OPINIONS

Οι "απουσιολόγοι" της Μπάγερν

Οι "απουσιολόγοι" της Μπάγερν

Ο Στέφανος Κούμπης γράφει για τη Μπάγερν Μονάχου, την ομάδα με την κορυφαία οργάνωση στον κόσμο, και για τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά... υπέρ των Βαυαρών.

Η φράση «σημασία στη λεπτομέρεια» ήταν εξαιρετικά πολύτιμη, ως μότο ζωής, για τους ανθρώπους που δημιουργούν και εξελίσσουν, πριν γίνει ευρέως γνωστό ως διαφημιστικό σλόγκαν στην Ελλάδα. Ανεξάρτητα από ποδοσφαιρικές συμπάθειες και αντιπάθειες η Μπάγερν Μονάχου είναι η κορυφαία σε οργάνωση στον κόσμο.

Ομάδα πρότυπο σε διοικητική, μαρκετίστικη, παραγωγική και αγωνιστική λειτουργία. Δεν είναι τωρινή αυτή η αξιολόγηση, αλλά ισχύει πολλά χρόνια τώρα.

Η σημασία στη λεπτομέρεια εν προκειμένω έχει να κάνει με τη σημασία που δίνει η γερμανική ομάδα στο θέμα της πληρότητας του γηπέδου και τη σημασία που έχει αυτή η σπουδαία παράμετρος στην εικόνα της Μπάγερν σε όλα τα επίπεδα, είτε μιλάμε για την άμεση εικόνα (ό,τι βλέπουν όσοι είναι στο γήπεδο), είτε για την τηλεοπτική, αυτές που εξαργυρώνονται ποικιλοτρόπως και σε επίπεδο εμπορικό.

Οι Βαυαροί «έβαλαν πάγο» στους κατόχους διαρκείας που δεν χρησιμοποιούν συχνά τις κάρτες τους . Έστειλαν mail στους περίπου 52.000 κατόχους διαρκείας και τους είπαν ότι όποιος δεν το χρησιμοποιεί 8 φορές μίνιμουμ, χάνει το δικαίωμα να το ανανεώσει για την ερχόμενη σεζόν.

Οι άνθρωποι κάθισαν κάτω, έκαναν μελέτη με βάση τα εισιτήρια διαρκείας που τσεκάρονται σε κάθε αγώνα στα μηχανήματα εσόδου και έβγαλαν την προειδοποίηση που προαναφέρθηκε. Σίγουρα δεν είναι τυχαίος ο αριθμός 8, σίγουρα δεν είναι μεγάλος ο αριθμός αυτών που έχουν κάρτες και βαριούνται συχνά να πάνε στους αγώνες και σίγουρα μιλάμε για μια ομάδα που η πληρότητα του γηπέδου στους αγώνες της φτάνει σε πολύ υψηλά ποσοστά.

Στην Μπάγερν ξέρουν πολύ καλά πως η αίσθηση των γεμάτων εξεδρών, ενισχύει την άρτια αγωνιστική εικόνα που παρουσιάζεται στον αγωνιστικό χώρο.

Είναι δεδομένο πως ό,τι ξεκινούν οι Βαυαροί το ακολουθούν όλοι, επειδή είναι πάντα προϊόν μελέτης και έχει τις περισσότερες φορές πετυχημένη εφαρμογή. Όχι πως έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα προσέλευσης κόσμου στη Μπουντεσλίγκα – μεγάλη προσέλευση έχουν και οι αγώνες της Β κατηγορίας – αλλά αξίζει αναφοράς η κίνησή τους να διορθώσουν αυτό που τούτη τη στιγμή λογίζεται ως λεπτομέρεια. Ίσως το προλαβαίνουν πριν αποκτήσει ουσία.

Ξέρει βέβαια η Μπάγερν πως η ζήτηση υπερκαλύπτει την προσφορά. Αν δηλαδή είναι 1000 ή 2000 οι «μπλαζέ» των διαρκείας, έχουν στην ουρά τους δεκαπλάσιους που θέλουν να αγοράσουν τις θέσεις και να… πηγαίνουν σε όλους τους αγώνες. Δεν αποκλείεται να το δούμε και στους όρους για πώληση διαρκείας τα επόμενα καλοκαίρια.

Το κλαμπ γνωρίζει άριστα την «πολιτική» των εισιτηρίων και δεν είναι τυχαίο πως αναλογικά έχει το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων συγκριτικά με κάθε άλλη μεγάλη ευρωπαϊκή ομάδα, από εισπράξεις αγώνων.

Ξέρουν πώς να έχουν ένα «καθαρό» από ακρότητες γήπεδο, αλλά από την άλλη πλευρά γνωρίζουν πότε να χαϊδέψουν την πλάτη των φίλων τους, όπως κάνουν αυτές τις μέρες, με αφορμή τον εκτός έδρας αγώνα με την Άρσεναλ για το Τσάμπιονς Λιγκ.

Δέχτηκαν κοντά στις 20.000 αιτήσεις για τα 3.000 εισιτήρια που δικαιούται η Μπάγερν για το παιχνίδι στο Λονδίνο. Κι επειδή η Άρσεναλ είναι από τα ακριβά… μαγαζιά και όρισε τιμή εισιτηρίου τα 75 ευρώ, η Μπάγερν πλήρωσε 90.000 ώστε η τιμή να κατέβει στα 45 ευρώ, ποσό συμβατό με τα δικά της δεδομένα και των φιλάθλων της.

Η εικόνα ενός γεμάτου γηπέδου αναβαθμίζει το ίδιο το παιχνίδι και φυσικά εκτοξεύει την απήχηση της ομάδας και του πρωταθλήματος που μετέχει. Ένας ωραίος αγώνας σε μισοάδειο γήπεδο, χάνει… Ένα μέτριο ματς μπροστά σε γεμάτες εξέδρες κερδίζει πόντους.

Πού βρίσκεται «η σημασία στη λεπτομέρεια»; Στο γεγονός πως δεν έχουν θέμα με την πληρότητα, δηλαδή να είναι στο 40% ή στο 50% και να θέλουν να την ανεβάσουν. Απλά θέλουν να κάνουν το 92%, 95%, το 95% να το φτάσουν στο 98% και το 98% να το τεντώσουν στο 100%.

Και μόλις το καταφέρουν και το παγιώσουν, θα το… πουλήσουν επιπλέον στην αγορά. Διότι σε τέτοιο επίπεδο οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ