ANALYSIS

Ολυμπιακός - Ερυθρός Αστέρας: στοιχεία δημιουργίας

Ολυμπιακός - Ερυθρός Αστέρας: στοιχεία δημιουργίας

To Hoop Fiction αναλύει τη νίκη του Ολυμπιακού επί του Ερυθρού Αστέρα. Η προσπάθεια των "ερυθρόλευκων" να μετατρέψουν σε δημιουργούς τους εκτελεστές τους, ο ψηλός-"σκαλοπάτι" και το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί όταν επιστρέψει ο Σπανούλης.

Ο Ολυμπιακός διαχειρίστηκε το παιχνίδι έτσι ώστε να προστατέψει την έδρα του όσο πιο εύκολα γίνεται, ο Αστέρας εμφανίστηκε κατώτερος των περιστάσεων αποδεικνύοντας πως είναι μια ομάδα περιορισμένων δυνατοτήτων, κι έτσι οι ερυθρόλευκοι έφτασαν στην εύκολη νίκη, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι σαν πεδίο εφαρμογής συγκεκριμένων επιθετικών δράσεων.

Από την αρχή της σεζόν, συνυπολογίζοντας τον τραυματισμό του Βασίλη Σπανούλη, τα στοιχεία που αποτελούν σταθερές σε κάθε συζήτηση περί ερυθρόλευκης επίθεσης είναι τα εξής:

1) O Νικολά Μιλουτίνοβ είναι το απόλυτο κέντρο της επίθεσης του Ολυμπιακού, πρωτίστως σε επίπεδο δημιουργίας μέσω του τρόπου που λειτουργεί ως σκρίνερ, και δευτερευόντως ως εκτελεστής, είτε αυτό σημαίνει πως θα υποδεχθεί την μπάλα για να παίξει με πλάτη στο χαμηλό ποστ, είτε θα προκύψει ευκαιρία για σουτ από μέση απόσταση.

2) Aπόντος του Βασίλη Σπανούλη, ο Ολυμπιακός αντιμετωπίζει σοβαρό θέμα στην ομαλή λειτουργία της επίθεσής του, από τη μία λόγω της απουσίας του καλύτερού του δημιουργού, κι από την άλλη λόγω της εξ ορισμού ικανότητας του αρχηγού του στο να διεισδύει προκαλώντας ανισορροπία στις αντίπαλες άμυνες (slashing).

Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΒΡΙΣΚΕΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΕΠΙΤΕΘΕΙ

Έχοντας κατά νου τα παραπάνω δεδομένα, ο κόουτς Σφαιρόπουλος χρειαζόταν να επινοήσει τρόπους για την παρουσίαση μιας πιο δημιουργικής επίθεσης. Αυτό σήμαινε πως είτε θα χρειαζόταν η μεγαλύτερη εμπλοκή παικτών όπως ο Κώστας Παπανικολάου ή ο Ιωάννης Παπαπέτρου σε καταστάσεις που θα χρειαζόταν να παίξει τον ρόλο του δημιουργού, είτε πως οι υπόλοιποι γκαρντ του Ολυμπιακού θα έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη δημιουργική πλευρά του παιχνιδιού τους --ακόμα κι αν μιλάμε για παίκτες που η φύση τους γέρνει πολύ περισσότερο προς την εκτέλεση, όπως ο Γιάνις Στρέλνιεκς.

Μετά, λοιπόν, από την νίκη χαρακτήρα απέναντι στη Φενέρ, οι ερυθρόλευκοι είχαν την ευκαιρία να εντάξουν ακόμα περισσότερο τους γκαρντ τους σε δημιουργικές δράσεις, δίνοντάς τους έτσι την ευκαιρία να κερδίσουν περαιτέρω αυτοπεποίθηση με το να λειτουργήσουν αποδοτικά σ’ ένα πλαίσιο σχετικά αποστασιοποιημένο από την φύση τους.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαδικασίας εμπλοκής των Ρομπερτς και Στρέλνιεκς με τελικό αποδέκτη τον Μιλουτίνοβ γίνεται κατανοητό μέσω των παρακάτω στιγμιοτύπων:

 

Στην αρχή της επίθεσης, ο Γιώργος Πρίντεζης(2) δίνει το σκριν στον Στρέλνιεκς(1), ο οποίος στη συνέχεια κατευθύνεται προς την κορυφή για να πάρει την μπάλα από τον Μπράιαν Ρόμπερτς(3), με τον τελευταίο να κινείται αμέσως προς την δεξιά γωνία. Αμέσως μετά το σκριν, ο Πρίντεζης κινείται προς την αριστερή γωνία τραβώντας μαζί του τον Μπιέλιτσα, δημιουργώντας έτσι περισσότερο χώρο στη ρακέτα των Σέρβων.

Με τον Στρέλνιεκς να έχει βγει στην κορυφή, ο Αστέρας επιλέγει να δώσει δυναμική βοήθεια με τον Ματίας Λεσόρτ, δίνοντας έτσι στον Ολυμπιακό την ευκαιρία να δημιουργήσει το πλαίσιο για το τελικό στάδιο της επίθεσής του, όπως ακριβώς φαίνεται στα στιγμιότυπα που δείχνουν το πώς εξελίχθηκε η φάση:

 

Ο Στρέλνιεκς πασάρει στον Μιλουτίνοβ, ο Ρόμπερτς ανεβαίνει αμέσως προς το αριστερό φτερό, και στη συνέχεια παίρνει αμέσως την μπάλα αλλά και το σκριν από τον Σέρβο σέντερ του Ολυμπιακού. Ο Αμερικανός απελευθερώνεται μέσω του σκριν, ο Μιλουτίνοβ ρολάρει, και ο Λεσόρτ καταλήγει αντιμέτωπος και με τους δυο τους. Ο σέντερ του Αστέρα αναγκάζεται να κινηθεί προς τον Ρόμπερτς, κι έτσι ο Αμερικανός τροφοδοτεί εύκολα τον Μιλουτίνοβ ο οποίος τελειώνει την φάση με κάρφωμα.

Στην περίπτωση που ο Λεσόρτ δεν είχε βγει τόσο δυναμικά πάνω στον Ρόμπερτς, η επίθεση του Ολυμπιακού είχε αυτόματα δύο επιπλέον επιλογές. Πρώτον, την διείσδυση του Αμερικανού μέχρι το καλάθι. Δεύτερον, και αυτό θα συνέβαινε αν ο Μπιέλιτσα έδινε την βοήθεια στον κεντρικό διάδρομο, την πάσα του Ρόμπερτς στην αριστερή γωνία, σημείο στο οποίο ο Γιώργος Πρίντεζης θα μπορούσε να σουτάρει ελεύθερος για τρεις.

Ο ΨΗΛΟΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΛΕΪ-ΜΕΪΚΕΡ

Εκτός από τις δράσεις που συμπεριελάμβαναν τους δύο γκαρντ και τον εκάστοτε ψηλό, ο Ολυμπιακός επιτέθηκε αρκετές φορές χρησιμοποιώντας τον ψηλό του ως ενδιάμεσο σκαλοπάτι πριν τροφοδοτήσει τους φόργουoρντ, οι οποίοι έκοβαν παράλληλα με την βασική γραμμή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παρακάτω φάση, δείγμα όχι μόνο της επιθετικής λειτουργίας του Ολυμπιακού, αλλά και της προχειρότητας στις αμυντικές επιλογές του Αστέρα

Πριν δούμε τα στιγμιότυπα πιο αναλυτικά, αξίζει να σημειωθεί πως η επίθεση του Ολυμπιακού είναι σε δευτερεύον χρονικά στάδιο, καθώς έχει ήδη προηγηθεί μία απόπειρα για πικ ν ρολ δράση μεταξύ Ρόμπερτς και ΜακΛιν. Παρ’ όλα αυτά, ο Ολυμπιακός έχει την υπομονή για μια καλά σχεδιασμένη επίθεση, ενώ την ίδια στιγμή ο Αστέρας έχει την αφέλεια να βγάλει τον Πέρο Άντιτς αρκετά εκτός της γραμμής του τριπόντου. Η κατάσταση, λοιπόν, έχει ως εξής:

 

Ο ΜακΛιν δίνει το σκριν στον Στρέλνιεκς, και ο Αστέρας επιλέγει για ακόμα μια φορά να βγάλει τον Άντιτς απέναντι στον πλέι μέικερ, ακόμα κι αν αυτό ουσιαστικά βγάζει τον Σέρβο εκτός φάσης. Η ανισορροπία στο κορμί του Άντιτς είναι προφανής, περίπτωση επιστροφής του σε θέση που θα μπορέσει να δώσει ουσιαστική αμυντική βοήθεια δεν υπάρχει, κι ο Ολυμπιακός έχει την ευκαιρία για ένα εύκολο δίποντο.

Ο Στρέλνιεκς δίνει την πάσα στον ΜακΛιν, με τον τελευταίο να έχει ρολάρει στο κέντρο της ρακέτας, ενώ ο μοναδικός παίκτης των Σέρβων που έχει μείνει στην πίσω γραμμή άμυνας αναγκάζεται να βγει πάνω στον Αμερικανό του Ολυμπιακού. Ο Παπαπέτρου κινείται παράλληλα με την βασική γραμμή, και στη συνέχεια καρφώνει μετά από μια εύκολη πάσα του ΜακΛιν.

ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΡΕΛΝΙΕΚΣ ΚΑΙ ΡΟΜΠΕΡΤΣ

Όσο ιδιαίτερο κι αν είναι το υπόβαθρο κάθε αναμέτρησης μεταξύ των δύο ομάδων, κι όσο μεγάλη κι αν ήταν η διαφορά επιπέδου, η εικόνα του Αστέρα ήταν τουλάχιστον απογοητευτική. Μια ομάδα σχεδόν αποκλειστικά εξαρτημένη από το κατά πόσο θα καταφέρει να αποδώσει ικανοποιητικά ο Ρότσεστι, χωρίς καμία δημιουργία (στοιχείο που αναδεικνύεται από τις μόλις 8 τελικές πάσες των Σέρβων, κι ενώ οι πέντε απ’ αυτές προήλθαν μετά από ενέργεια του Ραντίσεβιτς), και με μία απελπιστικά αργή γραμμή ψηλών. Τα χρόνια που ο Μπιέλιτσα μπορούσε να αποτελέσει ουσιαστικό παράγοντα ανήκουν στο παρελθόν, ενώ τα 3 τρίποντα σε 7 προσπάθειες από τον Πέρο Άντιτς δεν ισοσκελίζουν σε καμία περίπτωση το τεράστιο αμυντικό του κενό, αλλά και το ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να προσφέρει επιθετικά.

Για τον Ολυμπιακό, το πιο ενθαρρυντικό στοιχείο ήταν τα όσα πρόσφερε σε επίπεδο δημιουργίας ο Γιάνις Στρέλνιεκς. Πέραν αυτού, ο Ρόμπερτς συνέχισε με αυτοπεποίθηση μετά την εμφάνιση της Κωνσταντινούπολης, αλλά για να εμπίπτει σε δίκαιη κριτική χρειάζεται άπαντες να συνειδητοποιήσουν πως μιλάμε για έναν παίκτη που είναι περισσότερο ικανός να εκτελέσει, παρά να δημιουργήσει (επίσης, επιβάλλεται να συνειδητοποιήσουμε όλοι το πόσο όμορφο θέαμα είναι ο τρόπος που χειρίζεται την μπάλα, σχεδόν βγαλμένος από ταινία που δείχνει εικόνες από ανοιχτά στην Αμερική).

Οι ερυθρόλευκοι συνεχίζουν έχοντας θεμελιώσει τη θέση τους στα υψηλότερα στρώματα της βαθμολογίας, κατάφεραν να ξεπεράσουν το αγωνιστικό και ψυχολογικό αποτύπωμα της ήττας από τον Παναθηναϊκό, ενώ παράλληλα μαθαίνουν να ζουν χωρίς τον Βασίλη Σπανούλη. Αν μία παγίδα πρέπει οπωσδήποτε να αποφευχθεί, αυτή είναι το να περιμένουν τα πάντα από τον αρχηγό αμέσως μετά την επιστροφή του.

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Οικογενειακή τραγωδία στην Κατερίνη: Οι πρώτες εικόνες από το διαμέρισμα όπου ξέσπασε η φωτιά

Τρεις νεκροί είναι ο τραγικός απολογισμός της φωτιάς που ξέσπασε τα ξημερώματα σε 5ώροφη πολυκατοικία

Ο θαυμάσιος, αλλά όχι πραγματικά σπουδαίος Ροναλντίνιο

Όπως η άνοιξη συμβαίνει και τα άνθη μεγαλώνουν και ο κόσμος ομορφαίνει, έτσι και ο Ρονάλντο ντε Ασίς Μορέιρα υπάρχει ως φυσικό φαινόμενο έκπαγλου κάλλους.

ΗΠΑ: To Πεντάγωνο παραδέχεται πως διεξήγαγε μυστικές έρευνες για UFO

Η χρηματοδότηση του προγράμματος, ύψους 22 εκατομμυρίων δολαρίων, ήταν κρυμμένη στους προϋπολογισμούς των αμυντικών υπηρεσιών των ΗΠΑ

Ο Ian McKellen θέλει να παίξει τον Gandalf στη σειρά ‘LΟΤR’, πάρτε τον ένα τηλέφωνο

Ο ηθοποιός θα σκάσει με τάκλιν πάνω σε όποιον τον αντικαταστήσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

ΛΑΟΥΔΗΣ

Το "κάστρο" και ο... πυρπολητής

Ο Αρης Λαούδης γράφει για τις σταθερές του Πασκουάλ, το ΟΑΚΑ που είναι η καλύτερη... καβάτζα και τον Ρίβερς που είναι μακράν η μεταγραφή της διετίας!

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Εκτέλεση και αγωνία

Ο Γιώργος Οικονόμου γράφει για το καθήκον του Παναθηναϊκού Superfoods έχοντας σταθερές βάσεις, την αγωνία για τον Καλάθη και την απόφαση του Τσάβι Πασκουάλ.

ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ

Γρίφος για Σφαιρόπουλο

Ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για την κακή ήττα του Ολυμπιακού και την δύσκολη θέση που βρίσκεται ο Γιάννης Σφαιρόπουλος για άλλο, όμως, λόγο…

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24