Γ. ΦΙΛΕΡΗΣ

Η εξήγηση της νίκης

Η εξήγηση της νίκης

Ο Γιάννης Φιλέρης θυμίζει την ουσία των πλέι-οφ και βγάζει συμπεράσματα από ορισμένους σημαντικούς αριθμούς, που εηγούν πολύ πειστικά γιατί ο Ολυμπιακός προηγείται 1-0 στη σειρά των τελικών με τον ΠΑΟ

Το πρώτο ματς κάθε σειράς τελικών είναι δύσκολο, με την έννοια ότι οι δυο ομάδες ξεκινούν από το μηδέν, δεν υπάρχει η πίεση του αποτελέσματος, αλλά και η κόπωση από τα προηγούμενα παιχνίδια. Η ουσία δεν αλλάζει, βέβαια. Μετράνε μόνο οι νίκες και το προβάδισμα αυτή την στιγμή, ανήκει στον Ολυμπιακό που έχει το προβάδισμα στη μάχη για τον τίτλο.

Κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό, αυτό το ξέρουμε από την ιστορία των πλέι-οφ. Από το πρώτο ματς σχηματίσαμε μια εικόνα. Ο Ολυμπιακός δείχνει πιο φρέσκος. Δείχνει να έχει περισσότερες λύσεις, ωστόσο μη ξεχνάμε ότι τα δεδομένα αλλάζουν από έδρα σε έδρα. Προφανώς η πίεση μεταφέρεται στον Παναθηναϊκό, γιατί αυτός είναι υποχρεωμένος να νικήσει πάση θυσία, να ισοφαρίσει τη σειρά και να μείνει ζωντανός, ειδάλλως την ερχόμενη Κυριακή θα έχουμε το πρώτο ματς-μπολ για τον φετινό τίτλο.

Τι είδαμε, όμως, στο ΣΕΦ; Υπάρχουν ορισμένα γεγονότα που δεν χωράνε αμφισβήτηση. Γιατί πηγάζουν από συγκεκριμένους αριθμούς. Τα νούμερα δε λένε πάντα την αλήθεια. Αυτά, που χρησιμοποιούμε πάντως μετά το 76-70 του ΣΕΦ, εξηγούν γιατί ο Ολυμπιακός έφτασε, εν τέλει, στη νίκη...

1-0 το σκορ της σειράς...

Αυτό δεν αλλάζει με τίποτε. Είναι το πρώτο και σημαντικό δεδομένο των φετινών μονομαχιών. Ο Ολυμπιακός ξεκίνησε όπως ήθελε τους τελικούς. Με μια νίκη, που διαφύλαξε το αβαντάζ έδρας και υποχρεώνει τον αντίπαλό του να σκεφτεί ότι μια νεα ήττα θα τον φέρει σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Πάντα στα πλέι-οφ, όσο άσχημα, ή καλά κι αν παίζεις, όταν τελειώνει ένας αγώνας ξεχνάς τι έχει γίνει και πας για το επόμενο. Άρα το μόνο, που μετράει είναι ποιος έχει νικήσει και πόσο είναι το σκορ...

13 επιθετικά ριμπάουντ...

... πήρε ο Ολυμπιακός. Πολλά σε ένα τέτοιο παιχνίδι, γιατί ανανέωσε ισάριθμες επιθέσεις οι οποίες κατέληξαν, οι περισσότερες, σε καλάθι. Πάντοτε τα ριμπάουντ είναι ένας σημαντικός τομέας του παιχνιδιού και οι "ερυθρόλευκοι" έδωσαν μεγάλη βάση, κερδίζοντας κατά κράτος τη συγκεκριμένη μάχη, παίρνοντας όλα τα πλεονεκτήματα των περίφημων "σκουπιδιών". Τα επιθετικά, δίνουν δεύτερη επίθεση, τα αμυντικά τη δυνατότητα να φύγει η ομάδα προς το εύκολο καλάθι. Στο ανοιχτό γήπεδο.

4 μόλις, λάθη...

... για τους γηπεδούχους. Πολύ μικρός αριθμός, για τις συνθήκες ενός τελικού, δείγμα της καλής συγκέντρωσης που είχε ο Ολυμπιακός στον αγώνα, ακόμη κι όταν δεν έπαιζε τόσο καλά. Ένα λάθος, όλο κι όλο, έγραψε η στατιστική του στο πρώτο ημίχρονο. Καθώς, μάλιστα, στο δεύτερο μέρος βελτίωσε και τη δημιουργία του, δίνοντας 12 ασίστ (έναντι 5 του πρώτου μέρους) ο συντελεστής ασίστ-λαθών, ήταν πολύ καλός για τον Ολυμπιακό (17-4).

0/12 στο πρώτο, 6/13 στο δεύτερο...

Κι όμως ο Ολυμπιακός σούταρε στο ... ίδιο γήπεδο. Απλά στο πρώτο ημίχρονο, βιαζόταν, εκνευρίστηκε κι άρχισε βρίσκει σίδερο, ενώ στο δεύτερο, έχοντας ηρεμήσει, κέρδισε σε αυτοπεποίθηση και είχε ευστοχία κοντά στο 50%. Με το μακρινό σουτ να μην αποτελεί, πλέον, πρόβλημα το έργο των γηπεδούχων έγινε πολύ πιο εύκολο. Και η άμυνα του Παναθηναϊκού, δεν ήξερε αν θα έπρεπε να "κλείσει" ή να "απλωθεί" πάνω στο παρκέ...

 

38:26 ο χρόνος συμμετοχής του Φώτση

Τόσο πολύ ο Αντώνης δεν έπαιζε ούτε στον Ηλυσιακό στα νιάτα του! Η έλλειψη εναλλακτικών λύσεων, τον κράτησε τόση πολλή ώρα πάνω στο παρκέ. Είναι τροματική η λειψανδρία που έχει ο Παναθηναϊκός στη φροντ-λάιν, ωστόσο, πρέπει να βρει κάποια λύση, γιατί δε γίνεται ο Φώτσης να παίζει σαραντάλεπτα. Στα 34 του, χάνει και την έκρηξη, αλλά και τη δύναμή του. Ο Μανωλόπουλος ξέρει ότι πρέπει να ρισκάρει, έστω κι αν τα χέρια του, λόγω Μπατίστα, είναι δεμένα. Στο ΟΑΚΑ θα έχει μεγαλύτερη ευχέρεια για κάποια άλλα σχήματα, λόγω "οικείου περιβάλλοντος"...

6π. οι τέσσερις Αμερικανοί...

... του Παναθηναϊκού. Αυτός ήταν ο απολογισμός για Νέλσον, Κούπερ, Σλότερ και Μόργκαν. Πολύ φτωχός για "αμερικάνικη" τετράδα. Τέσσερις πόντοι από τον Σλούκα και ένα καλάθι για τον Κούπερ και μηδέν οξέα από όλους. Εντάξει, δεν περιμένει κανείς να πάρουν τους τελικούς οι νεοφερμένοι Κούπερ και Μόργκαν, αλλά τα "τούβλα" του πρώτου δεν έχουν κανένα νόημα. Νέλσον και (κυρίως) Σλότερ, χρειάζεται να ανεβάσουν στροφές, γιατί στο ΣΕΦ πέρασαν απαρατήρητοι...

12 λάθη ο Παναθηναϊκός

Δεν είναι τεράστιο νούμερο, αλλά είναι αρκετά λάθη. Ειδικά σε σύγκριση με τα μόλις τέσσερα του Ολυμπιακού. Δώδεκα λάθη σημαίνει σιάριθμες φάσεις που η κατοχή πήγε στον Ολυμπιακό. Προσθέστε και τα 13 επιθετικά ριμπάουντ για να βγάλετε το συμπέρασμα ότι το τελικό 76-70 μάλλον κολακεύει τους "πράσινους" που θα μπορούσαν να είχαν χάσει με πολύ μεγαλύτερη διαφορά...

 

13π.-12 ριμπάουντ από τον Ντάνστον

Πολύ μεγάλο ματς για τον Αμερικανό. Ίσως το καλύτερό του με τη φανέλα του Ολυμπιακού. Ένα πολύ δυναμικό νταμπλ-νταμπλ, που ανέδειξε τον Ντάνστον σε πρωταγωνιστή. Οι μάχες του με τον Μαυροκεφαλίδη ήταν συναρπαστικές και η φάση, που τρέχει (ενώ η διαφορά είναι στο +10) για να κάνει μια βουτιά τερματοφύλακα πετώντας την μπάλα πλάγια, ήταν ενδεικτική της τρομερής ενέργειας που έβγαλε ο Ντάνστον μέσα στο παρκέ και κυρίως ...ευρισκόμενος στον αέρα!

18-0 με 10π. του Σλούκα

Ο "δόκτωρ" Κώστας μπήκε στο -13 και έγινε ο σημαιφορόρος της "ερυθρόλευκης" αντεπίθεσης. Αυτός έφερε τα πάνω κάτω, διάβασε την άμυνα του ΠΑΟ, ηρέμησε την ομάδα του και πολύ γρήγορα την ξανάβαλε μέσα στο παιχνίδι, σε μια σπουδαία εμφάνιση δείγμα του τεράστιου ταλέντου του και της πολύ μεγάλης σημασίας που έχει η παρουσία του στην πεντάδα του Ολυμπιακού...

SHARE:

TOP GUNS

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΕΡΗΣ

Από μικρός κολλούσε αποκόμματα των εφημερίδων στα σχολικά τετράδια. Κάθε Κυριακή, αντί να διαβάζει, έκανε ανασκόπηση της αγωνιστικής. Προσπάθησε να παίξει μπάσκετ, αλλά του ήταν πιο εύκολο να γράψει γι αυτό. Το 1981, δημοσιεύτηκε το πρώτο του ρεπορτάζ και είπε να μη φύγει. Περνώντας από εφημερίδες (Φως των Σπορ, Φίλαθλος, Πρώτη, Ελεύθερος Τύπος, Απογευματινή), ραδιόφωνα (Διαυλος 10, Flash 9.61, Sentra FM), περιοδικά (Τρίποντο) και τηλεόραση (Νοva,ANT1) του έκατσε το Ιντερνετ και το Sport24.gr, του οποίου (λέγεται ότι) είναι αρχισυντάκτης. Ιστορικές έχουν μείνει οι φλου-αρτιστίκ φωτογραφίες του από το Μουντομπάσκετ της Ιαπωνίας, οι οποίες εξυμνήθηκαν από τον ΚΚ Μοίρη και σύντομα θα βρίσκονται σε έκθεση μοντέρνας τέχνης στο Τόκιο.

BEST OF NETWORK

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Τρομάζει τους πάντες η πολιτική ήττα Ρέντσι

Ο Ιταλός καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Franco Panvocelli εξηγεί στο NEWS 247 τι πρέπει να περιμένει η Ευρώπη από την Ιταλία την επομένη του δημοψηφίσματος, γιατί ο Ματέο Ρέντσι ρίσκαρε το πολιτικό του μέλλον και πως μπορεί να επηρεαστεί η Ελλάδα από τη νίκη του "Όχι" (Pics)

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Να 31 μεγάλες σειρές για να λιώσεις σε μαραθώνιο

Γιατί 31; Γιατί όχι; 31 ολοκληρωμένα τηλεοπτικά classics σε μια βολική λίστα για να γεμίζεις τυχόν κενά.

ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ας λέει ότι θέλει ο Ερντογάν. Η Ελλάδα δεν θα αφήσει τίποτα να πέσει κάτω

Μήνυμα προς τον πρόεδρο της Τουρκία, τις αλυτρωτικές πρακτικές της FYROM, αλλά και προς τους Ευρωπαίους αναφορικά με το χρέος της χώρας στέλνει με συνέντευξή του στη δημόσια τηλεόραση ο Προκόπης Παυλόπουλος

SPECIAL EDITION

Οι Ελληνίδες MILF που αξίζουν μια θέση στο ημερολόγιο της Pirelli

To νέο ημερολόγιο της Pirelli, που μόλις κυκλοφόρησε αποτελεί και την επίσημη έναρξη της χρονιάς της MILF (Mothers I Like To Follow). Εννοείται πως δεν θα μέναμε τα χέρια σταυρωμένα.

CELEBRITY

Στο νοσοκομείο η τραγουδίστρια Αγγελική Ηλιάδη

Η τραγουδίστρια αναγκάστηκε να αναβάλει τις εμφανίσεις της σε νυχτερινό κέντρο της Αθήνας, ενώ μετήχθη στο νοσοκομείο για ιατρική παρακολούθηση

 
UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24