παιδοφιλία, με τις αποκαλύψεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

ΓΙΑΤΙ Η ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΠΑΓΕΡΝ

Ο οικονομικός στραγγαλισμός της Ντόρτμουντ από την Μπάγερν και το δάνειο του 2004

Η Μπάγερν έχασε ορισμένες μάχες, αλλά δεν ήταν δυνατόν να χάσει ποτέ τον πόλεμο από την Ντόρτμουντ. Ακόμα κι όταν της χορήγησε δάνειο για να μην καταστραφεί, ήξερε ότι είχε το πάνω χέρι για εκατομμύρια λόγους.