Κ. ΤΣΙΛΗΣ

Την εκδικείται η φύση της

Την εκδικείται η φύση της

Ο Κώστας Τσίλης γράφει για την αλλοίωση που έχει γίνει στο αποτέλεσμα της Τούμπας αλλά και στον αγωνιστικό χαρακτήρα της ΑΕΚ.

Για να τα βάζουμε σε μια σειρά τα πράγματα. Καταρχήν δεν χρειάζονται ούτε αναλύσεις επί αναλύσεων, ούτε θεωρίες συνομωσίας. Είναι προφανές πως υπάρχει αλλοίωση αποτελέσματος. Αν ο επόπτης είχε υποδείξει άουτ στη σέντρα του Μάτος, ως όφειλε  καθώς η μπάλα είχε φτάσει κοντά στην Τσιμισκή, ο Ανέστης θα είχε στήσει την μπάλα, θα έκανε ένα δυνατό βολέ και κάπως έτσι θα είχε περάσει και το τελευταίο λεπτό που απέμενε.

 Αντιθέτως από κόρνερ που δεν υπήρχε, σ’ αυτό το τελευταίο λεπτό ήρθε το γκολ με το οποίο έχασε η ΑΕΚ. Απλό είναι. Πέρυσι με πέναλτι που υπήρχε και δεν δόθηκε, φέτος με κόρνερ που δεν υπήρχε και δόθηκε, η ΑΕΚ έφυγε με άδεια χέρια από την Τούμπα.

Βεβαίως το πρόβλημα είναι πως αν δεν γινόταν το φαλτσοσήκωμα της σημαίας στο τελευταίο λεπτό, η ΑΕΚ δεν θα κέρδιζε. Απλώς δεν θα έχανε. Θα έφευγε μ’ αυτό το 0-0. Θα ήταν άραγε ευχαριστημένη; Αντί για επτά πόντους που απέχει τώρα από την κορυφή, θα απείχε έξι. Επί της ουσίας, μηδέν οξέα δηλαδή. Θα ήταν μια ψυχολογική τόνωση; Μα για το μέγεθος της ΑΕΚ, της ΑΕΚ που θέλει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα, δεν μπορεί να είναι ψυχολογική τόνωση μια ισοπαλία στην Τούμπα. Αυτό περίπου συνιστά μια αλλοίωση της φύσης της. Του dna της. Και επιτρέψτε μου να σημειώσω πως αυτό ήταν και το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχε η ΑΕΚ στην Τούμπα.

Μπήκε στο γήπεδο σωστά στημένη και διαβασμένη για να μην κινδυνέψει. Όμως μέχρι εκεί. Δεν είχε πλάνο για να ζορίσει τον αντίπαλο. Για να τον στριμώξει, αντί μόνο να επιδιώκει να μην στριμωχθεί. Και έτσι καμία ομάδα, δεν μπορεί να πάρει ντέρμπι. Τουλάχιστον όχι η ΑΕΚ. Όσες φορές κέρδισε, ειδικά στην Τούμπα, είτε ήταν εκείνη το απόλυτο αφεντικό (βλέπε 0-4), είτε έδειχνε στον ΠΑΟΚ πως πρέπει να την φοβάται μέσα στο γήπεδο.  Αυτό που περίπου έκανε και αυτή την φορά, αλλά από την στιγμή που μπήκε ο Λάζαρος και μετά. Δηλαδή πολύ αργά και μόνο με προσωπικές ενέργειες.

Η ΑΕΚ δεν είχε πλάνο νίκης στην Τούμπα. Είχε πλάνο μη ήττας. Και ειδικά η ΑΕΚ, παραδοσιακά, όσες φορές πηγαίνει σε σημαντικά ματς προσηλωμένη στο να μην χάσει. Τελικά χάνει. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Σαν να μην μικρή εκδίκηση της φύσης του, του dna της, όταν η ίδια η ΑΕΚ το αλλοιώνει με τους προσανατολισμούς της. Κάπως έτσι έγινε και στην Τούμπα. Βεβαίως στην πράξη είναι δύσκολο να καταλογίσει κανείς ευθύνες στον Μοράις. Θα ήταν και παράλογο. Προφανώς θα έπρεπε να είχε βγάλει νωρίτερα και τον Πατίτο, για να βάλει τον Λάζαρο και πολύ νωρίτερα τον Μπακασέτα για να βάλει έναν γρήγορο και μπουκαδόρο σαν τον Αραβίδη. Αυτά όμως, είναι λεπτομέρειες πάνω στο ματς.

Η ουσία είναι, πως αυτό που φάνηκε και στην Τούμπα, έστω και αν η εικόνα της ΑΕΚ είχε και θετικά στοιχεία, είναι πως ο Μοράις έχει μπροστά του πολλή και δύσκολη δουλειά. Προφανώς και η ομάδα χρειάζεται ενίσχυση στη μεσαία γραμμή και την επίθεση. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο τον Γενάρη. Τώρα ο Μοράις θα πρέπει με τους παίκτες που έχει, που κάποιοι εξ αυτών ως μονάδες είναι πολύ καλύτεροι, ας πούμε απ’ αυτούς του ΠΑΟΚ, να φτιάξει ένα σύνολο που να έχει στο γήπεδο συγκεκριμένο πλάνο και συγκεκριμένη αγωνιστική φιλοσοφία. Όσο πιο κοντά γίνεται, στο dna της ΑΕΚ. Δεν είναι εύκολη δουλειά, δεν ξέρω αν μπορεί να την κάνει, αλλά αυτός είναι ο μονόδρομος που έχει μπροστά του ο Μοράις.

Και κάτι τελευταίο. Υποθέτω πως στην Τούμπα τελείωσε μια καλή η κουβέντα περί του αν η ΑΕΚ έχει ή δεν έχει τερματοφύλακα κλάσης πάνω στον οποίο μπορεί να βασιστεί, τελείωσε μια και καλή στην Τούμπα.  Και αν δεν ήταν ο Σκίμπε στις εξέδρες, ας ρίξει μια ματιά στο βίντεο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Με Μάτος στο 94' ο ΠΑΟΚ, 1-0 την ΑΕΚ
Ανέστης: "Χάσαμε από μια αδράνεια στην τελευταία φάση"
Μοράις: "Ας κρίνει ο κόσμος αν ήταν κόρνερ"
Η κριτική των παικτών της ΑΕΚ
SHARE:

TOP GUNS

ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΛΗΣ

Μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη, είδε για πρώτη φορά μπάλα στο γήπεδο της Νέας Σμύρνης αλλά κόλλησε με την ΑΕΚ. Κόλλησε με την ΑΕΚ εξαιτίας της γκολάρας του Μαύρου σ’ εκείνο το ματς με τον Πανιώνιο στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, αλλά τρελαίνεται με την θέση του τερματοφύλακα. Δεν γούσταρε τον αθλητικό Τύπο, αλλά έγινε αθλητικός συντάκτης και μάλιστα γραφιάς σε αθλητική εφημερίδα. Με λίγα λόγια, τρέχα - γύρευε τι συμβαίνει στο κεφάλι του. Δούλεψε στο «Score», στον «Δικέφαλο», στο aek empire, στον Αδέσμευτο Τύπο. Απ’ όλα έφυγε όταν πιά έπαψαν να κυκλοφορούν στα περίπτερα. Παραμένει γραφιάς σε εφημερίδα (Ώρα των Σπορ) αλλά πλέον καταπιάνεται και μ’ αυτή τη εφεύρεση του διαβόλου που λέγεται ίντερνετ. Για καλή του τύχη, αυτές οι δαιδαλώδεις διαδρομές του διαδικτύου, τον έβγαλαν τον Ιούνη του 2015 στην οικογένεια του Sport24.

BEST OF NETWORK

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος και γιατί άλλαξε την όψη του Μινιόν

Ποιος είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την διαφορετική αυτή επένδυση. Που βρίσκεται το σχέδιο επιστροφής σε χρήση του κτιρίου του Μινιόν;

SPECIAL EDITION

Οι ανερχόμενες Ελληνίδες τραγουδίστριες με φωτιά και λάβρα instagram

Είναι φιλόδοξες και, όσον αφορά τα social media, φιλομαθείς. Κάτι που οφείλουμε να επισημάνουμε και να επικροτήσουμε.

ΖΜΑΚ

Η ποπ κουλτούρα επιστρέφει στα ελληνικά ρινγκ

Χάρη στο ΖΜΑΚ, το pro-wrestling δεν είναι πια ένα μακρινό όνειρο που οι Έλληνες φίλαθλοι μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο από τις οθόνες της τηλεόρασης. Το NEWS247 βρέθηκε στο AthensCon και γνώρισε τους Έλληνες παλαιστές-performers του ZMAK, από τον θρυλικό Γιώργο Τρομάρα μέχρι τους νεότερους στο χώρο του κατς. ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ευγενία Χορού

SEX

20 σημάδια (στο σεξ) που δείχνουν ότι χωρίζεις σύντομα

Ο πιο ασφαλής τρόπος για να υπολογίσεις το μέλλον της σχέσης σου είναι να σημειώσεις τις επιδόσεις σας στο κρεβάτι. Τι; Το κάνετε πλέον μια φορά την εβδομάδα; Κουράγιο, όλα θα πάνε καλά.

ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Τα νομίσματα του σεξ

Απεικόνιζαν διάφορες σεξουαλικές πράξεις και διακινούνταν σε πορνεία. Περιέγραφαν την αξία της ερωτικής στάσης ή έγιναν για να μη θίγεται ο αυτοκράτορας;

 
UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24