LONGREADS

Κούλα, πολύ κωλόπαιδο ο Χόρχε

Κούλα, πολύ κωλόπαιδο ο Χόρχε

Ο Jorge Lorenzo θέλει να ζει όπως γουστάρει εκείνος. Αν αυτό σημαίνει ότι θα καταθέσει εναντίον του ομόσταυλου, Valentino Rossi σε εκδίκαση υπόθεσης που δικαιώνεται αντίπαλη εταιρία... ας είναι. Ήταν έτοιμος για τις συνέπειες. Για αυτό και αφήνει τη Yamaha για τη Ducati. Πριν τη μετακίνηση, κάνει και τα νεύρα του "Γιατρού" κρόσια.

O -ας πούμε- διάλογος που είχαν, στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε του τρόπου που βρήκε ο Valentino Rossi να προσπεράσει τον ομόσταυλο (Yamaha), Jorge Lorenzo, στο τελείωμα του αγώνα στο San Marino ήταν απολαυστικός. Τι; Δεν έμαθες τι έγινε; Δες το video που ακολουθεί, με την προσπέραση και μετά θα σου πω για τα όσα ειπώθηκαν.

Ο Ισπανός είπε πως " η μανούβρα είναι επιθετική . Δεν χρειάζεται να το κάνει, αλλά αυτό είναι το στιλ του. Άλλοι πιλότοι προσπερνούν με πιο καθαρό τρόπο", ο Ιταλός του συνέστησε να δει στην τηλεόραση τι έγινε και μετά να μιλήσει, πριν ανταποδώσει τη... φιλοφρόνηση περί επιθετικής συμπεριφοράς και γίνει ένα φραστικό τζαρτζάρισμα, που συνεχίστηκε και εκτός αιθούσης. Σε δηλώσεις του σε μέσα της χώρας του, ο Lorenzo είπε πως "αν είσαι 37 χρόνων, αφήνεις τους άλλους να μιλήσουν. Είναι ζήτημα μόρφωσης ενός ανθρώπου. Σε κάθε συνέντευξη Τύπου μιλάει, ενώ μιλούν άλλοι και διακόπτει τους πάντες, ενώ γελάει και ειρωνεύεται". Λίγα λεπτά αργότερα, ήλθε η απάντηση του Rossi στα ιταλικά μέσα, όπου εξήγησε "δεν θα επιτρέψω στον Jorge να λέει πως οδηγώ βρώμικα, όταν προσπερνώ γιατί δεν είναι αλήθεια".

Για την ιστορία, ο Marc Marquez , του οποίου το όνομα αναφέρθηκε μεταξύ εκείνων που έχουν κάνει προσπέραση ανάλογης με... την αμφισβητούμενη φάση του "Γιατρού", δήλωσε πως "ο Valentino έκανε μια φυσιολογική προσπέραση. Ίσως να ήταν λίγο επιθετική, αλλά πάντα στο σπίτι σου δίνεις το κάτι παραπάνω". Δεν βλέπεις κάτι το περίεργο σε αυτά τα λόγια; Τότε δεν ξέρεις πως πέρυσι οι Ισπανοί συνεργάστηκαν -μολονότι ανήκουν σε άλλες εταιρίες-, προκειμένου να συνεχιστεί η κυριαρχία της χώρας τους και να πάρει τον τίτλο ο Lorenzo. Αν δεν θυμάσαι, να σου δείξω τι είχε γίνει.

Στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο σιρκουί της Sepang, ο Marquez σημείωσε πτώση που κατά τους ειδικούς προκάλεσε ο Rossi -αυτός διερύγνυε τα ιμάτια του πως ο αντίπαλος του τον χτύπησε και όχι το ανάποδο. Η διοργανώτρια αρχή τον έστειλε στο τέλος του grind, στο φινάλε της σεζόν στη Valencia. Παρ' όλα αυτά, ο Ιταλός βρέθηκε σε θέση να διεκδικεί τον τίτλο (ήταν προ της 2ης θέσης που θα του έδινε το τρόπαιο), όταν ο Marquez του έκλεισε το δρόμο, προκειμένου να κάνει τρία τα πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει ο συμπατριώτης του, Lorenzo. Ειρήσθω εν παρόδω, στην κόντρα Rossi-Marquez, ο πρωταθλητής είχε ταχθεί υπέρ του Ισπανού! Όχι δεν μπερδεύεσαι. Εξακολουθεί να ανήκει στην ίδια εταιρία με τον Ιταλό.

Η ασέβεια που δεν του συγχώρησαν

Για αυτό και μαζεύτηκαν πολλά τα δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι "η ασέβεια που έδειξε ο Jorge προς τον Valentino ενδέχεται να του στοιχίσει τη συνεργασία του με τη Yamaha". Ναι, είχαν ενοχληθεί τα αφεντικά της εταιρίας, με την απόφαση του Lorenzo να καταθέσει στο CAS, όπου αποτάθηκε ο Ιταλός για να βρει το δίκιο του στη σύγκρουση με τον Marquez και κάτι έπρεπε να γίνει. Ο Lorenzo εξήγησε πως το θέμα τον αφορούσε, αφού διεκδικούσε τον τίτλο. Η αντίδραση της εταιρίας του μάλλον τον εξέπληξε. Για αρχή, ακύρωσαν το πάρτι που είχαν ετοιμάσει για τον τίτλο και μετά τον τερματισμό, κάποιοι συμπεριφέρονταν σαν να βρίσκονταν σε κηδεία.

Στην πρεμιέρα της φετινής σεζόν, στο σιρκουί του Qatar, όταν ο Rossi εκνευρίστηκε που ο "συμπαίκτης" του, του έκλεισε το δρόμο στις ελεύθερες δοκιμές."Βγήκε από το pit χωρίς να κοιτάξει και όταν έφτασε στην πρώτη γωνία, προσπάθησε να ρίξει ταχύτητα, αλλά ήταν στη γραμμή μου. Του είπα "γιατί;" και περίμενα να μου πει συγγνώμη. Αντ' αυτού, με κοίταξε και μου είπε "τι στο διάολο θες;". Είχα κάνει το ίδιο στις κατατακτήριες της Μisano και είχε εκνευριστεί πολύ μαζί μου, με τους κριτές να μου με τιμωρούν με έναν βαθμό. Σε εκείνον δεν έκαναν το παραμικρό". Είχαν και έναν... τρυφερό διάλογο, μετά το τέλος της διαδικασίας, πριν ο Ισπανός τερματίσει πρώτος στον αγώνα και υψώσει τη γροθιά του, μπροστά στα μούτρα του "Γιατρού".

Τον Μάρτιο η Yamaha έδωσε και στους δυο νέα συμβόλαια. Ο Lorenzo ενημέρωσε πως ο Rossi έτρεξε να υπογράψει "γιατί δεν είχε άλλη επιλογή". Ο τελευταίος ανταπέδωσε με το "ο Jorge θα μείνει εδώ που είναι, γιατί πρέπει να 'χεις αρχ.... για να αλλάξεις εταιρίες, από αυτά που ο συγκεκριμένος δεν έχει". Από ό,τι αποδείχθηκε έχει, αφού του χρόνου θα αγωνίζεται στην Ducati. Προφανώς και γιατί στη Yamaha δεν θα γινόταν ποτέ κάτι πιο σημαντικό, κάτι μεγαλύτερο από τον Rossi.

Και να σκεφτείς πως το 2008, οπότε ο Lorenzo είχε ανακοινωθεί από τη Yamaha, είχαν υποσχεθεί ο ένας στον άλλον συνεργασία και αγάπη. Ο νέος δεν είχε ρωτήσει κάτι τον παλιό, δεν είχε ζητήσει δηλαδή κάποια συμβουλή, με τον "γιατρό" να ενημερώνει εκείνη την ημέρα πως στις προθέσεις του είναι να συνεργαστεί με τον Ισπανό "εάν συμφωνεί". Εκείνος είχε απαντήσει "δεν έχω κάποιο πρόβλημα". Αμφότεροι απέκτησαν, αφού πρώτα συμφώνησαν πως συγκροτούν ένα πολύ δυνατό δίδυμο, προς όφελος της ομάδας τους.

Κούλα, πολύ κωλόπαιδο ο Χόρχε

Ο José Manuel Lorenzo ήταν αυτός που σύστησε στον γιο του, Jorge το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όπως είχε πει ο πρωταθλητής, το πάλαι ποτέ "σε εκείνον χρωστώ όλες τις γνώσεις μου. Μου έμαθε τα πάντα". Τον ευχαρίστησε και το 2009, οπότε είπε πως "οι προπονήσεις που έκανα με τον μπαμπά μου, με βοήθησαν να βελτιώσω την ταχύτητα μου και να πάρω τον τίτλο. Εκείνος μου έμαθε να οδηγώ, όταν ήμουν 2 χρόνων και έως τα 14 κάναμε μαζί προπονήσεις, ώστε να γίνω καλύτερος. Μετά (2006), μετακόμισα στη Βαρκελώνη και "χαθήκαμε", αλλά βρεθήκαμε ξανά το 2007 και συνεχίζουμε μαζί". Το γιατί χάθηκαν θα στο πω στη συνέχεια. Προς το παρόν κράτα αυτά που ακολουθούν.

Η ιστορία που κατέγραψε στο βιβλίο του "Jorge Lorenzo: My story so far" ήταν κάπως πιο διευκρινιστική. "Ο μπαμπάς μου είναι πολύ εμμονικός και τα έχει σκατώσει πολλές φορές, με τραγικό τρόπο. Παραμένει όμως, ο πατέρας μου και στα μάτια μου είναι σαν Θεός. Δεν ήταν ο καλύτερος πατέρας, στο επίπεδο που να μου δείχνει αγάπη και στοργή, αλλά μου έμαθε να οδηγώ και δεν πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί που θα έκαναν καλύτερη δουλειά".

Το 2011... το εργάκι πήρε μια πιο άσχημη τροπή. Μετά το θάνατο του Marco Simoncelli, ο πατέρας του είχε δηλώσει ότι "ο αποθανών είχε δείξει σημάδια επικίνδυνου αναβάτη, αλλά δεν του είπε κανείς πως κάνει λάθος. Για να τρέχεις σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να είσαι και πνευματικά δυνατός". Ο γιος του έγραψε στο Twitter πως αισθάνεται ντροπή για τα σχόλια του πατέρα του ("ελπίζω πως δεν υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι συμφωνώ μαζί του") και αποξενώθηκαν περισσότερο από ποτέ. Αλλά ας επιστρέψουμε στην εκκίνηση.

Θέλει να γίνεται καλύτερος σε κάθε γύρο

Έτρεχε από μικρός. Mάλιστα, πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα, όταν ήταν 5, γιατί... ο διοργανωτής δεν μπορούσε να τον βλέπει άλλο να κλαίει που δεν τον άφηναν να συμμετάσχει -λόγω ηλικίας. Από τα 13 ενημέρωνε πως "θέλω να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής". Αυτό έγινε το 2000, οπότε είχε εντυπωσιάσει τους τουρίστες που τον παρακολουθούσαν να τρέχει στην αυτοσχέδια πίστα που είχε στήσει σε πάρκινγκ water park που βρισκόταν δίπλα στο σπίτι του. Ένας εξ αυτών ήταν ο Dani Amatriain, πρώην πιλότος και έμπειρος μάνατζερ. Τον κάλεσε στη Βαρκελώνη και η ζωή του απέκτησε ένα στόχο: να γίνει πρωταθλητής στο MotoGΡ. Σύντομα ο πατέρας του επέστρεψε στη Mallorca, γιατί τσακώθηκαν. Ο "Chicho" έκρινε πως το σχολείο ήταν αναγκαίο και το παιδί του ότι ήταν αντιπερισπασμός από τη δουλειά του. Νίκησε ο πρεσβύτερος αυτή τη μάχη, αλλά επειδή διαπληκτίζονταν καθημερινά ο νεαρός έδιωξε τον μπαμπά του, χώρισε με την πρώτη του κοπέλα, "έκοψε" κάθε σύνδεσμο με το σπίτι του και έγινε "ένα" με τον εκπρόσωπο του. Έτσι άρχισαν τα back to back πρωταθλήματα και η εσωτερική αναζήτηση.

Ανήμερα των 15ων γενεθλίων του (4/5, του 2002 έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε πρωτάθλημα. Ήταν για τη δεύτερη προκριματική μέρα του 125cc στο ισπανικό Grand Prix. Δεν είχε μετάσχει στην πρώτη, γιατί... δεν είχε γίνει πιάσει το ηλικιακό όριο. Για πρώτη φορά, κυριάρχησε στο 250cc World Championship του 2007, οπότε πανηγύρισε εννέα πρωτιές. Έγινε ο πιο επιτυχημένος Ισπανός πιλότος όλων των εποχών, στα μεσαία κυβικά. Δεν του αρκούσε. Ήθελε να γίνει καλύτερος άνθρωπος, καλύτερος επαγγελματίας. Είχε προσλάβει έναν άνθρωπο, για να τον διδάξει πώς να μιλά στα media, είχε μετακομίσει στο Λονδίνο για αν μάθει αγγλικά και ανέπτυξε την αγάπη του για την τέχνη και τη συγγραφή. Παρεμπιπτόντως, έγινε και καλύτερος πιλότος. Η Yamaha έσπευσε να τον προλάβει και του έδωσε συμβόλαιο το 2008. Μιλούσε ήδη πέραν της μητρικής του και την ιταλική.

Τα περιοριστικά μέτρα εναντίον του εκπροσώπου του

Στον πρώτο του αγώνα μεταξύ των καλύτερων, στο Qatar τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Η πρώτη του νίκη ήλθε στον τρίτο αγώνα, στο Estoril, όταν πήρε και την πρώτη θέση στην κατάταξη. Ακολούθησε η πτώση στην Κίνα και τα δυο κατάγματα στον αστράγαλο, στις ελεύθερες δοκιμές. Ω του θαύματος, στήθηκε στην εκκίνηση των κατατακτήριων, την επόμενη μέρα και ήλθε τέταρτος! Έπεσε και στο ΛεΜαν, την επόμενη αγωνιστική, στις ελεύθερες δοκιμές και πάλι παρουσιάστηκε στον αγώνα και ήλθε δεύτερος, αλλά λίγες εβδομάδες αργότερα επέστρεψε στο νοσοκομείο και έχασε τη Βαρκελώνη με διάσειση, συνέπεια μιας ακόμα πτώσης στις ελεύθερες δοκιμές.

Προφανώς και κάτι δεν πήγαινε καλά. Είχε "τσακίσει" η σχέση του με τον Amatriain και βγήκαν στην επιφάνεια όλα τα θέματα που είχε με την οικογένεια του. Επικέντρωσε στη δουλειά του και πήρε τον τίτλο του "rookie" της χρονιάς. Μετά, άλλαξε μάνατζερ, αφού πρώτα κατέθεσε περιοριστικά μέτρα. Βλέπεις, ο Amatriain είχε εκτοξεύσει απειλές για τη ζωή του και για αυτή του γυμναστή του. Με την ευκαιρία, εγκατέλειψε το Νο48 με το οποίο έτρεχε, προς τιμήν του πρώην εκπροσώπου του (ήταν το δικό του νούμερο, όταν αγωνιζόταν στα νιάτα του) και έκανε μια νέα αρχή με το Νο99. Την ίδια εποχή, τα ξαναβρήκε με τον πατέρα του.

Κούλα, πολύ κωλόπαιδο ο Χόρχε

Το 2009 ήταν άλλος άνθρωπος, άλλος πιλότος. Σταμάτησε να κάνει απανωτά λάθη ("στην αρχή ήμουν πολύ επιθετικός και συνήθιζα εκτός του γόνατου, να ακουμπώ στην άσφαλτο και τον αγκώνα"), να εκβιάζει τις καταστάσεις και έφτασε στο σημείο να διεκδικεί επί ίσοις όροις τον τίτλο με τον Rossi. Το κομβικό σημείο, αυτό που αποφάσισε ότι έπρεπε να κινηθεί διαφορετικά ήταν "όταν σε μια πτώση χτύπησα τρεις-τέσσερις φορές το κεφάλι μου, πριν σταματήσει το σώμα μου και είπα "έως εδώ".

Είχε πάλι πτώσεις (σε τρεις πίστες), αλλά είχε προλάβει να γίνει ο τέταρτος οδηγός στην ιστορία που τερμάτισε πρώτος σε 12 γύρους της σεζόν! Στις υπόλοιπες ήταν στην πρώτη τετράδα. Στο πάρτι για τον εορτασμό της κατάκτησης του τίτλου, στη Sepang οι φίλοι του είχαν ντυθεί... φίλοι του Super Mario. Είχε προηγηθεί η επίσκεψη τους στην Ιαπωνία και η κοινή αγάπη για το παιχνίδι της Nintendo. Είχε γυρίσει στην παιδική του ηλικία, στην τελευταία φορά που είχε νιώσει ευτυχισμένος. Το συνέχισε από εκεί και το 2012 έγινε ο πρώτος Ισπανός πιλότος που είχε κατακτήσει περισσότερους από έναν τίτλους. Το 2015 τους έκανε 3. Οι 64 πρωτιές της καριέρας του τον κάνουν τον πέμπτο πολυνίκη του σπορ. Έχει πάθει κάταγμα στον καρπό δυο φορές, τους αστραγάλους από μία (στον ίδιο αγώνα), έχει "σπάσει" κλείδα έξι φορές, έχει κάψει το δέρμα του... περισσότερες φορές από όσες μπορεί να θυμηθεί και το ίδιο ισχύει και για τα χτυπήματα στο κεφάλι. Αλλά όλα αυτά είναι μέρος της δουλειάς, όπως λέει.

Είναι ο τρίτος πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος της MotoGP, με μισθό 4 εκατ. δολαρίων (της λίστας ηγείται ο Rossi με 12.000.000 δολ. και ακολουθεί ο Marquez με 8 εκατ. δολ.). Μεταξύ των χορηγών του είναι και η Shark Helmets, με την οποία υπέγραψε φέτος για τρία χρόνια, προκειμένου να μπορεί να συνεχίσει να απολαμβάνει τα ιδιαίτερα κράνη του. Συνήθεια που είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, όταν κατάλαβε πως τον ενδιαφέρει να σχεδιάζει τα δικά του κράνη. Στη Ducati θα φορά το Νο1.

"Θα ζήσω όπως θέλω εγώ, όχι όπως θέλουν οι άλλοι"

Σε συνέντευξη που έδωσε φέτος, ομολόγησε ότι "στην αρχή ήμουν ντροπαλός και προσπαθούσα πολύ για να μη το δείξω. Έκανα ό,τι μπορούσα για να πείσω τον κόσμο πως είμαι ακριβώς το αντίθετο. Στις συνεντεύξεις Τύπου μιλούσα με όρους που είχαν ως στόχο να δείξουν ότι είμαι πολύ δυνατός και έχω ξεκάθαρους προσωπικούς στόχους. Πολλοί θεώρησαν ότι είμαι υπερόπτης. Ομολογώ πως πια δεν έχω σχέση με εκείνον τον έφηβο. Έχω αλλάξει πολύ, όχι όμως στον τρόπο που αγωνίζομαι. Και γενικά, δεν μπορώ να λέω αστεία μπροστά στην κάμερα. Είναι κάτι που δεν θέλω. Δεν με ενδιαφέρει να εντυπωσιάσω τον κόσμο. Θέλω να είμαι αυτός που είμαι. Αν σας αρέσει, έχει καλώς. Διαφορετικά...δεν έχω θέμα. Θα συνεχίσω να ζω όπως θέλω, όχι όπως θέλουν οι άλλοι να συμπεριφέρομαι".

Για εκείνον, το να οδηγεί στο MotoGP "είναι σαν να χορεύω. Όταν χορεύεις, δεν σκέφτεσαι. Απλά ακούς τη μουσική και μπαίνεις στο ρυθμό. Αυτό κάνω και ως επαγγελματίας πιλότος". Στο μυαλό του, όταν έχεις ταλέντο ("κάτι που πιστεύω πως διαθέτω") δυο πράγματα μπορούν να συμβούν. "Μπορεί να είσαι ευχαριστημένος αν τερματίζεις τρίτος, τέταρτος για πολλά χρόνια, παίρνεις τα χρήματα σου και πας σπίτι σου ή να χρησιμοποιήσεις στο έπακρο το χάρισμα σου, να δουλεύεις όλη μέρα επί οκτώ ώρες και να σκέφτεσαι πάντα πώς μπορείς να γίνεις καλύτερος. Αυτόν τον τρόπο διάλεξα πριν πολλά χρόνια: να θυσιάσω μεγάλο μέρος της ζωής μου, ώστε να φτάσω στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα". Αναγνωρίζει βέβαια, το δικαίωμα στην επιλογή και όσους έχουν διαλέξει να κάνουν ό,τι κάνουν έχοντας ως προτεραιότητα τα χρήματα. "Εγώ θέλω να είμαι καλύτερος σε κάθε γύρο. Αυτό είναι ένα από τα μυστικά μου. Αν αρχίσεις να σκέφτεσαι τι μπορεί να γίνει στον αγώνα, ειδικά αν έχεις αρνητικές σκέψεις, αγχώνεσαι. Και δεν το θέλω αυτό".

Γιατί δεν σταματά

Μεταξύ αυτών που έχει αποφασίσει πως θέλει είναι να βοηθά και παιδιά, μέσω της προσφοράς του σε ιδρύματα. "Η ζωή είναι όσο απλή και τόσο σύνθετη. Τα πιο σημαντικά πράγματα είναι οι φίλοι, η οικογένεια και η οικονομική κατάσταση. Πρέπει να είσαι προσεχτικός γιατί πολλοί μπορούν να "παίξουν" με τα λεφτά σου και να πάρουν λάθος αποφάσεις. Σε αυτά που οφείλω να κάνω, είναι να βρω τη χρυσή τομή μεταξύ της σκληρής δουλειάς, αλλά και του να ζω τη ζωή μου. Πολλές φορές σκέφτομαι γιατί συνεχίζω και τρέχω, αλλά συνήθως καταλήγω στο ότι "αν σταματήσω, θα πετάξω το ταλέντο μου, το οποίο μπορεί να φέρει πολλά θετικά στη ζωή μου"... που τώρα θυμίζει ζωή Βουδιστή.

"Αν βγαίνω, αν δεν προσέχω, δεν θα μπορώ να είμαι στην κορυφή. Όταν είσαι 15, τρέχεις την Κυριακή και τη Δευτέρα νιώθεις φρέσκος σαν μωρό. Τώρα τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αν βγω, θέλω δυο ημέρες να επανέλθω. Κάθε χρόνο η ιστορία γίνεται πιο δύσκολη. Είναι σημαντικό να προσέχω και να διασκεδάζω αυτό που κάνω. Δείτε το Rossi και τους νεαρούς που τον περιτριγυρίζουν. Εκείνος δείχνει ακόμα πιο νέος, γιατί αυτό που κάνει τον κρατά νέο". Κατά βάθος, θα έλεγες πως υπάρχει σεβασμός για τον Ιταλό και τούμπαλιν.

Χρειαζόταν ένα νέο κίνητρο

Όταν ο Rossi αποφάσισε να αφήσει τη Yamaha για τη Ducati, το 2010, εκείνος μόλις είχε κατακτήσει τον τίτλο. Το 2011 τερμάτισε δεύτερους και το 2012 πήρε πάλι τον τίτλο. Ουδέποτε όμως, πίστεψε πως μπορεί να γίνει ο Rossi στη θέση του Rossi. Γεγονός που κατέστη αδύνατο, όταν ο "Γιατρός" επέστρεψε, το 2013. Στη Ducati θα χαράξει τη δική του πορεία. "Ο κυριότερος λόγος που αποφάσισα να αλλάξω εταιρία είναι το κίνητρο. Η πρόκληση να προσπαθήσω να νικήσω με μια άλλη μηχανή. Κάθε μέρα θέλω να δίνω το μάξιμουμ, γιατί πιστεύω ότι είμαι ο πιο επαγγελματίας πιλότος και η συγκέντρωση μου φτάνει στο 100%. Ένιωσα πως χρειαζόμουν μια αλλαγή, μια νέα πρόκληση που θα με ωθήσει στο να δουλέψω όσο δούλευα πάντα". Στο εξής βέβαια, θα μπορεί να λέει και να κάνει ό,τι θέλει και σε ό,τι αφορά τον Rossi που σύντομα θα αποχωρήσει και άρα θα ανοίξει ο δρόμος για τον νέο υπερστάρ του MotoGP. Στα της φετινής σεζόν, της κατάταξης ηγείται ο Marquez με 223 βαθμούς, ακολουθεί ο Rossi με 180 και στην τρίτη θέση είναι ο Lorenzo, με 162 βαθμούς, πέντε αγωνιστικές πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ