EUROLEAGUE

Κέλι: "Οι άλλοι θα μας μιμούνται"

Κέλι: "Οι άλλοι θα μας μιμούνται"

Ο εκπρόσωπος της IMG, Άνταμ Κέλι, μίλησε για τη νέα Euroleague, ανέλυσε το πλεονέκτημα του μπάσκετ στην Ελλάδα, χρησιμοποίησε παραδείγματα όπως το ράγκμπι και κατέληξε στη συνέντευξη του στο Euroleague Greece λέγοντας ότι "είμαστε πρωτοπόροι, οι άλλες λίγκες θα μας μιμηθούν".

Ο εκπρόσωπο της IMG Media που βρέθηκε στην Ελλάδα τις προηγούμενες ημέρες παραχώρησε συνέντευξη στο Euroleague Greece, μιλώντας για τη νέα διοργάνωση του 2016-17, τις αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης και προώθησης του προϊόντος, ενώ έκανε και σύγκριση με άλλες λίγκες και επιτυχημένα μοντέλα μάρκετινγκ. Ο Άνταμ Κέλι εξήγησε πως πραγματοποιήθηκε η συμφωνία με την Euroleague, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του μπάσκετ και έκανε συγκρίσεις με το ΝΒΑ, το Champions League, το ράγκμπι, ακόμη και το σνούκερ.

Τι καινούργιο θα δούμε στη διοργάνωση; Ποιο είναι το μοντέλο της επιτυχίας που ακολουθεί η IMG και γιατί τελικά θα έχουμε όλοι στην Ελλάδα περισσότερη δουλειά από του χρόνου;

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της συμφωνίας με την Euroleague;

Το σημαντικό ήταν το timing. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Euroleague πολλά χρόνια, 8-9 αν δεν κάνω λάθος, αλλά τότε το timing δεν ήταν καλό. Πριν 3 1/2 χρόνια αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο κομμάτι των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε συγκεκριμένες αγορές, όπως την Ισπανία για παράδειγμα και έτσι χτίσαμε μια σχέση εμπιστοσύνης. Εδώ και δύο χρόνια συζητάμε την αλλαγή του μοντέλου, γιατί ξέραμε από τις συναντήσεις με τις ομάδες ότι οικονομικά η διοργάνωση είχε φτάσει το ταβάνι της. Είχε ανάπτυξη για 14-15 χρόνια, αλλά τώρα είχε φτάσει στην κορύφωση της από άποψη εσόδων. Οπότε εξετάσαμε πως μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τη διοργάνωση για να μεταδώσουμε τον ενθουσιασμό και να συνεχίσουμε την ανάπτυξη και τη βελτίωση της.

Είδαμε επομένως ότι έχουμε στα χέρια μας ένα ακατέργαστο διαμάντι. Είδαμε το πάθος των οπαδών, ειδικά στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Τουρκία, στο Ισραήλ, αλλά και στη Ρωσία. Είδαμε ότι οι μέτοχοι των ομάδων θέλουν να επενδύσουν, έστω κι αν οι οικονομικές συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Οι δυνατότητες ήταν πολύ μεγάλες. Είδαμε την ευκαιρία να χτίσουμε κάτι όχι μόνο για να βγάλει μερικά δολάρια η IMG και να φύγει, αλλά για να φτιάξουμε κάτι πολύ μεγάλο. Να δημιουργήσουμε μια συνεργασία που θα μεγαλώσει τη διοργάνωση και θα βοηθήσει τις ομάδες, αλλά και τους ίδιους τους φιλάθλους.

Τα μειονεκτήματα; Η ανασφάλεια γύρω από την πολιτική του θέματος. Δεν είναι το στυλ μας αυτό. Δεν είδαμε όμως έτσι την Euroleague, καθώς οι λίγκες και οι ομάδες διοικούν αυτή τη διοργάνωση. Δεν το είδαμε οπότε τόσο αρνητικά, όσο αντιλαμβανόμαστε τι γίνεται στο περιθώριο. Δεν έχω αμφιβολία ότι το μέλλον είτε είναι σε μια βδομάδα, σε ένα μήνα, σε ένα χρόνο, σε δέκα χρόνια, θα είναι κοινό για την IMG, την Euroleague και τη FIBA. Ο δρόμος για την ειρήνη δεν είναι εύκολος, αλλά όπως είπε κι ο Ζόρντι, δεν υπάρχει πόλεμος. Συνεχίζουμε το project μας και είμαστε σίγουρα ότι όλα θα λυθούν.

"Το πάθος του μπάσκετ δεν συγκρίνεται με άλλο άθλημα"

Χρησιμοποιήσατε ως παράδειγμα χώρες της Μεσογείου; Μπορεί το μπάσκετ να έχει την ίδια θέση και σε βόρειες χώρες;

Έχουμε δουλειά να κάνουμε. Το έχουμε όμως δει σε άλλα σπορ. Για παράδειγμα το κάναμε με το ράγκμπι. Το 1999 παρακολουθούσαν το άθλημα μόνο οι σκληροπυρηνικοί, οι λίγες αυτές χώρες. Τώρα παρακολουθούν τις διοργανώσεις όλες οι αγορές. Λόγου χάρη κάνει απίστευτα νούμερα στην Ιαπωνία. Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2019 θα γίνει εκεί. Δεκάδες εκατομμυρίων κόσμου βλέπουν ράγκμπι εκεί! Είναι μια ιστορία που αποδεικνύει ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας: της κατανόησης του πως εξελίσσεται το σπορ, της ανάδειξης του ταλέντου, της δημιουργίας τοπικών ηρώων, της αποτύπωσης ιστοριών. Είναικάτι στο οποίο είμαστε καλοί. Το κάνουμε πάνω από 50 χρόνια και σκοπεύουμε να το κάνουμε και με την Euroleague. Αν θα έχουμε ξαφνικά του χρόνου εκατομμύρια θεατές στη Γερμανία; Δεν ξέρω. Αν θα έχουμε όμως μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το κοινό τα επόμενα χρόνια; Σίγουρα. Και στη Γερμανία και στην Αγγλία και στην Σκανδιναβία. Αυτή η διοργάνωση θα μεγαλώσει όχι μόνο στις αγορές που είναι ήδη δυνατή, αλλά και εκεί που είναι αδύνατη.

Παίρνετε ιδέες από άλλες λίγες όπως είναι το ΝΒΑ ή το Champions League;

Τα σπορ υψηλότερου επιπέδου είναι σπορ του υψηλότερου επιπέδου. Για παράδειγμα στην ελληνική αγορά η σύγκριση ευνοεί το μπάσκετ. Να πάρουμε για παράδειγμα τον Ολυμπιακό. Εγώ είμαι οπαδός της Άρσεναλ, που απέκλεισε τον Ολυμπιακό. Ναι, είναι ωραίο να παίζει η ομάδα σου στο Champions League, αλλά αν δεν περνάει ποτέ στην επόμενη φάση ή στους "8", αν δεν μπορείς να το κερδίσεις ποτέ, τότε το ενδιαφέρον μειώνεται. Στο Champions League όλοι θέλουν να βλέπουν την Μπαρτσελόνα, τη Ρεάλ, τη Μπάγερν Μονάχου να παίζουν, αλλά στο μπάσκετ αυτές είναι οι μεγάλες ομάδες. Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός είναι τα μεγάλα clubs, που στέκονται δίπλα δίπλα στους ποδοσφαιρικούς γίγαντες: την Μπαρτσελόνα, τη Ρεάλ, τη Μπάγερν, τη Γαλατάσαραϊ και πάει λέγοντας. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική διαφορά. Για αυτό η Euroleague θα μεγαλώσει τόσο πολύ στις σκληροπυρηνικές αγορές, που θα φτάσει και ενδεχομένως θα ξεπεράσει το Champions League και το ΝΒΑ.

Δεν είναι όμως ανταγωνισμός. Δεν το βλέπουμε έτσι. Εμάς μας νοιάζει το μπάσκετ. Το πάθος και η ένταση που δημιουργείται σε ένα κλειστό γήπεδο δεν συγκρίνεται με το αντίστοιχο στο ποδόσφαιρο. Πήγα για παράδειγμα στο παιχνίδι του Ολυμπιακού με τη Μπάγερν. Ακόμη κι όταν η Μπάγερν σκόραρε, οι οπαδοί δεν σταμάτησαν να χοροπηδούν και να τραγουδούν. Το πάθος υπάρχει, αλλά δεν μεταφράζεται το ίδιο όπως συμβαίνει σε ένα κλειστό γήπεδο. Είναι μια βασική διαφορά. Εκεί θα στηριχθούμε, γιατί μόνο το μπάσκετ μπορεί να το υποστηρίξει. Οπότε η ιδέα της επόμενης Euroleague, ότι όλες οι μεγάλες ομάδες θα παίζουν μεταξύ τους, εντός και εκτός έδρας. Είναι κάτι πολύ σημαντικό και σας λέω από τώρα ότι και τα άλλα σπορ θα μιμηθούν αυτό το παράδειγμα.

"Εμπιστευτείτε μας... Η νέα Euroleague θα είναι ακόμη καλύτερη"

Στην Ελλάδα ο κόσμος είναι ενθουσιασμένος με το νέο Top-16 και σκεπτικός για τη νέα αλλαγή στο σύστημα διεξαγωγής...

Το σύστημα διεξαγωγής θα αλλάξει. Για καλό όμως. Θα γίνει ακόμη καλύτερη η διοργάνωση. Εμπιστευτείτε με. Τώρα κάθε ματς θα είναι σημαντικό. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Champions League. Ας γίνουμε στυγνοί και να βγάλουμε τις πιο αδύναμες ομάδες και να αφήσουμε μόνο τα μεγάλα clubs. Βάλτε τα να παίξουν μεταξύ τους, όλοι με όλους! Τότε αμέσως νιώθεις τον ενθουσιασμό. Αυτό θα γίνει στο μπάσκετ. Είναι σίγουρα μειονέκτημα ότι μειώνονται οι ομάδες, αλλά η νέα διοργάνωση θα αυξήσει ακόμη περισσότερο το πάθος και τον ενθουσιασμό του κοινού.

Διαβάσετε τη συνέντευξη του κ. Βασιλακόπουλου που αμφισβητούσε την συμφωνία σας με την Euroleague; Έχετε να σχολιάσετε κάτι;

Δεν απαντάμε σε κάθε φήμη, γιατί τότε δεν θα μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Έχουμε συμφωνία. Θα είμαστε μαζί σ' αυτή την προσπάθεια για τουλάχιστον 20 χρόνια. Είμαστε ενθουσιασμένοι για αυτό το project. Θα είναι μια πολύ ωραία ιστορία: αθλητικά και επιχειρηματικά.

Τι καινούργιο να περιμένουν οι φίλαθλοι;

Θα αλλάξουμε αρκετά πράγματα στην παραγωγή και στην παρουσίαση του αγώνα.

Από ποια άποψη; Θα κάνετε αλλαγές στην εμπειρία του γηπέδου ή στην εμπειρία της τηλεόρασης;

Και στα δύο. Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης του αθλήματος. Δεν πρέπει να απευθύνεσαι μόνο στους φανατικούς του σπορ, αυτούς που θα παρακολουθήσουν το παιχνίδι ακόμη κι αν υπάρχει μια μόνο κάμερα στο γήπεδο, αλλά θα πρέπει να αναζητήσεις και καινούργιους φιλάθλους, να βρεις φρέσκο, νέο κοινό. Οπότε θα πρέπει να έχεις ένα πολύ ποιοτικό προϊόν, που θα παρουσιάζεται με τον πιο ποιοτικό τρόπο. Η παραγωγή των αγώνων στην Ελλάδα είναι υψηλού επιπέδου, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο σε όλες τις χώρες. Θα πρέπει να έχουμε ποιότητα και συνέπεια. Θεωρώ ότι όταν συντονίζεσαι να παρακολουθήσεις ένα παιχνίδι της Euroleague, θα πρέπει να καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι ένα παιχνίδι της Euroleague. Να μην αναρωτιέσαι αν είναι αγώνας ΝΒΑ, ή κάτι άλλο. Έχουμε όλα τα εργαλεία στα χέρια μας για να το πετύχουμε, κάτι που ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες.

Μπορείτε να μας μιλήσετε πιο συγκεκριμένα για μια αλλαγή;

Θα είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων. Τα γραφικά θα είναι διαφορετικά. Η αίσθηση που δίνει ο αγώνας στην τηλεόραση. Η παρουσίαση των παικτών, τα στατιστικά, η ένδειξη του χρόνου και του σκορ. Είναι σημαντικό επίσης - κι αυτό έχει να κάνει αρκετά με τη νέα δομή της διοργάνωσης - ο θεατής που βλέπει ένα παιχνίδι, να γνωρίζει τι γίνεται στα υπόλοιπα ματς της ημέρας. Αλλά και το τι θα συμβεί στα τέσσερα ματς της επόμενης ημέρας. Θα έχουμε μια λίγκα των 16 ομάδων. Κάποιες θέσεις θα είναι σίγουρες, αλλά οι άλλες; Θα γίνεται μια αληθινή μάχη.

"Είμαστε πρωτοπόροι"

Υπάρχει κάποια λίγκα που χρησιμοποιείτε ως παράδειγμα προς μίμηση;

Είμαστε πρωτοπόροι. Αυτό που κάνουμε θα είναι ένα μοντέλο για τους άλλους. Προσπαθούμε να εξαργυρώσουμε την εμπειρία μας από όλα τα σπορ, ακόμη και από το ράγκμπι, το κρίκετ και το σνούκερ. Υπάρχουν μελέτες στο γκολφ, στα μηχανοκίνητα σπορ. Παντού από το σερφ ως το σνούκερ, από το τένις και το γκολφ υπάρχουν σταθερές: αυτές έχουν να κάνουν με το να βρεις έναν ήρωα. Να βρουν ένα πρότυπο να συνδεθούν. Να βγάλουν το πάθος τους. Το να παρακολουθούμε τα σπορ είναι ένα ανθρώπινο ένστικτο. Κι εμάς η δουλειά μας είναι να πούμε αυτή την ιστορία με τον καλύτερο τρόπο και στον περισσότερο δυνατό κόσμο.

Το Euroleague Greece ήταν το πρώτο τοπικό "παρακλάδι" της Euroleague στα media. Είναι αυτός ο σωστός δρόμος για την ανάπτυξη;

Βλέπουμε περισσότερο στο μέλλον για το πως θέλει ο κόσμος να καταναλώνει την πληροφορία. Ο κόσμος θέλει την εξειδίκευση όχι την γενίκευση, ακριβώς γιατί βομβαρδιζόμαστε από πληροφορία στο τηλέφωνο, στον υπολογιστή, στο iPad ακόμη και στο ρολόι του. Οπότε ο κόσμος αναζητά τη λεπτομέρεια. Θέλει να μάθει εγχώριες ιστορίες, να βρει εγχώριους πρωταγωνιστές. Είναι σημαντικό να υπάρχει η εγχώρια πληροφορία. Η IMG θα μοιράζει ακόμη περισσότερες ιστορίες, περισσότερα βίντεο και περισσότερη πληροφορία. Οπότε θα έχετε ακόμη περισσότερη δουλειά!

TAGS EUROLEAGUE ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ